Login lub e-mail Hasło   

Przewartościowanie.

felieton.
Wyświetlenia: 715 Zamieszczono 02/01/2017

Czym jest życie a czym bywa zazwyczaj?

Był sylwester, nie spałem dziś zbyt długo i jadę na kawie także ten tekst to pewien eksperyment, uprzedzam.
 
Tłum ma tę właściwość że gdy wyjmie się z niego poszczególne jednostki i przyjrzy się im - tłumem on być przestaje.
Tłum odczłowiecza, ktoś pozostawiony sam sobie jest odsłonięty. Co składa się na człowieka, co na obywatela czy członka jakiejkolwiek grupy?
Osobowość - coś co przyjęliśmy za siebie a jest efektem pracy ogółu, rezultatem środowiska w jakim przyszło nam żyć, nałożona na bazowy, zwierzęcy  program " rozmnóż się i przetrwaj". 
Choć mówimy różne rzeczy, nasze cele pozostają podobne jeśli nie takie same.
Siła życia nie potrzebuje żadnej ideologii.
 
-
 
Żyję w niepojętym świecie, dziwnym kraju i sam jestem dziwny. Może odrobinę zbyt uparty i dumny.
Ludzie mówią; "nie zastanawiaj się", "żyj", "nie myśl o tym".
Jednak nie mogę przestać, nie chcę przestać. Pragnę zrozumieć.
Ale im więcej wiem tym bardziej widzę że nadal w zasadzie nic nie wiem, za mało.
Jestem młody, jednak życie jest krótkie. By go nie zmarnować należy dokonywać wyborów zgodnych z samym sobą, z czymś głęboko, co pragnie być usłyszane.
Być może jest to dusza...? Lub wewnętrzny konflikt czy zwyczajna ciekawość.
Nie jestem gówniarzem, który narzeka na system bo jest to modne. Po prostu szukam alternatyw bo nie lubię być kształtowany przez coś co wypacza to co w nas dobre i ludzkie.
Powoli leczę się z naiwności, idealizmu, ludzi zazwyczaj nie obchodzi los innych.
Dlaczego miałby, czas życia jest krótki a jeśli czegoś nie czujesz to marnujesz czas.
Jednak marnujemy go często, trwonimy życie tak jakbyśmy nigdy nie mieli umrzeć. Przecież nam to obiecano, może to jest recepta na strach?
 
-
 
By wyrwać się ze społeczeństwa, należy się niejako, wykupić. Zebrać odpowiednią ilość pieniędzy i użyć ich dobrze. 
Gospodarować mocą jako odrębny byt.
Czy w genach zapisane mamy marzenia o dzieciach? To w końcu dobre i ludzkie, przynajmniej dla przetrwania gatunku.
Tylko czemu dzieci muszą zostać wplątywane w interesy dorosłych; religie, systemy, ideologie..
Wszystkie te rzeczy potrzebują zasilających je popleczników, można ich sobie wychować, zapewniając sobie ich nieświadomą wierność.
Jeśli "marzeniem" większości ludzi jest rodzina, czemu angażujemy się w rzeczy z nią sprzeczne i na dłuższą metę, osłabiające ją?
Chcąc więcej i więcej, nie patrząc na to że gałąź na której to wszystko się trzyma, jest coraz cieńsza.
Wszystko od razu, czary mary.
Nie chcemy być gorsi od innych, więc w pogoni za pragnieniami sprzedajemy siebie.
Kolejne obietnice okazują się ułudą. Prawdą okazują się realia, więc tracimy wrażliwość, powoli stygnąc w gotowej formie nabytych urojeń.
 
-
 
Jedno życie! 
Takie podejście zmienia perspektywę więc po co się męczyć w niekorzystnych związkach, wierzeniach czy pracy?
Wiem czym jest konieczność, jednak jaki sens kontynuować to co nas zabija.
Przecież dobrze jest porzucić szkodliwe rzeczy, rozwiązywać swoje problemy, uczyć się by nie popełniać wciąż tych samych błędów - być gotowym do zmiany, równie do życia co do śmierci.
Życie jest plastyczne, umysł jest narzędziem do obróbki, ciało wehikułem.
Czy to nie wspaniałe, po prostu czuć siłę swych mięśni, iść sprężystym krokiem w dowolnym kierunku?
Brzydota jest bezpieczna, piękno jest ryzykiem.
 
Nie mówię o tym by porywać się z motyką na słońce - po prostu być taką osobą jaką czuje że chce się być. Znać siebie, porzucić społeczną projekcję i jej unieszczęśliwiające marzenia.
Czy na prawdę tak wielkie znaczenie ma to co ludzie powiedzą?
Zabawna i jednocześnie smutna jest egzystencja w zapętleniu. Robienie ciągle tych samych rzeczy w umownym czasie, wierząc w rzeczy które nie istnieją.
Żyjemy podług nich, świat stał się wyobrażeniem o ile nie był nim zawsze...
Wyobrażenie wpływa na rzeczywistość, na kreowanych i kreujących.
Obieg zamknięty.
 
Dlatego dobrze jest pozbyć się złudzeń.
 
 
 
 
 
.........................................................................................
https://www.youtube.com/watch?v=3qIXIHAmcKU

Podobne artykuły


25
komentarze: 15 | wyświetlenia: 3368
22
komentarze: 31 | wyświetlenia: 1775
20
komentarze: 32 | wyświetlenia: 1587
19
komentarze: 39 | wyświetlenia: 1792
18
komentarze: 23 | wyświetlenia: 1629
17
komentarze: 24 | wyświetlenia: 1203
17
komentarze: 8 | wyświetlenia: 23383
16
komentarze: 34 | wyświetlenia: 2017
15
komentarze: 75 | wyświetlenia: 3250
15
komentarze: 37 | wyświetlenia: 971
15
komentarze: 77 | wyświetlenia: 1220
14
komentarze: 28 | wyświetlenia: 753
14
komentarze: 3 | wyświetlenia: 816
14
komentarze: 32 | wyświetlenia: 811
13
komentarze: 31 | wyświetlenia: 942
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  Koriolan,  02/01/2017

Osobowość i program bazowy.
.
Zwierzę - człowiek - nadczlowiek.
.
Program bazowy jest czymś więcej niż tylko 'jedz i bzykaj'. Warto poznać co jest w nas głębiej.
Powiedzmy, że jest tam też harmonia lub odpowiedź 'kim jestem' lub świadomość.
Osobowość to zasady jakie narzucamy SAMI SOBIE wybierając z dostępnych w środowisku opcji. Żadne społeczeństwo nie w ...  wyświetl więcej

  Henear,  02/01/2017

@Koriolan: więc zdefiniuj świadomosc.

@Henear: nie da się przenieść czegoś z wyższego poziomu na niższy. Tam jest tylko "cień" z innego poziomu.
Wytłumacz dziecku co to jest orgazm ...
(takiemu co nie miało)

  ...,  02/01/2017

@Koriolan: Wytłumacz dziecku zależność pomiędzy chodzeniem bez czapki w kiepska pogodę, a zatkanym nosem ... :)
Co to jest orgazm to gdy przyjdzie czas samo zrozumie :)))))

  Henear,  02/01/2017

@Koriolan: jak nie potrafisz czegos wyjasnic w prostych slowach to zwyczajnie nie rozumiesz czym to jest. Co do tłumaczenia orgazmu dzieciom ponoć swietnie robią to księża.

@Koriolan: z życia wzięte.
We wrześniu mówię córce ubierz się cieplej bo będziesz chora.
W październiku córka mówi :
"Nienawidzę chorować"
Ja na to ...
"Pamietsz co mówiłem we wrześniu ?
To o to mi właśnie chodziło"
:-)))

@Henear: nie wyraziłem się ściśle ...
Ja potrafię wytłumaczyć co to jest świadomość ... Ale nie tak, żebyś Ty zrozumiał.
(Bez obrazy)
.
Świadomość to medytacja

  Henear,  02/01/2017

@Koriolan: no to spròbuj po swojemu. Medytacja to osiąganie odmiennych stanòw swiadomosci.

@Henear: użyje buddyjskiej definicji ...
Medytacja to metoda powiększania świadomości w sobie.
.
Ale podmiot i przedmiot w tych zakresach to to samo.

  ...,  02/01/2017

@Henear: Medytacja to oczyszczenie umysłu z emocji i myśli, dzięki temu odzyskuje się kontakt z rzeczywistością taką jaka jest, nie tą przez siebie kreowaną ...
Ostatnio próbuję medytacji przy tym nagraniu, z tym że nie skupiam swojej uwagi na pojedynczym wątku dźwiękowym ale na całej przestrzeni dźwiękowej, obserwując jak emocje z swoimi myślami się w tej przestrzeni rozpuszczają ...
/ ...  wyświetl więcej

  Koriolan,  03/01/2017

@Mariusz Kajstura: Medytacja ...
Świadomość nie jest czymś co można osiągnąć myśleniem. Tak naprawdę świadomość sama musi nas opanować, przyjść, pojawić się. Nie można jej przywołać. Można jedynie stwarzać warunki jej rozwoju. TYM właśnie jest medytacja. Metodą, warunkami do rozwoju świadomości. Jest mnóstwo sposobów medytowania. Osho opisał około 200 sposobów. Medytacja w/g buddystów dziel ...  wyświetl więcej

@Dyl Sowizdrzał: Dzisiaj byłam w grocie solnej i dwa seanse słuchałam kapiącej wody... Można? Można... szczególnie, gdy się śpi... błogo :)

@Dyl Sowizdrzał: Bardzo lubię Wieliczkę i Bochnię. Bywam tam co kilka lat. Moja grota jednak we Wrocławiu na tymczasem zlokalizowana ;) Po akupunkturze stwierdziłam, że idę do groty na kilka seansów i nadrobię nocną bezsenność... Tortury chińskie nie były potrzebne, wystarczył mi kaszel przez który spać nie mogłam prawie całą noc...

@Dyl Sowizdrzał: A mnie jakiś wirus dopadł i trzyma mnie lub ja jego - w każdym razie sięgnęłam po inwazyjną metodę chińską, co zazwyczaj się dzieje jak już stwierdzam, że nie wygram walki sama. Mam kilka spotkań autorskich, których nie mogę odwołać, więc się stawiam na nogi jak mogę ;)

@Dyl Sowizdrzał: Żebyś wiedział... mutują się i to jak! Ja też idę naturalną ścieżką. Teraz sięgnęłam po homeopatię i anty wirusowy medykament, bo do antybiotyku mnie nie ciągnie... To już totalna ostateczność. A o starszym wieku to mi nawet nie wspominaj...Gdybym wiedziała za młodu, to co wiem teraz, to zapewne bym wielu błędów żywieniowo-zdrowotnych nie popełniła, a co teraz wyłazi, niestety...

  liwa,  03/01/2017

@Dyl Sowizdrzał:
@Skalny Kwiat:
z samolotów nas trują, w rośliny wlewają truciznę, która jest przez nas zjadana, szczepionki zamiast pomagać, wywołują gorsze uboczne choroby, itp a koncerny zacierają swe wielkie łapy farmaceutyczne... i wciąż reklamami nowych lekow nas hipnozytują... ja po przygodzie z rakiem, przestałam chorować, choć wiek słuszny w kościach siedzi :))

@liwa: Masz rację, Liwo.
@ Dyl Sowizdrzał: Dylu, o tym też myślałam między innymi plus przeciążenie smogiem elektro-magnetycznym. Dopiero po 40-tce właśnie zaczęłam działać w kierunku oczyszczenia i ekologicznego w miarę trybu życia. A pojutrze stuknie mi 49 wiosna ;) Uprawiam własny ogród, wyprowadziłam się na wieś, kupuję w miarę możliwości u rolników, unikam chemii i staram się ogranicza ...  wyświetl więcej

  ...,  04/01/2017

@Skalny Kwiat: ..., a co z smogiem akustycznym panującym w miastach ?? ..., a spaliny z rur wydechowych aut stojących w korkach ??
Tak, mamy do czynienia z cudem że te nasze organizmy jeszcze sobie z tym radzą :)

@Mariusz Kajstura: Ja zwiałam na wieś ładować nadwątlone akumulatory ;) i to w teren Natura 2000 :)

  ...,  04/01/2017

@Skalny Kwiat: Super , zwiększyłaś swoje szanse na przeżycie :)

  ...,  02/01/2017

"ludzi zazwyczaj nie obchodzi los innych.
Dlaczego miałby, ... " ... dlatego że nasze losy się przeplatają i są współzależne ?
Dopóki nie poznamy dogłębnie sami siebie, jesteśmy skazani na społeczne szablony życia ...
...
"Brzydota jest bezpieczna, piękno jest ryzykiem."
...
Jaką dostrzegasz korelacje pomiędzy brzydotą, pięknem , a bezpieczeństwem ... Może ...  wyświetl więcej

  Henear,  02/01/2017

@Mariusz Kajstura: dla mnie brzydkie jest to co powszedne, jaka jest ròznica pomiędzy węglem a diamentem?
Wolałbys bezpieczną średnio urodziwą żonę czy piękną lecz nie do końca wierną?

  ...,  02/01/2017

@Henear: To kwestia dla kogo chcesz żonę dla siebie czy sąsiadów ?
Na pięknie są największe fortuny budowane, gdy weźmiesz piękną żonę to się dowiesz jaki jest koszt utrzymania piękna, i raczej nie masz czasu by z tego piękna korzystać ..., bo musisz na nie zarobić ;P
Tak przyszło mi do głowy że kluczem do szczęścia jest, umiejętność dostrzegania piękna tam gdzie inni go nie dostrzegają ;)

  Henear,  02/01/2017

@Mariusz Kajstura: dla mnie, by posiadac cos cennego nalezy miec odpowiedni poziom mocy. Skomplikowanego programu nie odpali przestarzaly komputer, a biedak nie utrzyma ferrari.
Edit; no wlasnie.

@Mariusz Kajstura: poprawka ...
Dostrzegać piękno we wszystkim !!!

  ...,  02/01/2017

@Henear: Tylko głupi opiekun da swojemu nieświadomemu podopiecznemu ścigacza ;) Wiedza to jeszcze nie świadomość ...

@Koriolan: to znaczy nie miec gustu...

@Henear: chciałbyś mieć ferrari ...
.
Ale jaki samochód byś chciał mieć, gdyby wszyscy mieli ferrari ???

  ...,  02/01/2017

@Koriolan: To co piękne powszechnie, nie jest piękne dla mnie ... i dzięki temu nie muszę tracić czasu w kolejkach ;)

  ...,  02/01/2017

@Henear: Co to za gust wyznaczany modą ??

@Mariusz Kajstura: cóż ...
Dla mnie to nie kwestia sprytu (nie stanie w kolejkach), czy wyboru (kupię coś w innym sklepie) lecz kwestia świadomości ...
Co chcę mieć i za jaką cenę.
.
Chyba nie jest to najlepszy przykład ...
To ferrari jest lepszym przykładem :-)))

  Henear,  02/01/2017

@Mariusz Kajstura: żaden, Koriolan zaczyna byc bezkrytyczny, nie mozna zatracac umiejetnosci rozrozniania z powodu ideologii.
Gòwno może być piękne wyłącznie dla muchy, nasze wybory określają nas, włączanie wszystkiego do jednego wora to iluzja bycia bogiem.

  Henear,  02/01/2017

@Koriolan: chcialbym miec samochod wykonany wg wlanego pomyslu zasilany wodorem hehe.
Karoserie mòglby miec taką https://www.google.pl/search?q(...)Q5wM%3A

  ...,  02/01/2017

@Henear: Dokładnie, dlatego tak ważnym jest poznanie samego siebie, bo to co dobre dla muchy może być szkodliwe dla mnie ;)
W medytacji można usłyszeć jak płynie nam krew w żyłach, bije serce, itp ...

@Henear: he he ...
Nieźle bryka.
.
Ale w takim razie gdy pragniesz ferrari to masz chuj**wy gust :-)))

  Henear,  02/01/2017

@Koriolan: nigdy nie mowilem ze pragne ferrari haha.
Ludzie często pragną pewnych rzeczy bo inni tego pragną, jednak jakość pozostaje jakością niezależnie od gustu.

@Henear: he he ...
Tak wyszło z dyskusji ... Ale tak nie jest. Ideologia nie przyslania mi świadomości ...
Nie bzykam kobiet które mi się nie podobają ...
.

Twoje wybory określają TYLKO Twoją osobowość.
.
Chyba kawa arabika to gowno mało. A może jakiś inny gatunek kawy ?
:-)))

  ...,  02/01/2017

@Henear: Do mnie jeszcze trafia taka karoseria http://www.tapetus.pl/obrazki/(...)aty.jpg ... gdybym na życie nie patrzył tak pragmatycznie to pewnie bym sobie coś takiego sprawił ;)
... albo http://www.carstyling.ru/resou(...)3_1.jpg

  Henear,  02/01/2017

@Mariusz Kajstura: moj sposòb medytacji to bycie zawsze obecnym, relacja obserwatora z osobowością.
Obojętnie co robię, łączy się to też z procesem twòrczym, bardziej skupianie się na wielu rzeczach niz na jednej. Dzielenie swiadomosci i pòźniejsza synteza, jednoczesność.

  ...,  02/01/2017

@Henear: Obecnym gdzie i przy czym ?
Co powiesz na takie autko ?
https://s-media-cache-ak0.pini(...)2d7.jpg
http://www.filmweb.pl/film/Tuc(...)8-11242

  Henear,  02/01/2017

@Mariusz Kajstura: w życiu, przy "henearze" i jego widzeniu świata, takze przy innych z ktòrymi wchodzę w kontakt. Nadmiar informacji moze popieprzyc w glowie jednak przy dobrej kontroli zyskuje sie na tym, dostrzegając świat z ròżnych perspektyw.
Edit; ma czolo jak multipla ;D

  ...,  02/01/2017

@Henear: Wszystkiego wokół nie da się kontrolować, ale jak kontrolujesz siebie to wszystko zaczyna mieć inny wymiar :)
"Edit; ma czolo jak multipla ;D"
Ten środkowy reflektor był sprzężony z skrętem kół ;)

  Henear,  02/01/2017

@Mariusz Kajstura: tylko na siebie mamy wplyw, spoleczenstwo po częsci tworzy osobowosc, widząc te połączenia mozna isc jak po sznurku do źròdła sygnału. Fraktal co nie?
To co mnie fascynuje ze czlowiek składa się z wielu często nie powiązanych ze sobą rzeczy.
Można się przemodelować jeśli dana forma się nie sprawdza lub nie odpowiada. Tylko należy najpierw rozpuścic spoiwo jakim jes ...  wyświetl więcej

  ...,  02/01/2017

@Henear: Według mnie też, jednak ja ze względu na swoje dysfunkcje inaczej postrzegam i kontroluje rzeczywistość ... muszę oglądać rzeczywistość z wielu poziomów i perspektyw.
Ale o tym to sporo do gadania :) Tak w skrócie ująć to można tak inaczej wygląda kontrolowanie punktu w przestrzeni 1D, 2D, 3D i więcej do tego jeszcze nakłada się sposób kontroli. Większa częścią naszej kontroli zajm ...  wyświetl więcej

  ...,  02/01/2017

@Henear: Pobawmy się inaczej z tą świadomością i jednoczesnością ?
Przykładowo: Posiadamy parę oczu do postrzegania obiektów w przestrzeni 3D i mamy dwie ręce, mając takie narzędzia czego jeszcze potrzeba by złapać jednocześnie 2 latające w pokoju muchy ??
Czy wiedza o tym że w pokoju latają 2 muchy jest świadomością ??

  Henear,  02/01/2017

@Mariusz Kajstura: tak, bez tej wiedzy nie pojawiła by się hipotetyczna możliwość ich złapania.
Jednak sama świadomość ich obecności nie wystarczy by je złapać, należy uświadomić sobie ròwnież jakie posiadamy środki by je złapać i jak użyć ich by złapać je jednocześnie.
Czyli gdzie w pokoju znajdują się muchy, ich możliwość potencjalnej ucieczki, szybkość lotu, zwrotność itp.
...  wyświetl więcej

  ...,  02/01/2017

@Henear: Ile różnych czynników trzeba z sobą zgrać, by nastąpiło jedno skoordynowane działanie ... oczywiście jeszcze trzeba wyznaczyć czas reakcji na bodziec i przewidzieć położenie dwóch much po upływie tego czasu ..., teraz czy da się jednocześnie jedną parą oczu śledzić dwie niezależnie poruszające się muchy, ile czasu potrzeba na uchwycenie pewnych prawidłowości by móc przewidzieć położenie much w przyszłości ... Dwie muchy, a ile zabawy ;)

  Henear,  02/01/2017

@Mariusz Kajstura: tak, a u kazdego te muszki nazywają się inaczej, np. Pieniądz i szczęście ;D.
Dochodzę do wniosku ze trzeba po prostu często wietrzyc pokòj bo im mocniej zalatuje pragnieniem tym ich więcej.

  ...,  02/01/2017

@Henear: Dokładnie, lepiej tego nie da się ująć :)))))

@Mariusz Kajstura: @Henear ...
Wiedzą, że w pokoju są dwie muchy to nie świadomość.
Świadomość to nie wiedza.
Świadomość to 'wiedza', że złapanie dwóch much na raz to pragnienie ego. To myśli i schematy myślowe.
Świadomość to 'widzenie', że muchy i my to tylko falowanie pustki, że to tylko zmarszczka na oceanie, że wygląda jakby ta fala istniała Ale mamy świadomość, że ...  wyświetl więcej

  ...,  03/01/2017

@Koriolan: Świadomość to wiedza że woda nie posiada formy, możemy jej tą formę nadawać jednak woda i tak pozostanie wodą ..., a nadana przez nas forma, z czasem się rozpłynie tak jak rozpływa się EGO w wieczności. Dobrze zrozumiałem ??

@Mariusz Kajstura: tak ...
Tylko, że świadomość to nie definiowanie (pisanie) o niej a ŻYCIE tym :-))))
.
Takie ćwiczenie świadomości :
Gdy się obudzisz w piękny dzień ...
Najpier POCZUJ że dzień jest piękny ...
ZANIM w umyśle pomyslisz "jaki piekny dzien" :-)))

@Mariusz Kajstura: Na dalszym etapie rozwoju świadomości nie masz potrzeby nadawania jakiejś formy wodzie ... tylko obserwujesz (buddyjskie : bądź obserwatorem).
Gdy obserwujesz ze zdziwieniem widzisz, że woda sama przyjmuje i zmienia swoją formę ...I jest to piękne :-))))
.
https://goo.gl/images/zuhP4M
.
I że sam jesteś ...  wyświetl więcej

@Koriolan: he he ...
Człowieczeństwo to coś co by spowodowało, że owce by się rzuciły i zagryzly wilka :-)))
.
A świadomość to to, że wilk to też owca :-)))
(Bez wpływu na działalność owiec. Lub ...
Wszystko jedno czy my go zagryziemy, czy on nas :-)))

  ...,  03/01/2017

@Koriolan: Z tego co piszesz wynika że bez względu na to co się dzieje, dopóki słońce wschodzi i zachodzi jest wszystko na właściwej drodze ??, ... jeśli tak to jaką wartość mają nasze starania ??

@Mariusz Kajstura: taką samą jak Aleksandra Wielkiego .... żeby zdobyć świat.
Albo takie same jak starania Etrusków :-)))

@Mariusz Kajstura: ...
"Wygodnie sobie siedź .... i jedź !"
.
https://m.youtube.com/watch?v=(...)PPifNsM
.

  ...,  04/01/2017

@Koriolan: "Najpier POCZUJ że dzień jest piękny ...
ZANIM w umyśle pomyslisz "jaki piekny dzien" :-))) "
... nie oceniaj doświadczenia które ma nastąpić ;)
Czynniki wpływające na ocenę doświadczenia, są w nas i poza nami ..., by móc przyjąć doświadczenie "obiektywnie", to trzeba się oczyścić z nastawienia do tego doświadczenia inaczej przyjmujemy karykaturę prawdy ...

@Mariusz Kajstura: ocenianie jest tylko w nas ....
Gdy mamy ego to ZAWSZE wymyślony ocenę. Ocena to myśli. W tym ćwiczeniu chodzi by POCZUĆ zanim zdążysz pomyśleć, ocenić.

  ...,  04/01/2017

@Koriolan: ... krótko pisząc, osiąganie stanu dziecka nowo narodzonego :)
Oczyszczenie się z dotychczasowej wiedzy i ocen, pozwolenie umysłowi na nowe koleiny logiczne uwolnione od powielonych błędów, to jak wykasowanie taśmy rejestrującej wydarzenia i zapisywanie ich od początku
... , taka jest idea, na ile jest ona realna ?
"Sceptycyzm Kartezjusza pozwala mu zastosować epoch ...  wyświetl więcej

  ...,  04/01/2017

@Mariusz Kajstura: ... tu link do informacji o Autorze pdf'a który wkleiłem :)
https://pl.wikipedia.org/wiki/(...)5%84ski

  ...,  04/01/2017

@Koriolan: "Ocena to myśli." ... w tym miejscu jest zbyt pochopnie postawiony znak równości, bo ocena jest owocem myśli :) ... to jakbyś napisał że "jabłoń to jabłko" ...

@Mariusz Kajstura: Nie popełniłem błędu ...
Jabłko to owoc ... Ale nie wszystkie owoce to jabłka :-))))
.
Ale ważniejsze jest to :
Twój opis oczyszczania umysły JEST BŁĘDNY !!!
.
Jest ok tylko w PIERWSZYM przybliżeniu.
Bardziej prawdziwa jest taka idea :
Jesteś zwierzęciem, myśleniem i świadomością na raz. Normalny człowiek popełnia błąd bo M ...  wyświetl więcej

  ...,  04/01/2017

@Koriolan: Skoro potrafimy obserwować swoje myśli, to oczywistym jest że nimi nie jesteśmy :)
Z tą dziewczyną to nie wiem dokąd zmierzasz :)))), zmieniasz tylko szufladkę z wiedzą nic więcej .... ( kierownicę, na joystik ) :D
Czy zwierzęta myślą ??

@Mariusz Kajstura: myślą ...
Ale raczej nie wirtualnie. To znaczy owce nie myślą typu ... wilk jest jeden, nas jest pięćset .... zagryzmy go.
Ludzie tak ...
.
W moim przykładzie zwierzęta to instynkty. Człowiek myślenie a nadczlowiek bycie, czucie.
.
Jakoś tak ...

  ...,  04/01/2017

@Koriolan: Nie o takie różnice w myśleniu mi chodziło, przyglądałeś się kotu jak myśli zanim wskoczy na szafę ?? Nie ma sensu porównywać na ile abstrakcyjnie myśli zwierze, a na ile człowiek ..., chodzi o to jak myśli człowiek, a jak zwierze by osiągnąć cel ...

@Mariusz Kajstura: nie potrafię wejść w myślenie zwierząt na tym poziomie. Widziałem kota, który położył się na stole by potem skoczyć i złapać ptaka nisko przelatujacego. Ale nie potrafię rozważyć czy nauczyło go tego myślenie czy instynkt ... to jest dla mnie nie do rozstrzygnięcia :-))))

  ...,  04/01/2017

@Koriolan: Jak Ty byś myślał żeby wskoczyć przykładowo na drzewo ?? Obserwowałeś swoje myśli, podczas takiego zadania ?

@Mariusz Kajstura: he he ...
Pamiętam swój instynk który działał gdy ... spadalem z drzewa ...
Lapalem się gałęzi i takie tam :-))))

  ...,  04/01/2017

@Koriolan: Myślałeś wtedy ?

@Mariusz Kajstura: Nie ...
Tylko instynkt :-))))
.
Widzę, że nie znasz fizjologi mózgu.
Mózg to tzy obszary ( dla naszej dyskusji). Szare komórki to ego, pamięć, myślenie. Pień mózgu to instynkty. Szyszynka to świadomość, uwaga.
Czas reakcji pnia mózgu to 0,1-0,5 sęk. A szarych komórek to ponad 1,5 sęk.
Adrenalina poszerza tętnice ciała aby krew szybciej k ...  wyświetl więcej

  ...,  05/01/2017

@Koriolan: Myślałeś instynktownie w tle, podświadomie się też myśli ..., by złapać gałąź trzeba ją zauważyć określić jej położenie, sposób złapania, itp ... tego się nie dokona bez myślenia :)
Instynktowne myślenie to myślenie w podświadomości, myślisz tylko nie jesteś tego świadomy ...
Myślenie w podświadomości jest o wiele szybsze, bo pomija część ludzkich interpretacji i etykietko ...  wyświetl więcej

  ...,  05/01/2017

@Mariusz Kajstura: Dziecko jak się urodzi ono nie wie jak co się nazywa, ale zapamiętuje co jest przyjemne, nieprzyjemne, bolesne, itp ... nie określa nazwami tego ale to zapamiętuje, zapamiętuje też ścieżkę okoliczności jakie prowadzą do danego doznania, dopiero w przyszłości uczy się to opisywać słowami tak by móc to co czuje i zauważyło przekazać innym ... Człowiek stworzył i drogą ewolucji udo ...  wyświetl więcej

  ...,  06/01/2017

@Koriolan:
"W chwili zagrożenia zastrzyk adrenaliny "wyłącza" myślenie, ego, szare komórki bo za długo myślą. Organizm jedzie na instytutach i uwadze (świadomosci). Dlatego po pierwsze samuraj potrafi złapać strzałę w locie a po drugie po minięciu zagrożenia ... dopiero jakbyprzypominamy sobie co robiliśmy. Potocznie się mówi :
"zrobił zanim pomyślał" :-)))) "
...
Ten m ...  wyświetl więcej

  ...,  04/01/2017

"Dlatego dobrze jest pozbyć się złudzeń."
https://fleshisgrass.files.wor(...)bre.jpg



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2017 grupa EIOBA. Wrocław, Polska