Login lub e-mail Hasło   

Biznes muzyczny - kilka prawd.

Śpiewasz, grasz, marzysz o karierze i sławie, tworzysz - wszystko to łączy się w jedno. Wejście w biznes muzyczny, bo w końcu zarabiać trzeba, oraz dzielić się twórczością.
Wyświetlenia: 336 Zamieszczono 25/05/2016

Sukces pisany słowami piosenek, oraz melodią jest trudny. Nie wielu go osiąga, ponieważ rynek jest stosunkowo mały, a gusta ludzi bardzo zróżnicowane. Trudno wstrzelić się w większość, jednocześnie zachwycając i będąc wiernym sobie. Niektórzy artyści wybierają mainstream, którego kosztem są walory estetyczne i ich roszczeń wobec rynku. Po prostu idą na kompromis z odbiorcami i dają im to, czego odbiorca chce, a nie to co chcą dać. Jednak czy to dobra droga?

Bardzo często początkowy sukces osiągają osoby, które są najwierniejsze sobie. Niemniej w momencie tworzenia drugiej, trzeciej, kolejnej płyty są już ograniczeni oczekiwaniami fanów, stacji radiowych i wytwórni. Oczywiście to nie jest regułą, bo w świecie muzyki reguł nie ma. To jest pierwsza prawda o biznesie muzycznym - każdy ma swoją drogę. A czynników sukcesu jest mnóstwo.

Drugą prawdą jest to, że rynek muzyczny to istna wojna: ze stacjami radiowymi, z wytwórniami, z artystami, z organizatorami koncertów, agencjami i całą masą innych osób, siedzących w branży. To co widzą ludzie, to kwintesencja tego całego fermentu, który dzieje się pod spodem. Bardzo wielu ludzi w branży, traktuje to jako sam biznes, bez muzyki. To krzywdzące podejście, jednakże prawdziwe. 

Trzecia prawda - praca w tym biznesie wciąga. Jest to trochę jak uzależnienie, od adrenaliny, od nieoczekiwanych zwrotów akcji, od tego jak szybko można iść na szczyt. I nie dotyczy to tylko gwiazd. Wbrew pozorom również łatwo zrobić karierę współpracując z gwiazdami. To dlatego ludzi ciągnie do tej pracy. 

Czwarta, bolesna - rynkiem muzycznym głównym kieruje tylko kilku dziennikarzy. Jak masz piosenkę, to wysyłasz ją do głównego dziennikarza w Esce, RMF FM czy radio Zet i oni decydują, czy wpuszczają ją do głównego nurtu, czy nie. Nie za

To tylko kilka bardzo podstawowych prawd, które warto znać, by trochę lepiej pojąć muzykę w Polsce i jej rynek.

Podobne artykuły


12
komentarze: 25 | wyświetlenia: 1386
10
komentarze: 21 | wyświetlenia: 913
10
komentarze: 2 | wyświetlenia: 971
10
komentarze: 69 | wyświetlenia: 1107
10
komentarze: 154 | wyświetlenia: 664
9
komentarze: 617 | wyświetlenia: 618
9
komentarze: 21 | wyświetlenia: 1335
9
komentarze: 5 | wyświetlenia: 928
9
komentarze: 6 | wyświetlenia: 1469
8
komentarze: 4 | wyświetlenia: 435
8
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1437
7
komentarze: 3 | wyświetlenia: 1109
7
komentarze: 0 | wyświetlenia: 137
5
komentarze: 0 | wyświetlenia: 576
5
komentarze: 0 | wyświetlenia: 493
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska