Rynek e-handlu zmienia się z każdym dniem - aby z niego nie wypaść trzeba odpowiedzieć sobie jakie są najnowsze trendy w branży e-commerce.
Zakupy online to codzienność większości osób. W najbliższym czasie czekają nas jednak zmiany, które w dłużej perspektywie czasu prowadzą na rynek e-commerce prawdziwą rewolucję. E-sklepy mają stać się bardziej przyjazne dla klientów i zoptymalizowane pod ich potrzeby.
Skąd potrzeba zmian?
Rynek e-commerce jest prężnie rozwijającą się dziedziną gospodarski. Zyski ze sprzedaży internetowej z roku na rok się zwiększają się, tak samo jak i liczba graczy działających na tym rynku. Eksperci Sociomantic Labs prognozują, że tylko w Polsce, tylko w tym roku, wartość handlu internetowego wzroście o blisko 36 miliardów złotych, a na rynku pojawi się o 7% więcej sklep ów internetowych.
Wobec tak dużego tempa rozwoju i ogromnej konkurencji właściciele internetowych biznesów nie mogą stać w miejscu. Aby być tymi naj muszą sprostać oczekiwaniom rynku i odpowiadać na nowe wyzwania.
Zakupy made in 2016
Chociaż zakupy on-line trent, którego popularność tylko rośnie, to trudno ukrywać, że nie każdy e-sklep jest przygotowany do świadczenia usług na najwyższym poziomie. Z badań sklepów internetowych w Wielkiej Brytanii (2015 r.) wynika, że jedynie część z nich jest przyjazna klientom. Wiele z nich wymaga wprowadzenia zmian i udogodnień.
Zakupy przyszłości
Jak pisze i mówi Natalia Hatalska to właśnie trend człowiek zdominuje zmiany na rynkach, również tych związanych z handlem elektronicznym. Na topie będzie wszystko to co ułatwi życie. Perspektywy zmian w sprzedaży online do 2020 roku kształtują się nader interesująco, szczególnie dla Klientów. Zobaczcie sami co przyszłość przyniesie zakupom on-line.
- Płatności zintegrowane z technologią, większa automatyzacja kont i portfeli internetowych.
- Rozwój galanterii zintegrowanej z technologią (typu Apple Watch). Pozwoli to na łatwiejszy dostęp do informacji oraz aplikacji.
- Wygoda klienta na pierwszym miejscu. Optymalizacja procesu zakupów online.
- Strony stworzone zgodnie z wytycznymi UX (User Experience), idealnie dostosowane do Klienta. UX stanie się bardziej popularnym narzędziem, aby zyskać zadowolonych użytkowników, trzeba będzie dostosować pod nich stronę.
- Portale społecznościowe jako główne narzędzie promocji produktów.
- Zamiast zakupów - wynajem produktów.
- Ujednolicone aplikacje w jednym standardzie. Kluczowymi graczami będą: Apple, Google, Microsoft i Samsung.
- Zakupy w jednym miejscu. Zamiast odwiedzać wiele sklepów online - wszystko może odbyć się za pomocą jednej platformy zakupowej.
- Zapewnienie bezpieczeństwa danych osobowych będzie coraz większym problemem. Strategie bezpieczeństwa i zarządzanie kryzysem w przypadku wycieku danych osobowych staną się coraz ważniejszym elementem biznesu.
- Sprzedaż za pomocą wielu kanałów (omnichannel)
Jak sprostać wymaganiom zakupów przyszłości?
Istnieją dwa sposoby, aby sprostać nadchodzącym zmianom. Jednym z nich jest wielokanałowa sprzedaż (aplikacje, social media, sieć Internetowa, sieć mobilna) i szybkie dostosowywanie się do zmian w tych mediach.
Drugim jest sprzedaż za pomocą kanału, który w znakomity sposób zapewnia podstawy - UX Design, bezpieczeństwo danych, łatwe płatności.
Te nowoczesne usprawnienia wydają się być wspaniałym rozwiązaniem. Mogą być jednak jedynie marzeniem - nie da się do końca przewidzieć wyglądu rynku online za kilka lat.
Copywritter: Joanna Król