Login lub e-mail Hasło   

Fakty i mity o bieganiu

Polskę opanowała ‘biegomania’. Dla niektórych to nie tylko sposób na zdrowie, ale również styl życia, a dla innych nawet coś więcej – swoista religia. Jak jest z tym bieganiem?
Wyświetlenia: 284 Zamieszczono 16/03/2017

Każdy może zacząć biegać – MIT

Na tę formę ruchu powinny szczególnie uważać m.in. osoby otyłe. Dlaczego? Wysiłek tego typu dużo bardziej obciąża stawy i ścięgna, które i tak w związku ze sporą nadwagą są już dość mocno obarczone ryzykiem.  Dodatkowo, w przypadku otyłości często dochodzą również problemy z miażdżycą, cukrzycą, czy też nadciśnieniem tętniczym, a bieganie w takich okolicznościach może stanowić zagrożenie nie tylko dla zdrowia, ale również dla życia. W związku z tym, osobom otyłym zaleca się najpierw walkę ze zbędnymi kilogramami i inne zajęcia sportowe, np. pływanie.

 

Bieganie jest dla facetów – MIT

Wiele kobiet biega i ma się świetnie. Co więcej, wielu naukowców i znanych trenerów jest zdania, że kobiety znacznie lepiej znoszą trudy biegania, ponieważ ich organizm jest w stanie zmagazynować znacznie więcej tłuszczu, działającego podczas biegu jak paliwo. Dodatkowo, są w stanie szybciej i bardziej poprawiać osiągnięte rezultaty niż panowie, o ile odpowiednio usprawnią swoje mięśnie.

 

Bieganie pozwala pozbyć się cellulitu – PRAWDA

Bieganie usprawnia pracę układu krążenia – głównego „odpowiedzialnego” za pojawienie się cellulitu. Ponadto stymuluje limfę obecną w naczyniach limfatycznych do większej cyrkulacji, co również wpływa pozytywnie na eliminację pomarańczowej skórki.

 

Kobiety w ciąży nie mogą biegać – MIT

Tak naprawdę ciąża to okres, w którym każda aktywność sportowa, mniejsza czy większa, powinna być poddana konsultacji z lekarzem. Niemniej jednak, specjaliści nie mają nic przeciwko bieganiu w takiej sytuacji (do momentu, w którym brzuch nie zacznie przeszkadzać), o ile kobieta jest do tego dobrze przygotowana kondycyjnie i wydolnościowo.

 

Trzeba biegać codziennie – MIT

Nie ma takiej potrzeby. Oczywiście kto chce i czuje się na siłach, może to robić, natomiast generalnie wystarczy 3-4 dni w tygodniu, a resztę można przeznaczyć na regenerację organizmu. Tak naprawdę liczy się regularność, a nie częstotliwość.

 

Strój w bieganiu ma znaczenie – PRAWDA

Naturalnie, największe znaczenie ma obuwie, ale nie należy umniejszać roli odzieży biegowej. Wszak nie chodzi tutaj tylko o komfort, ale przede wszystkim o efektywność. Owszem, ubranie powinno być wygodne i nie krępować ruchów, ale liczy się również cyrkulacja powietrza, odprowadzanie potu i wilgoci oraz to, żeby „ciało oddychało” w trakcie biegu.

Podobne artykuły


11
komentarze: 10 | wyświetlenia: 1578
11
komentarze: 40 | wyświetlenia: 339
10
komentarze: 8 | wyświetlenia: 646
10
komentarze: 11 | wyświetlenia: 122
10
komentarze: 5 | wyświetlenia: 869
9
komentarze: 0 | wyświetlenia: 247
9
komentarze: 18 | wyświetlenia: 343
9
komentarze: 107 | wyświetlenia: 133
9
komentarze: 7 | wyświetlenia: 527
9
komentarze: 5 | wyświetlenia: 515
9
komentarze: 10 | wyświetlenia: 537
9
komentarze: 12 | wyświetlenia: 415
9
komentarze: 7 | wyświetlenia: 564
9
komentarze: 4 | wyświetlenia: 482
8
komentarze: 12 | wyświetlenia: 413
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





Poprzedniego lata trochę biegałem. Po jakimś czasie kondycja mi się lekko poprawiła. Chociaż nie mam wiele doświadczenia, to chciałbym się podzielić swoimi spostrzeżeniami. Zapewne autor ma rację w każdej poruszonej przez siebie kwestii, ale jednak pominął coś bardzo istotnego, nawierzchnię. Może doświadczonemu biegaczowi nie robi to różnicy, ale komuś początkującemu jak ja owszem. Bieganie po twa ...  wyświetl więcej



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska