JustPaste.it

Biznesowy potencjał aplikacji mobilnych

Reklama jest dźwignią handlu, a dźwignią współczesnego biznesu są aplikacje mobilne.

Reklama jest dźwignią handlu, a dźwignią współczesnego biznesu są aplikacje mobilne.

 

Aplikacja mobilna – to jedne z najczęściej obecnie używanych słów. Zdecydowana większość osób jest w posiadaniu przynajmniej jednego urządzenia mobilnego – smartfona lub tabletu. A na takim urządzeniu już fabrycznie zainstalowane są różnego rodzaju aplikacje. Statystyki mówią, że z tego rodzaju oprogramowania korzystają osoby należące do różnych grup wiekowych, poświęcając na to nawet blisko 40 godzin w miesiącu!

Do niedawna aplikacje oferowane przez różne firmy działały głównie jako miły dodatek, mający pokazać innowacyjność i podążanie za nowościami technologicznymi. Jednak bardzo szybko dostrzeżono potencjał aplikacji w kierunku wspierania różnych obszarów biznesu. Prawdziwą rewolucję przyniosło natomiast wdrożenie płatności mobilnych, co dało bodziec do tworzenia aplikacji sprzedażowych.

Aplikacje umożliwiające zrobienie zakupów są bardzo popularne, ale warto pamiętać, że w relacji B2C sprzedaż jest finalnym krokiem interakcji z klientem. Nie mniej istotne są czynniki do tego prowadzące – atrakcyjne zaprezentowanie produktu, reklama, budowanie wizerunku marki, nawiązywanie interakcji z klientem i utrzymywanie z nim pozytywnych relacji. W każdym tym obszarze nieocenionym wsparciem może (i powinna być) dedykowana aplikacja mobilna.

Niektórzy przedsiębiorcy wciąż jednak tych ogromnych możliwości drzemiących w kontaktowaniu się z klientem poprzez aplikację. Być może wynika to z przekonania, że aplikacje potrzebne są bankom i sklepom internetowym, a nie warsztatowi samochodowemu czy małemu salonowi fryzjerskiemu. Nic bardziej mylnego. Śmiało można powiedzieć, że nie ma takiej branży, dla której nie dałoby się stworzyć wartościowej i rzeczywiście potrzebnej aplikacji mobilnej. W przypadku takiego warsztatu, aplikacja może pokazać dojazd do niego, zaprezentować usługi i cennik, umożliwiać bieżący kontakt z mechanikiem czy poinformować, że auto jest gotowe do odbioru. Teoretycznie można to zrobić za pomocą strony internetowej, ale aplikacja jest po prostu szybsza i łatwiejsza, a także bliższa użytkownikowi.

Warto podkreślić, że użytkownicy cenią sobie daną aplikację, jeżeli w stu procentach odpowiada ona na ich oczekiwania i potrzeby, a przy tym jest łatwa w obsłudze i atrakcyjna wizualnie. Projektowanie aplikacji na Androida czy Iphone'a musi iść zatem w kierunku prostoty obsługi, ale dużej możliwości korzystania z wielu różnych funkcji.