Login lub e-mail Hasło   

Brak doboru naturalnego prowadzi do wymarcia ludzkości

Brak selekcji naturalnej. Silne ograniczenie selekcji płciowej. Wyklęcie aborcji i eugeniki. O wyginięciu na życzenie i o prośbie określenia się kościoła w tej sprawie.
Wyświetlenia: 3.131 Zamieszczono 13/04/2016

Witam, 

Opiszę tu sprawę najważniejszą jaką do tej pory poruszyłem na internecie. Chodzi o naszą przyszłość, a raczej jej brak.

Teza: W cywilizacji ma miejsce degeneracja DNA, z pokolenia na pokolenia jesteśmy coraz słabsi. (Biała rasa w szybszym tempie)

Skala zjawiska: ok. 1000 lat.

Czym jest dobór naturalny?

Jest mechanizmem działającym odkąd istnieje życie. Polega na propagacji najlepszej póli genowej i zatrzymywaniu najgorszego materiału genetycznego. Przy każdej replikacji następuje losowe krzyżowanie się genów i częściowa mutacja genów. Jeśli mutacja była korzystna to zwiększała szanse propagacji genów. Jeśli była niekorzystna to skazywała na śmierć.

Jakim cudem taki głupi mechanizm jest skuteczny i jedyny znany człowiekowi? Nie wiem. Ale wiem, że nie wymaga inteligencji Boga by wprowadzać kolejne zmiany i kluczowymi mechanizmami jest wyróżnianie dobrego DNA i tłamszenie złego DNA. Harem i śmierć (W uproszczeniu oczywiście).

Dzięki niemu staliśmy się ludźmi, staliśmy się najskuteczniejszym gatunkiem na ziemi. Tak też wyewoluował każdy gatunek zwierząt i roślin.

Jak jest dziś?

monogamia - minimalizuje propagację dobrej puli. Trzeba wiedzieć, że w wielu gatunkach to głównie samce konkurują. Zabijają się, ryzykują, czynią podboje. Często też są bardziej kolorowi, przez co łatwiej są wypatrywani przez drapieżników. Samice za to w większości przeżywają. Wystarczy garstka najzdrowszych samców by je zapłodnić. U ludzi inteligencja samców odbiega znacznie bardziej od średniej niż u kobiet. Dla mnie do potwierdzenie, że natura wytypowała mężczyzn na eksperymentowanie na nich.

potężna medycyna - ratujemy prawie wszystkich, słabsi rozmnażają się bez przeszkód

Zakaz przerwania ciąży z obciążeniami dziedzicznymi - rezygnacja ze współczesnej metody selekcji, która mogłaby wyrównać rachunek za eliminację naturalnych mechanizmów

Nakaz rodzenia także upośledzonych dzieci i zezwolenie na ich dalsze rozmnażanie - .. umyślne działanie przeciw doborowi naturalnemu? W anglii nie ma tego problemu, w większości dzieci mają się rodzić z minimalną pomocą z zewnątrz.

Brak świadomości problemu w kulturze - jest to tak wielka abstrakcja dla prostych ludzi, że ludziom z ciężkimi obciążeniami genetycznymi nawet przez myśl nie przechodzi, że rodząc dzieci robią im większą krzywdę niż jakby zrezygnowali z potomstwa. Nikt im przecież nawet nie dał podstaw by tak myśleć. W religii katolickiej dawanie życia jest cenne, choćby cierpiącego całe życie.

A negatywne mutacje się kumulują, kumulują i nie ma już "zdrowych genetycznie" osobników. (uogólnienie, bo każdy ma jakieś nieszkodliwe mutacje).

Do czego prowadzi postępująca degeneracja DNA?

Stajemy się coraz słabsi fizycznie, wydolnościowo i odpornościowo. Nasze dzieci mają gorsze wyniki sportowe, łatwiej chorują. Kobiety mają coraz większe problemy z płodnością. Coraz więcej poronień. Częstsze alergie. Coraz powszechniejsze choroby nowotworowe. Coraz częstsze uszkodzenia mózgu skutecznie zaniżające inteligencję..

To wszystko zwielokrotnić i okaże się że w przyszłości żadna medycyna nam już nie pomoże kiedy pojawi się jakiś super wirus lub bakteria. A do tego czasu będziemy uzależnieni od medycyny i farmakologii. Nie chcę by ktoś był właścicielem patentów na moje zdrowie, moje życie.

Osobiście nie wierzę by medycyna z genetyką rozwinęła się wystarczająco szybko by uratować cywilizację od smutnego końca.

Co proponujesz autorze?

Z uwagi, że na ten temat ludzie często reagują emocjonalnie to podam tylko parę częściowych rozwiązań. IMO to świadomi rodzice powinni mieć wybór co zrobić przy ciąży wysokiego ryzyka. A do tego potrzeba edukować by być świadomymi i inwestować w rozwój badań prenatalnych.

W mass mediach przyczyny problemu nie są wspominane, a zalecenia kościół pogarszają jakość DNA i pogarszają warunki ekonomiczne społeczeństwa. Grubszy portfel to więcej czasu na myślenie o niecodziennych sprawach, a dzisiejsze globalne problemy są bardzo wymagające i daleko wykraczają poza "wiązanie końca z końcem".

Potrzebujemy nowego spojrzenia, nowych obyczajów by rozwiązać ten problem w większym zakresie i jednocześnie nie zdradzić naszego obecnego dorobku kulturowego.

Jednym z błędów europy było skojarzenie wiele rzeczy/spraw/poglądów ze złem bo to naziści wymyślili lub używali. Wybieliliśmy eugenikę bo kojarzyła nam się ze złem w czystej postaci. Wybieliliśmy agresję jako samo zło. A agresja jest jest przecież naturalną częścią naszej psychiki! Rozumiem, że chcieliśmy zapobiec kolejnym wojnom światowym i holocauście. Jednak IMO dokonaliśmy dużych uproszczeń i nie zrozumieliśmy dlaczego cały naród się wypaczył. Zakazaliśmy objawów.

Agresja jest potrzebna do pilnowania swoich granic, a w szczególności do obrony fizycznej. Agresja stłumiona i tak szuka ujście np. kiedy nie można otwarcie ją wyrazić to szuka innych środków, które nie są już tak łatwo wykrywalne np. toksyczna mowa, przemoc emocjonalna, znęcanie się psychiczne. IMO to bardziej boli niż ból fizyczny.

Potrzebujemy nowej harmonii. Potrzebujemy zintegrowania tego co negatywne w nas.

Prośby

Proszę o zadanie poniższego pytania klerowi:
"Jaki plan, na zdrowe życie przez wieki, ma kościół katolicki, skoro nie ma zapronowanych alternatyw do doboru naturalnego?"
Wciąż wierzę, że katolicyzm jest dobry i że potrafi się ulepszać. Jeśli wizja kościoła jest zdrowa to chętnie dodam uzupełnienie na końcu artykułu.

Proszę też o wsparcie dla naukowców, którzy badają te zagadnienia, albo chociaż nie atakowanie ich.

Czy mam jakieś poparcie w nauce?

Szukałem specjalistów i znalazłem. Byłem na wykładach i rozmawiałem osobiście ze specjalistami od genetyki i ginekologii by upewnić się, że się nie mylę w prognozach na przyszłość. Zagadnienie przedstawiają w bardziej złożony sposób. np. dokładają potrzebę różnorodności i globalizację która tą różnorodność redukuje.

Patrząc po reakcjach na ten artykuł to nie dziwię się, że siedzą cicho.
Nie ukrywam, że artykuł można było napisać w łagodniejszy sposób (za przepraszam, choć z drugiej strony przy publicznym ignorowaniu tematu musiałem go napisać).

Genetyk polecił większość książek autora: Richard Dawkins. 

Pytałem kontrolnie moich znajomych co wiedziałem, że mają jakieś oczywiste dziedziczne obciążenia o tą tematykę. Byłem pierwszą osobą która im wskazała, że rezygnacja z własnych biologicznych dzieci może być czymś szlachetnym.

PS

Sam jestem alergikiem (i parę innych dolegliwości, o których nie będę publicznie pisać), nie mam idealnych genów i chciałbym by moje potomstwo było zdrowe.

Dodatki:

Bezpłodność. Często jest to mechanizm naturalnej kastracji w razie poważnych obciążeń genetycznych. Ale też są przypadki w którym nie ma tych obciążeń. Mechanizm naturalnej kastracji nie wykrywa też dokładnie obciążeń. Kto ma dziś mówić parom walczącym z bezpłodnością, że istnieje możliwość, że są się do tego nie nadają? Z pewnością nie ci którzy na tym zarabiają. I z pewnością nikt ze społeczeństwa w którym eugenika wypadła z obiegu. Podejrzewam, że dziś łatwiej wymusić ciążę niż zbadać jakie ryzyko ma ta "bezpłodność".

Szukam lepszego słowa niż agresja. Nie chodzi mi intencjonalne działanie mające na celu szkodę zewnętrzną. Chodzi mi tą część psychiki, która chce dominować, ale niekoniecznie w sposób krzywdzący. Chce się wyrazić i dbać o swój byt. Jest też związana ze zdrowym poczuciem własnej wartości, ze świadomością, że możesz walczyć o swoje. Raz byłem na wykładzie, gdzie profesor używał tego w takim znaczeniu, ale nie jest to powszechne znaczenie. W słownikach nie widzę tego znaczenia. Macie jakieś alternatywne słowo?

Jest tu zabawny paradox. Jak w tym temacie używać prawa Godwina? Samo podjęcie tematu jest przegraniem dyskusji? Czy też przyrównywanie autora do Hitlera jest przegraniem dyskusji?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Godwina

Wiele ludzi ma wrażenie, że jak ktoś już mówi o tym temacie to chce użyć rozwiązań najpodlejszych z możliwych. Ja jednak byłbym wniebowzięty, gdybyśmy wprowadzili humanitarne i demokratyczne alternatywy do doboru naturalnego.

Podobne artykuły


17
komentarze: 32 | wyświetlenia: 1245
14
komentarze: 21 | wyświetlenia: 933
14
komentarze: 33 | wyświetlenia: 1017
14
komentarze: 60 | wyświetlenia: 688
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 506
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 704
13
komentarze: 3 | wyświetlenia: 974
13
komentarze: 68 | wyświetlenia: 388
12
komentarze: 144 | wyświetlenia: 807
12
komentarze: 30 | wyświetlenia: 1313
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 597
12
komentarze: 31 | wyświetlenia: 466
12
komentarze: 23 | wyświetlenia: 929
12
komentarze: 72 | wyświetlenia: 374
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  Henear,  13/04/2016

kleru nie ma co pytac o zdanie bo jest wiadome, z reszta z wrogiem nie prowadzi sie dyskusji.
utoniemy w gaszczu miekkich slow, zalani falszem ludzikow wierzacych w bajki.
religia opium dla ludu, nikomu nie zalezy na wspolnym zysku bo to pojecie w Polsce abstrakcyjne.
w kazdym razie powodzenia, najlepsza bylaby merytokracja i nie pytanie kowalskich o zdanie bo zombie potrafia jedynie powtarzac to co w tv.

  lewi,  14/04/2016

Narastające i piętrzące się problemy przerastają możliwości człowieka.

Przyczyna problemów nie leży w nauce i technice, tylko w systemie i funkcjonowaniu ludzkich instytucji, jak również w postawie jednostki

Zasadniczym problemem jest samolubstwo . Naukowiec Szent-Gyorgyi dochodzi do wniosku, że problem polega na tym, iż ludzie są „wystawieni na straszny nacisk ze strony szaleńców,

...  wyświetl więcej

@lewi: To nie jest takie proste.
Cywilizacja to niezwykle złożony byt.
Złe rządy mogą wynikać z niewystarczającej inteligencji/mądrości jaką przeciętny obywatel osiąga. W demokracji to jest główny czynnik.
Jeśli problemy poznawcze stają się barierą to ingorancja i brak motywacji do rozwoju siebie staje się główną przyczyną cierpienia na ziemi.

Być może narzędzia, które tworzymy są zbyt mocne na nasze możliwości przewidywania i dogadywania się.

  lewi,  14/04/2016

@Waldemar Wosiński: Uważam że postawa moralna czy etyczna ma większy wpływ na zapewnienie pokoju i bezpieczeństwa niż błyskotkiwy umysł . Jeżeli podstawy moralne są naruszane , chodzi o takie pojęcia jak uczciwość, prawdomówność, ochrona życia - to inteligencja nie pomoże zmienić pogarszającej się sytuacji światowej. Co z tego że inteligenci wymyślają nowinki, powiedzmy broń atomową, skoro używają ...  wyświetl więcej

  Trebor,  14/04/2016

bardzo ciekawy temat. Chyba praktycznie w ogóle nie poruszany w mediach.
To prawda, że natura "wymyśliła" mechanizm przetrwania gatunków. Oczywiste jest, że jednym z tych mechanizmów jest eliminowanie słabych jednostek w różny sposób.

Natomiast człowiek ma mózg, którego używa do wielu rzeczy. W przypadku tego tematu będą to:
- rozwój moralny/kulturowy z naciskiem na zachowani

...  wyświetl więcej

@Trebor: Rozwój intelektualny nie musi iść z rozwojem DNA. Obecnie jakoś inteligentne społeczeństwa mają mało dzieci, więc problem pozostaje.

@Waldemar Wosiński: nie w tym kontekście.
Chodzi o to, że rozwój intelektualny doprowadził do ratowania KAŻDEGO życia za wszelką cenę.
To wpisuje się w Twój tekst dotyczący osłabiania społeczeństwa ze względu na ocalanie jednostek słabych

@Trebor: Jest jeszcze jedna możliwość. Ratować każdego, ale nie doprowadzać do ich rozmnażania tych bardziej obciążonych.
I tu jest pole do zmian. Pytanie czy to jest dokonalenie moralności czy czego?

@Waldemar Wosiński: tak czy owak każda opcja jest bardzo radykalna.
I prawdopodobnie ten radykalizm wynika z naszego podejścia do życia i śmierci człowieka

  nse,  14/04/2016

@Waldemar Wosiński: "Pytanie czy to jest dokonalenie moralności czy czego?" ... Moralności nie da się doskonalić drogą nakazową, bo pod wycelowaną "lufą karabinu" to każdy będzie grzeczny tylko co z tego ?? ... intelektualista będzie unikał spłodzenia dzieci, bo kto będąc świadomym sprowadzi dziecko na świat da mu swoją Miłość i całą swą energie, by to dziecko jak przyjdzie pora dostało powołanie i odda życie lub zdrowie walcząc nie wiadomo w imię czego ??

  modeoff,  21/04/2016

@Trebor: Prawdą jest, że niszczymy przyszłe pokolenia złymi genami. Pytanie kto powinien o tym decydować. Czy wada wzroku -3 to powód do nie posiadania dzieci? To są bardzo ważne pytania z gatunku Eugenika

@modeoff: ale o czym decydować? O tym czy płodzić dzieci? Czy może o tym czy po spłodzeniu dziecka poddać je leczeniu na oczy?

  modeoff,  22/04/2016

@Trebor: Tak, czy płodzić. Leczenie po urodzeniu ma sens tylko dla jednostki. Gen na nieodpowiednie ukształtowanie się gałki ocznej przekazywany będzie dalej, nawet po wyleczeniu wzroku.
Gdyby wybuchła bomba atomowa i świat został sparaliżowany, po 10 latach niekoniecznie można by dostać okulary regulujące ostrość widzenia. Co wtedy? Człowiek taki jest uzależniony od okularów.
Ja pop ...  wyświetl więcej

@modeoff: "Tak, czy płodzić."

możemy postępować na dwa sposoby wbrew naturze:
1) wyrywać wszystkich od śmierci
2) nie rozmnażać się

Pierwsze wykroczenie jest przeciwko doborowi naturalnemu, ale zgodne z naszym umysłem/mózgiem - wszak dzięki naturalnym zdolnością uczenia się i rozwijania oraz rozwiązywania problemów mamy wykształconą medycynę ratującą życie.

Dr

...  wyświetl więcej

  nse,  22/04/2016

@Trebor: "1) wyrywać wszystkich od śmierci " ... kontynuując tym kult cierpienia, nie rozumie dlaczego wyznaczona śmierć stanowi taki problem ?
Wiele ludzi modli się o śmierć, przed którą współczesny świat ich odgradza. Czy to jest etyczne ??
Przy dobrze zorganizowanej społeczności jest miejsce dla niewidomych i ludzi dotkniętych pewnymi dysfunkcjami, więc wada wzroku i pewnych dysfu ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: rozumiem, że to jest jakaś forma kontynuacji mojej myśli? :-)

  nse,  22/04/2016

@Trebor: ... tak, choć nie jestem pewny czy to właściwy kierunek ;P

  Trebor,  22/04/2016

@Mariusz Kajstura: wskaż w nim błędy :-)

  nse,  22/04/2016

@Trebor: ..., a kto i jak mi za to zapłaci ? ;P

@Mariusz Kajstura: nikt w żaden sposób tego nie zrobi ;-)
Za to możesz pokazać się z tej bardziej filantropijnej strony :-P

  nse,  22/04/2016

@Trebor: Czas zostawić pole do popisu młodym ;)

@Mariusz Kajstura: młodym duchem czy wiekiem? :-)

  nse,  22/04/2016

@Trebor: Nie istotne, czas na szacunek za wkład serca i Ducha, a nie ciągłe opluwanie naiwnej życzliwości przez chciwe miernoty :)

Wydaje mi się że nie dostrzegasz pewnych pozytywów, - już obecnie około 25 % ludzi w Polsce jest bezpłodnych - czyli ewolucja jednak zaczęła działać bardzo sprawnie. Będą wymierać ludzie o właściwościach nie przykładających wagi do zdrowego trybu życia, odżywiania, biorący leki, kosmetyki, szczepiący dzieci na wszystko. Nie jest to może selekcja doskonała potrzebne są nie tylko walory intelektualn ...  wyświetl więcej

@robertr: Ci niepłodni na siłę rodzą i stają na głowie by mieć potomstwo, a ginekolog mimo, że wie to Ci nie powie bo ma z tego pieniądze. Obecnie Ci ludzie nie mają sposobu się dowiedzieć poza domyślić się. A jak można się domyślać czegoś przeciwnego do tego co się chce?

  lewi,  14/04/2016

Jeśli mutacja była korzystna to zwiększała szanse propagacji genów. Jeśli była niekorzystna to skazywała na śmierć. Jakim cudem taki głupi mechanizm jest skuteczny i jedyny znany człowiekowi?

The Encyclopedia Americana przyznaje: „Fakt, iż większość mutacji jest dla organizmu szkodliwa, jakoś trudno pogodzić z poglądem, jakoby mutacje były materiałem wyjściowym dla ewolucji. Prawdę mówiąc,

...  wyświetl więcej

  lewi,  14/04/2016

Proszę o pytanie kleru jakie jest stanowisko kościoła na tej drodze ku zagładzie gatunku. Sam jej jeszcze nie znam, ale proszę o podzielenie się wiedzą.

Jakby kler poważnie traktował autorytet Biblii, na który rzekomo się powołuje/ prawda jest taka, że podważa jej treść/ to udzieliłby odpowiedzi. A odpowiedź jest jednoznaczna, życie na ziemi będzie istnieć zawsze. Usunięci będą niegodziwi ludzie, którzy doprowadzają ziemię i samych siebie do zagłady.

@lewi: fajnie jakby definicja tej niegodziwości była znana publicznie.

Nie jest tak, że nikt się tą sprawą nie zajmuje.
- Zajmują się pośrednio i bezpośrednio. - Pisałem niedawno (np. eiboba 21.04.2015) na ten temat: >>> http://eiba.pl/18

  Trebor,  14/04/2016

@Adam Jezierski: "nikt" w sensie media. Media tego tematu nie poruszają w odniesieniu do człowieka.
mówi się o rzekomym przeludnieniu ziemi - i na tym temat doboru się kończy

Może zrobić coś z chorobami cywilizacyjnymi i niezdrowym jedzeniem? To jest prostsze i bezpośrednie działanie, a one bardziej degenerują ludzi, niż sugerowane i przedstawiane w artykule degenerowanie się DNA.

@Janusz Nitkiewicz: Czyli twierdzisz, że w idealnym środowisku mutacje nie zachodzą?

  Trebor,  14/04/2016

@Janusz Nitkiewicz: dlaczego uważasz, że informacje są nieprawdziwe? O ile zgadzam się w pełni z Twoim założeniem - słuszne jest by wpajać nawyki zdrowego trybu życia - o tyle dobór naturalny to coś od czego człowiek w swoim rozwoju odsunął się maksymalnie. Teraz uważamy, że to coś niedopuszczalnego, ale taka postawa wynika z naszego podejścia do kwestii ratowania życia innemu człowiekowi.

Zauważ, że ten sam dobór naturalny nie razi nas tak w przypadku świata zwierząt czy roślin

@Waldemar Wosiński:
Mutacje zachodzą, ale nie są tak szkodliwe, jak to niektórzy sądzą i nie są one, takim wielkim niebezpieczeństwem, jak sugeruje artykuł. Niemcy, też to wyolbrzymiali, by mordować ludzi, ale naprawdę robili to dla pieniędzy, przeznaczenia ich na inne cele (dlatego naprawdę mordowano umysłowo chorych i potem jak szło, i kogo pasowało), a tylko dla ogłupienia społeczeństwa, ...  wyświetl więcej

@Trebor:
Masz rację i nie masz. Niektóre zwierzęta stadne, mają jednego samca i inne samce walczą z nim o kopulację z samicami, ale więcej zwierząt, w tym małpy, wilki, ptaki… dobierają się same w pary. Tu najsilniejsza samica szuka najsilniejszego samca, ale najsłabsza samica też szuka partnera i wchodzą w parę, i mają młode, i wcale nie giną ich szczenięta częściej. Czasami tylko mają jed ...  wyświetl więcej

  lewi,  14/04/2016

@Janusz Nitkiewicz: To jestem za odpowiedzialnością rodziców za wychowanie własnych dzieci, co jest preferowane w całym prawie świecie istot żywych.

Należałoby najpierw rodziców uświadomić, bo nie wszyscy rozumieją co znaczy wychowywać swoje dzieci / nie mylić z chodowaniem/ a nawet mają problemy z odróżnieniem dobra od zła.

@Janusz Nitkiewicz:
Genetycy, których poznałem uważają, że mutacje są dużym problemem.
Jakie są Pańskie źródła?

Jest dużo innych szkodliwości, ale żadna z nich nie wyłączy opisanego mechanizmu. Co najwyżej można dyskutować jak szybko ta generacja nas zniszczy jeśli nic się nie zmieni.

@Waldemar Wosiński:
„Naukowcy uważają…”. Kiedyś, nasi naukowcy uważali i głosili, że gospodarka socjalistyczna jest doskonalsza od kapitalistycznej i kazali to powtarzać studentom; ). A ludzie wiedzieli swoje. Magnetofony zachodnie były dużo lepsze, ładniejsze i tam dostępne non stop, gdy tu nie było w swobodnym dostępie szarego papieru toaletowego.
Duży problem z degeneracją DNA? Ni ...  wyświetl więcej

@Janusz Nitkiewicz: Zgłosił Pan, że podaje nieprawdziwe informacje.
To trzeba udowodnić, a nie domagać się bycia przekonanym.

Imo. postawione tezy mimo, że uproszczone są prawdziwe. Rozwiązań nie podawałem w artykule, a do nich ma Pan najwięcej zastrzeżeń.

Genetyk polecił większość książek Pana: Richard Dawkins.

@Waldemar Wosiński:
Oznaczyłem, że nie prawdziwe informacje. A chodzi o przesadę, która powoduje, że coś staje się nieprawdą. Głównie chodzi o tytuł, że „degeneracja DNA to wielki problem, który prowadzi do wymarcia ludzkości”. To nie prawda. Cywilizacja ludzka z tego powodu nie zginie. Dalej też jest dużo mocnych sugestii i teza, a nie bierze się pod uwagę w artykule, że są już metody lecz ...  wyświetl więcej

  nse,  16/04/2016

@Janusz Nitkiewicz: Ciekaw jestem czy kiedyś dożyję, że nurtujące problemy będą przedstawiane w sposób jasny i merytoryczny, a nie propagandowy. O zgrozo nawet dokumentacje techniczne są już pisane według trendu propagandowego, zamiast krótko jasno i na temat, to litanie wodolejstwa :( Gdzie się w szkołach podziały takie przedmioty jak rysunek techniczny sporządzany według ściśle wyznaczonej konwe ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: @Mariusz Kajstura: "Gdzie się w szkołach podziały takie przedmioty jak rysunek techniczny sporządzany według ściśle wyznaczonej konwencji, proste i jasne nie wymagające zgadywanki" ??
..........
Podpisuje sie pod tym pytaniem.
Sam umiem pismo teczniczne (czy tak sie nazywa ?) od czasow gimnazium !

  nse,  17/04/2016

@zakrawarski: Kiedyś dokumentacje były kreślone na deskach kreślarskich tuszem, postawienie każdej kreski wymagało przemyślenia to wyrabiało charakter i skutecznie oduczało bezmyślności :)
Obecnie dokumentacje są przygotowywane na prędko w komputerach i tworzy się bałagan, brak konsekwencji :( Wiele robót jest wykonywane bez projektów na żywca ( jedna wielka improwizacja fachowców wzajemnie ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: Jak to powiedział mój wykładowca, był konstruktorem ale go zwolnili. Na 10 konstruktorów został tylko jeden z dużym stażem a 9 to po studiach od razu. Dlaczego? Bo pracowali za mniejsze pieniądze. Taki rynek i widocznie grafomania się bardziej opłaca.

  nse,  22/04/2016

@modeoff: Stąd się rodzi nienawiść do "frajerów" ..., bo ktoś dochodzi do wniosku że jak zacznie stosować ceny dubbingowe to wykosi konkurencje z rynku, woli zadłużyć siebie i całą swoją rodzinę w Bankach, pracując poniżej wartości swojej pracy niż pozostawić lepszego od siebie na rynku :(
Takie są skutki przyjęcia chorej filozofii życia opartej na najniższej linii oporu :(

@Mariusz Kajstura: dumpingowanie cen to nieuczciwa forma konkurencji zabroniona obecnie w naszym kraju (chyba, że coś się zmieniło?)

  nse,  22/04/2016

@Trebor:" dumpingowanie cen" .. to nie tylko cena za towar na rynku, to też godzenie się na pracę za płace poniżej jej wartości :(
Ludzie podążając najniższą linią oporu dali się wpuścić w maliny, bo najłatwiej wziąć kredyt wybudować linię produkcyjną i żyć jak pączek w maśle, niestety realia są inne, ta produkcja musi mieć zbyt inaczej mija się z celem, a konkurent bierze taki sam kredyt i ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: tak, niestety tego nie da się uregulować. Są widełki poniżej których nie można zejść przy płacy za wykonywaną pracę na umowę o pracę ale to wcale nie oznacza, że to minimum jest płacą adekwatną do wykonywanego zawodu, umiejętności i poświęcenia.

  nse,  22/04/2016

@Trebor: To wszystko sprowadza się do filozofii szczurzego wyścigu :(, więc nie chodzi o przełamanie puli genowej, ale przełamanie zakodowanej w nas od pokoleń filozofii życia :) i zadanie sobie pytania dokąd podąża nasz Duch człowieczy ?

@Mariusz Kajstura: jak w naturze - tutaj dobór naturalny funkcjonuje doskonale - nie masz siły przebicia, nie potrafisz się sprzedać i swojej pracy, nie potrafisz kombinować tzn. że jesteś słaby i odpadasz - giniesz

  nse,  22/04/2016

@Trebor: Na naszym świcie nie liczy się Twoja siła ani intelekt, tylko intencje "promotora" pod którego skrzydłami jesteś, a to nie ma nic wspólnego z doborem naturalnym :(

  ,,  14/04/2016

A co powiecie na model Spartański?

http://www.polskieradio.pl/23/(...)orodkow

@Orchida: rozwiązanie bliskie doborowi naturalnemu :-)))
Tylko tutaj nie natura decyduje a człowiek ... w przypadku modelu Spartańskiego.
W przypadku współczesnych ludzi też człowiek decyduje ... zdecydował się całkowicie odejść od doboru naturalnego

  ,,  14/04/2016

@Trebor:

Historycznie rzecz biorąc- Każda cywilizacja miała swój sposób na przetrwanie...i...żadna nie przetrwała :-))

Ciekawe co będzie naszą zagładą? :-))

  KoLo,  14/04/2016

@Orchida: intruzi ze wschodu, tzw. imigranci, ktorzy spieprzają żeby nie bronić własnej ojczyzny. Wolą głowy odcinać na terenie Europy.

  ,,  14/04/2016

@kolo:

E tam , oni nas tylko zredukują rodzajowo. Kobiety zawsze są potrzebne w charakterze Niewolnic :-))

@Orchida:
Mimo, że mieli rozwiązanie tego problemu to z jakiegoś powodu ich kultura nie przetrwała.
Nie znam osoby, która mogłaby dać kompleksowe rzowiązanie w tej sprawie. Ja nią nie jestem.
Można proponować, można rozmawiać, ale najchętnie bym posłuchał konferencji w której wypowią się eksperci z wielu dziedzin.
Wiem też, że nie ma jeszcze gruntu by do cokolwiek by doszli to by zostało to wprowadzone.

  nse,  14/04/2016

@...: Ja tam wolę Kobietę od niewolnicy :)

  lewi,  14/04/2016

Dobór naturalny to spreparowany mit. Darwinowskie łuszczaki rzeczywiście nie przekształcają się w „nic nowego”. Nadal są łuszczakami. A fakt, iż krzyżują się między sobą, nasuwa wątpliwości co do metod definiowania gatunku stosowanych przez niektórych ewolucjonistów. Poza tym na przykładzie badań nad tymi ptakami widać, że nawet prestiżowe instytucje mogą przedstawiać materiał dowodowy w sposób tendencyjny.

  lewi,  14/04/2016

Jeżeli darwinizm rzeczywiście jest wielką, powszechną zasadą biologii, to są w nim niezwykle rozległe obszary niewiedzy. Nie może wyjaśnić spraw najelementarniejszych: Jak ożyły nieożywione związki chemiczne, jakie reguły gramatyczne leżą u podstaw kodu genetycznego i w jaki sposób geny nakreślają plan kształtowania się istot żywych”. Zdaniem Hitchinga współczesna teoria ewolucji jest „tak niezadowalająca, iż zasługuje na to, by ją traktować jako kwestię wiary”.

  aneszka,  14/04/2016

@Trebor: słabość poszczegalnych jednostek wcale nie jest uzależniona od miejsca geograficznego położenpha. W instyncie ludzkim, dużo słabszym od tego zwierzęcego, pozostaje mechanizm, który pozwala wykorzystać ułomność innych i nie mamy z tego powodu najmniejszych wyrzutów sumienia. Ja jednak uważam, że w tych jednostkach przeciętnych również drzemie siła, tylko taka wewnętrza, potrafiąca zniwelować tę fizyczną niemoc. Mierzmy siły na zamiary. Słabszy nigdy nie oznacza gorszy!

  nse,  14/04/2016

@aneszka: .... wszystko ma swoje miejsce i przeznaczenie, po co z kogoś na siłę robić magistra skoro świetnie będzie się sprawdzał przykładowo jako hydraulik, itp ...

@aneszka: nie napisałem, że jest uzależniona od położenia geograficznego lecz, że pochodzenie - czyli miejsce urodzenia i zwyczaje na danym terenie MOGĄ na to wpływać.

@Trebor: owszem, mogą ale NIE MUSZĄ. I to jest ta sławetna różnorodność.

  Trebor,  15/04/2016

@aneszka: tzn. ja sobie z tego zdaję sprawę, że MOGĄ, ale napisałem swoją odpowiedź bo wkładałaś mi słowa których nie użyłem - dla sprostowania to napisałem.

  aneszka,  15/04/2016

@Trebor: w takim razie już milknę, do odwołania.

  Trebor,  15/04/2016

@aneszka: oby nie za długo :-)

  nse,  14/04/2016

Dobór naturalny w kontekście "puli genetycznej" , to gra pozorów od co najmniej kilku tysięcy lat właściwie taka sama jak gra pozorów różnych religii, wystarczy spojrzeć na rasy psów i zastanowić się co będzie jeśli od nich odejmie się ludzki snobizm ?? ... warto też prześledzić kontekst "błękitnej krwi" :)
Ps.Może należy się zastanowić jakie kryteria są weryfikatorem dobra i z zła "doborze naturalnym" ??

  aneszka,  15/04/2016

@Mariusz Kajstura: nie jestem współczesnym snobem, by na lewo i prawo przechwalać dyplomem lub jego brakiem. Dyplom nie determinuje, jakim się jest człowiekiem. Najważniesze, by to co się robi, robić najlepiej jak się da.

  nse,  15/04/2016

@aneszka: Ja przykładowo nie chciałbym zabijać "najlepiej jak się da", tylko dlatego że jakaś grupa osób chora na "władzę" wymusiła na mnie wstąpienie do armii bym bronił ich idee i ich wizje świata, wmawiając mi co jest dobre, a co jest złe :(

  lewi,  15/04/2016

Czy dobór naturalny posiada inteligencję? Dlaczego tak uparcie walczy o przetrwanie? Jak i kiedy ta skłonność i pragnienie życia ukształtowała się w doborze naturalnym?

  Trebor,  15/04/2016

@lewi: czy grawitacja posiada inteligencję?

  lewi,  15/04/2016

@Trebor: Nie

@lewi: to odpowiedz sobie na pytanie czy dobór naturalny posiada inteligencję

  lewi,  15/04/2016

@Trebor: Nie potrafię odpowiedzieć. Co albo kto kieruje doborem naturalnym?

@lewi: zacznij od pojęcia "czym jest dobór naturalny" i zaraz sobie odpowiesz

  lewi,  15/04/2016

@Trebor: Mnie najbardyiej interesuje, jaka siła sprawia że ten proces istnieje?

@lewi: ale to nie da Ci odpowiedzi na pytanie czy dobór naturalny posiada inteligencję

  lewi,  15/04/2016

@Trebor: Czy dobór naturalny sam z siebie posiada siłę sprawczą?

@lewi: czy grawitacja sama z siebie posiada siłę sprawczą?

@lewi:
Dobór naturalny posiada siłę sprawczą !!! Precyzyjnie to opisałem w swoim artykule ...-:) przeczytaj: >>> http://eiba.pl/ct

  nse,  15/04/2016

@lewi: https://pl.wikipedia.org/wiki/(...)4skiego ... jeśli z atraktora https://pl.wikipedia.org/wiki/Atraktor wydobywają się inteligentnie poukładane zależności, to wtedy należałoby przyjąć że sam Atraktor jest inteligentny :) Dla ludzi wierzących w Boga, Bóg staje ...  wyświetl więcej

  lewi,  15/04/2016

@Adam Jezierski: Czy dobór naturalny posiada inteligencję? Skąd dobór naturalny wie, że trzeba walczyć o przetrwanie?

  lewi,  15/04/2016

@Mariusz Kajstura: Darwin uważał, że motorem ewolucji jest proces nazwany przez niego doborem naturalnym, który sprzyja osobnikom najlepiej przystosowanym do danego środowiska, a eliminuje organizmy słabsze. Współcześni ewolucjoniści uczą, iż w trakcie rozprzestrzeniania się i izolowania gatunków dobór naturalny wyselekcjonował te, których mutacje najlepiej przystosowały je do nowego środowiska. ...  wyświetl więcej

@lewi:
Inteligencji dobór naturalny nie posiada. Bardzo precyzyjnie podaję ostateczne wyjaśnienie sprawy w artykule, który polecam do przeczytania ze zrozumieniem. >>> http://eiba.pl/4

@lewi: ale mieszasz.
Raz piszesz o doborze naturalnym w sposób osobowy a raz jak o zjawisku.
Przeczytaj sobie (jak zalecałem powyżej) czym jest dobór naturalny - definicję znajdziesz bez trudu a potem zadawaj pytania jak czegoś nie zrozumiesz.

  lewi,  15/04/2016

@Adam Jezierski: Jeżeli dobór naturalny nie posiada inteligencji, to znaczy że nie myśli. Zatem jak to się dzieje że dobór naturalny selekcjonuje osobniki które najlepiej przystosowują się do środowiska. Czy zatem ślepy przypadek/ POWTARZAM-SLEPY TRAF/ który nie myśli, potrafi dokonywać tak zdumiewających rzeczy?

  lewi,  15/04/2016

@Trebor: Nie mieszam, wygląda na to że nie rozumiesz o czym mówię

Jeżeli dobór naturalny nie posiada inteligencji, to znaczy że nie myśli. Zatem jak to się dzieje że dobór naturalny selekcjonuje osobniki które najlepiej przystosowują się do środowiska. Czy zatem ślepy przypadek/ POWTARZAM-SLEPY TRAF/ który nie myśli, potrafi dokonywać tak zdumiewających rzeczy?

@lewi: jesteś ignorantem czy udajesz ignoranta?
Zadajesz mnóstwo pytań i mimo, że po każdym pytaniu masz na tacy wyłożone o co się zaczepić by zrozumieć pewne mechanizmy, Ty w odpowiedzi zadajesz te same pytania - po co?

@lewii
Czytaj artykuły zanim na nie odpowiesz..

@lewi: to nie dobór selekcjonuje bo dobór TO NIE OSOBA to ZJAWISKO! Jak np. grawitacja.
Przeczytaj definicję doboru naturalnego i przestaniesz ciągle te same pytania w kółko zadawać

  lewi,  15/04/2016

@Trebor: Unikasz odpowiedzi, albo wmawiasz mi że czegoś nie pojmuję.Doskonale wiem o co mi chodzi, rozumiem że moje pytania są bardzo kłopotliwe.

  lewi,  15/04/2016

@Trebor: Czyli co, zjawisko posiada inteligencję? Skąd zatem zjawisko wie, co i jak należy dobierać?

@lewi: jakiej odpowiedzi unikam - cały czas powtarzam, że odpowiedź jest w DEFINICJI DOBORU NATURALNEGO! Nie wmawiaj mi, że coś mnie przerasta kiedy to TY NIE CHCESZ się troche wysilić by w google wpisać "czym jest dobór naturalny". To o Tobie świadczy, nie o mnie.

Odpowiadam również, że dobór naturalny to NIE OSOBA więc inteligencji mieć nie może!
To samo Adam Jezierski Ci tłumaczy a Ty ciągle swoje.

@lewi
Te pytania w kółko Macieju zadają Świadkowie Jehowy i inni fundamentaliści religijni typu protestanckiego. Jestem znudzony. Na wszystkie pytania odpowiedziałem w artykułach opublikowanych przed wielu laty. Podaję linki. Ty ich nie czytasz. Mam jeszcze pytanie do Ciebie: > Skąd Noe wziął parę kangurów na swoją Arkę i w jaki sposób po potopie odtransportował te kangury do Australii?

@Adam Jezierski: i jeszcze jedno z tej serii -dlaczego nikt nie wspomina o niedźwiedziach polarnych na arce, a jeśli się tam znalazły - jak przeżyły w tym klimacie?

  lewi,  15/04/2016

@Trebor: Proszę bardzo-co to jest dobór naturalny

. Dobór naturalny prowadzi do powstawania nowych gatunków. Darwin uważał, że motorem ewolucji jest proces nazwany przez niego doborem naturalnym, który sprzyja osobnikom najlepiej przystosowanym do danego środowiska, a eliminuje organizmy słabsze. Współcześni ewolucjoniści uczą, iż w trakcie rozprzestrzeniania się i izolowania gatunków dobó

...  wyświetl więcej

  lewi,  15/04/2016

@Adam Jezierski: Te artykuły nic nie tłumaczą, są dla niemyślących ludzi.

@lewi:
Skąd wiesz? Przecież ich nie czytałeś.

@lewi: nie wiem skąd to wytrzasnąłeś ...

"Dobór naturalny, selekcja naturalna - zaproponowany przez Darwina mechanizm ewolucji organizmów, polegający na przeżywaniu w toku walki o byt organizmów najlepiej przystosowanych do danych warunków środowiska."

A teraz trudniejsze zadanie - musisz to rozkminić tak, by przełożyć na język bardziej zrozumiały - mnie się już nie chce. Jeśli nie

...  wyświetl więcej

@Trebor:
Są jeszcze lamy, jaguary, kapibary i el Condor Passa > https://www.youtube.com/watch?(...)HYbZkLs

  lewi,  15/04/2016

@Trebor: Wy nie potraficie rozkminić cyzli udzielić logicznej i prostej odpowiedzi, jak zjawisko / ślepa siła- bo tak ustaliliśmy, nie posiada intelektu/ potrafiła zainicjować dobór naturalny?

@Adam Jezierski: hmm i korniki ... wszak drewna dużo ale przecież nie ma pewności, że w tym drewnie akurat żyły.
warany - ciekawe jak je zamykano?

@lewi: bo pytanie głupio postawiłeś. Podchodzisz do tego zjawiska jak do osoby.
równie dobrze możesz zapytać "jak grawitacja - jako ślepa siła może zainicjować zjawisko przyciągania dla jednych obiektów mocniejsze a dla innych słabsze?" - taki sam durny poziom pytania.

@Trebor:
To jest "pytanie intencjonalne", czyli pytanie z ukrytym założeniem. Ukrytym lepiej lub gorzej. Wg. wzoru. >> "Z jakiego powodu Lewi przestaliście bić małżonkę swoją?" - Odpowiedzcie Lewi, Ale już !!!

  Trebor,  15/04/2016

@Adam Jezierski: kiedyś w necie przeczytałem jak rozmawia kolega z kolegą:

- ty stary wczoraj tak się nawaliłem, że gadałem do ściany. Miałeś tak kiedyś?
- nie, ale wdałem się w rozmowę jehową. To chyba podobne co?

bez obrazy rzecz jasna, ale coś na rzeczy jest - wałkowanie jednego i tego samego bez włożenia minimum wysiłku z własnej strony by chcieć coś zrozumieć. Musi być

...  wyświetl więcej

  lewi,  15/04/2016

@Trebor: Oczywiście, w Twoim przekonaniu rozsądniejsze jest twierdzenie- że przypadek sprawił że przyciąganie ziemskie jest jakie jest. Gdyby było silniejsze, to nawet byśmy nie postawili jednego kroku, gdyby było słabsze, byśmy sobie fruwali. Wiem, wiem, ślepy traf spowodował że tak szczęśliwie się ułożyło.

@lewi: akurat grawitacja zależy od wielu czynników - i podobnie jak dobór naturalny - nie jest osobą

  nse,  15/04/2016

@lewi: Czy Biblia myśli ??

  nse,  15/04/2016

@Trebor: Dobór naturalny jest pojęciem, jeśli chcemy prowadzić dalej rozważania na jego temat to należałoby uściślić co to pojęcie oznacza, inaczej będzie "masło maślane" :)
Może by tak sobie, dobór naturalny wyobrazić jak maszynę z odpowiednio dobranymi sitami która nie myśli tylko wykonuje swoje, ale i tak to tylko przesunie perspektywę poszukiwania ID które tą zmyślną wirtualną maszynę zbudowało i uruchomiło :)
Czy nie lepiej się cieszyć wiosną skoro nadeszła ? ... ;)

@Mariusz Kajstura:
Dobre pytanie ...-:)))

@Mariusz Kajstura: niech się męczy ten kto ciekawski ... jak widzisz ja takiej potrzeby nie odczuwam :-P

  nse,  15/04/2016

@Trebor: Wzmocnimy sobie poczucie złozonego piękna Tequilą czy Red Labelem ? ... Czemu zamiast się cieszyć tym co otrzymujemy i to poznawać, próbujemy coś udowadniać ? Uważam że wszyscy mają racje :D

  lewi,  15/04/2016

@Mariusz Kajstura: Nie myśli, ale jej treść ma moc oddziaływania .

Bo słowo Boże jest żywe i oddziałuje z mocą, i jest ostrzejsze niż wszelki miecz obosieczny, i przenika aż do rozdzielenia duszy i ducha, a także stawów i ich szpiku, i jest zdolne rozeznać myśli i zamiary serca / heb 4,12/

  nse,  15/04/2016

@lewi: Skoro jest tak ostre, to nie powinno się nim tak na lewo i prawo wymachiwać :)
A tak konkretnie co ten cytat wnosi do naszych rozważań ??
Widzisz Biblia nie myśli , a działa konkretnie w sposób przemyślany :) Potrafisz wyjaśnić dlaczego ??
Ps. Prawda spisana też ma takie działanie :), ale to też nic w tym temacie nie wnosi.

@Trebor: w takim razie już milknę, do odwołania.

  lewi,  16/04/2016

Problem tkwi w moralności, a nie w DNA. Ludzie nie są skłonni się zmieniać , szukają problemu wszędzie poza sobą. To geny są winne, to Kowalski winny, to Bóg winny- ale nigdy JA.. Dlaczego jeden uczy się zabijać, a powiedzmy Swiadkowie Jehowy tego nie czynią? Czy mają lepsze DNA? Jedni odbywają karę w więzieniu za zabójstwo, a SJ siedzą za to, że nie chcą zabijać. Czy to nie absurd? Podałem konkre ...  wyświetl więcej

  nse,  16/04/2016

@lewi: O ile sobie przypominam, to jeszcze w podstawówce na jednej z lekcji Polskiego omawialiśmy jak wynaturzano chłopców w https://pl.wikipedia.org/wiki/(...)rjugend ... w wojsku, fale, komputerowe realistyczne gry, przekaz filmowy, itp ... uczą zabijać z zimną krwią i jest to powszechne, niewielu widzi w tym coś złego :(

  lewi,  16/04/2016

@Mariusz Kajstura: Tu należy doszukiwać się problemu, a nie szukać czegoś w DNA

  nse,  16/04/2016

@lewi: Dlatego wyżej napisałem że dobór naturalny w kontekście puli genowej to gra pozorów trwająca już od co najmniej kilku tysięcy lat :)
Natomiast jeśli człowiek uparcie tkwi w jakiś okolicznościach to z biegiem czasu się do tych okoliczności adoptuje "kołaczcie a wam otworzą", "proście a będzie wam dane","jeśli człowiek tkwi wystarczająco długo w gównie to ono przestaje śmierdzieć" .... ...  wyświetl więcej

  lewi,  16/04/2016

@Mariusz Kajstura: Otóż to, najlepiej się zmieniać na lepsze.

  nse,  16/04/2016

@lewi: ... najpierw jasno i czytelnie trzeba się nauczyć odróżniać lepsze od gorszego, ile statystycznych ludzi to potrafi ??

  lewi,  16/04/2016

@Mariusz Kajstura: Niewiele ludzi to potrafi.

„Wiele słyszy się o tym, że przeciętny amerykański uczeń ma kłopoty z czytaniem, pisaniem czy znalezieniem Francji na mapie” — mówi pewna specjalistka w dziedzinie edukacji. „Ale takiemu uczniowi równie trudno jest odróżniać dobro od zła. Na liście problemów pedagogicznych, oprócz analfabetyzmu i kłopotów z arytmetyką, powinno się też umieścić

...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura, lewi
Ewolucjoniści, z uporem godnym lepszej sprawy twierdzą, że życie powstało i rozwinęło się w morzu, a następnie wyszło na ląd. Pomysł pochodzi z Księgi Genezis, gdzie jest bardzo wyraźnie napisane, że Pan Bóg najpierw stworzył życie morskie, a dopiero później lądowe. Niektórzy zauważają, że delfiny i wieloryby przebyły drogę w przeciwnym kierunku.

Tymczasem. Z

...  wyświetl więcej

  nse,  16/04/2016

@Adam Jezierski: Ewolucjoniści błędnie założyli że droga ewolucji jest wyznaczona drogą najniższej linii oporu, ale żeby tak mogło być w istocie to musieli by wyjaśnić jakim to naturalnym cudem materia cięższa od powietrza lata po przestworzach w postaci ptaków, owadów, latających płazów, itp ... ?? Myślę że tą krótką argumentacją kwestie drogi przypadków prowadzących do całej obfitości złożonych funkcjonujących organizmów wyczerpuje, no chyba że ktoś ma ochotę na małą polemikę ??

  lewi,  16/04/2016

@_serpico_: Czy służba wojskowa ma związek z zabawą w piaskownicy? Kto mnie upoważnił żeby odbierać życie drugiemu , ja życia nie dałem i nie mam moralnego prawa komukolwiek je odbierać. W tym wypadku bardziej mnie interesuje Boży pogląd na tą sprawę niżeli człowieka. Twoje rozumowanie jest naiwne, przeszkolenie wojskowe to nie uczenie zabijania. Z czym kojarzy się wojsko , z stawianiem babek z piasku?

@lewi: Masz jakieś dobre materiały o relatywiźmie moralnym lub etycznym?
Domyślam się o co chodzi, ale chciałbym dobrze zrozumieć temat.
Jest chyba to kluczowe w temacie dobrej kultury i jak ona powinna ewoluować. Ten temat poruszyłem w innym artykule.

  nse,  16/04/2016

@Waldemar Wosiński: Relatywizm moralny tak skrótowo to "prawo Kalego","co wolno wojewodzie, to nie tobie ..." , materiału znajdziesz wokoło siebie całe mnóstwo wystarczy otworzyć oczy, w Biblii też przykładowo historia Helego i synów https://pl.wikipedia.org/wiki/Heli ;)

  nse,  16/04/2016

@Waldemar Wosiński: Może to Cię zainteresuje ? http://eiba.pl/7
Zwróć sobie uwagę że fałszywa informacja nie ma racji bytu :)

  nse,  16/04/2016

@_serpico_: ... "aikido" to też filozofia i to bardzo ciekawa polegająca na kierowaniu energią przeciwnika tak, by on sam się rozłożył :)
Zaś filozofia "atak najlepszą formą obrony" w zetknieciu z Aikido przynosi raczej opłakany rezultat ;) Przykładowo Żydzi nie maja własnego państwa ani armii, a rządzą światem, jak to możliwe ?

  lewi,  16/04/2016

@_serpico_: dość dużą winę ponosi za to religia i to TWOJA. Moja religia jest winna, ponieważ nie uczy zabijania?
Gdyby wszyscy tak myśleli , nie byłoby wojen.

Przecież ONZ też dąży do tego, żeby narody nie uczyły się sztuki wojowania. SŁYNNY pomnik stojący koło siedziby ONZ w Nowym Jorku przedstawia mężczyznę przekuwającego miecz na lemiesz. Scena ta nawiązuje do proroctw zapisanyc

...  wyświetl więcej

  lewi,  16/04/2016

@_serpico_: Przecież ONZ też dąży do tego, żeby narody nie uczyły się sztuki wojowania. SŁYNNY pomnik stojący koło siedziby ONZ w Nowym Jorku przedstawia mężczyznę przekuwającego miecz na lemiesz. Scena ta nawiązuje do proroctw zapisanych w Księdze Izajasza 2:4 i Micheasza 4:3.

https://www.google.com/search?(...)bih=667

  nse,  16/04/2016

@_serpico_: Jest sztuką walki, ale jest szczególną sztuką walki w swej filozofii najoptymistyczniejszą dla drogi Duchowej w której całe cielesne życie to walka Ducha z niedoskonałościami Ciała, ci którzy kierują się agresją sami siebie niszczą, a to że w wojsku nie uczą walki Aikido tylko innych sztuk to inna sprawa :) Poznałem kilka osób, które pomimo przekroczenia 50 organizują sobie ustawki mię ...  wyświetl więcej

  lewi,  16/04/2016

@Mariusz Kajstura: Nie chodzi o wymyślanie sztuk walki, tylko o edukacyjny program wychowawczy -który zmieniałby sposób myślenia i zachowania ludzi., żeby w żaden sposób nie wyrządzać krzywdy bliźniemu. Tylko wtedy możemy mówić o Wielkiej Sztuce i postępie ludzkości !

  nse,  16/04/2016

@lewi: Póki co jakoś się bronić musimy, a Aikido powinno być dozwolone w Biblii, no bo to właściwie styl walki Boga ze swoimi wrogami ..., w Biblii jest opisane masę wojen i zabijania. Dokładnie sobie teraz nie przypominam, ale gdzieś był opisany przypadek przebicia włócznią żołnierza i kochanki moabitki . Co Biblia mówi w tym przypadku o moralności i "nie zabijaj" ??
https://pl.wikipedia.org/wiki/Moabici

  nse,  16/04/2016

@_serpico_: Nasze wojsko było szkolone pod dyktando Rosjan i to raczej szkolone na mięso armatnie ruska armia raczej życiem i zdrowiem żołnierzy się nie przejmowała najważniejsze było "huuuurrrra" .
Nie chce mi się szukać przykładów ile żołnierzy zostało poświęcone błędom nieodpowiedzialnego dowództwa Rosjan. A te szkolenia pokutują w ludzkiej świadomości i dzisiaj w życiu cywilnym :(

  nse,  16/04/2016

@_serpico_: Tu inny cytat z tej strony ... "Popularnie mówiąc wielu weteranów wojny zwariowało. Część z nich zostało nałogowymi alkoholikami, wielu doprowadziło się do śmierci narkotykami, inni popełnili samobójstwo. Byli i tacy, którzy zaczęli grabić, zabijać i gwałcić, znajdując w tym swojego rodzaju narkotyk." ... Czy taka ma być ewolucja kierowana prawem silniejszego ??

  lewi,  16/04/2016

@Mariusz Kajstura: Taka korzyść z wojny i zabijania- degradacja i nic więcej

  lewi,  17/04/2016

@_serpico_: Nie przekonują mnie Twoje argumenty, to że internet wywodzi się z technologii wojskowej nie znaczy że mam chwalić i ubóstwiać wojsko Mafie też kreują się na ,,dobroczyńców'' sponsorując szkoły, szpitale, różne harytatywne akcje.Kiedy na Sycyli ginie czy umiera mafioza- to lud rzewnymi łzami opłakuje swojego ;;Janosika'', był takim dobry i szlachetnym człowiekiem .Czym tak naprawdę się ...  wyświetl więcej

  nse,  17/04/2016

@_serpico_: Dynamit nie powstał dla wojska :) Nie chodzi skąd masz "nuż", tyko do czego go używasz :) Potrzeba rodzi wynalazki, a wynalazki potem mogą być wykorzystywane do celów o których ich twórcom się nie śniło.

  lewi,  17/04/2016

@Mariusz Kajstura: Absurd polega na tym, że z najnowocześniejszej technologi i techniki najpierw wojsko korzysta , ludzkość udoskonala się w masowym uśmiercaniu samych siebie. Nie ma się czym naprawdę cieszyć, jest to smutne!

  nse,  17/04/2016

@lewi: Zapoznaj się jak to jest z tymi wynalazkami, przykładowo możesz się oprzeć na historii wynalazku tego człowieka ...
https://pl.wikipedia.org/wiki/(...)5giewka
Wojsko wiele wynalazków przechwytuje i blokuje na swoje potrzeby , dla zachowania przewagi nad ludnością cywilną ...

  nse,  17/04/2016

@_serpico_: To że ja dostaje minusy to wiem, nawet wiem od kogo. Nie rozumie dlaczego Ty je dostałeś ?

  ,,  17/04/2016

@Mariusz Kajstura:
Wyrównałam plusami , żebyś mnie znowu nie podejrzewał i wpadł w paranoję :-))

  nse,  17/04/2016

@Orchida: Już wiem że to nie Ty za nimi stałaś, dzięki że się odezwałaś :) Słoneczko mi za oknem zaświeciło, drzewko pięknie zakwitło na biało. Mam nadzieje że tam gdzie mieszkasz też tak ładnie się zrobiło, specjalnie na niedzielny spacerek ;)

  ,,  17/04/2016

@Mariusz Kajstura:
U mnie deszcz z przerwami :-)
Ale przed oknem piękne krokusy i wiecznie zielone sosny i świerki.
Mam optymistyczną naturę. Przeżyję i front niskiego ciśnienia.
Po kąpieli w "rzece miłości Greeny" - nic mnie nie pokona :-))

  nse,  17/04/2016

@Orchida: Taka pogoda w kratkę, to jak pływanie po morzu ..., jak nadchodzi fala ( deszcz ) to wdech ( optymizmu ), jak jest deszcz to spokojny wydech, by potem nabrać w siebie optymizmu wdech ;) Mam za oknem pięknie zielona trawę i żółte mlecze zakwitły, wszystko by było idealnie, ale muszę akurat dziś wykonać trochę pracy w swoim ponurym zagraconym kąciku, więc nabieram wdechu i biorę się do roboty :)))
Miłego Dnia

@Orchida: a zatem zażywaj takiej kąpieli jak najczęściej. :)) I wybacz mi, chciałam Ci dać plusik ale znowu ten smartphone zrobił mi psikusa. Dużo słoneczka w sercu i na niebie. :))

  ,,  17/04/2016

@greenway:
Jesteś jak "Dobry Duch" Eioby z nieskończenie subtelną grą przemiłych słów, którymi mnie obdarzasz, od samego początku.
Dzięki za to!

Niech ten "Płomień życzliwości dla drugiego czlowieka" nigdy nie zgaśnie i stanie się inspiracją dla innych!

  ,,  17/04/2016

@Mariusz Kajstura:
Pomaluj te "graty" na Zielono :-))

Miłego dnia dla ciebie też!

No i proszę...mam teraz SŁOŃCE

  nse,  17/04/2016

@Orchida: Wystarczy że mam zielono w głowie :D

Autor jawnie i w propagandowy sposób (pod groźbą wyginięcia/moja racja jest najmojsza) nawołuje do wprowadzenia eugeniki, a to czy minie sto, czy dwieście lat od wydarzeń jakie miały miejsce podczas II WŚ nie powinno miec wpływu na, jak to autor miał na myśli, swobodę rozmowy w tym temacie. Ludzie niestety nie uczą sie na błędach historii. Trzeba to w końcu przerwać! Historia ma nas uczyć, musimy ...  wyświetl więcej

@Pokorny: artykuł faktycznie zalatuje totalitaryzmem ale dobór naturalny a wojna (rozumiana jako zbrojna napaść) to dwie różne rzeczy.

@Trebor: Nie będe wdawał sie w dyskusje tylko dodam, że każdy wie co działo sie w czasie wojny, a przynajmniej każdy powinien wiedzieć. Pozdrawiam i odchodze w pokoju xD aaa jeszcze coś, nie jestem katolikiem :) Z Bogiem Trebor, imienniku mój :)

  Trebor,  19/04/2016

@Pokorny: zarejestrowałeś się na eiobie dla tych kilku zdań? :-)

@Trebor: Tak.

@Pokorny: no trudno ... :-)
może kiedyś pod innym tematem będziesz bardziej skory do wymiany zdań?

@Pokorny:
A Lordowie Życia i Śmierci już są. Usunięcie doboru naturalnego i nie dawanie współczesnych alternatyw to wg. nich przesunięcie szali na stronę życia, pewnie także wg. @Pokorny - ego. W dłuższej perspektywie to jednak przesunięcie w stronę Śmierci.
Jak nie ma doboru naturalnego to wypadałoby wypracować współczesne metody dla zachowania równowagi.
Dla niektórych niestety ten temat zawsze będzie 0/1 kowy - nie hitler/hitler.

Waldemar Wosiński - login: iluminat :D i wszystko jasne :D

@Pokorny: nope, login akurat jest walidus .
A pocztę zakładałem w czasach gdy nie wiedziałem co to teorie spiskowe.

  roosgor  (www),  19/04/2016

Ciekawe wnioski. :)

Jakiś bot zaczął rekomendować ten artykuł. Adminie przyjrzysz się temu?

  Darwolf  (www),  20/04/2016

Niedawno przygotowywałem bardzo podobny artykuł - niestety, nie wrzuciłem go, bo ciągle wydawał mi się niedopracowany...

@Darwolf: A ja wrzuciłem pierwszą wersję, dostałem baty. Usunąłem skróty myślowe, elementy nadmiarowe i jest względnie dobrze. Twoja metoda też ma swoje plusy, np. spokój.
Napisz tu może uzupełnienie z twojego szkicu?

  nse,  24/04/2016

@Darwolf: & @Waldemar Wosiński: Powoływanie się na Dobór Naturalny to podobnie jak powoływanie się na magiczną rękę rynku ... które wszystkim regulują, na mnie osobiście działa to jak płachta na byka, bo ludzie forsują i wprowadzają w życie swoje "genialne pomysły" i liczą że jakaś magia to potem "posprząta" , to podejście mnie wnerwia :/ Napiszcie jak działa "dobór naturalny" jakimi kryteriami si ...  wyświetl więcej

  modeoff,  22/04/2016

Tak czytam komentarze i każdy ma prawo wyrażać swoje opinie jednak jeżeli ktoś nie chce pisać głupot gdzieś zasłyszanych to polecam pierwsze 150 stron książki "Samolubny Gen" Dawkinsa. Mi ta książka otworzyła oczy na sprawy typu "skąd się wzięliśmy"?
Ktoś może napisać, że on się myli albo to nie prawda jednak nikt lepiej mi tego zagadnienia nie wytłumaczył.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska