Na przestrzeni kilkunastu lat, wiele błyskotliwych umysłów podzieliło się swoimi spostrzeżeniami na temat Public Relations. Uważamy, że ważne jest badanie historii, dlatego zebraliśmy najciekawsze cytaty dotyczące PR-u.
Dorman Eaton w 1832 roku powiedział: „Public Relations oznacza nawiązywanie stosunków dla powszechnego dobra”. Kilkanaście lat później, jeden z pionierów nowoczesnego PR-u powiedział, że „społeczność należy informować”. Zatem co dokładnie oznacza pojęcie Public Relations? Jest to zarządzanie przepływem informacji pomiędzy firmą lub organizacją, a opinią publiczną, przeprowadzony w sposób korzystny dla obu stron. Zrozumienie istoty tego dialogu jest szczególnie ważne w dobie internetu i nowych mediów, gdzie jakakolwiek przerwa w aktualizacji informacji może przyczynić się do powstania kryzysu wizerunkowego. Ale oczywiście każdy może własną opinii na ten temat. Oto kilka najlepszych cytatów o PR-e:
- „Historia PR to… historia walki o to, co jest rzeczywistością, a jak ludzie będą widzieć i rozumieć tę rzeczywistość.” – Stuart Even
- „Wszystko co zrobisz lub powiesz jest Public Relations.” – Nieznany
- „Jeśli mężczyzna na randce opowiada o sobie i o tym, co osiągnął w życiu, mówi jak przystojny i inteligentny jest – mamy do czynienia z reklamą. Jeśli mężczyzna na randce opowiada o Tobie, mówi jaka inteligentna i piękna jesteś, jest doskonałym rozmówcą, który mówi właściwe rzeczy do właściwej osoby – to jest marketing. Jeśli ktoś inny mówi Tobie, jak przystojny i inteligentny jest mężczyzna, z którym przyszłaś na randkę – to właśnie jest PR.” – Sylvia H. Simmons
- „PR to połączenie dziennikarstwa, psychologii i prawa – to ciągle zmieniający się i zawsze interesujący krajobraz” – Ron Torossian
- Spin Doktorzy to: „Profesjonalni stratedzy polityczni, zdolni w imieniu swoich klientów zmanipulować media – dzielić się poufnymi informacjami z odpowiednimi osobami, wysyłać opowieści gdzieś, a gdzie indziej rozsiewać plotki – tak, że każdy kawałek informacji w jak najlepszym świetle przedstawia klienta.” – Michael Shea
- „PR oznacza mówienie prawdy i pracę zgodnie z zasadami etyki – nawet gdy media chcą krzykliwych nagłówków, a społeczeństwo prosi o kozły ofiarne.– Viv Segal of Sefin Marketing
- „Wierzymy, że PR powinien służyć publicznemu interesowi. Rozwijać wzajemne zrozumienie między organizacjami, a społeczeństwem.” – James E. Grunig
- „Potrzeba 20 lat, aby zbudować reputację i zaledwie 5 minut, by ją zniszczyć.” – Warren Buffet
- „O wiele bardziej upokarzające jest stracić reputację, niż nigdy jej nie zdobyć.” – Pliny the Elder
- „Ostatniego dolara z budżetu marketingowego, wydałbym na PR.”– Bill Gates
- „Nie ma czegoś takiego jak zła reklama, z wyjątkiem własnego nekrologu.” – Brendan Behanv
- „Jeśli Ty nie opowiesz swojej historii, zrobi to ktoś inny.” – Nieznany
- „Niezależnie od tego jak się czujesz, zawsze staraj się wyglądać jak zwycięzca. Nawet jeśli jesteś w dołku. Chłodne spojrzenie na sytuację, kontrola i pewność siebie może dać Ci przewagę psychiczną, która w rezultacie przekształci się w Twoje zwycięstwo.” – Arthur Ashe
- „Wiele rzeczy małych stało się wielkimi tylko dzięki odpowiedniej reklamie.” – Mark Twain
- „Kluczem w czasach kryzysu jest agresywny PR i strategia komunikacji.” – Doug Leone