Login lub e-mail Hasło   

Jak zacząć sprzedawać na rynku międzynarodowym?

Twoja firma jest liderem na rynku lokalnym, osiąga znakomite efekty sprzedażowe i czujesz, że to właściwy moment, by wykonać krok naprzód? Ten artykuł jest właśnie dla Ciebie!
Wyświetlenia: 260 Zamieszczono 10/06/2016

Po zdominowaniu krajowego rynku czas rozpocząć sprzedaż na arenie międzynarodowej. Wydaje się to oczywistym działaniem na drodze do rozwoju. Jednak wprowadzenie tego w życie może okazać się bardzo trudne i nie przynieść oczekiwanych rezultatów.

Dlaczego? Przypomnij sobie, jak dużo czasu zajęło Ci zdobycie aktualnej pozycji gospodarczej, ile Cię to kosztowało, ile porażek musiałeś przełknąć. Poznanie krajowych odbiorców i reguł rynkowych i tak jest ułatwione, gdyż nie ma zjawiska bariery językowej, zwyczajowej i kulturowej. Wystarczy jednak opuścić granice kraju, by znaleźć się w zupełnie innej, także gospodarczo, rzeczywistości.

Po prostu rynek każdego kraju rządzi się swoimi prawami, a Ty, jako osoba „z zewnątrz” nawet przy dużym sprycie i wyczuciu, będziesz potrzebował czasu na poznanie tych mechanizmów. Oczywiście możesz się zdecydować na uruchomienie w swoim przedsiębiorstwie działu eksportu, ale to z kolei wiąże się z przeznaczeniem dodatkowych funduszy na uruchomienie nowej jednostki oraz czasu na rekrutację odpowiednio wykwalifikowanych osób. A w rezultacie i tak będziesz musiał trzymać rękę na pulsie i na bieżąco nadzorować działania i rezultaty. A to może działać rozpraszająco i zabierać cenny czas przeznaczony na utrzymanie i rozwijanie głównego nurtu działalności.

Alternatywa? Proszę bardzo: nawiązanie współpracy z firmą, dla której pośrednictwo w handlu międzynarodowym jest głównym obszarem działania. Jakie to przynosi zalety? Po pierwsze, wszelkie zagadnienia związane z eksportem przejmuje podmiot zewnętrzny, a Ty w spokoju prowadzisz swój biznes. Po drugie, firma taka ma bogate doświadczenie, czyli posiada sieć kontaktów, zna krótko- i długofalowe strategie i cele eksportu, świetnie umie sobie radzić z możliwymi problemami, na bieżąco analizuje rynek i nieustająco pozyskuje nowych klientów. I po trzecie – zysk takiej firmy jest wprost proporcjonalny do efektów sprzedaży, więc dokłada ona wszelkich starań, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty.

Dobry pośrednik uwolni Cię od problemu planowania działań związanych z eksportem i znacząco obniży ryzyko związane z rozpoczęciem handlu z klientami z innych krajów.

Podobne artykuły


42
komentarze: 17 | wyświetlenia: 6438
33
komentarze: 30 | wyświetlenia: 21195
28
komentarze: 29 | wyświetlenia: 17807
29
komentarze: 15 | wyświetlenia: 22143
25
komentarze: 10 | wyświetlenia: 22556
25
komentarze: 34 | wyświetlenia: 22757
19
komentarze: 12 | wyświetlenia: 21440
17
komentarze: 6 | wyświetlenia: 10641
16
komentarze: 16 | wyświetlenia: 19034
16
komentarze: 9 | wyświetlenia: 4671
 
Autor
Artykuł




Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska