Login lub e-mail Hasło   

Biznesowy potencjał aplikacji mobilnych

Reklama jest dźwignią handlu, a dźwignią współczesnego biznesu są aplikacje mobilne.
Wyświetlenia: 274 Zamieszczono 14/10/2016

Aplikacja mobilna – to jedne z najczęściej obecnie używanych słów. Zdecydowana większość osób jest w posiadaniu przynajmniej jednego urządzenia mobilnego – smartfona lub tabletu. A na takim urządzeniu już fabrycznie zainstalowane są różnego rodzaju aplikacje. Statystyki mówią, że z tego rodzaju oprogramowania korzystają osoby należące do różnych grup wiekowych, poświęcając na to nawet blisko 40 godzin w miesiącu!

Do niedawna aplikacje oferowane przez różne firmy działały głównie jako miły dodatek, mający pokazać innowacyjność i podążanie za nowościami technologicznymi. Jednak bardzo szybko dostrzeżono potencjał aplikacji w kierunku wspierania różnych obszarów biznesu. Prawdziwą rewolucję przyniosło natomiast wdrożenie płatności mobilnych, co dało bodziec do tworzenia aplikacji sprzedażowych.

Aplikacje umożliwiające zrobienie zakupów są bardzo popularne, ale warto pamiętać, że w relacji B2C sprzedaż jest finalnym krokiem interakcji z klientem. Nie mniej istotne są czynniki do tego prowadzące – atrakcyjne zaprezentowanie produktu, reklama, budowanie wizerunku marki, nawiązywanie interakcji z klientem i utrzymywanie z nim pozytywnych relacji. W każdym tym obszarze nieocenionym wsparciem może (i powinna być) dedykowana aplikacja mobilna.

Niektórzy przedsiębiorcy wciąż jednak tych ogromnych możliwości drzemiących w kontaktowaniu się z klientem poprzez aplikację. Być może wynika to z przekonania, że aplikacje potrzebne są bankom i sklepom internetowym, a nie warsztatowi samochodowemu czy małemu salonowi fryzjerskiemu. Nic bardziej mylnego. Śmiało można powiedzieć, że nie ma takiej branży, dla której nie dałoby się stworzyć wartościowej i rzeczywiście potrzebnej aplikacji mobilnej. W przypadku takiego warsztatu, aplikacja może pokazać dojazd do niego, zaprezentować usługi i cennik, umożliwiać bieżący kontakt z mechanikiem czy poinformować, że auto jest gotowe do odbioru. Teoretycznie można to zrobić za pomocą strony internetowej, ale aplikacja jest po prostu szybsza i łatwiejsza, a także bliższa użytkownikowi.

Warto podkreślić, że użytkownicy cenią sobie daną aplikację, jeżeli w stu procentach odpowiada ona na ich oczekiwania i potrzeby, a przy tym jest łatwa w obsłudze i atrakcyjna wizualnie. Projektowanie aplikacji na Androida czy Iphone'a musi iść zatem w kierunku prostoty obsługi, ale dużej możliwości korzystania z wielu różnych funkcji.

Podobne artykuły


111
komentarze: 32 | wyświetlenia: 61018
41
komentarze: 19 | wyświetlenia: 33032
39
komentarze: 50 | wyświetlenia: 23369
36
komentarze: 37 | wyświetlenia: 23698
32
komentarze: 12 | wyświetlenia: 26769
26
komentarze: 11 | wyświetlenia: 19707
26
komentarze: 20 | wyświetlenia: 16177
23
komentarze: 18 | wyświetlenia: 38446
21
komentarze: 9 | wyświetlenia: 34094
21
komentarze: 9 | wyświetlenia: 12515
17
komentarze: 40 | wyświetlenia: 5165
14
komentarze: 7 | wyświetlenia: 14690
14
komentarze: 1 | wyświetlenia: 11018
 
Autor
Artykuł



  Jonas  (www),  15/10/2016

To bardzie producenci kreują nasze potrzeby.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska