Login lub e-mail Hasło   

Jak łagodnie przejść przesilenie wiosenne?

W Anglii to zjawisko nazywane jest spring fever (wiosenna gorączka).
Wyświetlenia: 307 Zamieszczono 03/04/2016

Przełom zimy i wiosny bywa trudny dla organizmu. Naukowcy potwierdzają, że nie są to zwykłe fanaberie
ludzi. Są przekonani, że ludzki organizm został zaprogramowany na określoną ilość światła
słonecznego.Wszystko wynika z burzy hormonalnej. Zimą nasza szyszynka na potęgę produkuje hormon
snu - melatoninę. Niestety serotonina jest zaniedbywana.


*Odpoczynek i sen
Nie forsujemy organizmu, pozwólmy mu działać zgodnie z jego rytmem. W miarę możliwość róbmy sobie
przerwę w pracy, a w domu polegujmy. Zadbajmy o odpowiednią ilość snu. Choć naukowcy wycofują się z
zasady 8 godzin, na wiosnę warto jej przestrzegać. Przed snem wyciszmy się, odłóżmy laptopy i
smartfony. Wypijmy herbatkę z melisy. Rano zaś nie wyskakujmy z łóżka jak z katapulty. Poprzeciągajmy
się w nim przez chwilę.


*Ruch i gimnastyka
Rozruszajmy obolałe mięśnie i stawy. Po wstaniu zróbmy kilka prostych ćwiczeń, głęboko oddychajmy,
wspinając się na palce, wykonajmy kilka ruchów dłońmi, wymachujmy ramionami, zróbmy kilka
przysiadów. Wybierzmy się na spacer, przejażdżkę rowerem, poćwiczmy na siłowni pod chmurką.


*Dieta i nowinki
Zimą organizm namawiał nas do jedzenia obfitszych posiłków, by warstwa tłuszczyku chroniła przed
chłodem. Teraz pora na radykalną zmianę. Zadbajmy o to, by na naszych wiosennych talerzach było dużo
produktów bogatych w witaminy i mikroelementów, tj. warzywa, owoce, kiełki. Częściej przyrządzajmy
sałatki i surówki z rzodkiewkami, szczypiorkiem, natką pietruszki. Pamiętajmy o zdrowym, pożywnym
śniadaniu.


*Słońce i powietrze
W kwietniu możemy już przestać łykać syntetyczną wit. D. I zacząć ją pobierać ze słońca. Jego promyki
potrafią odpędzić najgorsze smutki i depresyjne nastroje.

*Fryzura i bluzka
Wizyta u kosmetyczki, fryzjera, nowa bluzka, nowe firanki na świeżo umytych oknach. Wszystko dla
poprawy wiosennego nastroju.


Na przedwiośniu gwałtownie spada aktywność psychofizyczna organizmu. Nic nam się nie chce. Mamy
wszystkiego dość. Główne objawy przesilenia to:

osłabienie
brak energii życiowej
apatia
nieuzasadniony smutek i płaczliwość
senność
nagłe ataki zmęczenia
bóle głowy i mięśni
rozdrażnienie
mniejsza odporność na stres
problemy z koncentracją
wypadanie włosów

Podobne artykuły


16
komentarze: 111 | wyświetlenia: 2084
13
komentarze: 11 | wyświetlenia: 805
13
komentarze: 8 | wyświetlenia: 853
12
komentarze: 24 | wyświetlenia: 1482
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 1280
11
komentarze: 2 | wyświetlenia: 414
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 930
10
komentarze: 298 | wyświetlenia: 955
10
komentarze: 0 | wyświetlenia: 670
10
komentarze: 10 | wyświetlenia: 647
10
komentarze: 2 | wyświetlenia: 695
9
komentarze: 0 | wyświetlenia: 967
9
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1109
9
komentarze: 3 | wyświetlenia: 571
9
komentarze: 1 | wyświetlenia: 576
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska