JustPaste.it

Jaki serwis społecznościowy wybrać do promocji firmy?

 

Social media pozwalają nie tylko na promowanie oferty, ale również na szeroką dystrybucję contentu i zwiększanie świadomości marki. Dzięki temu przedsiębiorstwo może nawiązać długoterminową relację z klientem, zyskać jego sympatię, a nawet zmienić go w ambasadora marki. Dlaczego warto korzystać z social mediów i jakie kanały komunikacji najlepiej wybrać?

Posiadanie konta na przynajmniej jednym kanale społecznościowym to dziś absolutna konieczność. Klienci chcą wiedzieć jak najwięcej o firmie, jej produktach i opiniach innych konsumentów, a media społecznościowe wydają się być idealnym narzędziem do tego celu. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu mogą pozytywnie wpłynąć na wizerunek firmy i przełożyć się na lepszą widoczność w wyszukiwarce Google. Umiejętne prowadzenie kont może zarówno pomóc w zdobyciu nowych klientów, jak i podtrzymać zainteresowanie obecnych, Nie trzeba jednak korzystać ze wszystkich dostępnych kanałów. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest stworzenie odpowiedniej strategii komunikacji z wykorzystaniem 2 lub 3 profili. Który kanał najlepiej wybrać?

Facebook

Jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym na świecie. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Gemius, w Polsce z portalu korzysta aż 20 mln osób. Niewątpliwym atutem Facebooka jest jego ogromny zasięg oraz możliwości reklamowe, a dzięki rozbudowanemu systemowi komentarzy, umożliwia łatwą i błyskawiczną komunikację z fanami. Najpoważniejszą wadą jest z kolei ogromna konkurencja, gdyż każda szanująca się marka posiada konto na Facebooku. Ponadto serwis nieustannie poprawia algorytmy i ogranicza zasięg publikowanych postów, przez co trudno jest zbudować społeczność bez odpowiedniego budżetu. Obecnie najlepiej widoczne są posty tekstowe, pozbawione grafiki i linków.

Google Plus

Jest to kanał stworzony przez najpopularniejszą wyszukiwarkę internetową – Google. Prowadzenie firmowego profilu na tym kanale przekłada się na zwiększenie widoczności marki w wyszukiwarce Google. Oczywiście również ma kilka wad, a podstawową jest zbyt mała liczba internautów korzystających z niego. Z drugiej jednak strony, pozwala to wykorzystać odpowiednią strategię i wygenerować w dłuższej perspektywie czasy większe zyski.

Youtube

Według danych serwisu Megapanel, z serwisu korzysta w Polsce około 16 mln użytkowników. Serwis posiada własną wyszukiwarkę, która jest drugą po Google najpopularniejszą wyszukiwarką w Polsce. Youtube jest niezwykle popularny i ma ogromny zasięg, wpływa na pozycjonowanie marki w wyszukiwarce Google i posiada własny system reklamowy. Doskonale sprawdzą się tu wszystkie materiały, w których marka dzieli się swoimi doświadczeniami i wiedzą. Do wad niewątpliwie należą koszty związane z produkcją materiałów video.

Twitter

W Polsce z Twittera aktywnie korzysta prawie 4 mln internautów. W porównaniu z Facebookiem wydaje się to niewiele, jednak warto wiedzieć, że na Twitterze wszystko dzieje się błyskawicznie. Wpisy pojawiają się bardzo szybko, a użytkownicy reagują na każdy tweet. Format wiadomości ograniczony jest do 140 znaków i pozwala szybko dzielić się krótkimi informacjami. Jest to idealne narzędzie dla marek, których komunikacja opiera się głównie na treści i tempie przepływów informacji, ponieważ średni czas „życia” Tweeta wynosi zaledwie kilkanaście minut. Szybki przepływ informacji, nawigacja według hashtagów i list ułatwia dotarcie do grupy docelowej. Z Twittera chętnie korzystają dziennikarze, politycy, eksperci, blogerzy i młodzież.

Snapchat

Aplikacja już zdobyła rzeszę zwolenników, a liczba jej użytkowników stale wzrasta. Snapchat dzięki swej prostocie przyciąga przede wszystkim najmłodszych. Ideą aplikacji jest określony czas wyświetlania treści – od kilku sekund do maksymalnie 24 godziny.  Pozwala na zbudowanie wyjątkowych relacji i oryginalnego wizerunku. Wykorzystując lekkie grafiki lub zdjęcia można przekazywać wszelkiego rodzaju ciekawostki czy ekskluzywne treści. Przeznaczony przede wszystkim dla branży modowej, gastronomi oraz rozrywki, ale coraz częściej z aplikacji korzystają również przedsiębiorstwa finansowe, energetyczne czy nawet sami politycy.

Linkedin

Z tej platformy społecznościowej korzysta około 2 mln Polaków. Jego biznesowy charakter świetnie nadaje się do nawiązywania kontaktów zawodowo-biznesowych i budowania wizerunku eksperta czy lidera danej branży. Dzięki wykorzystaniu Linkedin Ads, portal daje możliwość promocji dla firm z branż B2B, a system rekomendacji i poleceń może przynieść niezwykłe korzyści. Jest to idealne miejsce dla firm HR oraz finansowych. Można tu znaleźć wszelkiego rodzaju treści specjalistyczne, od raportów, analiz po prezentacje i wyniki biznesowe. Istnieje tu również wiele grup dyskusyjnych, które pozwalają na dotarcie do szerokiego grona przedsiębiorców czy specjalistów.

Zarządzanie profilami na mediach społecznościowych wymaga wiedzy i doświadczenia, dlatego najlepiej powierzyć to zadanie profesjonalnym agencjom social media lub PR.