Login lub e-mail Hasło   

Przegląd największych firm e-commerce świata

Interesujesz się tematem e-zakupów? Poznaj największe firmy z branży e-commerce na świecie.
Wyświetlenia: 2.609 Zamieszczono 07/07/2016

Rynek zakupów online na świecie stale się zmienia, a jego rozwój następuje w zawrotnym tempie. Nic nie wskazuje na to, aby ten trend miał się zatrzymać. Obroty, jakie generują najwięksi internetowi detaliści przyprawiają o zawrót głowy, a informacje o tym kto, kogo i w jakiej kategorii prześcignął są szeroko komentowane w światowych mediach. Oto przegląd najważniejszych firm globalnego rynku e‑commerce.

 

 

Amazon

Od księgarni internetowej do najważniejszego gracza w branży e-commerce na świecie? Amazon zdaje się realizować ten plan konsekwentnie od wielu lat. Świetnie radzi sobie nie tylko na rynku zakupów w USA, gdzie pod koniec 2015 roku wyprzedził Walmart pod względem kapitalizacji rynkowej. Założona w 1994 roku przez Jeffa Bezosa firma jest już obecna w trzynastu krajach świata. Dziś gigant z Seattle sprzedaje więcej e-booków niż książek, skupia się też na dostarczaniu klientom innowacyjnych produktów i usług. Oprócz stale powiększającej się oferty własnej, Amazon jest także platformą sprzedażową dla zewnętrznych sprzedawców, co sprawia, że można tam kupić praktycznie wszystko.

 

eBay

eBay działa w ponad trzydziestu krajach i ma przeszło 160 milionów aktywnych użytkowników z całego świata, co czyni go największym globalnym serwisem aukcji internetowych. Platforma sprzedażowa firmy działa w modelu C2C, B2C i B2B, co oznacza, że sprzedającym może być zarówno firma, jaki i osoba prywatna. W serwisie dostępnych jest ponad 50 tysięcy kategorii produktów i usług oferowanych  w opcji licytacji lub "Kup teraz". Na polskim rynku eBay jest obecny od 2005 roku. Nie zyskał jednak takiej popularności, jaką cieszy się rodzime Allegro. Mimo to wielu Polaków decyduje się na zakupy przez eBay z zagranicy.

 

JD.com

Jingdong Mall , czyli JD.com to obecnie największa chińska platforma handlowa B2C pod względem ilości transakcji. Przedsiębiorstwo istnieje od 1998 roku, ale działalność internetową rozpoczęło w roku 2004. Początkowo oferta sprzedażowa sprowadzała się głównie do nośników magnetooptycznych i związanych z nimi akcesoriów, ale z czasem została rozszerzona o elektronikę, komputery, telefony komórkowe, itd. W 2012 roku uruchomiono anglojęzyczną wersję portalu z międzynarodową wysyłką - joybuy.com. Dziś można zrobić tam zakupy wielobranżowe - od artykułów elektronicznych po rzeczy dla domu.

 

Rakuten

Jednym z liderów branży e-commerce jest japoński Rakuten. Założone w 1997 roku internetowe centrum handlowe ma status największej platformy B2B2C w Japonii, a twórca biznesu - Hiroshi Mikitani - otwarcie deklaruje dążenie do uzyskania pozycji numer jeden w handlu światowym. I od lat wciela w życie plany międzynarodowej ekspansji. Rakuten buduje swój światowy "ekosystem" w oparciu o przejmowanie zagranicznych biznesów e-commerce i nie tylko. Należą do niego takie serwisy, jak amerykański Buy.com, brytyjski Play.com, kanadyjski Kobo.com, niemiecka Tradoria.de, czy francuski Priceminister.com. Spółka zainwestowała też m.in. w Pinterest (portal społecznościowy), Wuaki.tv (hiszpański serwis VOD) oraz Viber (komunikator i aplikacja do prowadzenia rozmów telefonicznych).

 

Alibaba

Gigant na rynku zakupów w Chinach, Grupa Alibaba, skupia kilka gałęzi e-commerce, m.in. portale zakupowe (najważniejsze z nich to Alibaba.com, Taobao, Tmall, Aliexpress), serwis płatności elektronicznych Alipay, rozwiązania mobilne oraz usługi cloud computingu. Początki spółki sięgają 1999 roku, gdy Jack Ma, były nauczyciel języka angielskiego, wraz z osiemnastoma innymi inwestorami uruchomił dedykowaną chińskim przedsiębiorcom platformę Alibaba.com. Dziś z licznych serwisów internetowych grupy korzystają nie tylko klienci biznesowi, ale też indywidualni. Szacuje się, że Grupa Alibaba kontroluje 80% chińskiego rynku e-commerce.

 

Inne znane firmy z branży e-commerce:

 

  • Asos.com - brytyjska platforma zakupowa  z ubraniami dla kobiet i mężczyzn, w asortymencie ponad 850 marek odzieży oraz linia własna

  • Tesco - brytyjska sieć hipermarketów z mocną pozycją na rynku internetowych zakupów spożywczych

  • Groupon - platforma, na której użytkownicy mogą korzystać z ofert promocyjnych usług i produktów lokalnych biznesów

  • Otto GmbH - niemiecka grupa zrzeszająca serwisy z branży handlu i usług (m.in. Bonprix, shopping24.de, Limango, RatePAY, Hermes, Quelle)

  • Walmart.com - internetowy sklep amerykańskiej sieci hipermarketów, jednego z największych detalistów świata

 

Artykuł przygotowany przez:

Pomoc-w-zakupach.pl - portal do zakupów w USA, Anglii, Niemczech i innych krajach.

Podobne artykuły


12
komentarze: 2 | wyświetlenia: 10852
105
komentarze: 29 | wyświetlenia: 114452
7
komentarze: 0 | wyświetlenia: 4424
73
komentarze: 19 | wyświetlenia: 17615
46
komentarze: 67 | wyświetlenia: 4628
41
komentarze: 19 | wyświetlenia: 33175
7
komentarze: 1 | wyświetlenia: 24105
35
komentarze: 55 | wyświetlenia: 2792
11
komentarze: 2 | wyświetlenia: 6203
25
komentarze: 21 | wyświetlenia: 3299
25
komentarze: 8 | wyświetlenia: 2918
22
komentarze: 6 | wyświetlenia: 4392
 
Autor
Artykuł




Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska