Login lub e-mail Hasło   

Jak wypromować małą firmę w internecie?

Coraz więcej polskich przedsiębiorców rozumie, że obecność w internecie to nie jakieś fanaberie, a podstawa działalności marketingowej. Zadowalające efekty można osiągnąć...
Wyświetlenia: 274 Zamieszczono 24/08/2016

Coraz więcej polskich przedsiębiorców rozumie, że obecność w internecie to nie jakieś fanaberie, a podstawa działalności marketingowej. Zadowalające efekty można osiągnąć niewielkim lub nawet zerowym kosztem. Jak przebić się z własną ofertą, by nie wydać zbyt wiele na marketing i promocję? Oto 6 sprawdzonych metod na wypromowanie firmy w internecie.

Właściciele małych firm wciąż wychodzą z założenia, że ich biznes nie potrzebuje promocji w sieci. Za największą przeszkodę w promowaniu biznesu w internecie, uważają oni brak środków finansowych. Tymczasem jak się okazuje, dzięki darmowym narzędziom dostępnym w sieci, z łatwością i bez zbędnych kosztów można zwiększyć rozpoznawalność firmy i pozyskać nowych klientów. Wystarczy tylko wykorzystać potencjał kanałów społecznościowych oraz wyszukiwarek i usług geolokalizacyjnych. Od dawna wiedzą o tym przedsiębiorcy zza oceanu, którzy z roku na rok zwiększają wydatki na promocję w sieci. Od czego zatem zacząć?

Zaplanować działania

Działania marketingowe i wizerunkowe w internecie wyróżnia jego wielokanałowość. Cechuje się to tym, że do konsumenta docierają jednocześnie informacje z wielu różnych obszarów. W praktyce oznacza to, że firma musi starannie określić jakie informacje chce przekazywać użytkownikom i utrzymać spójność tych komunikatów.

Określić grupę docelową

Podstawowym zadaniem przedsiębiorcy jest określenie grupy potencjalnych klientów. Niezbędne do wybrania właściwych kanałów promocji i komunikacji jest  sprecyzowanie przedziału wiekowego, płci, wykształcenia, zainteresowań oraz miejsca zamieszkania. Jest to ważne, ponieważ na tej podstawie portale oraz sieci reklamowe będą wybierały miejsca, w których zostanie wyświetlona reklama. Małe firmy działające lokalnie oraz te, które dopiero rozpoczynają działalność i nie są jeszcze rozpoznawalne, powinny początkowo skupić się na odpowiednim budowaniu relacji z lokalną społecznością, gdyż w dużej mierze to właśnie od niej będzie zależeć sukces firmy na rynku.

Strona internetowa

Właściwie wykonana strona internetowa stanowi wizytówkę firmy, która z pewnością wzmocni jej wizerunek. Ponadto klienci chętniej skorzystają z usług jeśli będą regularnie informowani o tym co dzieje się w firmie np. poprzez biuro prasowe prowadzone przez profesjonalną agencję Public Relations. Strona internetowa powinna zawierać podstawowe dane kontaktowe i cennik oferowanych usług. Oczywiście można również ją wzbogacić o inne funkcje, takie jak rezerwacje online, czy sprzedaż internetowa.

Darmowa reklama

Lokalne restauracje, kawiarnie, cukiernie czy księgarnie mogą zachęcić klientów do odwiedzin poprzez serwisy geolokalizacyjne. Dzięki nim klienci mogą za pośrednictwem urządzeń mobilnych odznaczyć swoją obecność w danym miejscu, automatycznie informując o tym wszystkich swoich znajomych. Aby zachęcić użytkowników do informowania swoich znajomych, można np. zaoferować im darmową kawę, lub kilkuprocentową zniżkę. Warto wprowadzić taki rodzaj gratyfikacji, gdyż klienci najchętniej polegają na rekomendacjach przyjaciół. Popularne serwisy to Facebook Places, Zumi czy Trip Advisor.

Media społecznościowe

Marketerzy i eksperci mówią jednomyślnie – firmy, które nie zdecydowały się na założenie profili firmowych w social mediach, skazane są na porażkę. Jakie korzyści przynoszą media społecznościowe? Przede wszystkim pomagają w budowaniu relacji z potencjalnymi klientami, a jak wiadomo, sprzedaż w 80 proc. opiera się na relacjach i emocjach. Dzięki komentarzom i polubieniom wzrasta popularność i rozpoznawalność firmy. Aktywność użytkowników na firmowym profilu będzie najlepszą rekomendacją dla potencjalnych klientów, gdyż jak wiadomo marketing rekomendacji jest niezwykle skuteczną metodą. Prowadzenie konta na portalu społecznościowym musi być jednak elementem strategii marketingowej, a nie jej dodatkowym elementem.

Płatne ale nadal tanie

Można nieco pomóc szczęściu i wykorzystać płatne narzędzia, takie jak usługi Google AdWords czy Facebook Ads. Jest to tzw. reklama kontekstowa, która najczęściej występuje w formie krótkiego tekstu wyświetlającego się w momencie, gdy internauta wpisze w wyszukiwarce interesujące nas hasło lub, gdy jego profil na Facebooku odpowiada założeniom naszej grupy docelowej. Podstawową zaletą tej metody jest możliwość ustalenia maksymalnych budżetów, czyli kwot, których sieć reklamowa nie przekroczy bez naszej wiedzy i zgody. Przy wyborze kluczowych słów, na które będzie reagować reklama, warto wykorzystać również mniej ważne frazy związane z prowadzonym biznesem.

Przedstawione sposoby promocji wizerunku są wstępem do szerszych działań, które warto wdrożyć po odniesieniu pierwszych sukcesów. Warto zastanowić się również nad zatrudnieniem agencji PR, która oprócz rozbudowanej infrastruktury posiada również rzecz najważniejszą, czyli wiedzę i doświadczenie. Aktywność w zakresie marketingu internetowego może zwiększyć nie tylko zyski, ale też pozwoli rozciągnąć działalność firmy na większy obszar.

Podobne artykuły


17
komentarze: 50 | wyświetlenia: 1514
16
komentarze: 71 | wyświetlenia: 1010
16
komentarze: 15 | wyświetlenia: 950
14
komentarze: 32 | wyświetlenia: 890
14
komentarze: 15 | wyświetlenia: 793
13
komentarze: 16 | wyświetlenia: 836
13
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1017
13
komentarze: 75 | wyświetlenia: 1222
13
komentarze: 4 | wyświetlenia: 881
13
komentarze: 4 | wyświetlenia: 674
12
komentarze: 0 | wyświetlenia: 830
12
komentarze: 30 | wyświetlenia: 731
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska