Login lub e-mail Hasło   

Kwiaty do biura – jak je wybrać?

Dekoracje florystyczne są bardzo uniwersalną i elegancką formą aranżacji biurowej przestrzeni.
Wyświetlenia: 257 Zamieszczono 12/10/2016

Czy istnieją w ogóle ludzie, którzy nie lubią kwiatów? Pewnie tak, ale znajdują się oni w zdecydowanej mniejszości. Większość osób docenia piękno kwitnących roślin i dobrze się czuje w udekorowanych nimi pomieszczeniach. Fakt ten już od dawna jest wykorzystywany przez specjalistów od wystroju wnętrz.

Nie dziwi zatem zjawisko dekorowania kwiatami pomieszczeń biurowych, hotelowych itp. Poza funkcją zdobniczą, kwiaty wysyłają do odbiorcy potężny przekaz. Wywołują pozytywne skojarzenia i odczucia, można nawet powiedzieć, że w jakimś stopniu łagodzą obyczaje. Zdecydowanie ocieplają surowe nieraz i chłodne firmowe wnętrza. To taki mały kawałek natury w korpo-świecie. Wpływają także na postrzeganie firmy przez klientów i gości – obecność kwiatów świadczy o dbałości o szczegóły, ale też trosce o samopoczucie pracowników i osób przychodzących w sprawach biznesowych. Eleganckie kompozycje z kwiatów kojarzą się także z luksusem i wytwornością.

Aby jednak żywe biurowe ozdoby należycie spełniały swą funkcję, należy bardzo starannie zaplanować ich rozmieszczenie oraz wybrać odpowiednie gatunki. Kwiaty do biura powinny być bowiem dość wyraźną, lecz subtelną dekoracją i w żadnym wypadku nie mogą zdominować wnętrza. I nie chodzi tylko o stronę wizualną, ale także zapach – należy zatem zrezygnować z gatunków silnie pachnących, jak na przykład niektóre lilie i storczyki.

Wybór klasycznych kwiatów, takich jak tulipany czy róże, może sugerować przywiązanie do tradycyjnych wartości i elegancji w nieco starodawnym wydaniu, natomiast gatunki egzotyczne świadczą o otwartości, poszukiwaniu nowych wyzwań i wyrafinowanym guście.

Nie trzeba chyba wspominać o tym, że wybrane kwiaty muszą idealnie harmonizować z pozostałymi elementami aranżacji. Trzeba też zwrócić uwagę na oświetlenie. W sztucznym świetle niektóre kolory mogą wyglądać inaczej niż w rzeczywistości. Ponadto tam, gdzie brakuje światła słonecznego, lepiej zrezygnować z kwiatów doniczkowych na rzecz ciętych.

Jeżeli chodzi o rozlokowanie kwiatów, na pewno powinny znaleźć się one na recepcji. W końcu jest ona często miejscem pierwszego kontaktu z firmą i stanowi swoistą jej wizytówkę. Kompozycje florystyczne powinny także zdobić gabinet prezesa oraz salę konferencyjną, a także poczekalnię.

Podobne artykuły


38
komentarze: 64 | wyświetlenia: 4516
17
komentarze: 5 | wyświetlenia: 6348
14
komentarze: 7 | wyświetlenia: 5789
35
komentarze: 110 | wyświetlenia: 7475
32
komentarze: 13 | wyświetlenia: 11191
30
komentarze: 13 | wyświetlenia: 16460
26
komentarze: 3 | wyświetlenia: 18026
25
komentarze: 10 | wyświetlenia: 1907
23
komentarze: 25 | wyświetlenia: 1603
22
komentarze: 5 | wyświetlenia: 52214
17
komentarze: 11 | wyświetlenia: 2544
11
komentarze: 7 | wyświetlenia: 1388
9
komentarze: 2 | wyświetlenia: 388
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska