JustPaste.it

Bezpośrednia motywacja? A dlaczego nie!

Dlaczego i w jaki sposób warto motywować, angażować, zabiegać i dbać o swoich klientów i partnerów biznesowych? Sprawdż!

Dlaczego i w jaki sposób warto motywować, angażować, zabiegać i dbać o swoich klientów i partnerów biznesowych? Sprawdż!

 

motivation directNa współczesnym szeroko pojętym rynku biznesowym coraz więcej firm dostrzega zalety wynikające z prowadzenia działań marketingu bezpośredniego. Przedsiębiorstwa z różnych sektorów polskiej gospodarki coraz chętniej inwestują w akcje promocyjne skierowane nie tylko do konsumentów, ale również do swoich partnerów biznesowych. Pomagają im w tym profesjonalne programy lojalnościowe oraz motywacyjne.


Direct marketing


Marketing bezpośredni opiera się głównie na oryginalnych i bezpośrednich komunikatach kierowanych do starannie wyselekcjonowanych oraz spersonalizowanych odbiorców (klientów), często pozostających z nadawcą (firmą) w indywidualnym kontakcie. Głównym celem marketingu bezpośredniego jest budowanie pozytywnego wizerunku marki oraz pozyskanie spontanicznej, natychmiastowej oraz mierzalnej reakcji klienta.


Motywuj i angażuj


Programy lojalnościowe oraz motywacyjne nie tylko stanowią doskonałą alternatywę dla działań reklamowych i promocji sprzedaży, ale również pozwalają na idealne dopasowanie przekazu do grupy docelowej, monitorowanie efektów tych działań oraz na wykształcenie w odbiorcach komunikatu lojalności do firmy oraz jej produktów.


BLT (ang. Below The Line) to działania reklamowe skupione na programach lojalnościowych, konkursach, loteriach, programach motywacyjnych, eventach, itp., które skierowane są do indywidualnego odbiorcy. Skupmy się jednak na programach lojalnościowych oraz motywacyjnych. Są to przede wszystkim długotrwałe działania marketingowe, których głównym celem jest budowanie oraz podtrzymywanie jak najlepszych relacji z konkretnymi, najbardziej atrakcyjnymi dla firmy konsumentami.


Coś za coś


Z prowadzanych badań marketingowych jasno wynika, że koszt pozyskania przez przedsiębiorcę nowego klienta jest o wiele większy niż utrzymanie przy sobie już posiadanego. Programy lojalnościowe oraz motywacyjne kierowane są zarówno do konsumentów (B2C), jak i partnerów biznesowych (B2B). Pozwalają one zwiększyć sprzedaż produktów lub/i usług, zmotywować konsumentów, zbudować pozytywny wizerunek marki w oczach klientów oraz partnerów biznesowych, a także zyskać nowych odbiorców konkretnej marki.


Aby właściwie dobrać oraz użyć odpowiednich narzędzi marketingowych, które zainteresują konsumentów marki, należy przede wszystkim określić cel, do którego chcemy dożyć oraz cenę, jaką będziemy w stanie za to zapłacić. Budowanie pozytywnych relacji z odbiorcami kosztuje, jednak, jak to mówią, cel uświęca środki. Taka inwestycja prędzej czy później na pewno się opłaci.


Artykuł powstał przy współpracy z firmą https://www.motivationdirect.pl/