Od takiej posady Piasecka Johnson.zaczynała swoją karierę biznesową.
.
Reklama
Ten tekst o reklamie jest reklamą.
Reklama odgrywa coraz większą rolę w naszym życiu.
Nie chodzi o reklamę czegoś, czy reklamę kogoś. Chodzi mi o to, że coraz większą rolę odgrywa reklama jako taka.
Otaczają nas treści reklamowe. „Dzięki” reklamie mamy media. Nie chcemy, szczególnie w Polsce, płacić za informacje dostarczane nam przez internet. Reklamodawcy płacą za nas.
Wielu z nas zarabia na tym, że coś lub kogoś reklamuje. „Zarabiamy”, oszczędzamy na oglądaniu i słuchaniu reklam.
Są uboczne skutki życia w środowisku pełnym reklam. Skutki, których większość z nas nie zauważa.
Radio nadając muzykę na przemian z reklamami finansuje siebie i artystów.
Reklamodawcy sponsorują twórców filmu, dziennikarzy z prasy i telewizji. Reklamodawcy mają wpływ na to, co czytamy i oglądamy. Często jest to wpływ decydujący.
Inny skutek życia w środowisku nasyconym reklamą: - Wydajemy więcej niż zarabiamy. Wydajemy w sposób nieracjonalny. Kupujemy niepotrzebne rzeczy. Zaciągamy kredyty. Uzależniamy się. Zostajemy niewolnikami ekonomicznymi.
.
Mimo wielkiej ilości reklam zawierających „informację” o towarach do sprzedania, są sytuacje, gdy mamy problem z wymyśleniem: co kupić?
Bardzo często nie wiemy, co kupić na prezent. Ten problem będzie narastał w miarę bogacenia się polskiego społeczeństwa. Ludzie już „wszystko” mają. - Pewnym rozwiązaniem, coraz częściej stosowanym jest koperta z pieniędzmi. Jednak. Nie zawsze można takie rozwiązanie zastosować.
.
Co dać na prezent imieninowy bogatemu solenizantowi? Co mu dać pod choinkę? Co z okazji benefisu?
Wprawdzie bogaty może mieć koszmarne długi i wielkie trudności ze spłatą rat za maybacha, ale gotówki w kopercie dać mu nie wypada. Zresztą. Ile gotówki? …-:)))
W krajach bogatych wymyślono rozwiązanie tego problemu. - KOLEKCJONERSTWO !
Człowiek ogłasza w kręgu potencjalnych ofiarodawców, że coś kolekcjonuje. Jakiś rodzaj przedmiotów. Tworzy kolekcję według jakiegoś klucza. Zbiera dzieła sztuki np. grafikę, albo zabytkowe przedmioty np. szable, monety, starodruki … Kolekcjoner może też tworzyć zbiór tematyczny. Np. Na temat kotów, koni, parowozów, czekolady, albo tenisa i rzutu młotem.
Takie ogłoszenie radykalnie upraszcza problem wyboru, a delikwentowi zmniejsza kłopoty z niechcianymi prezentami. Obdarowany będzie miał znacznie rzadziej kłopot pt. - co zrobić z przedmiotami podarowanymi przez ważne dla niego osoby, żeby ich nie urazić?
To nie jest żaden odkrywczy pomysł. Takie rozwiązanie jest już od dawna stosowane w wielu krajach. Wielkie firmy zatrudniają fachowców zajmujących się wyborem prezentów dla ważnych klientów. Z reguły kolekcjonerów*. Od takiej posady zaczynała swoją karierę biznesową Piasecka Johnson.
Zapraszam do swojego Antykwariatu !!!
Adam Jezierski
*W Polsce już mamy grupę kolekcjonującą zegarki. - Every beginning is difficult. - Każdy początek jest trudny...-:)
.
.