Login lub e-mail Hasło   

Wiosenne oczyszczanie organizmu

Na wiosnę oprócz sezonowych porządków warto również pomyśleć nad oczyszczeniem swojego organizmu.
Wyświetlenia: 510 Zamieszczono 07/03/2016

Po zimie nasz organizm zgromadził wiele substancji dla nas szkodliwych, takich jak toksyny czy metale ciężkie. Jak się ich pozbyć i odzyskać życiową energię – o tym w artykule.

Dlaczego warto oczyścić organizm

Z pozbyciem się szkodliwych substancji z organizmu wiąże się wiele korzyści dla nas i naszego samopoczucia. Oprócz uwolnienia się od uczucia ciągłego zmęczenia i ciężkości można uzyskać również smukłą sylwetkę. Takich efektów można spodziewać się po regularnym spożywaniu odpowiedniej ilości błonnika. Nic jednak nie jest tak smacznym i zarazem doskonałym składnikiem diety oczyszczającej jak otręby.

Dobroczynne działanie otrębów

Korzystne działanie otrębów wynika przede wszystkim z zawartego w nich błonnika, który korzystnie wpływa na trawienie i pozbywanie się szkodliwych substancji z organizmu. Oprócz klasycznych otrębów pszennych warto zwrócić uwagę również na otręby orkiszowe http://melvit.pl/products/otreby/#!/otreby-orkiszowe-125g. Wytworzone z jednego z najbardziej szlachetnych zbóż orkiszu nie mają sobie równych. Są idealnym dodatkiem do sałatek, mleka, musli czy jogurtu. Warto również zastąpić część mąki w domowych wypiekach właśnie otrębami.

Decydując się na wzbogacenie swojej diety o otręby warto wybierać te prażone. Oznacza to, że są to produkty stabilizowane, czyli poddane obróbce cieplnej, którą w tym przypadku jest delikatne prażenie. Taki proces stosuje się przede wszystkim w celu wyeliminowania różnych zanieczyszczeń mikrobiologicznych. Dodatkowo prażenie nadaje otrębom lepszy aromat i barwę.

Błonnik, jako klucz do zdrowego trybu życia

Jedną z głównych zalet błonnika jest to, że bez względu na jego rodzaj w połączeniu z wodą zwiększa swoją objętość. Dzięki temu jedząc potrawy bogate w błonnik szybko czujemy się syci. Oprócz tego za pomocą błonnika w łatwy sposób można leczyć i przeciwdziałać zaparciom. Warto wspomnieć, że Światowa Organizacja Zdrowia zaleca uzupełnienie swojej diety o potrawy bogate w błonnik. Średnie spożycie u osoby dorosłej powinno mieścić się w granicach 27-40 g błonnika dziennie.

Oczywiście spożywanie innych posiłków bogatych w błonnik jest również wskazane. Oprócz otrębów produkty, które posiadają w sobie dużą ilość błonnika to:

  • kasze,
  • owsianki,
  • płatki zbożowe,
  • niełuskany ryż,
  • pieczywo razowe,
  • warzywa (brukselka, kapusta, kalarepa, zielony groszek),
  • owoce (maliny, jeżyny, porzeczki, suszone śliwki czy też morele).

Ciekawym owocem są gruszki, które posiadają w sobie ¼ dziennego zapotrzebowania na błonnik.

Spożywając odpowiednią ilość błonnika codziennie jesteśmy w stanie oczyścić swój organizm i sprawić, że zaczniemy wiosnę pełni sił i pozytywnej energii.

 

Podobne artykuły


17
komentarze: 32 | wyświetlenia: 1608
15
komentarze: 60 | wyświetlenia: 917
14
komentarze: 21 | wyświetlenia: 1189
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 767
13
komentarze: 93 | wyświetlenia: 464
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 1036
13
komentarze: 62 | wyświetlenia: 771
13
komentarze: 68 | wyświetlenia: 586
12
komentarze: 4 | wyświetlenia: 736
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 724
12
komentarze: 72 | wyświetlenia: 508
12
komentarze: 5 | wyświetlenia: 997
12
komentarze: 144 | wyświetlenia: 1125
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska