Login lub e-mail Hasło   

Savoir-vivre w biznesie.

Savoir-vivre przetłumaczyć można jako "sztuka życia” jak podaje internetowa Wikipedia. Większość z nas kojarzy zasady savoir-vivre, których oczekuje się od nas w codziennym życiu.
Wyświetlenia: 451 Zamieszczono 08/03/2016

Savoir-vivre czyli “znajomość zwyczajów, form towarzyskich i reguł grzeczności obowiązujących w danej grupie. […] Savoir znaczy wiedzieć, za to vivre znaczy po prostu żyć. Stąd savoir-vivre przetłumaczyć można jako "sztuka życia” jak podaje internetowa Wikipedia. Większość z nas kojarzy zasady savoir-vivre, których oczekuje się od nas w codziennym życiu. Jednak również w biznesie są czasem zasady, których trzymać się trzeba.

Jakie korzyści niesie za sobą dobre wychowanie?

Można by się zastanowić czy dobre wychowanie w środowisku biznesowym na cokolwiek się zdaje. Otóż tak. Czasem nasze wysiłki mogą przynieść bardzo dobre rezultaty. Nasze dobre maniery mogą pomóc w wielu aspektach pracy. Począwszy od relacji ze współpracownikami, z szefem, poprzez możliwość uzyskania premii czy nawet awansu. Czasem nasze zachowanie może być czynnikiem decydującym o dalszej karierze. Przestrzegając etykiety możemy poprawić stosunki z naszymi klientami, zdobyć większy szacunek w środowisku biznesowym oraz wpłynąć na wizerunek naszej firmy.

Czego dotyczą podstawowe zasady?

Zasady savoir-vivre w biznesie dotyczą zarówno naszego zachowania, sposobu komunikacji jak i prezentacji naszej osoby- ubioru i wyglądu. Zasad jest wiele ale warto poznać te podstawowe i najistotniejsze. Zaczynając od nas samych pamiętajmy o wyglądzie i ubiorze- to my reprezentujemy firmę a pierwsze wrażenie jest często najważniejsze. Nasza postawa i zachowanie wiele mówi, bądźmy więc profesjonalni i pewni siebie. Przedstawiając się nowemu klientowi, oprócz imienia i nazwiska, podajmy również pozycję, którą zajmujemy, wygląda to bardziej profesjonalnie. Traktuj klientów profesjonalnie i podchodź indywidualnie do ich potrzeb. Pamiętaj o hierarchii- bez względu na płeć czy wiek, osoby postawione wyżej zawsze mają pierwszeństwo. Nie spóźniaj się na spotkania, zawsze wyłączaj na nich telefon a gdy chcesz poprosić kogoś o wizytówkę, pamiętaj o tym, żeby najpierw dać swoją.

Warto pamiętać, że środowisko biznesowe jest środowiskiem międzynarodowym. W różnych krajach zasady mogą się nieco różnic ale sam koncept pozostaje taki sam. Przed ważnymi spotkaniami z zagranicznymi partnerami warto zajrzeć do sieci i poszukać przydatnych wskazówek. Może to one zaważą na rezultacie spotkania.

Podobne artykuły


16
komentarze: 110 | wyświetlenia: 678
14
komentarze: 11 | wyświetlenia: 959
14
komentarze: 8 | wyświetlenia: 386
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 900
13
komentarze: 0 | wyświetlenia: 963
12
komentarze: 1 | wyświetlenia: 518
12
komentarze: 18 | wyświetlenia: 1663
12
komentarze: 12 | wyświetlenia: 736
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 501
11
komentarze: 4 | wyświetlenia: 433
11
komentarze: 24 | wyświetlenia: 485
11
komentarze: 298 | wyświetlenia: 450
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 992
11
komentarze: 9 | wyświetlenia: 921
10
komentarze: 2 | wyświetlenia: 782
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska