Login lub e-mail Hasło   

Prawdziwa Miłość - co to jest ?

Moja definicja Miłości.
Wyświetlenia: 2.645 Zamieszczono 19/08/2016

Każdy wie, co to jest miłość. Każdy kiedyś kochał rodziców, dzieci, partnera lub kogoś innego.
W procesie rozwoju duchowego (RD) prawie zawsze dochodzimy do pytania "kim jesteśmy ?". Zagłębiając się w siebie widzimy, że utożsamiliśmy się z wieloma schematami otrzymanymi z zewnątrz (ego), że teraz uznajemy, że to MY. Idąc głębiej staramy się odrzucić zewnętrzne schematy i dotrzeć do naszej pierwotnej istoty. Oczyszczając się z ego nagle ... TRACH ... pojawia się w naszej świadomości nasza prawdziwa natura.

Ja czytałem wcześniej biblię i "Hymn do Miłości" czyli "gdybyś miał wszystko a Miłości byś nie miał, byłbyś niczym". Oczywiście ta definicja do mnie wtedy nie dotarła. Miałem żonę, dzieci, dom, firmę ... byłem kimś.
Ale w tamtej chwili olśnienia zrozumiałem, że 'byłem niczym'. Byłem niczym wobec tego co pojawiło się we mnie na chwilę. Na chwilę, bo zaraz potem ego wróciło. Ale to, co się pojawiło, pozostało już ze mną na zawsze.
To była Miłość.

To jest tak zupełnie coś innego, że piszę to z dużej litery i dodaję słowo 'prawdziwa', gdyż to co do tej pory uważałem za miłość jest niczym.

Spróbujmy opisać Miłość.

Po pierwsze Miłość wypełnia Cię całego.
Po drugie chcesz tylko ją rozprzestrzeniać, przekazywać, rozdawać. Wszystko pozostałe staje się mniej ważne.
To są Dwie najważniejsze cechy.
Normalnie w umyśle masz myśli, dążenia, listę zakupów, obrazy czegoś itd. Masz w umyśle/ego hałas, ruch. Gdy pojawia się Miłość - to jest tylko ona. Reszta się ucisza. Ustają też emocje. Nie czujesz złości, gniewu, zatroskania czy czegoś innego. W literaturze pisze, że czuje się ekstazę, ale wtedy we mnie tego nie było. Był spokój, cisza, brak napięcia, uśmiech.
A wiec okazuje się, że tym czym naprawdę jesteśmy to Miłość. Nie trzeba jej kupować, zdobywać z zewnątrz. Każdy nią jest i każdy może to czuć/wiedzieć.
Dlaczego nie czuje ?
Bo każdy pogrzebał ją pod stosami obcych myśli, wierzeń, schematów i prawd. Obcych, czyli narzuconych przez innych ale przyjętych do ego jako własne. Tak jak każdy ją pogrzebał, tak każdy może ją odgrzebać, oczyścić (z ego).

Odczucie Miłości to jak narodziny.
Miłość uczy Cię na nowo żyć. Uczy Cię widzieć piękno świata, przyrody i innych ludzi. Czuć wspólnotę a czasami jedność z nimi.
Np.jeśli jesteś całkowicie wypełniony to nie ma znaczenia czy masz przy sobie 50 zł czy 100 zł. Więc jeśli podejdzie bezdomny to dajesz mu 5 czy 10 zł absolutnie bez żalu, bez poczucia, że 'coś' Ci ubyło. Nie ma też w Tobie kalkulacji "czy przepije te pieniądze, czy kupi sobie lub dziecku chleb". Widzisz, że on jest takim samym człowiekiem jak Ty, tylko wybrał inne życie, w którym w jego kieszeni jest mniej groszy niż w Twojej. Ale jakie to ma znaczenie ? Jeśli Ty masz, to się nimi dzielisz.
Miłość uczy Cie w ten sposób dzielić się z innymi bez uczucia straty. Bez uczucia braku, że Tobie coś brakuje.
Tak samo dzieje się z pozostałymi rzeczami. Odkrywasz nagle, że masz mnóstwo pieniędzy, odzieży, jedzenia i innych rzeczy. Że bez problemu i jakichkolwiek złych emocji możesz się nimi podzielić.
To samo dzieje się w stosunku do innych ludzi. Jesteś wypełniony Miłością, to po co Ci ludzie, którzy nie chcą z Toba być ? Żona zakochała się w kimś innym ? To rozwiedź się i niech będzie szczęśliwa z nim.
"Z nim będziesz szczęśliwsza ..." SDM
To samo dzieci. Nie chcą Cię znać bo jesteś biedny lub zrobiłeś coś złego ? Niech idą swoją drogą.
Gdy odkryjesz Miłość, jesteś nią tak wypełniony, że nie potrzebujesz nic od nikogo. Nie musisz więc wymuszać, żądać, prosić i zabiegać o nic. Los Ci coś daje to bierzesz, nie daje to się nie przejmujesz. Bo masz Miłość ... A wiec Wszystko. To samo dając. Ktoś chce wziąść to się cieszysz, bo możesz się podzielić. Nie chce ? To nie musi. Może być tak samo sobą jak Ty.
A wszystko to robimy dzięki Miłości swobodnie, niewymuszenie, bez żadnych kalkulacji i złych emocji. Życie w ten sposób jest cudowne.

Miłość uczy też kochać siebie i innych prawdziwie. Prawdziwie to znaczy widzieć i robić to co się chce robić a nie robić czego się nie chce.
Oczywiście, na początku jesteśmy strasznie 'zanurzeni' w realnym świecie, pracy, domu, obowiązkach, potrzebach, pożądaniach itd. Ale stopniowo możemy pozbywać się niechcianych rzeczy i ludzi a Miłość w miarę jasno mówi nam czego nie chcemy. Gdy coś wyrzucimy i poczujemy ulge czy radość oznacza to, że dobrze zrobiliśmy. Gdy czujemy smutek, żal to warto na drugi raz inaczej postąpić. Gdy np.chcemy iść do kina i nasz partner również tego chce to wtedy jego i nasza radość z pobytu w kinie się mnoży. Czujemy się wtedy Super. Miłość uczy nas, żeby nie zmuszać nikogo do niczego. Bo po co ? Jeśli nawet to zrobimy to złość, zła energia niezadowolonego partnera zakłóci nasze życie, nasz spokój.

Reasumując :
Prawdziwa Miłość to nasza natura, nasza dusza. Miłość to MY.
Nasza Miłość bez żadnych napięć mówi nam co chcemy A czego nie chcemy. Gdy jej słuchamy jesteśmy radośni i szczęśliwi bez względu na to, co niesie nam los. Robiąc wszystko według jej podpowiedzi robimy wszystko zgodnie z naturą bo ...

Miłość jest jedynym prawdziwym prawem.

Pięknie podkreślił to Marcin Kajstura :
Jesteśmy jak szklanka a prawdziwa Miłość napełnia nas jak woda. Możemy zabrudzić naszą wodę a nawet zbić szklankę Ale woda będzie napływać zawsze 'czysta'.
Prawdziwa Miłość zaspokaja nas jak szklanka czystej orzeźwiajacej wody ...
:-))))

Podobne artykuły


25
komentarze: 84 | wyświetlenia: 2083
17
komentarze: 32 | wyświetlenia: 1095
16
komentarze: 8 | wyświetlenia: 1783
15
komentarze: 3 | wyświetlenia: 1474
14
komentarze: 119 | wyświetlenia: 1015
14
komentarze: 33 | wyświetlenia: 920
14
komentarze: 21 | wyświetlenia: 822
14
komentarze: 60 | wyświetlenia: 602
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 510
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 333
13
komentarze: 21 | wyświetlenia: 906
13
komentarze: 68 | wyświetlenia: 305
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 561
12
komentarze: 144 | wyświetlenia: 673
 
Autor
Artykuł



  mirgrim,  19/08/2016

Ale czyż takie rozdawanie miłości nie utwierdza (wzmacnia) Twojego wewnętrznego odczucia, że czynisz dobrze? Zatem czy nie wzmacnia Twojego ego. Oto filantrop rozdający pieniądze, który słyszy podszept sumienia: jestem dobry ... JA jestem dobry, a Ci którzy nie mają takiej (lub podobnej) potrzeby muszę jeszcze to coś w sobie okryć.

Ponadto - jakie są granice takiej miłości (filantropii)? C

...  wyświetl więcej

@mirgrim: To kwestia świadomości ...
W RD robisz obserwację siebie, swojego wnętrza. Jak rodzą się myśli, emocje itd. Ta obserwacja w wyniku daje przekonanie czy robisz coś zgodnie z sobą (swoją naturą). Po prostu obserwujesz co się dzieje w Tobie przed, w trakcie i po dawaniu. Jeśli nie pojawiają się żadne negatywne emocje, myśli i kalkulacje a wręcz przeciwnie. Pojawia się spokój, radość ...  wyświetl więcej

Z tym rozdawaniem i tym że każdy jest miłością się nie do końca zgadzam. A artykuł fajny, taka podpowiedź jak ją w sobie odkryć.

@Henear: Dlaczego się nie zgadzasz ?
Gdyby ktoś poprosił Cię o stare portki tobys mu dał bez żalu. To kwestia wartości portek.
Ale ludzie czasem oddają nawet życie za kogoś. Rzadko Ale to się zdarza. I co wtedy z wartoscia ?
.
A Miłość ?
Uważasz, że czym wszyscy jesteśmy tam głęboko w środku ?
Gadałem z buddystami. Oni robią RD w standardzie religii (medytacje). Mówią mniej więcej to samo co tu napisałem :-)))

@Koriolan: To na pewno wiesz że czasem osobowość i dusza mogą być bardzo różne i mieć inne cele. I odwrotnie.
Ktoś mógłby być wychowany na dobrego człowieka a w środku mieć niesamowite pokłady zła czekające tylko by się ujawnić. Prawdziwa miłość tworzy - a co tworzy to już nie zależy od niej.
Nasionka bywają różne.

@Henear: Hmm ...
No tak. Inaczej to widzimy.
Ja opisuje 'coś' co jest głęboko. Powiedzmy, że jest warstwa codzienności, potem emocji, uczuć, dobra i zła ... to jeszcze głębiej.
Oczywiście to zależy co kto rozumie pod danym słowem Ale jeżeli schodzimy poniżej warstwy emocji to oznacza, że emocje już zniknęły, nie pojawiają się. A wiec nikt z tego poziomu nie może się wkurzyć. N ...  wyświetl więcej

@Koriolan: A ja spotkałem się z opinią do której się przychylam że jako gatunek zdominowaliśmy planetę przez swoją głęboko ukrytą żądzę mordu a nie miłość. Jakby było tak jak mówisz bylibyśmy roślinami.

@Henear: Masz trochę racji ad.wojen. Z tym, że nie do końca. Raczej rozleźliśmy się jak robaki.
To złośliwie.
A naprawdę to podobno kolebką ludzi jest Afryka. Stąd ludzie po zlodowaceniach rozeszli się po całej ziemi chyba poza Antarktydą. Trudno powiedzieć czy walcząc, czy tylko wędrując, czy i to i to. Raczej to ostatnie bo dobrowolnie to rzadko kto się przesiedla. Wędrówki za jedz ...  wyświetl więcej

@Koriolan: Świat - zawsze jak mowa o ego to wyobrażam sobie takie jajko w którym kłębiące się myśli chcą rozłupać je od środka. Wyobraź sobie kosmos i naszą małą planetę - jajeczko.
Są teorie że my jako ludzkość mamy się dopiero wykluć w pełnym znaczeniu tego słowa. Patrząc w przyszłość to jestem zaniepokojony, zauważ że dążyć do jedności można na dwa sposoby.
Przez współczucie i prz ...  wyświetl więcej

@Henear: Ja ego widzę jak balon. Ukłujesz i peka ...
Widzisz nerwowego pakera. Mówisz mu "E gnoju" i gostek exploduje :-)))
Albo ego widzę jak wściekłego psa. Trącisz go kijem to bedzie się wściekał aż mu piana pójdzie z pyska.
Coś jak wystąpienia Hitlera :-)))
.
Podobno wykorzystujemy 5% możliwości mózgu. No to co będzie gdy wykorzystamy 90% ?
.
Cz ...  wyświetl więcej

  Henear,  20/08/2016

@Koriolan: Eh koment mi się usunął. Skur..sko długi. Iluminaci czuwają ;P
Zasadniczo masz rację, jednak jednostka często służy nieświadomie, mądrzejszym lub sprytniejszym od siebie. Narzucone schematy prowadzą do przewidzianego rezultatu. Jaką rzeczywistość sobie wymyślimy taka będzie. Lub ktoś wymyśli za nas - np system religijny lub społeczny. Masowa medialna hipnoza robi swoje.
Lu ...  wyświetl więcej

  nse,  20/08/2016

@Koriolan: "Podobno wykorzystujemy 5% możliwości mózgu. No to co będzie gdy wykorzystamy 90% ? " ... wyłączymy komputery ?? ... Microsoft do tego nie dopuści :D

  nse,  20/08/2016

@Henear: " ... bo ciągle się nas zastrasza. " ... i dezinformuje :(
Ale z realnego punktu widzenia nie da się budować przyszłości na sztuce tworzenia pozorów ( ukłon dla Izabeli ) ...

  Henear,  20/08/2016

@Mariusz Kajstura: Iluzja użyta w odpowiednim momencie potrafi nakierować rzeczywistość na nowe tory. W tym przodują kobiety ;)

  nse,  20/08/2016

@Henear: ... są w tym mistrzyniami, nawet Biblia o tym wspomina ;)
Lepiej mieć Kobietę partnera niż wroga, albo niewolnicę :)

@Mariusz Kajstura: Z tą niewolnicą to bym się zastanowił ;p

@Henear: Ja piszę i poprawiam w notatniku. Potem wklejam. Gdy zbyt długo strona eioby jest nieotwierana to się blokuje. Przed wklejeniem daje odśwież.
.
Ja w RD oczyszczam ego właśnie z narzuconych schematów. To daje dwie rzeczy.
- brak schematów czyli 'linek' za które pociągają cwaniaki (KK, politycy, producenci itd.)
- widzenie rzeczywistości.
Efekt :
Ma ...  wyświetl więcej

@Henear: Ehh ...
Strasznie mądra uwaga :-))))
.
" W tym przodują kobiety"
.
Ale RD daje widzenie moich celów.
Tego się trzymam. Stąd rozstalem się z jedną. Próbowała ustawić mnie w swoim 'widzeniu' :-)))

  nse,  20/08/2016

@Henear: Od tyłu i przodu Kobieta jest dobra w seksie, ale nie przy dzieleniu życia między sobą, wtedy najlepiej jak jest przy boku :)

@Mariusz Kajstura: hi hi ...
Najlepiej jak jest Tobą.
Wtedy Ty i Ona to jedno ...
Czyli każda strona tył, przód, bok, Góra, dół :-)))

  nse,  20/08/2016

@Koriolan: 2 pary oczu widzą więcej, niż jedna dzięki temu mają możliwość wzajemnie się uzupełniać :)
2 pary rąk uczynią więcej, ... etc ...
Co ja tu będę marudził :D

@Mariusz Kajstura: Marudzisz ...
Bo nie wiesz co mogą zrobić 3 pary rąk ... A cztery pary ?
A pięć par nóg ???
:-)))

  Remter,  19/08/2016

To jest tzw ślepa miłość wynikająca z potrzeby Twojego ego.... lecz gdy Cię ona nasyci ... wówczas oczyma spojrzysz bez ego---- przez taką miłość nasi bliscy staczają się na dno... Prawdziwa miłość to Miłosierdzie ... powiązane z odpowiedzialnym zachowaniem...

@Remter: Milosierdzie - to słowo jest ostatnio modne. Zresztą za sprawą Polki i polskiego papieża. Św. Faustyny.
Nie używam go bo kojarzy mi się ze sztyletem - mizerykordią, służąca do dobijania rycerzy w średniowieczu.
.
Być może masz rację.
Choć mam akurat przeciwne zdanie.
Moje spojrzenie jest proste :
- Bóg jest Miłością,
- Stworzył nas na swoje ...  wyświetl więcej

  Remter,  19/08/2016

@Koriolan: Przebaczyć komuś krzywdę jaką nam wyrządził możemy sami... lecz pojednać się aby nasza relacja trwała potrzebne są przeprosiny krzywdziciela... i naprawienie w miarę możliwości wyrządzonej szkody...

@Remter: Widzisz w Miłości, którą opisuję kochasz swojego krzywdziciela jak Jezus. Nie potrzebujesz przeprosin, wynagradzania czy czegokolwiek. Po prostu kochasz go bo to twój brat. Po biblijnemu bliźni.
"Kochaj bliźniego swego jak siebie samego".
.
A, żeby jeszcze bardziej zamieszać ... to kochasz go bo on jest Tobą a Ty nim. Jesteśmy wszyscy jednym ;-)))))
.
(jedną duszą, jedną Miłością, jednym Synem - Ale nie jednym ego. Ego ma każdy swoje)

@Koriolan: Ja znam innego Jezusa, który uczył mówienia "tak" i "nie"... był stanowczy i asertywny do zła czynionego... natomiast policzek każą nastawiać religianci... Miłość prawdziwa jest bezinteresowna .... tam działa gdzie widzi krzywdę - sama wówczas się odzywa ... bierze w obronę słabszego ...

@Remter: Wiem, że widzisz inaczej biblię.
Bóg to obiecał !
Że będzie w każdym domu i KAZDY będzie mógł przeczytać co do niego mówi Bóg.
Podkreśliłem - każdy - bo każdy Sam dla Siebie.
Stąd widzimy biblię inaczej. I kazdy widzi inaczej.
I ja TYLKO chcę Ci pokazać Miłość Jezusa jaką JA widzę. Nic więcej ani mniej.
Dlaczego chcę to zrobić ?
Bo widzę te ...  wyświetl więcej

@Remter: Tu chodzi o odnalezienie Prawdziwej Miłości. Czyli 'czegoś' co płynie tak :
Bóg -> = ja = -> inni, świat ....
.
Znaki = oznaczają OTWARTOŚĆ.
Wyłączenie ego.
.
Gdy ją znajdujesz NIC już nie musisz czuć, myśleć, kombinować, starać się. Bo TO zamyka kanał !!!
I wtedy ...
Bóg |--| ja $~> inni, świat ....
.
Po prostu wysyłasz swoje ....
( Nie będę się wyrażał )
:-))))

  Remter,  20/08/2016

@Koriolan: Ja już to przerobiłam... I co ? O mało 3 razy życiem bym nie przypłaciła... Więcej mi daje szczerość i otwartość w Prawdzie o samym sobie niż tłamszenie osobowości jaką w darze od Życia otrzymałam...

  nse,  20/08/2016

@Remter: ... kiedy to było Teresko ? ... :)))

  Remter,  20/08/2016

@Mariusz Kajstura: 1973, 2005 i 2015. Wg medycyny nikt nie jest w stanie wyjść z agonii w jaką ja popadałam a jednak sam Ordynator był mile zaskoczony i wypowiedział słowa - " znajduje się pani pod wielką łaską Boga". To jego zdanie pozwoliło mi coś ujrzeć ale na ten temat napiszę oddzielny art ...

  nse,  20/08/2016

@Remter: ... my już się trochę znamy i wzajemnie śledzimy swoje przemiany ;)

  Remter,  20/08/2016

@Mariusz Kajstura: Dlatego stwarzamy między sobą społeczność o której często wspominam... Pozdrawiam ze słonecznej Łodzi...

@Remter: Hi hi ...
Jeśli już to przerobiłaś to moje uwagi są Ci po nic :-)))

  nse,  21/08/2016

@Remter: ... dokładnie wszyscy troszczymy się o przyszłość swoją i swoich dzieci ( przyszłych pokoleń ) ...
Jesteśmy połączeni tą troską, tylko ona przejawia się w różny sposób, a to rodzi spory ... Oczywiście zaślepieni nienawiścią i chciwością władzy, są gotowi zabić własne dzieci lub wysłać je na wojnę, ale to jest stan choroby ...

  Remter,  20/08/2016

To jest moja dedykacja dla każdego kto odrzuci ten art.... znalazł się jeden taki... https://www.youtube.com/watch?(...)-KcMJfY

Biedny jest człowiek, który nie zna swojego mitu... kierując głowę ku wysokości swojej pychy ... jaka stwarza cierpienia drugim ...

@Remter: Spokojnie ...
On też jest naszym bratem :-)))
Jego też Trzęba kochać ... bo jak nie ja ... to KTO go pokocha ?

  Henear,  20/08/2016

Koriolan - jak pomimo tego co przeżyłeś, jesteś w stanie zachować wiarę? Mówisz 55lat, to dużo. Jakim cudem wyszedłeś cało z tego wszechobecnego oceanu absurdu? Widząc bezsens wszelkich planów które i tak musza się skończyć. Jak możesz dalej wierzyć w miłość, świat na każdym kroku stara się przekonać nas że jej nie ma.
Czy jesteś szalony?

@Henear: Hi hi ...
Tak ..... Nie
.
Miałem pracę, którą kochałem.
W wieku 35-38 lat nazwałem siebie nienormalny-wariat by nie zwariować :-)))
W ten sposób odciąłem się od normalności świata. To pozwoliło mi szukać Miłości.
.
"W jaskini jeden z samców podszedł do samicy. 'Mam dla Ciebie milość cieszysz się ?' - hi hi - I zaczął ją bzykać. Drugi samiec ...  wyświetl więcej

  Henear,  20/08/2016

@Koriolan: Czyli jesteś już po za tym bajorem złudzeń. Milutko, nie powiem że nie.
Nieśmiertelna miłość? Jesteś pewien że nic nie zdoła jej ukatrupić?
https://www.youtube.com/watch?(...)NnrZ5d8
Moze chodzi tu właśnie o akceptację, tego jak jest i co jest.

@Henear: Ech ...
Też masz rację.
To ciężko wytłumaczyć. Jak 15-letniemu chłopakowi wytłumaczyć, który nigdy ... co to jest orgazm?
Gadasz i gadasz a on i tak nie rozumie. Dorwie się do dziewczyny i .... ohhh to TO jest orgazm :-))))
.
Poznajesz siebie ... jak swój nóż. Jest ostry i można nim ciąć. Ale nigdy nie wbijasz nim gwoździ. Wiesz i akceptujesz, że sie do ...  wyświetl więcej

  Henear,  20/08/2016

@Koriolan: A by dążyć do perfekcji nieraz trzeba wyrzec się starych wersji siebie, nie uważasz?
\Mimo tego całego przywiazania

@Henear: Widzę to inaczej ... jako rozwoj, zmianę.
Już to pisałem : żadna sekunda wszechświata nie byla taka sama. Zmieniała się. Tak i my się zmieniamy.
W sumie przez całe życie zmieniałem się ewolucyjnie, naturalnie ... lagodnie przechodzac do innej postaci. Raz tylko bylo to przełamanie. Koło 30 lat nagle uświadomiłem sobie, że jak idiota gubię za forsą, rodzinę mam w nosie, dziec ...  wyświetl więcej

@Henear: Nie dążyłem w życiu do perfekcji. W pracy tak. Ale w życiu po prostu żyłem. Coś chciałem od życia, to próbowałem to osiągnąć. Czasem się udawało, czasem nie :-)))
Tak jak i teraz. W pewien sposób kieruje się na 'oświecenie'. Uda się fajnie, nie to nie :-)))

  nse,  21/08/2016

@Henear: "Nieśmiertelna miłość? Jesteś pewien że nic nie zdoła jej ukatrupić?" Tej miłości nie da się ukatrupić, bo nie my stanowimy jej źródło jedynie możemy stać się naczyniami tą Miłością napełnionymi, to jak się stłucze naczynie to nie znaczy że da się stłuc jego zawartość, spróbuj stłuc wodę w szklance ;) nawet jak uda się tą wodę "zatruć", to nie znaczy że z źródła wody przestaje płynąć czys ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: "I po tym i po tym sikać będziesz" ~ Paulo Coelro

  Henear,  21/08/2016

@Koriolan: Cóż Budda też porzucił żonę :p
A tak serio - często jest tak że zmieniamy się w swoich rodziców z biegiem lat popełniając te same błędy, mimo prób i intencji by tak nie było, trzeba dużej uwagi i samoświadomości by przełamać zapisane podświadomie wzorce.
Cytat z filmu Stoker, luźne tłumaczenie: "Wiesz, często zastanawiałam się czemu tak bardzo chcemy mieć dzieci. Doszłam d ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: " jedynie możemy stać się naczyniami tą Miłością "
.
Pokłony dla mistrza tego tłumaczenia \\\\
:-))))
.
Czy mogę to tłumaczenie dopisać do artykułu ?
Kto jest jego twórca ?

@Henear: " społeczeństwo, to szeroka autostrada wiodąca donikąd."
.
Zgadzam się z Twoją wypowiedzią tylko inaczej to ujmuje.
Społeczeństwo wbija nas w beton drogi zanim uzyskamy świadomość. Budzimy się już w betonie autostrady. Coś nas uwiera. Wtedy kombinujemy co zrobić. Ja stwierdziłem, że we mnie jest pragnienie miłości. Jej poszukiwanie doprowadziło mnie do książki, która ...  wyświetl więcej

@Henear: Ja miałem dzieci z powodu przypadku - dwójka starszych.
Trzecie chciałem mniej więcej Jak w Twoim tłumaczeniu. Chciałem doświadczać z tym trzecim dzieckiem TYLKO MIŁOŚCI ...
Dlatego się urodziła :-))))
Ponieważ nie wiedziałem wtedy co to prawdziwa Miłość ... to TO nie wyszło ...

@Koriolan: Bardzo dobrze to wyjaśniłeś. Tak, autostrada jest wbita w ego, niewątpliwie.
Poprzez tarcie sprzecznych ze sobą osobowości rodzi się udręka z życia. Mimo tego ludzie będą bronić do upadłego coś co przyjęli za swoje a ich nie jest. Wysłużony przykład - chrześcijaństwom narzucone Słowianom, kiedyś mieliśmy wiarę w siły natury i przodków.
Problem tożsamości wiążę się też z źl ...  wyświetl więcej

@Koriolan: Artur Jan Milicki (swoją drogą polecam jego kanał na YT i książkę) miał ciekawy sposób na wychowanie dzieci - po prostu uważnie je obserwował, by stwierdzić czego tak naprawdę potrzebują w duchu i zapewniał im to.
Ja uważam że wychowanie dzieci to cholernie trudna i męcząca sprawa, na dodatek można coś spieprzyć i będą miały żal. A teraz dużo osób ma żal bo wszystkim obiecuje się ...  wyświetl więcej

@Henear: Podobnie to widze ale roznica jest znaczna. My jesteśmy wbici w autostrade. To jakbyś koło (ja) wciąsnął w kwadratową formę (moje ego). Potem z tych kwadratów ułożył drogę.
Mógłbym napisać koło przycięte do kwadratu ale to by sugerowalo 'ostateczną utratę kola'. Tak nie jest.
Cierpienie kółka wyciśniętego w kwadratową formę to właśnie ból, szukanie czegoś, korcenie (mirgrim ...  wyświetl więcej

@Koriolan: Kto zrobił autostradę? Chińczycy, dlatego jest taka chjwa.
Może sama się zrobiła, przez współzawodnictwo kwadratowej formy?
Co do oceniania ludzi to nie byłbym taki szybki. P. Lis również próbuje znaleźć rozwiązanie. Tylko robi to na swój sposób.
Gdy wysyłasz statek w kosmos to odrzuca on puste zbiorniki z paliwem i zbędne elementy. Na orbitę trzeba jakoś wskoczyć, ...  wyświetl więcej

@Henear: Heh. ..
Ja nie mam pretensji do społeczeństwa, systemu, czy tych co korzystają z systemu ...
Był taki artykuł "Jak pierdolić system..." tam napisałem w komentarzu jak ja to robię ...
Ale wracają do tematu ....
Piszę o systemie by zrozumieć jego działanie. To pozwoli mi i ew.innym na dokonywaniu wyborów. Jesli nie będziemy znać mechanizmów to nasze wybory są śle ...  wyświetl więcej

  nse,  21/08/2016

@Koriolan:
"Czy mogę to tłumaczenie dopisać do artykułu ?
Kto jest jego twórca ? " ... mi tak do głowy przyszło, ale to jest tak oczywiste że nie wiadomo czy ktoś już tego tak nie sformułował ??
Wychodzi że ja jestem autorem tego sformułowania, nie znalazłem go w google :), więc chyba możesz to dopisać do swojego artykułu ;)

  nse,  21/08/2016

@Mariusz Kajstura: Przepraszam za tą ilość poprawek, mam kiepski dzień :(

  nse,  21/08/2016

@Henear: Wzorce i uwarunkowania genetyczne sprawiają że wpadamy w te same dołki co rodzice.

@Henear: " Czyli jesteś już po za tym bajorem złudzeń. Milutko, nie powiem że nie. "
.
Tak naprawdę trochę inaczej to wygląda.
Uznałem się za mienormalnego by obronić, zrobić sobie kawałek 'wolnej przestrzeni' by móc spokojnie pomyśleć nad tym bajorkiem. By złapać oddech, dystans do życia.
Potem stwierdziłem, ze to JA WYTWORZYLEM to bajoro, budując EGO.
To zaczął ...  wyświetl więcej

@Henear: Inaczej mówiąc ...
Ja nie wyskoczyłem gdzieś ponad autostradę. Rozbijam ego będąc w autostradzie. Zamieniam tylko kwadrat w koło. Pomału i nie całkiem. Stosuję się do zasad ruchu drogowego. Jeżdżę w Polsce prawą stroną.
Ale inne kwadraty widzą to i jak chcą to też se robią dobrze i odprężają się i przechodzą w koło.
He he ... Ciebie pewnie też coś weźmie :-))))

nie do końca się z tym zgadzam. Kochający człowiek jest inny i inaczej odbiera świat, jednak potrafi myśleć i wartościować

@Izabella: Rozumiem ...
Przepraszam ale w artykule niespecjalnie dobrze to wytlumaczylem.
W chwili gdy czujesz Miłość to jest tylko Miłość i chęć jej rozpowszechniania.
Nic innego nie istnieje. Żadnego myślenia, kalkulacji, mądrości ... NICZEGO.
Potem wraca ego i normalne życie.
Kalkulacje, myślenie, jedzenie i wypróżnianie ...
Niby działasz jak dawniej Al ...  wyświetl więcej

@Koriolan: I am in ambarras .....ta milosc to do Teresy, Heneara czy P Lisa
ktoremu niemal oswiadczyles sie....po pijanemu ?

@Izabella: Kochający .......potrafi myśleć i wartościować
.....
Co ? "Szerokosc" geograficzna....w centymetrach ?
Dlugosc ...z tad ...tam ?
Czy potrzebe "ochrony" przed....tym czy owym ?
Ma ...kochajcy czas na takowe przemyslenia ?

@zakrawarski: Sorry .... zakrawarski ...
Ale Miłość po prostu promieniuje ... do Wszystkich.
Do Ciebie, Heneara, aneszki, Lisa i wszystkiego i wszystkich ...
Przykro mi, że nie jesteś jedynym ukochanym ....
:-)))

@Koriolan: Synu ! Wybaczm ci...idz i nie grzesz !
PS ...co pijesz ?

@zakrawarski: Nie pierdziel ....
Nie grzeszyć ?
to ani ... ani ... ani ...
Nie ...
Nie mogę Cię posłuchać ...
Ja muszę ... oraz ...
Nic nie piję ... 'siedzę' w łóżku z laską :-))))

@Koriolan: "Daj jej" rowniez odemnie !

@zakrawarski: ona mówi ...
Dziękuję :-)))

@Koriolan: Ucaluj ja w policzki.....wszystkie cztery !

@zakrawarski: może jutro ...
Bo już zasnęła ... usatysfakcjonowana :-)))

@Dyl Sowizdrzał: a nie ...
Jak mojego kolegi to dłuższa :-)))

  glamur  (www),  21/08/2016

Jest wtedy gdy kogoś lubisz bardzo, za bardzo :)

@glamur: Hi hi ...
Widzę to inaczej. Są dwa podstawowe uczucia Miłość i lęk. Lęk to 'brak Miłości'. Reszta uczuć to Mix tych dwóch, również lubienie. A więc prawdziwa Miłość nie może być lubieniem 'za bardzo'. Prawdziwa Miłość nie może być niczym 'za bardzo'.
Wiem, że to tylko słowa Ale Miłość nie jest 'za bardzo' nawet jak jest nieskończona :-))))
Sorry ... mam techniczny, logiczny umysł :-))))

„Miłość – musi się tu rozumieć inaczej niż w stosunkach międzyludzkich – to jakaś niesamowita, wielka energia, i moralna i twórcza.” („Dowód na istnienie Boga – rozmowa z ks. prof. Michałem Hellerem”, Polityka nr 52/53, 25.12.2004r). [ksiądz prof. Michał Heller – światowej sławy fizyk, kosmolog, filozof i teolog, laureat prestiżowej Nagrody Templetona – przyp. autora].

„To niedbanie o sieb

...  wyświetl więcej

@Janusz Dąbrowski: Myślę podobnie choć opisuję jedynie własne doświadczenia. Inaczej mówiąc odrzucam wszystko, filozofów, biblię i Boga (jakkolwiek opisanego) i przekazuję w artykule to czego doświadczyłem. Jedyny odnośnik do "Hymnu do milosci" użyłem by przybliżyć inne odczucia Miłości. Zazwyczaj ludzie nie wyobrażają sobie innej miłości niż do kogoś.
Zgadzam się mniej więcej z Twoimi cytatami. 《ja》w cytatach to właśnie ego :-)))

:-)

Fajne. Dobrze, że się ktoś w końcu na eiobie otworzył autentycznie i zrobił to dość logicznie.
Przede wszystkim jednej rzeczy mi brakło. Miłość jest za darmo. Piszesz, że szczęście dawało Ci rozdawanie pieniędzy. Chyba trochę przeholowałeś. Jeśli robisz to sporadycznie, wszystko w porządku, ale jeśli utożsamiasz miłość w jakikolwiek sposób z pieniędzmi - trochę za bardzo przewartościowują s ...  wyświetl więcej

@Remigiusz Fajfer: Zgadzam się z Tobą całkowicie.
Tekst nie jest idealny, w sensie niezbyt idealnie oddaje istotę prawdziwej Miłości.
Ad. Pieniędzy chodziło mi o to, że Miłość uczy Cię dawać bezwarunkowo. Po prostu dawać. Nie liczysz i nic nie dostajesz od bezdomnego i nie musisz nic dostawać. Staje się to naturalnie i bez napięcia.
To chciałem wytłumaczyć.
Ad. 'My'. ...  wyświetl więcej

@Remigiusz Fajfer: Ego ...
Ono zaczyna budować się od pierwszych chwil po urodzeniu. Wtedy jesteśmy nieświadomi lub 'mało świadomi'. Ego buduje się z 'myśli, emocji' rodziców. Potem innych ludzi : przedszkolanek, dziadków, wujków, nauczycielek, trochę już naszych emocji i myśli itd. Powiedzmy, że ego powstało w procesie wychowania. Mamy wbudowane 'obce ideały'.
Nasza świadomość budzi ...  wyświetl więcej

  swistak  (www),  26/08/2016

@Koriolan: Miłością jest Święta Trójca. Tyle Jej w nas ile zrobimy dla Niej miejsca w swoim sercu. Do serca napełnionego bzdetami nic nie da się już wlać. Miejsce dla Miłości robimy pokorą i postami. Uczynili tak apostołowie w Wieczerniku modląc się i poszcząc przez trzy dni. Do pełnego i Salomon nie doleje. Post to rezygnacja z nałogów. przyjemności ciała i ducha jak duma, wyniosłość, mania wielk ...  wyświetl więcej

@swistak: Od strony chrześcijańskiej masz rację poza jednym szczegółem.
Każdy jest Miłością w pełni. Takim tworzy nas Bóg.
Potem pokrywamy, zasłaniamy, odcinamy się od niej za pomocą ego i różnych myśli i wyobrażeń tak, że wydaje się ludziom, że Miłość jest czymś innym.
Przesłaniem artykułu jest Zapewnienie, że :
- Prawdziwa Miłość nigdy w nich nie znika,
- każdy ...  wyświetl więcej

@Dyl Sowizdrzał: dziękuję za diagnozę ...
Pokaże ja mojemu psychiatrze. To mu na pewno pomoże mnie zrozumieć ...
.
Chłopie ...
Więcej szacunku dla siebie. Bądź dzielny :-)))

  swistak  (www),  27/08/2016

@Koriolan: W orędziach Boga do Marii Valtorty Bóg dopiero na cześć Maryji postanowił stać się Miłością bezwarunkową. Uwarunkowanie dotyczy tylko zbawienia, bo mamy wolną wolę by o nie prosić i pragnąć. Wszyscy jesteśmy odkupieni ale zbawieni będziemy z łaski Jezusa. Jego miłosierdzie idzie w parze ze sprawiedliwością czyli wyznanie grzechów, skrucha, pokora i pojednanie, nawrócenie. Stworzenie to ...  wyświetl więcej

  serwacy,  31/08/2016

Bez miłości niemożna żyć a jedynie istnieć.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska