Login lub e-mail Hasło   

Drabina świadomości.

Jak dojrzewa nasza świadomość w moim ujęciu.
Wyświetlenia: 1.200 Zamieszczono 19/09/2016

Świadomość jest jak drabina, niezbyt wysoka bo zaledwie trzy szczeblowa ale ostatni szczebel to ... niebo :-))).
Można je symbolicznie opisać
"ciało" "dusza" "jedność" lub
"mieć" "być" "jedność" lub
"piekło" "ziemia" "niebo".

_

Budzimy się na pierwszym szczeblu. To normalne życie. Każdy jest w tym stanie świadomości. Charakteryzuje go skierowanie uwagi na sprawy materialne i wszystko co jest związane z tym realnym światem. Świadomość jest w stanie "mieć". Staramy się posiadać dom, samochód, wygodne życie, dzieci, partnera, przyjaciół itd. Związki też są nastawione na posiadanie tego drugiego. Wynika to z tego, że w tym stanie świadomości odczuwamy braki. Brak pieniędzy, stabilizacji, dobrobytu, braki we własnej osobowości. Wszystko to zaspokajamy z zewnątrz poprzez posiadanie tego co nam się wydaje, że nam brakuje. Dlatego innych ludzi również posiadamy. Mamy 'swojego' męża czy żonę, swoje dzieci, swoich przyjaciół. Wszystko 'swoje', co oznacza posiadanie. Potwierdza to również to, że są to wybrane części świata zewnętrznego, że dokonujemy podziału na swoje i obce. Czyli tworzymy granice między sobą, swoimi rzeczami czy swoimi osobami i resztą. Widać więc, że ten stan jest stanem posiadania, podziału i stopniowania. Stopniowania w relacji posiadania i bliskości. Wynikają z tego główne czynności jakie wykonujemy. Najpierw zdobywamy naszą własność a potem skupiamy się na jej utrzymaniu i ewentualnym powiekszaniu. To samo podejście cechuje widzenie świata i stosunki z innymi ludźmi. Każdej rzeczy i osobie przyczepiamy etykietki 'swój' lub 'obcy' z odpowiednim stopniowaniem a potem traktujemy je zgodnie z tą etykietką. Osoby mocno zaangażowane w posiadanie są drażliwe i łatwo wpadają w gniew, gdyż są w ciągłej gotowości do obrony swojej własności. To powoduje, że trudno im się odprężyć i wyluzować. Obrona własności wymaga wydatkowania dużych ilości energii.
Celem i sensem życia w tym stanie jest zaspokojenie pożądań związanych z rzeczami materialnymi i cielesnymi. Chcemy jak najwięcej zdobyć przed śmiercią.

_

Ciągły stan napięcia lub kryzys utraty własności pomaga czasem świadomości na obudzenie się i przejście na nastepny stopień - "być". W tym stanie jesteśmy bardziej świadomi siebie. Wiemy, że jesteśmy jeźdźcem naszego ciała, że jesteśmy duszą a nie ego czy wręcz ciałem. To pozwala nam popatrzeć na siebie i nasze życie z innej perspektywy. Dużo większą rolę pełnią wartości duchowe a nie materialne a więc te ostatnie przestają być naszym celem i sensem życia. Przestajemy je cenić, gromadzić i ochraniać. W zakresie wartości materialnych staramy się albo utrzymać stan posiadania lub uzyskać tyle własności by zabezpieczyć naszą egzystencję tu na ziemi. Zdobywamy i cenimy za to wartości duchowe. Pomagają w tym książki i spotkania z innymi ludźmi wyznającymi podobne wartości. O ile pozostaje jeszcze własność materialna to przestajemy być 'właścicielami' ludzi. Dzieki poznaniu siebie i swojej osobowości potrafimy poznać i docenić osobowość innych ludzi. Ponieważ wszystko co potrzebujemy w zakresie wewnetrznym, mamy w sobie, nie potrzebujemy zdobywać i posiadać innych. Brak polowania na innych znacznie poprawia relacje międzyludzkie tak z bliskimi, rodziną jak i z zupełnie obcymi ludźmi. Takie podejście powoduje również zwrotne ogromne poprawienie naszego komfortu w komunikacji z innymi i ogólnie komfortu życia. Obserwujemy również falę rozchodzenia się dobrych relacji. Świat zewnętrzny zaczyna się zmieniać. Zaczyna kierować się w stronę jedności z całym światem. Kręgi stopniowania zaczynają się rozmywać. Dla mnie juz nie ma znaczenia czy rozmawiam z rodziną czy z obcymi. Tak samo traktuję jednych jak i drugich. Zaczynamy widzieć innych jako umysły, dusze a nie jako ciała. Znacznie poprawia się zrozumienie nas samych jak i innych. Widzimy bezsens kłamania, oszukiwania i wykorzystywania innych ludzi. Widząc zarówno pierwszy jak i drugi stopień świadomości uzyskujemy większy spokój. Ataki na nasze dobra materialne nie wywołują w nas gwałtownych emocji i reakcji.
Szukamy kontaktu z Bogiem i potwierdzenia, że jesteśmy nieśmiertelni. Zajmujemy się zbieraniem perełek duszy a nie gliny ciała.
W tym stanie ma dla nas znaczenie rozumienie i rozwój naszego prawdziwego "ja" (duszy).

_

Trzeci szczebel świadomości. Niewiele mogę o nim napisać. W rozwoju duchowym świadomość faluje, przemieszczając się swobodnie po tych stopniach. Ten stan jaśnieje przede mną promykami światła.
Może kiedyś dopiszę - czym jest ???

_ ^ -^_

Podobne artykuły


17
komentarze: 32 | wyświetlenia: 1304
14
komentarze: 33 | wyświetlenia: 1048
14
komentarze: 60 | wyświetlenia: 734
14
komentarze: 21 | wyświetlenia: 968
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 552
13
komentarze: 3 | wyświetlenia: 1014
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 756
13
komentarze: 68 | wyświetlenia: 418
12
komentarze: 144 | wyświetlenia: 850
12
komentarze: 4 | wyświetlenia: 440
12
komentarze: 72 | wyświetlenia: 397
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 615
12
komentarze: 23 | wyświetlenia: 960
12
komentarze: 30 | wyświetlenia: 1359
12
komentarze: 31 | wyświetlenia: 536
 
Autor
Artykuł



  iwon-k-a,  20/09/2016

No, wreszcie nie definicja a Twoje ujęcie;-) już lepiej brzmi;-) i nawet trochę się zgodzę z tym, co tu opisałeś, tzn z teorią, bo praktyka jest o wiele trudniejsza, zwłaszcza jeśli jest się młodym wiekiem i doświadczeniem życiowym. Od dłuższego czasu zastanawiam się właśnie, jak rozmawiasz z Rodziną i jak Oni widzą Cię takiego, powiedzmy, odmienionego?

  Koriolan,  21/09/2016

@iwon-k-a: na początku ... jak idiote, wariata.
Teraz okazuje się, że wiem/czuje rzeczy, których nikt nie potrafi wyjaśnić.
Lub inaczej ...
Chciałem poznać wnuka ... I poznaję.
Przy okazji rozmawiając z córką i byłą żoną.
Lub jeszcze inaczej ...
RD daje Ci spojrzenie/wiedzę którą nijak inaczej nie możesz zdobyć ...

  nse,  21/09/2016

@Koriolan:To naturalne, że najpierw zaczyna się coś czuć, dostrzegać, doświadczać i naturalną koleją jest chęć opowiedzenia o tym, ale to jest trudne bo akurat wykracza po za obszary dotychczas używanych sformułowań, więc zaczyna się szukać płaszczyzny porozumienia i pogłębia rozumienie tego co się doświadcza. Ci co spisywali Biblię też działali pod wpływem natchnienia i pisali jak potrafili, pomi ...  wyświetl więcej

  nse,  21/09/2016

@Koriolan:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Dao
Taoizm ... przeczytaj o tym i spójrz na drugie przykazanie dekalogu :)
Ta sama zasada inaczej przedstawiona ...
Jeszcze wiele czasu upłynie zanim zaczniemy odróżniać cesarskie od Boskiego :)

@Mariusz Kajstura: Dziekuje :))))))

@Mariusz Kajstura: Ja raczej czytałem Osho niż dao czy taoizm. On jest zlepkiem Buddyzm, zen itd. Ale tak naprawdę to przyjmowałem to co znajdowało oddźwięk we mnie z biblii też :-)))

  nse,  21/09/2016

@Koriolan: Drzewo swoimi korzeniami z gleby nie chłonie wszystkiego jak popadnie, ale to czego potrzebuje dla swojego dopełnienia :)

@Mariusz Kajstura: Ech...śledzę Wasze komentarze, Twoje i Koriolana...no i każda Twoja odpowiedż dla niego jest jakby skierowana i do mnie i dotyka mnie do żywego... no i zaczelo sie "palenie" tych "cesarskich" nalecialosci, ktorymi bylam i jestem przesiaknieta...no po prostu dziekuje Wam obu...ileż nauki dla mnie...ta wymiana Waszych myśli :)))))

@Mariusz Kajstura: Drzewo mi nie pasuje.
Bardziej 'laser rubinowy'.
On wchłania 'tylko' to światło z zewnątrz 'którym sam jest'. Gromadzi tylko 'taka' energie'.
Hi hi ...
No a potem wytrysk :-))))

  nse,  21/09/2016

@Koriolan:
http://www.wyskocznawakacje.pl(...)l01.jpg
http://redpapaya.pl/wp-content(...)irl.jpg
Widzimy hologram i nie mamy pojęcia jak on powstaje ;)

@Mariusz Kajstura: Hologram ...
.
Wiedza, którą mamy w nas jest jednością. Każda część jest taka samą całością ...
.
Porównaj tę rzeczy :-)))

  nse,  22/09/2016

@Koriolan:
"Wiedza, którą mamy w nas jest jednością. Każda część jest taka samą całością ... "
..., a wiesz że takim sposobem myślenia wpędzasz siebie w https://pl.wikipedia.org/wiki/(...)ks_Boga ... ?? nawet nie wiesz jak bardzo niebezpieczne przekonania to niesie .
Wiele osób bardzo wybitnych straciło przez to swoje ż ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: Mówiłem troszkę o czymś innym. O hologramie ... jego kawałek zawiera całość obrazu.
.
Ale masz rację. Ocieram się o to. Niestety chyba nie ma innej drogi jak przez "ciemną strone". Po prostu nie ma.
(np. T.Merton "Modlitwa Kontemplacyjna")
Trochę stabilności i kotwicę rzeczywistości daje mi teraz "Kurs cudów" gdzie podstawą ego i wszystkie zaburzenia ...  wyświetl więcej

  Remter,  21/09/2016

Żaden z nas nie jest właścicielem posiadanych przedmiotów, czy też osób.... każda istota jest wolna i zdatna do współistnienia w otaczającym nas środowisku...

@Remter: nie chodzi tu o to 'jest czy nie jest' właścicielem ...
Chodzi o to czy traktuje kogoś jak by był.właścicielem ...
Lub inaczej ...
Potężna siła Syna Boga czyni go tym ... czym myśli, że jest ...

  Remter,  21/09/2016

@Koriolan: Wszystko zależy od posiadanej świadomości, jaka pozwala kształtować światopoglądy - https://www.youtube.com/watch?(...)IKmhg_I

  nse,  21/09/2016

@Koriolan: Jest dobry i zły właściciel, a jest dobry i zły opiekun te dwa pojęcia zlały się w pojęcie właściciel, a może równie dobrze, a nawet lepiej; być opiekun odpowiedzialny za to z czego korzysta ... Jeśli coś mam to nie znaczy że mogę to bezmyślnie zniszczyć, kwestia rozumienia ;) Prawo Miłości wskazuje na opiekuna nie właściciela, bo tak naprawdę nic nie jest nasze, a my tylko z tego korzystamy ...

@Mariusz Kajstura: Masz rację, choć w Twojej wypowiedzi mocno pojawia się dobro i zło. Wygląda, że to też warto by zdefiniować ...
Ja pozbywam się problemu wyboru dobro-zło poprzez stan 'jestem'
Lub 'żyć' (płynąć).

@Remter: tak
To opisuję w artykule. Raczej w fazie wstępnej jak kształtuje się świadomość a mniej jest w Art, jak to wpływa na życie i widzenie swiata.
Jak zwykle staram się zachęcić ludzi do rozwoju świadomości :-)))

  nse,  21/09/2016

@Koriolan: Dobro, zło ... światło, cień ..., no i patologia :)

  Remter,  21/09/2016

@Koriolan: Zastanówmy się nad słowem "świadomość" poprzez zadanie sobie pytań; Kim jestem ? Dlaczego tu jestem ? Kto mnie wzbudził do życia ? Jaką naturę życia przejawiam? I znajduje się w nas wiele innych pytań na które nie znamy odpowiedzi, a te które istnieją mają jedną i tą samą cechę "wątpliwość". A więc czy z tej płaszczyzny rozumowania mamy prawo do mówienia, iż to my sami kształtujemy w so ...  wyświetl więcej

@Remter: Jestem za koncepcją dwustronności. My - 'coś'
To znaczy my musimy być 'otwarci' i to 'coś' musi do nas mówić. Ponieważ to 'coś' ciągle do nas mówi (wypełnia swoją część zadania) to tak konkretnie 'od nas' zależy czy 'przekaz' płynie.
.
Praktycznie biorąc 'prawa spoleczne' WSZYSTKICH zamykają. Ludzie rodzą się, żyją i umierają. Czasem kogoś tak 'telepnie', że się trochę przebudzi.
Tak to widze :-))))

@Mariusz Kajstura: tak naprawdę chciałem Ci powiedzieć, że moim zdaniem to WSZYSTKO ... nie istnieje. To po prostu wymysł ludzi, którzy chcą nas zniewolic.
Jedynie dekalog uznaje za prawa dla ludzi KTORZY NIE CHCĄ się obudzić.
Nie chcą i już :-))))

  Koriolan,  21/09/2016

@Remter: I jeszcze ...
Ego wybudowaliśmy sami w sobie i dla siebie. To ono w/g mnie 'przykryło' łącze z 'tym'. Więc pierwsze kroki oczyszczania łączą i tak trzeba zacząć samemu od siebie.

  nse,  21/09/2016

@Koriolan: Gdzie prawda, a gdzie iluzja ... ??
http://astronomia.zsel.edu.pl/(...)8_1.jpg
Patrząc na gwieździste niebo, widzisz masę różnych świecących punktów które są i to w swej wyobraźni łączysz te punkty w różne kształty, a to jakie kształty są widziane zależne jest od siły sugestii :), to nie jest tak ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: Prawda.
Dla mnie jest we mnie.
Zawsze twierdziłem, że jesteśmy jedną osobą. Miłość jest JEDNĄ rzeczą (czymś dla ścisłości). Jest ta sama we mnie, w Tobie, w greenway, w M.Sznajder itd. Możesz ich zapytać czy czują to samo co ja.
.
A czy goniacy Cię potwór we śnie jest prawdziwy ?
Gdzie jest Bóg ?
Czy możesz to dotknąć ?
.
Gwiazdozbiory to fantazje ludzi ...

  Henear,  21/09/2016

@Koriolan: Wszyscy powstaliśmy z kosmicznego pyłu więc w sumie jest w nas jedna miłość, będąca bazą głęboko zapisaną w naszych ciałach.

  nse,  21/09/2016

@Koriolan: "Prawda. Dla mnie jest we mnie. " ... tam ona się zaczyna ;)

  Koriolan,  22/09/2016

@Mariusz Kajstura: i kończy ...
.
Nie ma nic na zewnatrz ...
.
Kurczę ...
Whitney Houston boleśnie się o tym przekonała ...

  Remter,  22/09/2016

@Koriolan: A ja za JA i Ktoś... A Ego aby przetrwać musi pokochać inne pragnienia jakie zmysły Ducha mu pozwolą odczuć ... i wówczas nauczy się współistnienia z innymi...

  nse,  22/09/2016

@Koriolan: "Whitney Houston boleśnie się o tym przekonała ..." Opowiedz w jaki sposób się przekonała że nie ma prawdy po za nią ??
Podałeś przykład to może go sobie omówimy ?? ... :))))

@Henear: Tak
Ale popatrz: każdy ma wybudowany mur wokół psychiki. Każdy człowiek.
Po co ?
W/g mnie po to by NIE BYĆ JEDNOŚCIĄ.
.
Jak to zrozumiałem ?
Jestem czasem mocno otwarty (obniżam mur). Ktoś robi to samo. Wtedy zrozumienie wzajemne Mocno Wzrasta. To coś jak 'poczucie jednosci' poza słowami.
I odwrotnie ... gdy ktoś Cię atakuje, podnosisz mur ...  wyświetl więcej

  Henear,  22/09/2016

@Koriolan: Pewnie stopimy się w pierwotne morze świadomości.
Cóż ten świat prawdopodobnie został właśnie tak skonstruowany by mógł dokonać się indywidualny rozwój, jednocześnie stawiając na współpracę lub konflikt z innymi. To jest genialny zamysł, ponieważ wtedy istnieje wolna wola. Można wybrać sposób swojego postępowania. Ludzie są smutni i nieszczęśliwi ponieważ nikt nie wyjaśnił im zas ...  wyświetl więcej

@Remter: Wiem kochana jak myślisz ...
Oczywiście w przybliżeniu. Doskonale Cię rozumiem bo przez jakiś czas myślałem tak jak Ty.
.
Niestety ego nie chce przetrwać.
Lub inaczej ...
Ono chce zabić Ciebie myśląc, że uzyska wtedy wolność. Czyli ono nie widzi życia jako :
Albo pokój - albo zginie.
Ego widzi świat tak :
Im szybciej umrzesz tym szyb ...  wyświetl więcej

@Henear: Kaczmarski jest boski ...
Cóż ...
Wyrosles ponad tłum ....
Już tam nie możesz wrócić chyba, że zrobisz jak mirgrim. Stlumisz świadomość ... czymś.
Niebezpieczeństwo jest takie, że masz przed sobą "ciemny wawoz". Wielu w nim zginęło - porównaj słowa Mariusza Kajstura przy hologramie. Np. Stachura i Whitney Houston i inni ...
Mirgrim się "cofnął" ratując ż ...  wyświetl więcej

  Henear,  22/09/2016

@Koriolan: Zapamiętam.
Dziękuje i pozdrawiam z szacunkiem dla konsekwencji z jaką idziesz drogą którą wybrałeś.
;D

@Mariusz Kajstura: Ja to widze tak ...
Patrzysz na świat zewnętrzny by 'coś' dostać/osiągnąć w nim. Każdy chce 'coś' innego ale skupmy się na głównych rzeczach :
Pieniądze
Sława
Władza
Spokój
.
To jest dla mnie JEDNA rzecz Ale większość ludzi widzi jeszcze mnóstwo innych rzeczy.
Teraz Whitney jak 'każdy' chciała to dostać z zewnątrz i .... DO ...  wyświetl więcej

  Koriolan,  22/09/2016

@Henear: hi hi ...
To nie konsekwencją ...
To tylko rzeki płyną do oceanu.
Nigdy odwrotnie :-))))

@Henear: ...
Słowa Mariusza sa wyżej ...
M.K. :
" a wiesz że takim sposobem myślenia wpędzasz siebie w https://pl.wikipedia.org/wiki/(...)ks_Boga ... ?? nawet nie wiesz jak bardzo niebezpieczne przekonania to niesie .
Wiele osób bardzo wybitnych straciło przez to swoje życie :( , najczęściej temu ulegają tzw cudowne dzieci kt ...  wyświetl więcej

  nse,  22/09/2016

@Koriolan:
"
Pieniądze
Sława
Władza
Spokój
"
Nie widzisz że jak się ma akwarium, to trzeba wiedzieć jakie rybki w nim hodować, tak by się wzajemnie nie zjadały ??
Ps. Co studiowałeś ?

  Henear,  22/09/2016

@Koriolan: Ważne jest to by wiedzieć jak umiejętnie korzystać z tego co się ma.
Ja na razie pragnę rozkoszować się pięknem tego świata, jestem pełen podziwu. Bycie wolnym jest tak wspaniałym stanem że zabieranie go innym byłoby zwyczajnym bluźnierstwem i zakłamaniem.
Prawda jest Prawem, jak to pisał Dydymus.

  nse,  22/09/2016

@Henear: Chcąc zabrać wolność innym odbierasz ją sobie, władza jest więzieniem ;)

  Henear,  22/09/2016

@Mariusz Kajstura: Dokładnie, jak to szło..."Władca jest niewolnikiem swoich poddanych".
Wyczytałem to kiedyś w jednym z Thorgalów. Ah kiedys to robiono komiksy.

  nse,  22/09/2016

@Henear: "Dlatego ja wolę korzystać ze światła i mroku - wtedy jest balans. " ... zielone liście i kolorowe kwiaty potrzebują korzeni wpuszczonych w mroczne głębiny ...

@Mariusz Kajstura: Hmm ...
Ja nic nie hoduje :-)))
Ja tylko podziwiam rybki pływające w zasięgu mojego wzroku :-)))
Ten czas tutaj spędzam na podziwianiu świata jak Henear.
Z jedną różnicą ....
Ja drzewo w kolorowych kwiatach widzę na raz z korzeniami w ciemnej ziemi.
Nie wybieram 'coś' z 'czegos' ...
Ja się OTWIERAM na to co jest ...
Lub ina ...  wyświetl więcej

  nse,  22/09/2016

@Koriolan: Powinno się patrzeć całościowo :) Współczesna ekomania jest oparta na wybiórczym postrzeganiu rzeczywistości inspirowana reakcją jądrową, a nie torusem energii życiowej w którego wnętrzu są żywe istoty Drzewa też :)

  nse,  22/09/2016

@Koriolan: http://2.bp.blogspot.com/-Qapa(...)02.jpeg
Akwarium to przenośnia naszej indywidualnej świadomości, założyłem że się domyślisz ;)

@Mariusz Kajstura: Hi hi ...
Nie domysliłem się. Ale odpowiedziałem Ci prawidłowo. Moja świadomość rozszerza się w RD i bardziej ją obserwuję niż coś w niej hoduje.
Dużo bliższa jest mi rzeka i płynięcia w niej :-))))
.
Wracając do akwarium obserwuję jakie rybki się same pojawiają i zachwycam się ich pięknem :-)))
Gdy któraś mnie nie zachwyca to sprawdzam w sobie dlaczego :-)))
.
Jeszcze raz podkreślę "sprawdzam w Sobie" :-)))))

Dzięki za artykuł, rewelacja.

@szubrawiec: spoko luzik :-)))
Wszyscy wiedzą to samo ...
Ale część z nas chce jeszcze spać i marzyć o nowym samochodzie :-)))

Ważne, istotne, ciekawe.... Czytałam z zaciekawieniem choć w tych tematach jesyem bardzo ostrożna i dość pragmatyczna.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska