JustPaste.it

Instafenomen

INSTAFENOMEN

Instagram to jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych, umożliwiających dodawanie zdjęć oraz edytowanie ich za pomocą filtrów dostępnych w aplikacji. Jeszcze parę lat wstecz, niewiele osób słyszało o tym wynalazku. Dziś Instagram bije wszelkie rekordy popularności.

 

Co to jest Instagram?

Instagram jest aplikacją służącą do publikowania zdjęć oraz krótkich, dziesięciosekundowych filmów w charakterystycznym „kwadratowym” formacie. Istnieje możliwość edycji naszych fotografii za pomocą kilkunastu filtrów dostępnych w aplikacji. Posiadając profil w tym serwisie tworzymy grono naszych obserwatorów (followersów) oraz możemy zaobserwować profile, które nas interesują. Zdjęcia na nich dodawane będą na bieżąco wyświetlały się na naszej stronie głównej. Instagram jest aplikacją mobliną. Dodawać zdjęcia możemy tylko za pomocą telefonu, na komputerze natomiast dostępna jest jedynie opcja przeglądania. Zdjęcia oraz filmy, tak samo jak w przypadku facebooka, możemy oczywiście lajkować, a raczej „serduszkować”. Facebook przyzwyczaił nas do tzw. lajków, Instagram z kolei wprowadził system serduszek, na które możemy kliknąć jeśli coś nam się spodoba. Oprócz tego możemy udostępnianiać dodane treści na kilku najpopularniejszych portalach społecznościowych. Możliwości jest więc wiele, twórcy postarali się o to, aby nie zostać z tyłu względem innych portali.

Instagram w liczbach

Aplikacja na dzień dzisiejszy posiada przeszło 200 mln aktywnych użytkowników, 65 procent jest spoza granic USA. Udostępnionych fotografii mamy aż 20 mld, na co składa się 1,6 mld polubień każdej doby. Jest to imponujący wynik, biorąc pod uwagę długość funkcjonowania oraz sam fakt, że jest niczym innym jak tylko aplikacją mobliną. Duży wpływ na taki rezultat może mieć to, iż Instagram jest bardzo schludny, przyjemny i wyjątkowo nieskomplikowany w obsłudze, przez co chce się go używać i do niego wracać, w wyniku czego najzwyczajniej w świecie się do niego przyzwyczajamy.

Instabiznes

Dzięki zawrotnej liczbie użytkowników i nieustannie rosnącej popularności, aplikacja stała się przedmiotem zainteresowania wśród osób i firm chcących wypromować swój wizerunek bądź markę. Większość użytkowników tego serwisu to osoby w przedziale wiekowym 15-35 lat. Nie dziwne więc, że zaczęto go wykorzystywać, jako całkiem skuteczne narzędzie marketingowe. Poza tym Instagram umożliwia lepsze zapoznanie się z obecnymi trendami oraz potrzebami konsumentów.

Tajemnica zaklęta w hasztagach

Instagram ponadto rozpowszechnił użycie niejakich hasztagów, które wcześniej były raczej kojarzone z Twitterem. Wstawiamy je pod zdjęciami i filmikami. Im więcej hasztagów tym lepiej, a to dlatego, że dzięki nim, inni użytkownicy mogą szybko i łatwo znaleźć naszą oraz podobne fotografie otagowane w ten sam sposób. Dziś potęga hasztagu jest wykorzystywana przez największe marki, a my używamy ich na co dzień, już nie tylko w obrębie Instagrama czy Twittera.