JustPaste.it

Organizacja konferencji, szkoleń i spotkań biznesowych

Organizacja konferencji, szkolenia czy spotkania biznesowego między kontrahentami to niezwykle wymagające zadania.

Organizacja konferencji, szkolenia czy spotkania biznesowego między kontrahentami to niezwykle wymagające zadania.

 

Ilość szczegółów, o jakie należy zadbać sprawia, że tego typu wydarzenia planowane są dużym wyprzedzeniem, a najczęściej wybieranym miejscem na ich organizację są hotele.

Znaczenie spotkań networkingowych

Nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów biznesowych jest niezmiernie ważne dla rozwoju firmy, czy indywidualnej kariery zawodowej. Pozwala na wymianę informacji i zdobywanie doświadczeń, ułatwia też realizację celów biznesowych poprzez pozyskiwanie partnerów i kontrahentów. Dlatego też naturalnym jest, iż zarówno właściciele firm, jak również menadżerowie w przedsiębiorstwach czy pracownicy zatrudnieni na stanowiskach specjalistycznych uczestniczą w spotkaniach networkingowych. W ten sposób mają możliwość kontaktu ze środowiskiem biznesu, dowiadują się o trendach, mogą śledzić najważniejsze tendencje obowiązujące na rynku i w branży.

Specyfika spotkań networkingowych

Rodzaj spotkania networkingowego warunkuje dobór lokalu i miejsca. Istotne znaczenie ma planowana liczba uczestników, termin i czas trwania wydarzenia, a także jego forma – konferencja, szkolenie, spotkanie biznesowe. Wydarzenie może być więc jedno- lub kilkudniowe, z małą lub dużą liczbą uczestników (sięgającą od 10 do nawet ponad 100 osób), może stanowić:

  • konferencję (często kilkudniowa z dużą liczbą uczestników),
  • szkolenie (zazwyczaj jednodniowe, gdzie na jedną grupę przypada zwykle do ok. 10),
  • spotkanie biznesowe (zwykle jednodniowe, z ograniczoną ilością osób).

Organizacja spotkań networkingowych

W zależności od rodzaju wydarzenia wymagana jest odpowiedniej wielkości sala, która obowiązkowo powinna być wyposażona w sprzęt multimedialny (ekran, projektor, laptop) oraz dostęp do Internetu. Na wyposażeniu powinny znaleźć się również komfortowe miejsca siedzące dla uczestników – krzesełka i stoliki w przypadku szkolenia czy spotkania biznesowego. Konferencja natomiast wymaga sali umożliwiającej organizowanie prelekcji – przestronna z wyszczególnionym i widocznym miejscem dla prelegenta. Ponieważ każde z wymienionych spotkań networkingowych trwa cały dzień lub kilka dni, istotne znaczenie ma również catering i posiłki, a także ewentualne noclegi. Z tych też względów, w większości przypadków, tego typu biznesowe wydarzenia organizowane są w hotelach, które dysponują odpowiednio wyposażoną salą konferencyjną, restauracją (zapewniony catering oraz posiłki), a także noclegiem.

Artykuł powstał przy współpracy z https://www.salebiznesowe.pl/