JustPaste.it

Jak zacząć sprzedawać na rynku międzynarodowym?

Twoja firma jest liderem na rynku lokalnym, osiąga znakomite efekty sprzedażowe i czujesz, że to właściwy moment, by wykonać krok naprzód? Ten artykuł jest właśnie dla Ciebie!

Twoja firma jest liderem na rynku lokalnym, osiąga znakomite efekty sprzedażowe i czujesz, że to właściwy moment, by wykonać krok naprzód? Ten artykuł jest właśnie dla Ciebie!

 

 

Po zdominowaniu krajowego rynku czas rozpocząć sprzedaż na arenie międzynarodowej. Wydaje się to oczywistym działaniem na drodze do rozwoju. Jednak wprowadzenie tego w życie może okazać się bardzo trudne i nie przynieść oczekiwanych rezultatów.

Dlaczego? Przypomnij sobie, jak dużo czasu zajęło Ci zdobycie aktualnej pozycji gospodarczej, ile Cię to kosztowało, ile porażek musiałeś przełknąć. Poznanie krajowych odbiorców i reguł rynkowych i tak jest ułatwione, gdyż nie ma zjawiska bariery językowej, zwyczajowej i kulturowej. Wystarczy jednak opuścić granice kraju, by znaleźć się w zupełnie innej, także gospodarczo, rzeczywistości.

Po prostu rynek każdego kraju rządzi się swoimi prawami, a Ty, jako osoba „z zewnątrz” nawet przy dużym sprycie i wyczuciu, będziesz potrzebował czasu na poznanie tych mechanizmów. Oczywiście możesz się zdecydować na uruchomienie w swoim przedsiębiorstwie działu eksportu, ale to z kolei wiąże się z przeznaczeniem dodatkowych funduszy na uruchomienie nowej jednostki oraz czasu na rekrutację odpowiednio wykwalifikowanych osób. A w rezultacie i tak będziesz musiał trzymać rękę na pulsie i na bieżąco nadzorować działania i rezultaty. A to może działać rozpraszająco i zabierać cenny czas przeznaczony na utrzymanie i rozwijanie głównego nurtu działalności.

Alternatywa? Proszę bardzo: nawiązanie współpracy z firmą, dla której pośrednictwo w handlu międzynarodowym jest głównym obszarem działania. Jakie to przynosi zalety? Po pierwsze, wszelkie zagadnienia związane z eksportem przejmuje podmiot zewnętrzny, a Ty w spokoju prowadzisz swój biznes. Po drugie, firma taka ma bogate doświadczenie, czyli posiada sieć kontaktów, zna krótko- i długofalowe strategie i cele eksportu, świetnie umie sobie radzić z możliwymi problemami, na bieżąco analizuje rynek i nieustająco pozyskuje nowych klientów. I po trzecie – zysk takiej firmy jest wprost proporcjonalny do efektów sprzedaży, więc dokłada ona wszelkich starań, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty.

Dobry pośrednik uwolni Cię od problemu planowania działań związanych z eksportem i znacząco obniży ryzyko związane z rozpoczęciem handlu z klientami z innych krajów.