JustPaste.it

4 najczęstsze powody uszkodzenia siłownika

Najgorsze co może nastąpić przy weryfikacji uszkodzeń cylindrów hydraulicznych to zła diagnoza. Najczęściej właśnie wtedy trafiamy na nieodpowiedni serwis i pozyskujemy złe usługi

Najgorsze co może nastąpić przy weryfikacji uszkodzeń cylindrów hydraulicznych to zła diagnoza. Najczęściej właśnie wtedy trafiamy na nieodpowiedni serwis i pozyskujemy złe usługi

 

65 % z istniejących zakładów ogłaszające się jako serwis siłowników, nie posiada odpowiedniego doświadczenia, ani odpowiedniego zaplecza maszynowego do świadczenia tego typu usług. Większość z istniejących firm ogłaszających się jako zakłady prowadzące serwis siłowników posiadają umiejętności jedynie w zakresie wymiany systemu uszczelnień.

Samo uszczelnienie siłownika oraz wymiana prowadnic pomaga w momencie gdy nic więcej nie dolega siłownikowi i nie jest to naprawa siłowników hydraulicznych. Uszczelniacze poprzez wypracowanie tracą swoje wymiary lub się "ułożą". Przedsiębiorstwa tego typu w momencie zweryfikowania uszkodzenia większego niż w/w informują klienta, że siłownik nie nadaje się do regeneracji i trzeba kupić nowy, bądź idą na całość i po wymianie uszczelniaczy inkasują od kontrahenta pieniądze licząc na cud.

Cylindry hydrauliczne to integralna część układu hydraulicznego i połączone w system hydrauliczny w skład którego wchodzą zawory, pompa ewentualnie silnik obrotowy itp. Dlatego tak bardzo ważne jest aby każdy z tych elementów i części był w stu procentach sprawny. Każdy z głównych części danego zespołu w momencie awarii generuje dodatkowe koszty i niezaplanowane wydatki. Sam przestój sprzętu, który uległ awarii jest kłopotliwy i drogi. Właściciele sprzętu typu koparki, ładowarki pragną jak najszybszego usunięcia awarii, bez niepotrzebnych wydatków i niezaplanowanych strat. Firma podejmując się regeneracji każdego z tych podzespołów nie może niepotrzebnie tracić czas i pieniądze klienta na nieodpowiednie decyzje, a tym bardziej wprowadzać klienta w błąd. Producent siłowników hydraulicznych jest zadowolony z tego typu zdarzeń.

Przykłady najczęstszych uszkodzeń cylindrów, której naprawy podejmie się jedynie profesjonalny serwis:

  1. Uszkodzony lub urwany pręt chromowany - tłoczysko siłownika. Najmniejsze nawet zarysowanie chromu powoduje uszkodzenie uszczelniaczy oraz przecieki płynu roboczego.
  1. Uszkodzenie mocowania lub łożyska w mocowania. Niemożliwe do usunięcia przez nieprofesjonalny zakład
  1. Uszkodzony lub porysowany tłok siłownika. Często integralna część z tłoczyskiem lub element mocowany do tłoczyska
  1. Porysowana lub uszkodzona rura cylindryczna siłownika - uszkodzenia tego typu najczęstszą przyczyną nie trzymania ciśnienia w układzie.