JustPaste.it

Problemy z platformą Energia 24

Nie ma już instytucji, która by nie miała własnej imiennej strony internetowej. Aby coraz więcej czynności zrobić za pośrednictwem sieci.

Nie ma już instytucji, która by nie miała własnej imiennej strony internetowej. Aby coraz więcej czynności zrobić za pośrednictwem sieci.

 

Podobnie jest z funkcjonowaniem Elektronicznego Biura Obsługi Klientów (EBOK),przez które można
skontaktować się z firmowym konsultantem, a nawet wygenerować rachunek w systemie Rozliczeń
Rzeczywistym. Tak było w przypadku Energii SA. Do czasu niestety. Nowy internetowy serwis obsługi
klienta ENERGA24 dostępny pod adresem https://www.24.energa.pl .


Dotychczasowy login do serwisu internetowego pozostanie bez zmian, natomiast nowe, tymczasowe hasło
klienci Energii otrzymali do końca listopada 2015r.


Nie działa on tak jak trzeba. Problemy z internetowym saldem klienta indywidualnego rozpoczęły się już
pod koniec października ur. Wszystko przez wprowadzenie w życie nowego systemu informatycznego za
pośrednictwem platformy 24. Gdy już powoli wszystko wracało do normy następuje awaryjny zonk. W
dniach 11 - 18 grudnia system zostaje zablokowany.Klient z niezapłaconym rachunkiem za energie
elektryczną prawdopodobnie zostanie z nim nawet w nowym roku. Przynajmniej do połowy stycznia 2016
roku Energia24 miał działać z przerwami.


Dzwoniąc pod numer infolinii 555 555 555555 555 555 niczego konkretnego się nie dowiemy,
ponieważ w wyniku ciągłej przebudowy konsultanci nie mają wglądu w konta klientów, a tym samym
nie mogą przekazywać informacji o stanie ich sald. Klient zostaje z ręką w nocniku, czekając aż Energa
sama prześle mu niezapłacony rachunek. Kolejny nonsens. Gdy chcemy skontaktować się z konsultantem
firmy Energa drogą internetową czeka nas również interesuje niespodzianka. Zaraz po wysłaniu maila z
niecierpiącym zwłoki zapytaniem następuje automatyczna rejestracja naszej sprawy. Zawsze odpowiada
kto inny, więc w kółko opisujemy o co nam chodzi, a to jest kompletną stratą czasu i nonsensem. Każdej
zmianie towarzyszą pewne niedogodności.


Indywidualne konto w dotychczasowym serwisie eBOK nie jest już aktualizowane, nie można zatem
składać za jego pośrednictwem żadnych dyspozycji. Wszystkie bieżące i archiwalne dokumenty
rozliczeniowe dostępne są w serwisie ENERGA24.


Jakie utrudnienia mogą dotknąć Klientów Energa Obrót w najbliższym czasie?
* salda rozliczeń (w tym kwoty do zapłaty) w eBOK będą nieaktualne - wyświetli się stan konta na dzień 31
października 2015, co oznacza, że pomimo opłacenia faktury wpłata nie będzie widoczna. Zwracamy
uwagę, że konsultanci Infolinii również czasowo nie mają dostępu do bieżących sald i dokonywanych
przez Państwa wpłat,
* po podaniu stanu licznika w ramach usługi Rozliczenie Rzeczywiste oraz dokonaniu płatności saldo
również nie zostanie zaktualizowane,
* nie będzie możliwości aktywacji eFaktury,
* ilość punktów na karcie Payback pozostanie niezmieniona - wyświetli się stan konta na dzień 31
października 2015.
W szczególności zwracamy uwagę na następujące ograniczenia:
✓ Brak dostępu do danych i czynności realizowanych przez serwis ENERGA24,
✓ Klient z usługą Rozliczenie Rzeczywiste - w tym czasie nie będzie mógł dokonać Rozliczenia
Rzeczywistego poprzez serwis ENERGA24, usługa ta dostępna będzie w punktach sieci Moje Rachunki,
✓ Klient z usługą Prąd bez Ryzyka - w tym czasie nie będzie mógł doładować licznika przedpłatowego
poprzez serwis ENERGA24, usługa ta dostępna będzie:
○ poprzez formularz doładowań na stronie www.energa.pl/doladowania,
○ w punktach sieci Moje Rachunki, BluePay i epay.
Mam nadzieje, że pracownicy zdają sobie sprawy z uciążliwości niesprawnego systemu informatycznego
a jego działanie ma być istotną pomocą dla klientów. Inaczej znów pojawi się niepokojąca myśl o tym, że
internet służy jedynie do zabawy.