Login lub e-mail Hasło   

Zarządzanie czasem w 5 prostych krokach

Jeśli zastosujesz się do 5 poniższych ćwiczeń i będziesz je systematycznie wprowadzał w codzienne życie, to Twój mózg zacznie pracować efektywniej.
Wyświetlenia: 296 Zamieszczono 31/07/2016

Poniższe ćwiczenia są proste, chociaż trzeba równocześnie podkreślić, że wymagają od Ciebie zaangażowania i chęci do wdrożenia tych metod w życie. Jeśli dobrze wykonasz te ćwiczenia to w każdym tygodniu zyskasz kilka dodatkowych godzin, które możesz przeznaczyć na relaks i przyjemności. Pamiętaj, że proponowane przez nas ćwiczenia należy wykonywać systematycznie! Pamiętaj o tym, że zarządzanie czasem jest umiejętnością, którą można się nauczyć.

Dodatkowo, powinieneś mieć świadomość tego, że większość ćwiczeń powinny być dla Ciebie jednorazowymi doświadczeniami, które pozwolą Ci w krótkim czasie nauczyć się organizacji czasu – powinny więc być stosowane przez kilka dni.

  1. Podejmij się nowych projektów, postaw sobie kilka nowych celów na najbliższy czas. Ogranicz czas realizacji danych zadań tak, by mieć naprawdę wiele spraw na głowie. Oczywiście nie będzie to zbyt przyjemny czas i będziesz chciał się poddać lub poczujesz się wykończony psychicznie i fizycznie, ale zdobędziesz cenne umiejętności, które zaprocentują w przyszłości.
  2. W ciągu dnia powinieneś dodatkowo wizualizować sobie w głowie najbliższe godziny – nawet jeśli wszystko masz zapisane to i tak warto po prostu zamknąć oczy i wyobrazić sobie plany na najbliższe 3 czy 4 godziny.
  3. Planując każdą czynność określ dokładnie czas na nią przeznaczony co do minuty i tak stwórz plan na cały dzień – zorganizuj więc każdą godzinę i minutę. Zapisuj nawet zwykłe czynności typu poranna toaleta, zakupy, wynoszenie śmieci i spacer z psem.
  4. Gdy tylko jakiś pożeracz czasu (m.in. portale społecznościowe, telewizja, telefon) za bardzo Cię zajmie i odwróci Twoją uwagę, to „za karę” wykonaj 5 przysiadów. Dopiero takie czynności pozwolą Ci zrozumieć jak często robisz sobie takie nic nieznaczące (dla Ciebie) przerwy.
  5. Potrzebny Ci będzie stoper, którego powinieneś używać przez cały dzień. Zaczynając każde zadanie określ dokładnie ile czasu na to potrzebujesz i włącz stoper – pozwoli Ci to trzymać się całego harmonogramu.

Podobne artykuły


13
komentarze: 49 | wyświetlenia: 1292
12
komentarze: 25 | wyświetlenia: 2058
12
komentarze: 5 | wyświetlenia: 1425
12
komentarze: 9 | wyświetlenia: 1620
12
komentarze: 68 | wyświetlenia: 1020
12
komentarze: 93 | wyświetlenia: 793
11
komentarze: 72 | wyświetlenia: 799
11
komentarze: 4 | wyświetlenia: 1527
11
komentarze: 31 | wyświetlenia: 2134
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 1030
11
komentarze: 9 | wyświetlenia: 509
11
komentarze: 17 | wyświetlenia: 919
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 454
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska