JustPaste.it

Jak będą wyglądać zakupy online za 4 lata?

Rynek e-handlu zmienia się z każdym dniem - aby z niego nie wypaść trzeba odpowiedzieć sobie jakie są najnowsze trendy w branży e-commerce.

Rynek e-handlu zmienia się z każdym dniem - aby z niego nie wypaść trzeba odpowiedzieć sobie jakie są najnowsze trendy w branży e-commerce.

 

Zakupy online to codzienność większości osób. W najbliższym czasie czekają nas jednak zmiany, które w dłużej perspektywie czasu prowadzą na rynek e-commerce prawdziwą rewolucję. E-sklepy mają stać się bardziej przyjazne dla klientów i zoptymalizowane pod ich potrzeby.

Skąd potrzeba zmian?

Rynek e-commerce jest prężnie rozwijającą się dziedziną gospodarski. Zyski ze sprzedaży internetowej z roku na rok się zwiększają się, tak samo jak i liczba graczy działających na tym rynku. Eksperci Sociomantic Labs prognozują, że tylko w Polsce, tylko w tym roku, wartość handlu internetowego wzroście o blisko 36 miliardów złotych, a na rynku pojawi się o 7% więcej sklep ów internetowych.

 Wobec tak dużego tempa rozwoju i ogromnej konkurencji właściciele internetowych biznesów nie mogą stać w miejscu. Aby być tymi naj muszą sprostać oczekiwaniom rynku i odpowiadać na nowe wyzwania.

Zakupy made in 2016

Chociaż zakupy on-line trent, którego popularność tylko rośnie, to trudno ukrywać, że nie każdy e-sklep  jest przygotowany do świadczenia usług na najwyższym poziomie. Z badań sklepów internetowych w Wielkiej Brytanii (2015 r.) wynika, że jedynie część z nich jest przyjazna klientom. Wiele z nich wymaga wprowadzenia zmian i udogodnień.

Zakupy przyszłości

Jak pisze i mówi Natalia Hatalska to właśnie trend człowiek zdominuje zmiany na rynkach, również tych związanych z handlem elektronicznym. Na topie będzie wszystko to co ułatwi życie. Perspektywy zmian w sprzedaży online do 2020 roku kształtują się nader interesująco, szczególnie dla Klientów. Zobaczcie sami co przyszłość przyniesie zakupom on-line.

  1. Płatności zintegrowane z technologią, większa automatyzacja kont i portfeli internetowych.
  2. Rozwój galanterii zintegrowanej z technologią (typu Apple Watch). Pozwoli to na łatwiejszy dostęp do informacji oraz aplikacji.
  3. Wygoda klienta na pierwszym miejscu. Optymalizacja procesu zakupów online.
  4. Strony stworzone zgodnie z wytycznymi UX (User Experience), idealnie dostosowane do Klienta. UX stanie się bardziej popularnym narzędziem, aby zyskać zadowolonych użytkowników, trzeba będzie dostosować pod nich stronę.
  5. Portale społecznościowe jako główne narzędzie promocji produktów.
  6. Zamiast zakupów - wynajem produktów.
  7. Ujednolicone aplikacje w jednym standardzie. Kluczowymi graczami będą: Apple, Google, Microsoft i Samsung.
  8. Zakupy w jednym miejscu. Zamiast odwiedzać wiele sklepów online - wszystko może odbyć się za pomocą jednej platformy zakupowej.
  9. Zapewnienie bezpieczeństwa danych osobowych będzie coraz większym problemem. Strategie bezpieczeństwa i zarządzanie kryzysem w przypadku wycieku danych osobowych staną się coraz ważniejszym elementem biznesu.
  10. Sprzedaż za pomocą wielu kanałów (omnichannel)

 

Jak sprostać wymaganiom zakupów przyszłości?

Istnieją dwa sposoby, aby sprostać nadchodzącym zmianom. Jednym z nich jest wielokanałowa sprzedaż (aplikacje, social media, sieć Internetowa, sieć mobilna) i szybkie dostosowywanie się do zmian w tych mediach.

 Drugim jest sprzedaż za pomocą kanału, który w znakomity sposób zapewnia podstawy - UX Design, bezpieczeństwo danych, łatwe płatności.

Te nowoczesne usprawnienia wydają się być wspaniałym rozwiązaniem. Mogą być jednak jedynie marzeniem - nie da się do końca przewidzieć wyglądu rynku online za kilka lat.

Copywritter: Joanna Król