JustPaste.it

Linki sponsorowane. Sposób na zwiększenie zysków firmy?

Przedsiębiorcy prowadzący biznes doskonale wiedzą, że reklama jest najlepszą dźwignią handlu. Dziś to znane powiedzenie można rozciągnąć również na usługi.

Przedsiębiorcy prowadzący biznes doskonale wiedzą, że reklama jest najlepszą dźwignią handlu. Dziś to znane powiedzenie można rozciągnąć również na usługi.

 

Dlaczego warto wykorzystać potencjał linków sponsorowanych? Bo dzięki nim można zwiększyć konwersję i zyski.

Zdecydowana większość przedsiębiorców korzysta z reklamy. Dziś dostępne reklamy można podzielić na tradycyjne i nowoczesne. Te pierwsze to m.in. banery, ulotki czy plakaty. Drugie zaś odnoszą się do działań podejmowanych przez przedsiębiorcę w sieci. Wśród dostępnych tam form reklamy, dużą popularnością cieszą się m.in. linki sponsorowane. Dlaczego?

 

Co to są linki sponsorowane?

Pod pojęciem „linki sponsorowane” rozumie się reklamę wyświetlaną nad wynikami wyszukiwania i na marginesie strony. Osoby zastanawiające się, czy kampanie ppc rzeczywiście przynoszą rezultaty, powinny być świadome tego, że taka reklama nie wyświetla się każdemu użytkownikowi sieci, którzy korzysta z wyszukiwarki. Przeciwnie, podobnie jak w przypadku kampanii w mediach społecznościowych, reklama jest wyświetlana np. wówczas, gdy użytkownik wpisze konkretną frazę.

Powyższe dopasowanie wyświetlenia linków sponsorowanych ma za zadanie zainteresować nimi konkretne grupy użytkowników. To dobre rozwiązanie, bo nie od dziś wiadomo, że przekaz zawsze powinien być dostosowany pod konkretną grupę odbiorców. Spersonalizowanie treści przynosi po prostu większe zainteresowanie nią, co przekłada się bezpośrednio na zyski odnotowywane przez przedsiębiorców.

94f3423af2497e72ce359ed578c2ee8c.jpg

Opłaty? Tylko za efekty!

Kampanie linków sponsorowanych mają ciekawy, korzystny z punktu widzenia podmiotu reklamującego się, system rozliczeń. O czym mowa? O tym, że przedsiębiorca płaci wyłącznie za efekt. Za taki uznaje się to, że użytkownik kliknął w link, który przeniósł go do strony lub sklepu internetowego reklamującego się. Taki model rozliczenia zwie się CPC (cost per click).

Powyższe rozwiązanie jest efektywne i atrakcyjne dla przedsiębiorców myślących o tym, by zwiększyć konwersję. Jak wskazują liczne badania, adwordsowe kampanie pozwalają podnieść przychody np. sklepów internetowych. Uruchomienie kampanii wymaga jednak wiedzy. Osoby zamierzające skorzystać z takiego rozwiązania mają dwie możliwości: gruntownie zapoznać się z systemem lub zdać się na specjalistów.