JustPaste.it

Co warto sprawdzić po zakupie auta?

Zakup auta to zazwyczaj nie mały wydatek i jak wiadomo każdy z nas chciałby aby służyło ono jak najdłużej bezawaryjnie i bez większego wkładu finansowego...

Zakup auta to zazwyczaj nie mały wydatek i jak wiadomo każdy z nas chciałby aby służyło ono jak najdłużej bezawaryjnie i bez większego wkładu finansowego...

 

80a7000a15cb150f0f58668d0c815b02.jpg

Zakup auta to zazwyczaj nie mały wydatek i jak wiadomo każdy z nas chciałby aby służyło ono jak najdłużej bezawaryjnie i bez większego wkładu finansowego. Niestety rzeczywistość jest brutalna i w przypadku używanego auta trzeba się liczyć z tym, że prócz kosztów zakupu auta musimy jeszcze trochę doinwestować. Pozwoli to nam na unikniecie poważnej awarii oraz bezproblemową eksploatację przez kolejne lata.

Zazwyczaj sprzedawcy zapewniają nas , że auto jest świeżo po przeglądzie i nie wymaga wkładu finansowego „Wsiadać i jechać” Ale mimo wszystko nie możemy wierzyć im na słowo, chyba że udowodni to nam fakturą potwierdzającą fakt przeglądu lub wpisem do książki serwisowej co w nie każdym przypadku jest zgodne z prawdą. Dlatego warto pojechać na przegląd.

 

Co sprawdzić a co wymienić:

O wymianie oleju, filtrów (oleju, powietrza, paliwa i kabinowego) chyba nie muszę nikomu przypominać

Warto też wymienić płyn hamulcowy. Mało kto wie, że trzeba go wymieniać co dwa lata ze względu na to, że płyn hamulcowy jest higroskopijny. Oznacza to, że jest podatny na pochłanianie wilgoci, łączy się z wodą co powoduje zmniejszoną skuteczność hamowania. Przed wymiana w warsztacie można zawsze sprawdzić stan płynu za pomocą odpowiedniego urządzenia w jakim jest on stanie i w razie konieczności wymienić.

Jeśli jesteśmy już przy układzie hamulcowym, to bezwzględnie należy sprawdzić stan klocków i okładzin hamulcowych oraz zużycie tarcz i bębnów. Ważnym aspektem też jest stan przewodów hamulcowych

Podobnie sprawa wygląda z płynem chłodzącym i jeśli nie chcemy go od razy wymieniać, to warto sprawdzić jego stan miernikiem który wskaże temperaturę jego zamarzania.

Jeśli auto jest zasilane gazem LPG warto sprawdzić jego szczelność i przy okazji wymienić filtry gazowe i podregulować cały układ.

W autach benzynowych sprawdź my stan przewodów wysokiego napięcia i świece a w dieslu świece żarowe

Będąc już w warsztacie przy okazji warto pokusić się o konserwację układu klimatyzacji: wymiana czynnika chłodzącego, oleju w sprężarce i odgrzybianie i nie sugerujmy się czy mamy aktualnie upały, bo ważne też jest to, że nawet zimą układ musi być sprawy i używany od czasu do czasu aby zapewnić szczelność i bezawaryjną pracę.

 

Wszystkie te czynności są ważne dla naszego komfortu i bezpieczeństwa, jednak nie są tak ważne jak wymiana rozrządu

Pod żadnym pozorem nie możemy z tym zwlekać! Awaria rozrządu wiąże się z kapitalnym remontem silnika lub jego wymianą. W komfortowej sytuacji są posiadacze aut z łańcuchem rozrządu. W przeciwieństwie do paska nie ulega on awarii i nie ma konieczności wymiany ale nie oznacza to ,że jest on wieczny. W większości przypadków pracuje przez całą żywotność silnika , natomiast jeśli ulegnie rozciągnięciu najpierw będzie słyszalny i póki nie zauwazymy niepokojących stuków bądź szmerów z silnika możemy być spokojni.

 

Podsumowując. Przegląd taki wiąże się ze znacznym wydatkiem ale i tak tańsza będzie naprawa wszystkiego niż w przyszłości każdego elementu z osobna a zaoszczędzi to nam problemów i awarii w przyszłości.