JustPaste.it

Kim jest tajemniczy klient odwiedzający firmy w Polsce?

Określenie Tajemniczy Klient lub jego angielski odpowiednik Mystery Shopper obiło się o uszy prawie każdemu. Czy wiesz kto to taki?

Określenie Tajemniczy Klient lub jego angielski odpowiednik Mystery Shopper obiło się o uszy prawie każdemu. Czy wiesz kto to taki?

 

Określenie Tajemniczy Klient lub jego angielski odpowiednik Mystery Shopper obiło się o uszy prawie każdemu. Brzmi ono na tyle… tajemniczo, że nie sposób wywnioskować na jego podstawie czym ów shopper się zajmuje. W rzeczywistości okazuje się, że to nic innego niż praca, dostępna dla każdego korzystająca z nowoczesnych rozwiązań i aplikacji umożliwiających zarabianie smartfonem.

 

Gwałtowny rozwój technologii ma widoczny wpływ na stwarzane dziś oferty pracy. Choć jeszcze dekadę temu było to zjawisko rzadkie, to dziś praca przez internet z wnętrza własnego domu nikogo już nie zaskakuje. Dzięki rozwojowi urządzeń mobilnych i aplikacji pojawiły się możliwości zarabiania pieniędzy przy użyciu smartfona. Z takiego rozwiązania korzystają właśnie osoby, które poszukują oferty pracy tajemniczego klienta. Zajęcie to może być główną formą zarobku, ale może być to równie dobrze praca dorywcza. Ze względu na niewielkie wymagania może być to zarówno praca dla studenta, czy licealistów, ale jeżeli nowoczesna technologia nie stanowi przeszkody to może nim zostać osoba w każdym wieku.

 

Co robi i ile zarabia tajemniczy klient?

Tajemniczy klient to niezależny agent działający na zlecenie firmy, którą odwiedza w celu kontroli jakości i badania standardów. Zachowuje się on i wygląda jak zwykły klient odwiedzający lokal usługowy czy sklep. Może skorzystać z proponowanej oferty lub rozważać skorzystanie z niej jak każdy z nas w trakcie takiej wizyty. Głównym celem jego wizyty staje się jednak zaobserwowanie i często udokumentowanie poziomu obsługi, jakości produktów, oceny profesjonalizmu personelu firmy, a następnie przekazanie swoich doświadczeń jako konsument swojemu zleceniodawcy.

fashionable-woman_23-2147513987_small.jpg

Informacje zwrotne, jakie tajemniczy klienci dostarczają do przedsiębiorców, są dla nich niezwykle cenne. Dzięki nim właściciel firmy może namierzyć jakie elementy jego biznesu, działają zniechęcająco dla potencjalnych klientów. Dzięki szczerej i profesjonalnej ocenie dokonanej „od wewnątrz” przedsiębiorca może podjąć odpowiednie kroki, by usprawnić słabe strony funkcjonowania swojego biznesu. Proces ten umożliwia lepszą obsługę konsumentów, a co za tym idzie zwiększa zysk przedsiębiorcy. Tajemniczy klient działa z taką częstotliwością, jaka mu odpowiada i sam wybiera firmy, które odwiedzi w czasie swojej pracy. Dzięki temu decyduje o czasie, jaki poświęci na taką pracę, oraz ile zarobi na jej wykonywaniu. Jego działania opierają się na dostarczonym przez zleceniodawcę scenariuszu. Może celem wizyty shoppera będzie zbadanie czy trwająca w sklepie promocja zostanie mu właściwie przedstawiona? Może liczyć się będzie czas, w jakim zostanie obsłużony? Do zadań tajemniczego klienta nie należy jednak samodzielna ocena placówki ani jej pracowników. Jego głównym zadaniem pozostaje wypełnienie, a następnie przekazanie raportu otrzymanego przez jego zleceniodawcę.

 

Zawód Tajemniczego Klienta to rozwiązanie, które zastąpiło między innymi księgi skarg i zażaleń, ankiety oraz inne przestarzałe rozwiązania. Pracownicy lokali usługowych, sklepów i innych placówek są świadomi istnienia takich tajemniczych klientów bardziej niż ludzie pracujący w innych branżach. Dlatego następnym razem, gdy w sklepie zapytasz o dany produkt lub usługę i w odpowiedzi spotkasz się z rzetelną i wyczerpującą odpowiedzią, a pracownik nie będzie chciał odstąpić Cię na krok, być może zawdzięczasz to właśnie pracownikom owej tajemniczej profesji.