Login lub e-mail Hasło   

Jak rozpoznać dobry serwis?

Poszukujesz niezależnego dobrego serwisu samochodowego? Dowiedz się, na co powinieneś zwrócić uwagę, by cieszyć się sprawnym samochodem i nie utracić gwarancji.
Wyświetlenia: 265 Zamieszczono 02/12/2016

Co prawda korzystając z serwisu autoryzowanego mamy pewność, że naprawa zostanie przeprowadzona z użyciem części oryginalnych, ale niestety koszty takich usług czasem są nawet 50% wyższe, niż jakbyś skorzystał z usług serwisu niezależnego. Przy doborze warsztatu oczywiście najłatwiej było by skorzystać z opinii znajomych. Ale co zrobić, gdy nie mamy żadnego poleconego miejsca? Na co zwrócić uwagę przy wyborze serwisu nieautoryzowanego?

Naprawa zgodna z technologią producenta

Uważaj na to, by nie stracić gwarancji. Wydana w 2005 r. dyrektywa unijna GVO miała na celu wprowadzenie na rynek serwisów samochodowych wolnej konkurencji. Wcześniej skorzystanie z nieautoryzowanego serwisu oznaczało automatyczną utratę gwarancji, w tej chwili warunkiem jej zachowania jest przeprowadzenie naprawy zgodnie z technologią producenta. Dokumentacja jest dość kosztowna, więc nie każdy serwis niezależny może sobie pozwolić na oferowanie takiej usługi. Jeśli jednak zależy Ci na tym, żeby nie utracić gwarancji, lepiej poszukaj dobrego warsztatu.

Części oryginalne a zamienniki

Dowiedz się, co serwisanci mają zamiar włożyć Ci pod maskę. Niektóre serwisy niezależne oferują naprawę przy użyciu części oryginalnych, ale dają też alternatywne, dużo tańsze rozwiązanie – przeprowadzenie naprawy z wykorzystaniem dobrej jakości zamienników. Prawda jest taka, że te tańsze części oznaczone literą Q posiadają taką samą specyfikacje, jak części oryginalne, z tą różnicą, że nie są pakowane w opakowanie producenta. Ale czy naprawdę chcesz płacić za logo na pudełku? Uważaj jednak na tanie zamienniki bez zaświadczenia o jakości odpowiadającej oryginałowi. Najlepiej przed naprawą porozmawiaj z serwisantem i dowiedz się, co może Ci zaoferować.

Naprawione

Naprawa została przeprowadzona? Uważaj, to nie koniec! Koniecznie wybierz się z serwisantem na jazdę kontrolną i sprawdź, czy na pewno wszystko zostało zrobione. Porównaj także efekt z tym, co wpisaliście do zlecenia naprawy. Dowiedz się również, czy w razie gdyby usterka powróciła, czy serwis przewiduję możliwość zgłoszenia reklamacji.

Artykuł powstał dzięki doświadczeniu serwisantów z dobrego niezależnego serwisu AutoReduta.

Podobne artykuły


8
komentarze: 79 | wyświetlenia: 1219
111
komentarze: 32 | wyświetlenia: 60871
54
komentarze: 56 | wyświetlenia: 32631
54
komentarze: 68 | wyświetlenia: 31326
50
komentarze: 27 | wyświetlenia: 63613
49
komentarze: 18 | wyświetlenia: 65036
39
komentarze: 50 | wyświetlenia: 23319
39
komentarze: 30 | wyświetlenia: 28914
37
komentarze: 9 | wyświetlenia: 28576
36
komentarze: 37 | wyświetlenia: 23604
34
komentarze: 21 | wyświetlenia: 26346
32
komentarze: 12 | wyświetlenia: 26721
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska