Login lub e-mail Hasło   

Efektywniejsza droga do brązowego złota

Grupa PAARI zoptymalizowała procesy rejestracji i załadunku w Łużyckiej elektrowni Schwarze Pumpe, należącej jeszcze do niedawna do szwedzkiego koncernu Vattenfall Europe Mining AG.
Wyświetlenia: 274 Zamieszczono 13/02/2017

Na terenie elektrowni, PAARI wprowadziło szereg rozwiązań, mających na celu zoptymalizowanie procesów logistycznych oraz skrócenie procedur związanych z wydaniem towaru oraz odprawą pojazdów ciężarowych.   

Skrojony na miarę system dba o przebiegający bez zakłóceń załadunek, zachowanie wszelkich sugerowanych ram czasowych, jak i o możliwość optymalnego planowania oraz przejrzystość wszystkich procesów, zarówno po stronie klienta, jak i elektrowni. 

Szwedzki koncern energetyczny Vattenfall, w kwietniu bieżącego roku podpisał umowę sprzedaży aktywów związanych  z węglem brunatnym w Niemczech na rzecz czeskiej grupy energetycznej EPH i jej finansowego partnera PPF Investments.

W lokalizacji Schwarze Pumpe, znajduje się jego aktualnie najnowocześniejszy na świecie zakład. Już od dziesięcioleci, lokalizacja ta uchodzi za miejsce, w którym zastosowanie znajdują innowacje naukowo - techniczne. Na przełomie ostatnich lat miejsce to rozwinęło się do roli multi funkcjonalnego parku przemysłowego, z którego możliwości korzysta około 80 firm i ponad 4.250 zatrudnionych.

Chaos i korki na drogach dojazdowych

O tym jak wiele nowy system wprowadzony przez firmę PAARI dał elektrowni oraz kierowcom, obsługującym tę lokalizację, obrazuje krótkie spojrzenie wstecz.

Przed wprowadzeniem systemu, ruch pojazdów ciężarowych blokował bowiem wszelkie dojazdy do firmy jak również tworzył korki na samym terenie parku przemysłowego.

Elektrownia przyjmuje i odprawia w szczytowym sezonie, do 350 pojazdów dziennie. Po wprowadzeniu systemu, odbywa się to w sposób płynny, bez korków oraz ze znacznie krótszym czasem oczekiwania na wjazd.

Dzieje się to m.in. za sprawą bezbłędnie działającego systemu okien czasowych,  w którym spedytor, tuż po zawarciu umowy z firmą, może wybrać przedział czasowy, w którym ma się następnie zgłosić po zakontraktowany towar. Podczas rezerwacji okna, przydzielany jest numer referencyjny, który służy do późniejszej identyfikacji zlecenia i kryje w sobie wszelkie niezbędne dane dostawy. 

Pager informuje na bieżąco

Przydzielenie okien czasowych, w sposób namacalny przyczynił się do znacznego zmniejszenia nieskoordynowanego ruchu na terenie elektrowni, oraz na drogach dojazdowych wokół niej. Ruch pojazdów został równomiernie rozdzielony na cały dzień. Proces samej rejestracji, został ponadto maksymalnie uproszczony. Firma wyszła tym samym naprzeciw oczekiwaniom kierowców, którzy nierzadko gubili się w dotychczasowych procedurach. Po implementacji systemu PAARI, kierowcy rejestrują się za pomocą przydzielonych im wcześniej numerów referencyjnych, a system weryfikuje ich dane. Jeżeli wszystko się zgadza, kierowca otrzymuje do ręki pager, z którym udaje się na teren parkingu.

 

Dopóki kierowca nie zostanie wezwany do wjazdu za pośrednictwem pagera, może odbywać on w sposób niezakłócony swoją przerwę. Jak tylko miejsce przewidziane do załadunku jego pojazdu jest dostępne, zostaje on o tym powiadomiony odpowiednim sygnałem akustycznym i wizualnym. Wezwany kierowca wymienia następnie pager na kartę chipową i podjeżdża w wyznaczone miejsce. karta chipowa staje się jego „dowodem osobistym”, na terenie całego zakładu. Już sam wjazd i otwarcie szlabanu możliwe jest dopiero po zeskanowaniu karty. Po podstawieniu pojazdu w miejscu załadunku, system wagowy i załadunkowy dba o automatyczny załadunek określonej w zleceniu ilości.

Ekran dotykowy mówiący wieloma językami

Po zakończeniu procesu załadunku, kierowca udaje się do jednego z siedmiu zainstalowanych na terenie firmy terminali samoobsługowych PAARI i na jego ekranie dotykowym, po wybraniu obsługi w sobie znanym języku, ma możliwość wydrukowania niezbędnych dokumentów dot. załadunku oraz masy pojazdu i towaru na nim. Dzięki temu kierowca otrzymuje wszelkie dokumenty, które musi następnie przedstawić swojemu klientowi.

Podczas opuszczania terenu parku przemysłowego, kartę zwraca się w terminalu wyjazdowym, a wizytę kierowcy uznaje się za zakończoną.

Wyjątek stanowią pojazdy własne koncernu. Kierowcom tych lub innych wyznaczonych pojazdów zostają przydzielone karty tzw. wielokrotnego użytku.

Po początkowej niepewności i nieśmiałości w użytkowaniu terminali i nowych technologii, wśród kierowców i użytkowników zapanowało zadowolenie i poczucie  wdzięczności, za umożliwienie im sprawnego przejścia przez proces zgłaszania się i załadunku. Rejestracja kierowcy została znacznie skrócona i trwa aktualnie od 30 sekund do maksymalnie 2 minut.

Przejrzysty proces, bezbłędna dokumentacja

Dla firmy Vattenfall duże korzyści już od samego początku zaczęły płynąć z faktu transparentności wszystkich procesów. System PAARI dopasowany idealnie do specyficznych potrzeb firmy, pokazuje w czasie rzeczywistym, ale również archiwizuje, przebieg wszystkich zdarzeń związanych z przyjęciem i odprawianiem pojazdów. Od rejestracji, poprzez załadunek, aż do zamknięcia się szlabanu za pojazdem, który opuścił teren firmy.

Dla osób zarządzających procesami logistycznymi, niezwykle pomocną stała się możliwość pozyskania informacji na temat aktualnego położenia konkretnego pojazdu na terenie elektrowni. Firma zminimalizowała ryzyko otrzymania kary umownej za przetrzymanie pojazdu, a możliwość wystąpienia korka na wjedzie została praktycznie wyeliminowana.

Cały system jest niezwykle wydajny oraz zapewnia zadowolenia i korzyści dla każdej ze stron. Kierowcy oszczędzają czas i energię, gdyż mają duża lepszą orientację na miejscu i nie muszą martwić się więcej pustym przebiegiem czy długim czasem oczekiwania.

Oprogramowanie titan® libra firmy PAARI dba o przejrzystość procesów załadunku i elastyczność w przypadku wystąpienia nieoczekiwanych zmian. W efekcie prowadzi to do optymalnego odciążenia miejsc załadunkowych, w sytuacji, kiedy zarejestrowany kierowca nagle zostaje zadysponowany w inne miejsce.

 

Również klient końcowy może znacznie lepiej ułożyć swoje plany, gdyż system pozwala mu z dużą dokładnością określić czas dostawy. Otrzymuje on informacje o transportowanym towarze oraz czasie załadunku i momencie opuszczenia parku przemysłowego przez kierowcę.

System PAARI wprowadził również wiele udogodnień i usprawnił pracę osób odpowiedzialnych w Vatenfall za sprzedaż. Jak przyznaje Luisa Appelt: „ Przed wprowadzeniem rozwiązania PAARI, firma od wielu lat zmagała się z tzw. wielokrotnym obciążeniem, gdyż każdy kierowca musiał kilkukrotnie podchodzić do biura w celu zatwierdzenia poszczególnych etapów odprawy. Aktualnie kierowca zgłasza się do personelu zakładowego tylko raz, podczas rejestracji. Dowód dostawy oraz inne niezbędne dokumenty kierowca drukuje sam, na intuicyjnym w obsłudze terminalu samoobsługowym. Dzięki temu nasi pracownicy, nie są raz po raz odrywani od pracy i mogą skupić się na przeprowadzeniu poprawnej rejestracji”, kwituje pracownica działu sprzedaży.

Podobne artykuły


8
komentarze: 79 | wyświetlenia: 1034
111
komentarze: 32 | wyświetlenia: 60514
54
komentarze: 56 | wyświetlenia: 32488
54
komentarze: 68 | wyświetlenia: 31196
50
komentarze: 27 | wyświetlenia: 63383
49
komentarze: 18 | wyświetlenia: 64863
39
komentarze: 50 | wyświetlenia: 23186
39
komentarze: 30 | wyświetlenia: 28706
37
komentarze: 9 | wyświetlenia: 28426
36
komentarze: 37 | wyświetlenia: 23282
34
komentarze: 21 | wyświetlenia: 26265
32
komentarze: 76 | wyświetlenia: 12417
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska