Login lub e-mail Hasło   

Content Marketing – jak pozwala e-sklepom osiągnąć sukces sprzedażowy?

Odpowiednio dobrana strategia content marketingowa ma ogromny wpływ na powodzenie działań reklamowych. Interesujące treści w formie tekstu, video czy infografiki potrafią wygene...
Wyświetlenia: 387 Zamieszczono 21/09/2016

Odpowiednio dobrana strategia content marketingowa ma ogromny wpływ na powodzenie działań reklamowych. Interesujące treści w formie tekstu, video czy infografiki potrafią wygenerować nawet do 3 razy więcej leadów sprzedażowych niż tradycyjna kampania reklamowa. Jak wykorzystać content marketing i osiągnąć sukces sprzedażowy w e-biznesie?

W ciągu ostatnich kilku lat content marketing wyjątkowo szybko się rozwinął. Wartościowe i interesujące treści nie tylko pozwoliły na zwiększenie konwersji i zbudowanie relacji z konsumentami, ale przede wszystkim stały się głównym powodem, dla których użytkownicy zaczęli śledzić marki w mediach społecznościowych. Jak wynika z badań, aż 90 proc. z nich uważa jakościowe treści za przydatne. Z kolei aż 30 proc. marketerów przyznaje, że nie potrafi korzystać w właściwy sposób z content marketingu. Dlatego tak ważne jest, by przed rozpoczęciem działań zadbać o przemyślaną strategię, która będzie prowadzić firmę do zamierzonego celu.

Odpowiednia strategia zagwarantuje sukces

Aby firma odniosła sukces sprzedażowy, marketerzy w pierwszej kolejności powinni opracować strategię komunikacji. Z jednej strony bardzo ważne jest przygotowanie kampanii reklamowej, z drugiej – olbrzymią rolę odgrywa tworzenie odpowiedniego contentu związanego z najczęściej wyszukiwanymi frazami w internecie. Dzięki temu e-sklep jest w stanie dotrzeć do szerszego grona odbiorców i poprzez interesujące materiały w formie infografiki, tekstu czy filmu, skłonić do odwiedzenia witryny. Jednak jak wynika z badań Content Marketing Institute, aż 55 proc. firm nie wie jak powinna wyglądać odpowiednia strategia content marketingowa, dlatego warto zastanowić się nad współpracą z agencją PR, która dzięki know – how przygotuje odpowiednią strategię.

Klient przyciągnie klienta

Przydatne i nienachalne informacje w postaci contentu tworzonego przez innych użytkowników z pewnością zainteresują potencjalnych klientów. Konsumenci w naturalny sposób pragną dowiedzieć się czegoś więcej o produkcie czy sklepie, a rzetelnej informacji mogą udzielić im inni użytkownicy. Jak wynika z badań Nielsena, komentarze internautów są drugim najbardziej zaufanym źródłem wiedzy o marce. Doskonałym przykładem zaangażowania konsumentów jest kampania Podziel się Radością Coca Coli. Koncern przypisuje kampanii wzrost sprzedaży o 2 proc. w Stanach Zjednoczonych.

Nie „Kupuj teraz!”

Z raporty Demand Metric wynika, że 86 proc. internautów nie ogląda reklam video, a 44 proc. z nich ignoruje otrzymane wiadomości mailowe. Natomiast aż 60 proc. zainspirowana contentem decyduje się poszukać więcej informacji o produkcie, który został w nim wspomniany. Chcąc zwiększyć sprzedaż e-sklepu należy stworzyć wartościowy content, który skłoni internautę do podjęcia natychmiastowej akcji, jednak nie chodzi tu o to, aby pod artykułem umieścić wielki button „Kup teraz!” Mimo, że dany tekst nie zachęca jeszcze do zakupu i nie przekłada się na sprzedaż, to przekierowuje do strony sklepu internetowego, na której pojawi się już koszyk zakupowy.

Czas smartfonów

Tworzenie contentu pod urządzenia mobilne nie wygląda tak samo, jak przygotowanie treści pod desktop. Użytkownicy urządzeń mobilnych częściej patrzą na obrazki niż na tekst. Dlatego warto przedstawić materiał przesycony tekstem za pomocą infografiki. Trzeba również pamiętać, że w mobile copywritingu nie ma miejsca na niepotrzebne słowa i długie wyjaśnienia, dlatego warto ograniczyć informacje tylko do tych najważniejszych. Można również podzielić tekst na kilka paragrafów, gdyż jak wskazują badania, w takim przypadku oczy czytelnika poruszają się w naturalny i przewidywalny sposób, a szansa na przeczytanie tekstu znacznie wzrasta.

Niezależnie czy tworzony content będzie zabawnym filmem wrzuconym na kanał na YouTube, infografiką, czy wpisem na Fanpage’u, zawsze musi opowiadać nadzwyczajną historię, przedstawioną w interesujący sposób, która zaangażuje odbiorcę.

Podobne artykuły


17
komentarze: 93 | wyświetlenia: 2225
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1128
14
komentarze: 15 | wyświetlenia: 1073
13
komentarze: 53 | wyświetlenia: 802
13
komentarze: 5 | wyświetlenia: 563
11
komentarze: 137 | wyświetlenia: 626
11
komentarze: 70 | wyświetlenia: 685
11
komentarze: 34 | wyświetlenia: 991
11
komentarze: 92 | wyświetlenia: 650
11
komentarze: 37 | wyświetlenia: 496
10
komentarze: 9 | wyświetlenia: 511
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska