Login lub e-mail Hasło   

Prawda jest okrutna.

...
Wyświetlenia: 410 Zamieszczono 08/01/2017

 
Wielu wypowiada się w kwestii wychowania dzieci, jednak szkoda że często bywa tak, że nawet nie są rodzicami.
Dziecko jako nowa jednostka w społeczeństwie jest przez nie kształtowane bez względu na to czy chcą tego rodzice czy też nie.
To jest utopia, by móc pozwolić kształtować się młodemu umysłowi samemu.
Brutalny świat i tak zniszczy wszystko co jest w nim dobrego, nauczy kłamać i cierpieć.
Dzieci powinny być przede wszystkim szczęśliwe, nierozpieszczane a szczęśliwe. Nie powinny znać walki dorosłych w każdej dziedzinie ich życia.
Rośnie w naszym społeczeństwie młodzież, nasze potomstwo, my już jesteśmy naznaczeni okrutną prawdą. Czego dzieci mają się uczyć, od kogo?
Rodzice w pracy, brak przyjaciół a w sieci wszystko jak na tacy. Nie potrafią się porozumieć, nawiązać kontaktu bezpośredniego a cały ich świat to internet.
Chcieli byśmy młodych silnych umysłów, które zmienią świat na lepsze jednak dopada nas strach by spróbować je stworzyć.

Podobne artykuły


26
komentarze: 60 | wyświetlenia: 1353
20
komentarze: 41 | wyświetlenia: 821
19
komentarze: 16 | wyświetlenia: 1176
19
komentarze: 10 | wyświetlenia: 431
18
komentarze: 7 | wyświetlenia: 301
18
komentarze: 59 | wyświetlenia: 1287
17
komentarze: 4 | wyświetlenia: 661
17
komentarze: 12 | wyświetlenia: 1003
17
komentarze: 18 | wyświetlenia: 616
16
komentarze: 19 | wyświetlenia: 541
16
komentarze: 1 | wyświetlenia: 820
16
komentarze: 54 | wyświetlenia: 347
16
komentarze: 6 | wyświetlenia: 312
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





Na wsi której w dzieciństwie mieszkałem, nie dziwiło 10 letnie dziecko jadące traktorem ciągnącym przyczepę z sianem, do szkoły w jedną stronę było 3,5km ... więc była potrzeba nauczenia się jazdy na motorze WFM 125cm^3, uczył mnie tego mój przejęty swą rolą starszy. Na łące wcześnie rano, kiedy jeszcze rosa była skroplona na trawie, ja usiadłem za sterami motocykla a na tylnym siedzeniu dla aseku ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: hmmm, 125 ccm ...6,2 konia mech, braciak to prawdziwy harpagan, rzucał pługiem przez stodołę ? hahahaha Maniek na ws'ce ... i co naumiałeś się w końcu jeździć ? ciekawi mnie jak do szkoły miałeś 3,5 kilosa to ile było do najbliższego kościoła ...? chyba bliżej, jak aż tak Ci utkwiło aż do dziś. Co do dzieci... nie robić, jak nie ma zaplecza finansowego i nie jesteśmy im dać więc ...  wyświetl więcej

@Dyl Sowizdrzał: Gdybyś przeczytał uważnie, to bezproblemowo byś zrozumiał dlaczego utrzymał 6,2KM :), ale nie o tym. To co piszesz było też powodem dla którego nie zdecydowałem się na dzieci, coś niecoś wiem o dzieciach i dorastaniu ..., bo ożeniłem się z wdową z 2 dorastających chłopców i wiem ile mnie to kosztowało pomimo że to nie były moje biologiczne dzieci. Jest taki moment że się chce mieć ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: maniek, żarty cie opuściły ? żartowałem z tym wsk. Ja nawet nie chcę myśleć o żeniaczce, nie chcę się chwalić ale miałem sporo dziewczyn, aż nadto znam temat. nie wiem czy czytałes coś Marka Kotońskiego ... jest tu tez na Eiobie , pisze ciekawe rzeczy, wszyscy faceci powinni to przeczytać , koniecznie, dla kobiet to wkurw straszny, ale esencji tam trochę jest, jakby nie patrzył. ...  wyświetl więcej

@Dyl Sowizdrzał: Dlatego nigdy nie zrozumiesz uczuć rodziców i jaką siłę te uczucia stanowią ..., nie ma czegoś takiego mogę se odpuścić albo mnie coś tam boli, itp ...
Samemu to najwyżej będzie suchy chleb, woda czosnek, kawałek margarynki i można przetrzymać, ale jak już się ma na odpowiedzialności czyjeś życie zwłaszcza te które się sprowadziło wszystko wygląda inaczej, ale też jest inna ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: nie pouczaj mnie , że czegoś tam nie zrozumie, sam nie masz dzieci, maniek ! nie zachowuj sie jak klecha, który nie ma dzieci, szparki nie widział prócz tych z hustlera i dvd a prawi wykłady jak to wychowywać dziatwę i jak kurwa żyć, nędzą to trąca. Tobie Marian baby nie potrzeba, bo kto widział mędrca - starego filozofa z baba u boku ...? co najmniej żalosne , hahahaha

@Dyl Sowizdrzał: "Tobie Marian baby nie potrzeba, bo kto widział mędrca - starego filozofa z baba u boku ...? "
... dajmy na to taki Król Salamon, miał ich dość sporo, hmm ..., a może jednak nie był tak mądry jak głoszą ? :)
Fakt nie spłodzenia dzieci nie jest dowodem na brak uczuć wyższych, no cóż czasem zdarzają się błędne interpretacje faktów. Nie pisałem o posiadaniu dzieci tylko ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: PYTANIE POZIOM 0 ? wspieranie lichwy to skraj głupoty, ja bym zastanowił się nad nazewnictwem " posiadanie dzieci" ja ich nie mam, przez co mam pewien komfort, a posiadać można odkurzacz i lokówkę. haha jestem w posiadaniu teczki na tw bolka i dwojga dzieci, heh ... jak to k...a brzmi, gdzie szacunek do latorosli ? jakby odpowiedział smyk, jestem w posiadaniu ojczyma ... nędznie.

@Dyl Sowizdrzał: "PYTANIE POZIOM 0 ?" ... czyli wyżej niż 1 :)))))
Ok. masz racje jednak takich potocznych zwrotów się używa, mam tatę, mam mamę, mój tata, moja mama ..., posiadanie to już przegięcie, itp ...
Jakie proponujesz wyście z niefortunnych sformowań, które się przykleiły jak płytki na atlasie ?
Oczywiście wymiana takich sformowań w potocznym języku wymaga sporo wysił ...  wyświetl więcej

  Izabella  (www),  08/01/2017

to wszystko nie jest takie proste. raczej dorośli, a tym bardziej już rodzice - muszą pracować. w sieci jest wszystko jak na tacy... hmmm... nie zgodzę się z tym co piszesz. zawsze były dzieciaki szczęśliwe i mniej, rozpieszczane i nie, mające przyjaciół, czy samotnicy. piszesz, że dopada nas strach? Ciebie dopada? mnie nie i mam zamiar sama postarać się zmienić świat, a jeśli mi się uda i ktoś młody, czy niemłody zechce zmieniać go ze mną - pójdziemy razem

  Kitek,  08/01/2017

@Izabella: Z powodu twoich przedsięwzięć świat się nie zmieni, nawet gdy będziesz miała pomocników.

@Kitek: Świat podobnie jak drzewo rozwija się wielowątkowo i jak z różnymi gałęziami drzewa się dzieje jedne usychają, a inne rosną dalej ..., zależy którą gałąź śledzisz ??

@Izabella: haha uuu hahhahaah zmieniac świat ... o światowidzie (t) !!! nadajesz się jako świeżyzna na kierownicze stanowisko by pomiatać ludzmi po odpowiednim szkoleniu, co ty możesz zmienić dziewczyno, takie teksty walisz jakbyś miała 15...20 lat, chyba ,że masz tyle. świat Cię połknie, przeżuje, przemieli i wydali nie pamiętając nawet twojego imienia. hahahahahaha zmienia świat, heheheheehe dobre !

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Dyl Sowizdrzał: Ten świat, jaki znamy zmierza donikąd. Niebawem cywilizacja nasza zniknie "pod ciężarem pychy i krótkowzroczności". Spróbować zmian chyba można, nawet pod groźbą przemielenia i wyplucia? nie mamy wiele do strarcenia...

  Izabella  (www),  08/01/2017

@Dyl Sowizdrzał: 44 i podtrzymuje co napisałam. zmienię świat, nawet jeśli tylko malutki jego wycinek, ale zmienię.

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Izabella: Możesz zmienić tylko siebie i mieć nadzieję, że świat to zauważy ;)

  Izabella  (www),  08/01/2017

@Kitek: mogę przyjąć zakład, że się mylisz. Bardzo wiele możemy zrobić i zmienić. Na gorsze.. na lepsze... to już kwestia wyborów i podejścia. Mamy wpływ na naszą świadomość, zdrowie, otoczenie. Na rozwój i destrukcję. Na życie i śmierć. Mamy świat jaki chcemy, a narzekanie z kanapy, czy teoria, że nie warto nic robić bo nie zależy od nas - też go kształtuje

  Izabella  (www),  08/01/2017

@Skalny Kwiat: ale przyznasz, że to właśnie również zmiana świata :)

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Izabella: raczej jego zmarszczki... Ale jednak tak ;)

@Izabella: hahahaha, poczekaj trochę, twoja jurność i zapał z czasem zamienia się w potrzebę tzw "świętego" spokoju. A powiedz z czym , czy z kim chcesz walczyć ? jakie masz środki i zaplecze ...choćby intelektualne do prowadzenia działań " zbrojnych" bo tak się składa, że z Zakrawarskim i Heanerem szukamy bojowników ;-) rekrutacja trwa cały czas ... Masz już sformułowane jakieś postulaty ? Jakiś ...  wyświetl więcej

  Izabella  (www),  08/01/2017

@Dyl Sowizdrzał: chyba jestem nietypowa, bo z wiekiem nie chce właśnie tego świętego spokoju coraz bardziej. Serio. Widzę coraz wyraźniej możliwości jakie daje nasz umysł, wiedza, doświadczenie. Oczywiście nie twierdzę, że jestem coraz mądrzejsza, raczej zdaję sobie sprawę z naszych ułomności i słabości i chyba to jest ten początek drogi do zmian. Mogę dostać jutro zawału, może spaść na mnie ufo czy inny kosmiczny odrzut, a zatem nie mogę siedzieć bezczynnie :):)

@Izabella: taaak , śpiesz się dziewczyno i nie omieszkaj pochwalić się na Eiobie swoimi osiągnięciami, lubię ludzi z zainteresowaniami, którzy jeszcze cokolwiek chcą zrobić ... uważaj jeno byś się nie sparzyła, znaczy nie poparzyła.

  Izabella  (www),  08/01/2017

@Dyl Sowizdrzał: będę uważać i dam znać:)

  Kitek,  08/01/2017

Ja zaczynałem od roweru. Jeździłem na nim jak szalony, czasem nie trzymając kierownicy, a kiedy wpadałem na koło najechało na wystający ze żwirówki kamień przewracałem się tłukąc się cały, a przeważnie łokcie i kolana. Sine ślady w postaci kropek od wbitego pod skórę żwiru pozostały mi do dziś.
A co do wychowania? Najgorsze jest chyba wychowanie bezstresowe wprowadzane w życie przez kobiety mniemające dzieci, a działające w ruchach feministycznych.

@Kitek: Nie bez powodu napisałem swą historię, nauki jazdy na motocyklu ;)

@Kitek: jak to jest mniemać dzieci. I w dodatku w ruchu feministycznym. To też jest okrutne.

  Henear,  08/01/2017

Katha, zaprzeczasz sobie, jak chcesz stworzyć "silny młody umysł" skoro jak piszesz- społeczeństwo i tak go przetworzy? Prawda jest taka że polskie społeczeństwo nie istnieje w jednej formie jaką można wyszczegòlnić, to miks wierzeń, historii, wpływòw z zagranicy, obcych wzorcòw i naszych starych ktòre się już nie sprawdzają.
Jaki wg ciebie powinien być dobry rodzic?
Należy pamiętać ...  wyświetl więcej

@Henear: "Należy pamiętać że dorośli sami przecież byli dziećmi ktòre ukształtowało życie w tym kraju, własne decyzje ktòre sprawiły że postrzegają świat w taki a nie inny sposòb. "
...
Dzięki temu mają do wglądu dwie perspektywy, dziecka i dorosłego mają z czego wyciągnąć wnioski i je przekazać swoim pociechom ..., nie muszą się bezkrytycznie stosować do odgórnych ministerialnych kr ...  wyświetl więcej

  Henear,  08/01/2017

@Mariusz Kajstura: no tak ale momenty autorefleksji są zbyt rzadkie, zresztą kogo to obchodzi gdy termin goni termin.

@Henear: Proste pytanie i prosta odpowiedź, to właściwie czyje są dzieci i dla kogo one mają żyć ??
Skoro rodzice sami się nie interesują swoimi dziećmi to jak one maja dorastać i potem wziąć na siebie ciężar przyszłości ??
Co za absurd to 500+, to już jest handel jeszcze nienarodzonymi dziećmi ..., oj jak to widzę to nie chciałbym się odrodzić w przyszłości :(

@Henear: Po tym co się działo jak górnicy wzięli odprawy z kopalń i pozakładali biznesy potem po plajtowali, tak by to należało traktować :))))
https://www.youtube.com/watch?(...)xQ-9iVQ
A tak poważnie to Dzieci są naszą wspólną przyszłością ...

@Henear: Co byś wpajał swojemu dzieciakowi gdyby się taki pojawił ??

  Henear,  08/01/2017

@Mariusz Kajstura: nic bym mu nie wpajał. Chciałbym by zrozumiał ròżnicę pomiędzy nim a światem w jakim żyje.

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Mariusz Kajstura: Dzieci są swoją własną przyszłością raczej...

@Henear: Jeśli się w głupi sposób nie pozbawi dziecka naturalnego czucia to żywa inteligencja robi swoje, jednak trzeba pamiętać że żywa inteligencja czerpie dane z otoczenia jaki dostaną przykład stosunków międzyludzkich taki potem powielą ..., czasem zyski długofalowe są ważniejsze od tych natychmiastowych ..., dziecko na początkowym etapie nie skojarzy powiązania pomiędzy pogodą, czapką a glutami w nosie ..., kojarzy bezpośrednie powiązania, potem zaczyna myśleć coraz dalej ...

@Skalny Kwiat: Nie całkiem, dzieci są naszą przyszłością, a my ich ... jakie fundamenty im zostawimy na takich będą żyły ..., a jak one będą żyły tak też będą nam pomagać kiedy ręce zaczną nam grabieć i pamięć zawodzić ..., ale i tak jeszcze będą korzystać z zasobów naszych doświadczeń ...
W przeszłości poświęciliśmy trochę czasu i cierpliwości na słuchanie opowieści umierającej matki ojczy ...  wyświetl więcej

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Mariusz Kajstura: To się nazywa współzależność, ale nie przyszłość ;)

@Skalny Kwiat: Nie ma elektryczności bez magnetyzmu i odwrotnie, bez takiej współzależności nie ma światła, chodzi o uświadomienie tej współzależności. Tego nie przeskoczymy :)
... pozostaje kwestia odejścia i przygotowania potomstwa na takie odejście, tak by na siłę nie trzymało nas przy życiu i tracąc przy tym własne życie ...
To bolesny temat, ale zamiatanie go pod dywan niczego nie zmieni tylko pogorszy ...

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Mariusz Kajstura: No, wolny wybór w sprawie eutanazji i aborcji to rzeczywiście gorące tematy...

@Skalny Kwiat: Nie chodzi o eutanazje, ale podtrzymywanie życia na siłę ..., ku uciesze przemysłu medycznego nie jednokrotnie za sprawą pokaźnych kredytów ... Jak spotykam 50, 60 letnie samotne osoby które już same ledwo żyjąc, jeszcze opiekują się i przewijają swoich rodziców nie jednokrotnie okazuje się że opiekunowie umierają przed swoimi rodzicami, to sam nie wiem kogo żałować :( Jak jest zgod ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: taaa odwrócona hipoteka to jest szczyt kurewstwa, aborcja i eutanazja dostępna dla kazdego, po 3 abordażu podwiązanie jajowodów ... hehe i nasieniowodów kogutowi. z martwych płodów nivea zwiekszy produkcję kremów a podwiazani chłopcy zasilą chórki koscielne

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

Umysłów silnych czy nie, nie można stworzyć... Umysł jest. Może być rozwijany tylko i wyłącznie przez jego nosiciela. Czy może należałoby odpowiadać za jakość zamieszczanych sformułowań?

@Skalny Kwiat: ... w większości przypadków wystarczy tylko przestać przeszkadzać :)

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Mariusz Kajstura: Uhm... w tym sensie wielu rodziców jest kulą u nóg swoich dzieci ;)

@Skalny Kwiat: ... tak bywa że dziecko prędzej znajduje rozwiązanie niż dorosły, potem to trzeba pokornie zweryfikować nie podcinając skrzydeł i przyjąć :)
... szkoda tej dziecięcej fantazji i zapału :(

Nie chcesz napisać ile masz lat , ile lat ma twoje dziecko... po treści przypuszczam że jesteś jeszcze przed 30 stką a dzieciaka masz kilkulatka ( 3, 5 ?) dużo jeszcze przed Tobą, podejrzewam, że jesteś niestety samotną matka wychowującą dzieciaka , sporo dziś takich dziewczyn, kiedyś środowisko niejako zmuszało dziecioroba do żeniaczki, a ten co nie chciał miał na tyle honoru , jeśli to w ogóle m ...  wyświetl więcej

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Dyl Sowizdrzał: NIe każdy może, potrzebuje czy musi być rodzicem, na szczęście. Ale gdyby macierzyństwo i tacierzyństwo były całkiem świadome, to biada temu światu... a może błogosławieństwo? Zależy jak na to spojrzeć... Tobie Dylu zaś polecam moje artykuły o autentycznym dzieciństwie i inne z cyklu wychowawczych. Co prawda, ludzie nie do końca akceptują moje metody wychowawcze, ale za to mój syn jest szczęśliwy i na całkiem przyzwoitego faceta wyrasta ;)

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Dyl Sowizdrzał:Te na start powinny ci wystarczyć... Potem z pamiętnika kreatywnego belfra ;) http://eiba.pl/3
http://eiba.pl/2
http://eiba.pl/v
http://eiba.pl/v

  Henear,  08/01/2017

Dylu a jakbyś się jak u huxleya z pròbòwki urodził, n wstępie zaklasyfikowany wg swojej przyszłej uwarunkowanej użyteczności to nawet narzekać byś nie mògł.
Czasami lepiej zostawić życie przypadkowi, inaczej ròżnorodność by umarła.

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Henear: Też racja... Ale myślę, że Natura znalazłaby w końcu sposób na zróżnicowanie nawet społeczności z próbówki...

@Henear: Dyrektor Ośrodka Rozrodu i Warunkowania taką pokrakę jak ja z pewnością wyśmietnikowałby... albo zaaplikowaliby „zwykłą dawkę tyfusu i śpiączki” i zasiliłbym grono pracowników tropikalnych.
Embriony intelektualistów alfa-plus ... może tu bym się znalazł...haha soma to dzisiejsza tv, jakbym znalazł sie w realiach Huxleya to nawet nie wiedziałbym ,że jest inny swiat ... więc nie mają ...  wyświetl więcej

@Skalny Kwiat: Z naturą jest jak z rzeką, nawet jeśli płynie jednym korytem to i tak nurty w niej są zróżnicowane, a jak postawi się tamę to poprzesiąka i poszuka sobie ujścia choćby w postaci wielu drobnych strumyków ...

Chronimy dzieci do 18 roku życia, a potem już będą dorosłe i wejdą bezproblemowo w świat dorosłych. Nie wejdą. Wpadną pod pierwszy lepszy tramwaj. Wychowanie to cały proces z jego błędami, porażkami, wzlotami i upadkami. To składa się na doświadczenie życiowe. Czasem bolesne, ale na to nie ma rady. Opowiadanie o ochronie to pozbawiona sensu akademicka dysputa.

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Hamilton Starszy: Pełna zgoda. Im większy parasol ochronny tym większa hodowla życiowych nieudaczników.

..."mój syn jest szczęśliwy i na całkiem przyzwoitego faceta wyrasta ;) " to jest subiektywna Twoja i jego ocena... dorośnie, zobaczysz co Ci powie, chwała Ci za to, że wychowujesz go z dala od kato ciemnoty, ale co będzie dalej . . . ludzie wychowują dzieci, po latach się okazuje,że człowiek odkrywa w sobie coś , o czym rodzic / rodzice nie mieli przez całe życie pojęcia ( skrajne przypadki / hom ...  wyświetl więcej

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Dyl Sowizdrzał: To już nie tylko moje i jego zdanie... Sygnały dochodzą także z zewnątrz od naszych obserwatorów ;) Uczę mojego syna zdrowego egoizmu jak i dawania z siebie. Pokazuję mu manipulacje, uzmysławiam, kiedy manipuluje sam i zawsze nakłaniam do rozwagi, czy świadomość manipulowania kimś bądź świadomość bycia manipulowanym jest mu na tyle potrzebna, że musi ja zastosować, bądź żyć z tą w ...  wyświetl więcej

@Skalny Kwiat: żeby choć z 50% społeczeństwa miała takie podejście...tematu nie rozwijam, arty przeczytam w wolnej chwili.

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Dyl Sowizdrzał: Nie pospieszam i nie narzucam, wiesz o tym ;) Ale ciekawam twego zdania. Bo juz spotkałam się z opinią, że nie pasuję do 2/3 społeczeństwa polskiego ;)

@Skalny Kwiat: Silna jesteś :)

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Mariusz Kajstura: Nie mam wyjścia, tzn mam - awaryjne, co pozwala mi wciąż funkcjonować i nawet mieć popleczników w tej pozostałej 1/3 ;)

@Skalny Kwiat:I to jest sednem, a nie jakaś wydumana ochrona. To jak z dzikim zwierzęciem, które zabierzemy z lasu, nakarmimy przez zimę i na wiosnę wypędzimy z powrotem do lasu. Zginie. I to ta "ochrona i troska" będzie tego przyczyną. Człowiek też musi poznać wszelkie niuanse środowiska w którym żyje

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Hamilton Starszy: Uhm... Dlatego też nie udomawiam dzikich i półdzikich zwierząt - wspomagam zimą i pozwalam funkcjonować w warunkach, w jakich się urodziły. Wielu kociarzy nie rozumie na ten przykład mojego podejścia do kotów "gankowych" i niekastrowania tych wolno żyjących, które muszą sobie radzić w swoim świecie. Z dziećmi jest tak samo... Muszą organoleptycznie poznać życie - i tak nie uwierzą nam na słowo ;)

@Skalny Kwiat: Gdyby kiedyś przypadkiem się zdarzyło że w okolicach Rybnika miałabyś jakieś spotkanie autorskie to proszę, daj znać :)

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Mariusz Kajstura: Mariusz, wystarczy pójść do swojej biblioteki i im zaproponować sprowadzenie mnie na spotkanie autorskie. Rybnik nie tak daleko od Wrocka. Bywam na Śląsku przecież. Jak chcesz, to napisz na priv, to podam ci materiały reklamowe i propozycje warsztatów tudzież tematyki spotkań i namiary :)

@Skalny Kwiat: Dawno nie byłem w naszej miejskiej bibliotece, teraz mam okazje się wybrać w jej okolice ;)
... w sprawie materiałów to jutro mogę pogadać DK Chwałowice ( dzielnica Rybnika ), mam go pod nosem :))))

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Mariusz Kajstura: Pisz na priv to ci odpiszę :)

@Skalny Kwiat: Ok :)

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Dyl Sowizdrzał: Właśnie kilka minut temu mój 13-letni syn zrobił sobie lampę do pokoju, korzystając z materiałów mojej pracowni "Strefa Bałaganu", hehe... rozebrał starą na części, bo mu się nie podobała i użył starego przyrządu pomiarowego z odzysku, zdaje się amperomierza, plus części z poprzedniej lampy, by zrobić sobie doprawdy interesujący obiekt świecący... ;) Widzisz, moje metody wychowawc ...  wyświetl więcej

@Skalny Kwiat: Pogratuluj mu odemnie :))))

@Skalny Kwiat: czyli ta tytułowa prawda nie jest taka okrutna.

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Hamilton Starszy: To nie mój tytuł przeca :) Od kiedy prawda jest okrutna? Wszak ma nas wyzwolić...

@Skalny Kwiat: Ten miernik ( pod lampką ) to najprawdopodobniej reflektometr, miernik monitorujący moc wysyłaną z radiostacji i moc odbitą z anteny, stosowany przez krótkofalowców do strojenia anten ...
Może teraz zbuduje własną rozgłośnię albo radiostacje :)

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Mariusz Kajstura: O, widziałeś na fb? Dostałam te urządzonka od jakiegoś wyzbywającego się śmieci rodzica :)

@Skalny Kwiat: Tak, ja swój pierwszy kontakt z prądem miałem mając 5 lat były to gwoździe i gniazdko z tond ta moja fascynacja prądem ;)

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Mariusz Kajstura: A czemu nie ma cię u mnie w znajomych? Wyślę mojego syna do ciebie na stronkę... No tak, dopiero zajarzyłam, haha... mamy www wypisane przy nickach ;)

@Skalny Kwiat: Nie mam konta na FB, jedynie teraz działam na Eiobie , mam konto na NK ale am już nie bywam. Mój kontakt z światem zewnętrznym jest ograniczony ;)
To stara strona i pewne marzenia co minęły ...

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Mariusz Kajstura: Aaa, ale memu synowi się zapewne przyda... Na Nk nie bywam w ogóle...

@Skalny Kwiat: Wrocław jest stolicą Polskiej elektroniki :))))

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Mariusz Kajstura: Gdybyż elektronika leżała w polu moich zainteresowań, zapewne bym o tym wiedziała... Ale tak, to hmm... :) Pozdrówka od mego syna, któremu właśnie zwarcie w lampie się zrobiło... poszedł lutować ponownie...

@Skalny Kwiat: ... spokojnie da sobie radę, byle by się zbyt szybko nie zniechęcał :)
w Wrocławiu powinny jeszcze działać różne kluby modelarskie, krótkofalarskie, itp ..., czasem może potrzebować rady jak coś nie będzie wychodziło ;)

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Mariusz Kajstura: No co ty, właśnie krzyknął ze swojego pokoju, że lut mu poszedł... Nawet sobie kolacji nie zrobił, tylko naprawia...

@Skalny Kwiat: .... ma bakcyla :))))) ... to cieszy ;)
Ktoś mu pokazywał jak lutownicą operować ?
Tu fajna stronka z podstawami
http://forbot.pl/blog/artykuly(...)-id5151

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Mariusz Kajstura: Kilka lat temu sobie lutownicę zażyczył na jakąś okazję ;) Widać ciągle coś go do majsterkowania ciągnie... To chyba moje wychowanie - jak miał trzy lata to dostał pas ciesielski na miarę szyty i młotek, gwoździe, śruby i śrubokręt, rękawice i google ochronne i parę innych ciekawych rzeczy plus pniaki do ich wbijania i wkręcania... To były czasy... Lutowanie w internecie na youtube podpatrzył ;) A gorącym klejem i pistoletem klejowym to od lat 5 operował...

@Skalny Kwiat: Dziś już o wiele łatwiej o wiedzę, mamy spore możliwości oby tylko odpowiednio z nich korzystać...
Sam sobie oglądam różne wykłady uzupełniając wiedzę, czasem coś trudno sobie przypomnieć, albo znaleźć ... ;)
"Widać ciągle coś go do majsterkowania ciągnie... " ... czuje się mężczyzną :)
fajny kursik ..
http://forbot.pl/blog/artykuly(...)-id5151

@Skalny Kwiat: Różne części i elementy można z starej elektroniki wymontować, to też uczy manualnego obcowania z elektroniką i nie trzeba kupować na potrzeby edukacyjne :)

@Mariusz Kajstura: Marian ... z tond" ... również twoje pendolino do wierzeń w cuda ?

@Dyl Sowizdrzał: ... moja genetyka nie przyjmuje pojęcia niemożliwe :))))))
... wszystko jest kwestią czasu i inteligentnego uporu :D
Ps. Byka walnąłem dzięki http://sjp.pl/st%C4%85d

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Mariusz Kajstura: Ja nie kupuję - recykling uprawiam :) Właśnie jutro elektryka wzywam - przez synowe kabum spowodowane urwaniem lutu korki wywaliło i niestety nie mamy prądu w kilku kontaktach teraz ;) Hehe...

@Skalny Kwiat: Nie martw się niedługo sam sobie z korkami będzie radził ... ;)
Mnie kiedyś ojczym nawet zakazał zabaw z elektrycznością, po tym jak brat go postraszył mówiąc że z 4,5V bateryjki uzyskuje 500V ..., ojczymek zbladł :))))
.... jak będzie elektryk to niech mu objaśni zasady bezpieczeństwa obcowania z elektrycznością, zabraniać nie ma co ciekawość zwycięży :)))))

@Skalny Kwiat: Te "korki" w domku czy mieszkaniu ?
Można wymontować z starej lampki halogenowej transformator 12V AC, i na takim napięciu będzie mógł syn bezpiecznie eksperymentować ...
http://ster-tronic.pl/images/m(...)05b.jpg

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Mariusz Kajstura: Włączył tę domorosłą lampę w moim pokoju do kontaktu i jak ten lut przerwał się, to nastąpiło spięcie i wywaliło korki z jednego obwodu oraz jego zabezpieczenie. Po włączeniu korków kontakty nadal nie działają. I co teraz???

@Skalny Kwiat: To instalacja jedno czy 3 fazowa ?
Możliwe że poszły korki trochę większe, a może połączenie gdzieś w instalacji puściło...

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Mariusz Kajstura: nie mam pojęcia.

@Skalny Kwiat: A masz prąd na innych gniazdkach ?
Dom czy mieszkanie ?

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Mariusz Kajstura: Mam prąd w innych gniazdkach. Mieszkanie w budynku. I tak dobrze, ze nic nie wybuchło ;) Lampa działa po naprawie...

@Skalny Kwiat: lepiej zadzwoń po elektryka. Korespondencyjna naprawa może skończyć się w szpitalu, a prawda o elektryczności może być okrutna i bolesna.

@Skalny Kwiat: To prawdopodobnie padł jeszcze bezpiecznik na fazie, tak czasem się dzieje jak faza jest dodatkowo obciążona ( grzejnik ) na innych obwodach, wtedy wywala bezpiecznik ten najbliższy od zwarcia i jeszcze ten co jest nad nim :)
Przy instalacjach 230V to przy próbach, dobrze jest uważać na oczy niech zakłada jakieś okulary ochronne ..., na początek lepiej by się bawił niskim napięciem 12V do 10A wtedy nawet jak coś zewrze to nic się nie stanie i będzie bezpiecznie ;)

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Mariusz Kajstura: Tak pomyslałam. Że bezpiecznik spaliło... Hamiltonie, jutro przyjdzie elektryk, nic sama i tak nie wymienię, bo nie wiem jak ;)

@Skalny Kwiat: jak nie masz automatów to , tak ale jeśli masz automatyczne to wystarczy ten który jest skierowany w dół kciukiem włączyć ( przeciągnąć) do góry. Oj.... chłopak taki majserkowicz, trzeba ,żeby i potrafił włączyć bezpiecznik, choć moim zdaniem, nie wiem czy to dobry pomysł, żeby dzieciak bawił się z prądem.
Zobacz Marian tego przykładem ! prąd go popieścił, z ws'ki spadł i teraz jak go najdzie gada takie glupoty o bozi, że ciarki po udach... haha przechodzą

@Skalny Kwiat: wieczór przy świecach też ma swój urok. Może ci się to tak spodobać, że przepędzisz elektryka.

@Skalny Kwiat: Może nawet wymieni to jakiś sąsiad jak się okaże że u niego w gniazdkach też prądu nie ma :D

@Hamilton Starszy: ..., a co jak elektryk będzie przystojny ?

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Hamilton Starszy: Nie jest tak źle... tylko prądu nie ma w kilku gniazdkach... Światło jest i komp działa ;) Tylko TV nie mogę odpalić, co nie jest wielkim zmartwieniem, bo i tak nie oglądam i prania nie mogę zrobić, czego i tak nie zamierzałam. Suma sumarum, lampa u syna świeci :)

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Dyl Sowizdrzał: Dylu, paluszkiem to i ja umiem bez porad pociągnąć bezpiecznik... Wsio zrobiłam, a prądu w gniazdkach nadal nie ma. A mój młodociany syn nie zrobił niczego tragicznego - skonstruował lampę w której jak lutował, to zapewne niedokładnie. Po poprawce wsio działa jak trzeba, tylko bezpiecznik i jego zabezpieczenie okazały się niereformowalne ;)

@Skalny Kwiat: z tym sąsiadem uważaj. Po ciemku nie zauważysz i śniadanie będziesz musiała szykować dla 3 osób.

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Hamilton Starszy: O, jaki troskliwy ;) U mnie iluminacja jak na Mariensztacie, a śniadania jem w pracy i nikomu nic nie szykuję ;)

@Skalny Kwiat: i tak to płynnie przeszliśmy od troski nad potomstwem do troski o ich matki.

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Hamilton Starszy: mamy talent po prostu :)

@Skalny Kwiat: a wmawiają nam, że nie potrafimy się porozumieć, nawiązać kontaktu bezpośredniego a cały nasz świat to internet.

@Hamilton Starszy: haha dokładnie "paluszkiem to ja umiem bez porad" ;-) śniadanko na 3 osoby i paluszkiem to wskażesz tylko gdzie gamoń na gary zmyć , hahahaha rano.

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Dyl Sowizdrzał: hahaha... gamoni mi nie potrzeba... nawet do zmywania ;)

@Skalny Kwiat: eee tam , a taki Marian K, zmywarka - filozof, gęba się nie zamyka, czasem coś mundrego powie, już widzę ,że deklaruje się być Twoim menedżerem i organizuje Ci wieczorki autorskie w zaprzyjaźnionych placówkach czytelniczo - oświatowych ;-) a to wpadnie lampkę i korki naprawi, hahahaha hahahaha , hahahaha no tak a co będzie jak by chciał ...kota pogłaskać , hahahahahaha ;-) ;-) hmmm, którego , bo masz chyba yyy 2 ? haha

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Dyl Sowizdrzał: Oj Dylu Dylu... ty się chyba prosisz o balladkę, jak Darkwater ;) http://eiba.pl/w

@Skalny Kwiat: haha no tak, szkoda, że nic nie pisał a się mądrzył, ja cos tam, cos tam pisze, a z wierszowaniem nie mam problemów, ale chyba nie chciałbym się łapać z profesjonalistką, to byłaby nie równa potyczka, więc wybacz nietakt z mankiem zmywarką ;-)

  Skalny Kwiat  (www),  09/01/2017

@Dyl Sowizdrzał: Wybaczam... Czarownice nie trzymają urazy zbyt długo ;) Co do Darkwatera - Piotruś był niepowtarzalny - potrafił załatwić każdego oponenta w białych rękawiczkach. Nigdy nie był niecenzuralny... Ale wszyscy drżeli przy każdym jego pojawieniu się, tzn ci, którzy z braku poczucia humoru zapominali o rzetelności i/lub kunszcie słowa ;)

@Skalny Kwiat: spać też nie mogą ... kurwa , ja cierpię na bezsenność już od kilku lat.

  Skalny Kwiat  (www),  09/01/2017

@Dyl Sowizdrzał: dzisiaj jakomsik zmora mnie dopadła i dusi... Kaszel właśnie opanowuję, więc pozycja śpiącego nie wchodzi w grę... Nadrabiam zaległości na eioba i łezką mi oczy zachodzą jak do starych dyskusji pod artami wracam... Kurczę, to se ne vrati...

  katha,  08/01/2017


To życie pokaże czy było się dobrym rodzicem czy nie. Nie ma na to recepty. Dzieci same wybierają drogi, którymi często błądzą.
Mieć dzieci, czy nie. Każdy ma prawo wyboru, ale każdy kto je ma ma względem niego wielkie plany. A kim to on nie będzie w przyszłości. Jakże bardzo się staramy by stworzyć im idealne pole rozwoju. Więc dlaczego błądzą i marnują swe życie.
Mordercy i ...  wyświetl więcej

@katha: " Więc dlaczego błądzą i marnują swe życie." ... mają swoją ciekawość świata, nie czuja tego co się im przekazuje chcą same to poczuć, często pojawiają się "autorytety" z piekła rodem i błyskają po oczach swoimi fleszami ... Ciężka jest rola rodzica :(
"Gdyby tylko królowie mogli by mieć potomstwo, dziś było by pełno księżniczek i księciuniów a nie było by komu upiec chleba. " ... chyba coś takiego się dzieje :(

  katha,  08/01/2017

@Mariusz Kajstura: jak dla mnie ciężka ale jednocześnie wdzięczna

@katha: ... :)

@katha: @katha: co ty pleciesz dziewczyno !!!
"nie uwolnimy się od nich, ale chyba są sprytniejsi od nas skoro to oni pociągają za sznurki, "
z łaski swojej mów i pisz za siebie ( a nie my !, nie ma my, ja nie podzielam twoich poglądów) najpierw gadasz , że na wybory musisz chodzić, potem ,że są cwańsi, kur... ile ty masz lat ? na wybory !, hehe co wybierasz ? ktora urnę ? z gangreną ...  wyświetl więcej

  katha,  08/01/2017

@Dyl Sowizdrzał: na pewno myślisz, że jestem za dzisiejszym rządem i tu grubo się mylisz. Nie potrzebowałam pięciu punktów by iść na wybory. Każdy głos nie oddany dla Pisu to już dużo. Nie chciałam by wygrało również PO, gdzie poszedł głos nie ważne, ważne, że to i tak mało by zaprotestować. To mój taki protest przeciw władzy.

no, powiedzmy , że się zrehabilitowałaś po części ;-)

choć pozostałe Kukizy, liderzy innych partii nie zrobią nic. polityko to szambo bez dna jak religia. A teraz pocałuj w stópkę Jezuska i spać ;-) haha

  katha,  08/01/2017

Mi jakoś nie Jezusek przyszedł do głowy tylko krowa, która dużo mruczy a mało mleka daje. Porywczy jesteś jak cholera.

@katha: lubię konkret i rzeczowość, tym bardziej im poważniejsze są sprawy. Oglądam w tle na kulturze mój ulubiony film "dzień świra" hahah oglądam go po raz 10 i zawsze mnie rozkłada na łopatki, jakby ułamek mego własnego jebanego żywota. ...15 lat powiadasz ? to już kawal chłopa, bedzie miał kto Cię bronic chronić, przed sama sobą jak zaczniesz natarcie na ...;-) swiat" , sądzisz ,że udało ci się życie ? a naprawianie należałoby zacząć od samego siebie... ?

  katha,  08/01/2017

@Dyl Sowizdrzał: a Tobie udało się życie?

niestety nie, stawiałem chyba zbyt wysoko porzeczkę, do dziś szukam swojej ...hahah Małgorzaty, ale jak znajdowałem , to nie było na nią miejsca w moim życiu. Poza tym wszystko zależy do czego / kogo porównam, dla jednych znajduje się w komfortowej sytuacji dla innych w skrajnie skrajnej. Nie jest najgorzej, ale szklanka z wódką do połowy jest pełna , hahahaha. spać nie możesz?

  Skalny Kwiat  (www),  08/01/2017

@Dyl Sowizdrzał: Jak do połowy pełna to całkiem komfortowo ci w życiu ;)

@Skalny Kwiat: haha, tak jak napisałem, w porównaniu z większością moich rówieśników moje na wierzchu ;-)

Moim zdaniem masz ostatnio nerwowy czas katha.
Widać to po wierszach i po tym artykule.
Artykuł w miarę standard. Nic nowego...
My (rodzice, wyborczy, składniki zycia) chcemy dobrze ale oni (społeczeństwo, politycy) są be i psują nam naszą robotę ...
Po prostu przelałaś swoje frustracje na tekst.
Ale w/g mnie nie dotknęłaś nawet najważniejszego :-)))
.
...  wyświetl więcej

  katha,  09/01/2017

Nerwowy czas? Niekoniecznie, po prostu zmieniłam temat do pisania, by nie było nudno.
I Tobie najlepszego ...

  Koriolan,  09/01/2017

@katha: temat popularny ... widać po ilości komentarzy :-))))
.
Chciale Ci zarzucić brak przemyślenia tematu ...
Ale jeśli napisałaś to tylko z nudów, to szkoda bić piany :-)))

  katha,  10/01/2017

@Koriolan: Miałam na myśli wcześniejsze moje wpisy, uznałam, że trochę nudą zawiewa. Ten artykuł faktycznie, chwila, bez zastanowienia, poszło. Tak to jest, kiedy człowiek nie zastanowi się dwa razy zanim coś się powie.

  Manga,  13/01/2017

Prawda kochana to ja ... albo Ty jeśli się uprzesz. Prawda moja kochana jest erotyczna ... zwodzi rąbkiem odsłoniętej piersi i pięknych archetypalnych bioder zaciśnięte uda ...

A zobacz ... ja mam teraz problem ... jak Twoje nogi wiary we mnie rozewrzeć ...

Jestem ekstremum wszystkiego, a przede wszystkim gówna, którego się wstydzisz ....

Ja perwert słowa .... patrzący z obrzydzeniem na fiziologiczność Twoją, która ciągle wymaga chusteczek, perfumów i ... papieru



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2016 grupa EIOBA. Wrocław, Polska