JustPaste.it

Snapchat jako skuteczne narzędzie w e-marketingu

Jak wszystkie media społecznościowe, tak i Snapchat jest dobrym narzędziem marketingowym. Dzięki możliwości tworzenia rysunków, można wzbudzić zainteresowanie ludzi swoją marką.

Jak wszystkie media społecznościowe, tak i Snapchat jest dobrym narzędziem marketingowym. Dzięki możliwości tworzenia rysunków, można wzbudzić zainteresowanie ludzi swoją marką.

 

Marketing w czasie rzeczywistym - na co trzeba uważać?

 

Strony internetowe, małe i duże firmy, a także celebryci chętnie wykorzystują potencjał jaki drzemie w tej z pozoru dziwnej aplikacji, aby zdobyć rozgłos i zapaść w pamięć użytkowników. Każdego dnia przez Snapchat przepływa ponad pięć miliardów multimediów, a to jest bezapelacyjnie silnym argumentem motywującym do przetestowania możliwości komunikatora. Snapchat wydaje się banalnie prostą aplikacją. Jednak w przypadku tego medium, niezbędne jest obranie odpowiedniej strategii. Aby reklama była skuteczna, konieczne jest odpowiednie przygotowanie treści i regularność ich umieszczania. Skrupulatne podejście do sprawy, staranność i profesjonalizm z pewnością będzie tutaj wielkim atutem, który w krótkim czasie zostanie nagrodzony. Dzisiaj praktycznie wszyscy wykorzystują rozmaite strony internetowe w tym media społecznościowe do celów marketingowych. Snapchat to kolejna możliwość skutecznej reklamy, która wyróżnia się również tym, że przekaz danych odbywa się w czasie rzeczywistym. To tak jak w życiu - wypowiedziane słowa czy widziane obrazy ulatują, przechowujemy je jedynie w naszej pamięci. Tak samo jest ze snap'ami, ulotne wiadomości które po 10 sekundach od rozpakowania zostają skasowane. W pamięci pozostaną jedynie te na prawdę ciekawe, które utkwią gdzieś w podświadomości odbiorcy. Dlatego właśnie Snapchat jest wyjątkowy, gdyż nie ma tutaj mowy o manipulowaniu treścią czy nienaturalnym przekazie. Z tego też powodu ważne jest, aby ze starannością przygotowywać treści i pozytywnie zapisać się w pamięci użytkowników.

 

Jak zdobywać odbiorców?

 

Aby zdobyć odbiorców musisz przestrzegać trzech bardzo ważnych zasad. Po pierwsze, jak już było wspomniane, snapchat wymaga przemyślanej i skrupulatnej taktyki, aby reklama przyniosła oczekiwane rezultaty. Nie warto tutaj być spontanicznym, bo może to przynieść odwrotny skutek! Druga ważna sprawa to portale społecznościowe. Strony internetowe takie jak Facebook czy Instagram są niezbędne do przekazania informacji o nowych możliwościach śledzenia. Po trzecie - trzymaj się harmonogramu!

 

Jak to robią wielkie marki?

 

Przykładów akcji marketingowych z wykorzystaniem tego kanału jest całe mnóstwo. Osobiście odniosę się do starszej akcji, która jednak wywołała burzę zainteresowania aplikacją Snapchat w naszym kraju i mnie także zapadła w pamięci. Mowa tutaj o marce H&M, będącej wówczas partnerem pewnego eventu muzycznego organizowanego w Krakowie i Warszawie. H&M wpadło na pomysł, by stworzyć coś w rodzaju gry. Na wygranych czekały bilety na festiwal. Wykorzystując ulotne snap'y, przekazywali swoim odbiorcom wskazówki, które pomagały im wpaść na trop mający na celu odnalezienia sprytnie ukrytych w sklepie H&M biletów. W ten sposób wzrosło nie tylko zainteresowanie produktami firmy i jej promocjami, ale także samą marką jako użytkownikiem Snapchat'u. Pomysł ciekawy i ze sporą dawką zabawy!

 

Podsumowanie

 

Snapchat to forma marketingu doświadczeń, który skupia się na komunikacji krótkotrwałej. Marka, która decyduje się skorzystać z tego medium musi być świadoma tego, że tutaj żyje się prawdziwym życiem. Czas płynie nieubłaganie i aby się w tym odnaleźć musi nie tylko umieć zwrócić na siebie uwagę contentem, ale także "złapać rytm" którym żyją wszyscy użytkownicy Snapchat'u. Jeśli zatem dotychczas przywykłeś do rozległych treści, tak w snap'ach liczą się krótkie, niejednoznaczne przekazy, których celem jest przede wszystkim ukazanie wrażeń i nastrojów. Aplikacja ta nie daje markom zbyt wielu przywilejów, tutaj żyją one tak samo jak pozostali użytkownicy. To właśnie dzięki temu między marką a odbiorcą nawiązują się silne więzi, marki traktowane są przez nich przyjaźnie - nie jak nachalni przedsiębiorcy próbujący usilnie wcisnąć swój produkt, tylko jak zwykli ludzie z dużą dawką humoru, którzy przesyłają śmieszne wiadomości. W tym tkwi ogromny potencjał i moc nawiązania relacji jakich jeszcze żaden kanał nie był w stanie zapewnić.

 

Snapchat to jedyny kanał dający możliwość nawiązania prawdziwej więzi ze swoimi obserwatorami, a zaufanie, dobry wizerunek i wiarygodność to fundamenty dobrze prosperującej firmy.