Login lub e-mail Hasło   

Jak zacząć sprzedawać na rynku międzynarodowym?

Twoja firma jest liderem na rynku lokalnym, osiąga znakomite efekty sprzedażowe i czujesz, że to właściwy moment, by wykonać krok naprzód? Ten artykuł jest właśnie dla Ciebie!
Wyświetlenia: 305 Zamieszczono 10/06/2016

Po zdominowaniu krajowego rynku czas rozpocząć sprzedaż na arenie międzynarodowej. Wydaje się to oczywistym działaniem na drodze do rozwoju. Jednak wprowadzenie tego w życie może okazać się bardzo trudne i nie przynieść oczekiwanych rezultatów.

Dlaczego? Przypomnij sobie, jak dużo czasu zajęło Ci zdobycie aktualnej pozycji gospodarczej, ile Cię to kosztowało, ile porażek musiałeś przełknąć. Poznanie krajowych odbiorców i reguł rynkowych i tak jest ułatwione, gdyż nie ma zjawiska bariery językowej, zwyczajowej i kulturowej. Wystarczy jednak opuścić granice kraju, by znaleźć się w zupełnie innej, także gospodarczo, rzeczywistości.

Po prostu rynek każdego kraju rządzi się swoimi prawami, a Ty, jako osoba „z zewnątrz” nawet przy dużym sprycie i wyczuciu, będziesz potrzebował czasu na poznanie tych mechanizmów. Oczywiście możesz się zdecydować na uruchomienie w swoim przedsiębiorstwie działu eksportu, ale to z kolei wiąże się z przeznaczeniem dodatkowych funduszy na uruchomienie nowej jednostki oraz czasu na rekrutację odpowiednio wykwalifikowanych osób. A w rezultacie i tak będziesz musiał trzymać rękę na pulsie i na bieżąco nadzorować działania i rezultaty. A to może działać rozpraszająco i zabierać cenny czas przeznaczony na utrzymanie i rozwijanie głównego nurtu działalności.

Alternatywa? Proszę bardzo: nawiązanie współpracy z firmą, dla której pośrednictwo w handlu międzynarodowym jest głównym obszarem działania. Jakie to przynosi zalety? Po pierwsze, wszelkie zagadnienia związane z eksportem przejmuje podmiot zewnętrzny, a Ty w spokoju prowadzisz swój biznes. Po drugie, firma taka ma bogate doświadczenie, czyli posiada sieć kontaktów, zna krótko- i długofalowe strategie i cele eksportu, świetnie umie sobie radzić z możliwymi problemami, na bieżąco analizuje rynek i nieustająco pozyskuje nowych klientów. I po trzecie – zysk takiej firmy jest wprost proporcjonalny do efektów sprzedaży, więc dokłada ona wszelkich starań, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty.

Dobry pośrednik uwolni Cię od problemu planowania działań związanych z eksportem i znacząco obniży ryzyko związane z rozpoczęciem handlu z klientami z innych krajów.

Podobne artykuły


83
komentarze: 25 | wyświetlenia: 73553
51
komentarze: 40 | wyświetlenia: 648250
45
komentarze: 14 | wyświetlenia: 5319
44
komentarze: 37 | wyświetlenia: 15160
30
komentarze: 22 | wyświetlenia: 40546
29
komentarze: 8 | wyświetlenia: 13158
29
komentarze: 16 | wyświetlenia: 17472
25
komentarze: 6 | wyświetlenia: 18735
26
komentarze: 34 | wyświetlenia: 23301
24
komentarze: 41 | wyświetlenia: 15087
24
komentarze: 9 | wyświetlenia: 27878
18
komentarze: 6 | wyświetlenia: 3896
17
komentarze: 6 | wyświetlenia: 10897
17
komentarze: 16 | wyświetlenia: 19361
16
komentarze: 13 | wyświetlenia: 66380
 
Autor
Artykuł




Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska