Login lub e-mail Hasło   

Państwo

Chodzi mi po głowie taka myśl – czy my w ogóle rozumiemy co to jest Państwo i z czym jest to powiązane
Wyświetlenia: 288 Zamieszczono 10 dni temu

Najpierw definicja z wikipedii - Państwo – forma organizacji społeczeństwa mająca monopol na stanowienie i wykonywanie prawa na określonym terytorium. Ma zdolność do nawiązywania i utrzymywania stosunków dyplomatycznych z innymi państwami. Jest często mylone z narodem i krajem.

Niby coś nam mówi, ale jak zapytamy o podatki – cisza. Jak zapytamy o prawo – cisza.

Zacznijmy wiec inaczej – Kto może utworzyć Państwo? Naród – czyli grupa ludzi posługujących się tym samym językiem i posiadająca zbliżone potrzeby, zasiedlająca określony teren.

Po co się tworzy Państwo? – Po to by wspólnie chronić naszych ziem, bliskich i obyczajów, oraz by reprezentować poza granicami.

Kto będzie zarządzał Państwem w czasie gdy my będziemy zajmowali się własnymi sprawami? - Dawniej byli królowie, teraz wybieramy przedstawicieli [parlament]

W jaki sposób oni mają to robić i za co? - Muszą robić to w sposób uczciwy i odpowiedzialny, gdyż nie będą robili tego do końca życia. Dobrowolnie podjęliśmy się tego że część naszych dochodów będziemy oddawali na ich pracę i na potrzeby utrzymania Państwa.

Co się składa na koszty utrzymania Państwa? – To sprawy związane z obronnością, budowanie infrastruktury, lecznictwo, edukacja – czyli wszystko to czego nie możemy lub nie umiemy zrobić sami. Czyli właśnie na to idą środki z naszych podatków.

Jak są te środki zarządzane – Sejm wybiera Rząd który tym zarządza a on z kolei Tworzy swoje agendy w różnych miejscach Państwa. Tak wiec mamy Wojewodów [dawniej prowadził wojów w bój] i inne organa administracji Państwowej. Jakby tego było mało mamy organizacje samorządowe – które właściwie nie maja określonych zadań bo dublują administrację Państwową

Mamy również sądownictwo – bo jeśli ktoś nam uczyni krzywdę gdzieś trzeba dochodzić swoich praw. Tylko że obecnie ci którzy maja czynić to dla naszego dobra, robią to żeby zarabiać pieniądze – bo w ogóle nie rozumieją sprawiedliwości Tak więc okazuje się że jest całkiem spora grupa ludzi która wykonuje usługi związane z obsługą Państwa.

Nie wymieniłem wszystkich [a jest naprawdę wielu], a wszyscy ci ludzie mają płacone z naszych podatków. Te podatki są coraz wyższe i coraz mniej za nie otrzymujemy.

Co otrzymujemy? Kolejki do lekarza specjalisty za kilka lat. Rozprawy sądowe ciągnące się latami. Niewyjaśnione zabójstwo generała policji. Państwo które istnieje tylko teoretycznie. No i słynne ośmiorniczki. Za to wszystko płacimy MY

Mamy też coś takiego co nazywa się dług budżetowy. Próbuje się nam wmówić że jest to kwota którą będziemy musieli spłacić – kiedyś. Tylko nie dodaje się kto to ma spłacić. Rząd ukradł pieniądze które mieliśmy otrzymać na własne potrzeby i rozdysponował nie wiedzieć na co. To rząd jest winien nam, a nie na odwrót! Pomimo wielokrotnego usilnego wmawiania kłamstwa – nie dajmy się oszukać.

Ogólnie utrzymanie państwa jest strasznie drogie. Nie namawiam nagle do rozwiązania i oddania się pod obce wpływy – co to to nie. Mnie chodzi o wskazanie tego ze utrzymanie Państwa jest zbyt drogie. Płacimy strasznie dużo a otrzymujemy właściwie nic.

Jeśli tak ma być – należy zacząć dokładnie spoglądać na ręce rządzącym. Nie możemy godzić się na bycie petentem we własnym Państwie. Czas zacząć wymagać zamiast wysłuchiwać odpowiedzi [taki mamy klimat]

Podobne artykuły


27
komentarze: 26 | wyświetlenia: 6625
19
komentarze: 100 | wyświetlenia: 6936
16
komentarze: 14 | wyświetlenia: 2248
16
komentarze: 12 | wyświetlenia: 829
16
komentarze: 33 | wyświetlenia: 1037
15
komentarze: 22 | wyświetlenia: 525
15
komentarze: 12 | wyświetlenia: 1030
15
komentarze: 6 | wyświetlenia: 552
14
komentarze: 20 | wyświetlenia: 866
14
komentarze: 47 | wyświetlenia: 560
14
komentarze: 8 | wyświetlenia: 2040
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  _serpico_,  10 dni temu

Delikatnie Ci przypomnę :):
http://eiba.pl/dw]
"PiS na pewno nie jest moim ulubieńcem, ale na razie robi to w kierunku który mi odpowiada i choć nie będę ich popierał to zdecydowanie nie będę im przeszkadzał"
2015, wtedy chodziło o maj 2016.Kierunek chyba raptownie Ci przestał odpowiadać i zaczęli Cię okradać.Mamy 2017, poczekaj do maja i nie przeszkadzaj :).

  tojfel,  10 dni temu

@_serpico_: Ależ prawda. Kierunek nie przestał odpowiadać - tylko dostrzegam inne sprawy. Zbyt rozległy temat by wszystkie powiązania opisać, ale trzeba od czegoś zacząć

@tojfel:
Jakie sprawy ? Przecież napisał pan że rząd kradnie :D.Ok bo się męczę :) Przecież masz BIP, strony rządowe,masz opisane jak dla dzieci na co idą podatki, rozpisane składki itd.
Uwielbiam operowanie ogólnikami, a choć jeden konkret ? Odpowiada mi w działaniach rządu i lecisz, choć jeden KONKRET.Najlepszy by był taki który będzie miał wpływ na coś co Ci nie odpowiada w obecnym stanie PAŃSTWA.

@_serpico_:myślisz, że czyta. Po co? Nałyka się populistycznych tekstów i wie. Nic nie musiałby robić jeden z drugim tylko siedzieć pod palmami i pić szampana, ale rozkradli ojczyznę i musi pracować. "Dobra zmiana" go w tym codziennie utwierdza w TVP info. Tyle, że "dobra zmiana" kręci sobie sama bat na swoje dupsko. Za 5 lat Niemiec nie zrobią w Polsce.

  Koriolan,  9 dni temu

@_serpico_: ech. ...
Właśnie szukałem kogoś kto się na tym zna ...
Możesz mi znaleźć ile Polski rząd płaci watykanowi ?
Nie wiem czy to dobrze ujme ... Z tytułu konkordatu ?

@Koriolan:
Konkordat to umowa, sam w sobie nic nie kosztuje.Zależy co przyjmiesz jako Watykan, konkordat ma efekt taki, jakbyś w formie KRK miał część Watykanu u nas.Jakbyś zadał pytanie ile kosztują państwo związki wyznaniowe, to już inaczej, dużo, dużo za dużo żeby o tym myśleć, jak sobie pomyślę ile z ulgami, darowiznami, brakiem podatku gruntowego, zwolnieniami celnymi, to mam ochotę sk ...  wyświetl więcej

@_serpico_: To wszystko taka zła dystrybucja zasilania w systemie, jak kondensatorki ( urzędnicy ) na płycie zaczynają puchnąć to i dziwne rzeczy zaczynają się z kompem dziać ... Taka analogia mi przyszła do głowy ;)

  Koriolan,  8 dni temu

@_serpico_: he he ...
Jak będziesz kiedyś czytał ... to przeczytaj jakąś konkretną kwotę.
Ja w radio usyszalem, że ministerstw kultury dało Milion złotych na remont klasztoru na św Krzyżu. Reszta to taemnica ...

@Koriolan:
Z tym to nie do mnie, do świstaka prędzej, bo to poszło ze środków unijnych na odnowę zabytków.Być może zrobi sobie przerwę we wklejaniu pierdół jak to UE nas okrada.

  Henear,  10 dni temu

Polacy lubią brąchać pod wąsem przed tv niż zmieniać cokolwiek.
Co do tytułowego pytania - myślę żę jako naród przejawiamy totalną ignorancję co do samych siebie, po za tym nasza samoświadomość jako kraju na świecie oraz obywateli - leży i kwiczy.
My nie współpracujemy tylko wykorzystujemy się nawzajem.

  Koriolan,  9 dni temu

@Henear: he he ....
Niezła, świadoma wypowiedź :-)))
W/g mnie ....

  Kitek,  10 dni temu

„– bo w ogóle nie rozumieją sprawiedliwości” – jestem przekonany, że bardzo dobrze rozumieją sprawiedliwość. Nadużywają swojej władzy dla materialnych korzyści.
“Płacimy strasznie dużo a otrzymujemy właściwie nic”.
Państwo pożycza pieniądze z „Banku Narodowego”, a ten z banku prywatnego i mówi się, że taka metoda zapobiega kryzysom oraz nadmiernej inflacji. Tak więc podatki społeczeń ...  wyświetl więcej

  _serpico_,  10 dni temu

@Kitek:
No, akurat Ty i bezcielesny samoświadomościowy tojfel płacicie takie podatki jak gwiazdy NBA.Polski system podatkowy to jest akurat dla osób jak Ty i Tojfel, już widzę brak składek na podstawową opiekę zdrowotną,czy też emerytalnych i ludzi którzy muszą sami zadbać o pieniądze na leczenie czy też na starość, już to widzę.
Starzejesz się, Sorosa pominąłeś, a cały wymieniony zestaw jakby musiał żyć z waszych podatków, siedziałby w kartonach.

@Kitek: jak zwykle pleciesz bzdury. Państwo pożycza przez wypuszczenie obligacji. NBP jest tylko wykonawcą. Obligacje są towarem kupowanym na rynku. W połowie 2010 r. państwowy dług publiczny wynosił 721 mld zł, z czego 425 mld zł stanowił dług wobec tzw. rezydentów, czyli polskich firm i obywateli. Pozostałe 296 mld zł długu Polska miała wobec inwestorów z innych krajów. Też możesz zakupić sobie ...  wyświetl więcej

@Kitek: masz rację ...
Ale ujme to inaczej.
Od wojny mamy wielce chu*owych polityków ... O ekonomistach już nawet mi się nie chce gadać ...

"Niby coś nam mówi, ale jak zapytamy o podatki – cisza. Jak zapytamy o prawo – cisza." I k...wa nagle doznałem olśnienia. Gówno wiedziałem, a teraz już wiem. Dzięki tojfelowi.

  Henear,  10 dni temu

@Hamilton Starszy: Chęci są ale wiek już nie ten.

Tojfel zarabiając 2000 na zdrowie płacisz ok. 155, średnio zarabiający 4200 zapłaci 326. Obaj stoją w kolejce i mają takie same prawa. Przez 20 lat mało zarabiający wpłaci do koszyka ok. 36 tys. Ubezpieczenie obejmuje też rodzinę. Za takie pieniądze chcesz mieć najlepszą służbę zdrowia na świecie? Niczego nie dostajesz w zamian?

@Hamilton Starszy: http://zus.pox.pl/zus_skladki_(...)zne.htm ... warto sobie skorelować zmiany stawek ze zmianami dochodów :) Przykładowo: kwartalna zmiana ( przyrost składki )w 1999 roku wynosi ok 18,86% ..., a ile w ciągu tego kwartału wzrosły dochody prowadzących działalność ??
Niby stawki wyznaczane według statystyk GUS, a ile ...  wyświetl więcej

@Hamilton Starszy: 2017 rok podstawa do obliczeń 2557,80, a składka 1172,56 = 45,85% dochodu na składki ..., a co w zamian ?

@Mariusz Kajstura: kolejny ekonomista za dwa-trzysta. Podstawa 2557 - emerytalne (249,56) rentowe (38,35) chorobowe (62,65) razem 350,56 zdrowotne (198,58) zaliczka na pod (160,00) ogółem potrącenia 709,14 (27,7%) netto 1847,86. Te 326 to składka zdrowotna, bo komentarz dotyczył służby zdrowia. Skąd ty wytrzasnąłeś te 1172,56 i te 45,85?
Już domyślam się skąd bierze się tani populizm. To efekt braku elementarnej wiedzy.

@Mariusz Kajstura: co w zamian? Niczego nie masz w zamian? Można się spierać, czy obciążenia nie są za duże (bo są), można polemizować, czy pieniądze są racjonalnie wydatkowane (nie są), ale zadawać tego typu pytanie to ..... Sam pomyśl, czy aby nie dostajesz niczego w zamian.

@Hamilton Starszy: Wyżej jest link do danych dotyczących obciążeń nakładanych przez Państwo na obywatela oczywiście koszty ubezpieczeń społecznych to tylko część tych obciążeń, pozostają jeszcze podatki i para podatki, z tym że jeszcze należy wspomnieć że koszty ZUS są kosztami stałymi wyliczonymi najprawdopodobniej z sufitu, które podczas załamań rynkowych generują straty i wpędzają prowadzących ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: masz wiele racji, ale to nie usprawiedliwia błędów twojego wyliczenia. Kolportujesz fałszywe informacje i wprowadzasz ludzi w błąd. Jeśli chodzi o działalność gospodarczą, jedni sobie radzą świetnie, inni dobrze, średnio i tacy którzy sobie nie radzą. Tak było, jest i będzie. Polska nie jest żadnym wyjątkiem. W Niemczech rocznie upada ok. 4000 firm. Masz pretensje do garbatego, że ma dzieci proste.

@Hamilton Starszy: Ku..., artykuł jest o Państwie i jeśli gadać o ekonomii to też trzeba gadać na jakich fundamentach ta ekonomia stoi, rozumiesz co to są koszty stałe odgórnie narzucone i wyliczone w oparciu o fikcyjne prognozy ? ... czy dalej chcesz fantazjować swoimi biurokratycznymi wywodami i wyliczeniami ?
"W Niemczech rocznie upada ok. 4000 firm. Masz pretensje do garbatego, że ma dz ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: nie denerwuj się Mariusz.
Zrozumie Cię ten co sam prowadził firmę.
Hamilton w tym temacie to teoretyk ... na dodatek chce Ci powiedzieć, że jest DOBRZE ...
Podczas gdy jest zupełnie odwrotnie ...
Ale jeszcze możemy grać dalej ...

@Mariusz Kajstura:trudno dyskutować o fundamentach ekonomii z facetem, który robi tak kardynalne błędy i uważa, że ma rację, bo coś tam jest oparte na fikcyjnych prognozach. Twoje obliczenia są oparte na fikcji. Zacznij naprawiać kraj od siebie.

@Koriolan: autorytetem może być ten co prowadził firmę i odniósł sukces, nie ten co popłynął.

  Koriolan,  9 dni temu

@Hamilton Starszy: he he ...
Niezła demagogia :-)))
.
Wynika z niej że Lech Kaczyński był n ajmadrzejszym człowiekiem w POLSCE :-))))
He he ....
Sam się z tego obśmiałem jak norka :-)))

@Hamilton Starszy: http://zus.pox.pl/zus_skladki_(...)zne.htm ...
Koszty wykazane w tej tabeli, są kosztami stałymi ! ... rozumiesz co to oznacza w ekonomii na rynku ? , czy dalej chcesz grać pajaca ? Moim sukcesem jest to że nie wpadłem w długi i nikogo w długach nie pogrążyłem prowadząc swoja firmę samemu bez księgowych, prawnikó ...  wyświetl więcej

  Koriolan,  9 dni temu

@Mariusz Kajstura: ech ... kochany ...
Lyknij sobie coś ....
Jesteś zazwyczaj taki stabilny chłop :-)))
Nie widzisz kim jest Hamilton ?
Wyluzuj bracie ...

@Koriolan: ee tam, teraz to już jestem spokojny :) Kilka lat temu to byłbym gotów go znaleźć i wcisnąć mu prawdę w głąb jego żołądka tak, by przedwcześnie nie zdołał jej wypluć z siebie ;)

@Mariusz Kajstura: jakiś ty mocny w gębie. Przedsiębiorca, który tak "solidnie" wyliczył składki też mnie rozśmieszył. Przy takich umiejętnościach to miałeś dużo szczęścia, że nie poszedłeś z torbami.

@Hamilton Starszy: To są wyliczenia specjalistów od ekonomi w ZUS'ie, nie moje, więc nie mnie krytykujesz tylko ich :)

@Mariusz Kajstura: kolejne bzdury. Wklep w googla "kalkulator płac" i policz specjalisto od siedmiu boleści. To proste jak budowa cepa. Za moje niepowodzenia w 90 % ponoszę winę ja, bo czegoś nie dopilnowałem, czegoś mi się nie chciało, czegoś nie przewidziałem, a powinienem. 5 % to czynniki niezależne ode mnie, a 5 % to ch... system. U ciebie odwrotnie. I tym się różnimy. 25 lat prowadziłam swoją działalność i nie musiałem nikomu lizać dupy. I nie smędzę jak sierota.

@Hamilton Starszy: Dzięki temu że przewidziałem pewne "trendy", udało mi się wyjść bez długów :)
... na szczęście księgowość, papierzyska sam prowadziłem i skrzętnie gromadziłem kopie ... Przewidziałem że urzędy zaczną polować na kasę bez względu na etykę :), ale i tak nerwy mi zszargali :(

@Koriolan: co ma piernik do kotleta? Co on prowadził? Żonę pod rękę? W wiśniówce mało wiśni?

@Mariusz Kajstura:
No to się ciesz Mariusz, widziałem w życiu ileś osób którym się wydawało że własna działalność to tylko chęci , potem się kończyło plecami w ZUS w Skarbówce itd, na moje nie umiecie czytać tego co Hamilton pisze, a w tym wypadku chodzi mu że owszem można się przyczepić do kwot, ale nie do tego że nic z tego nie ma, poza tym tak się uwiesiłeś tego skoku z 1999 r., to że ak ...  wyświetl więcej

@Hamilton Starszy: he he ...
Widzę, że czytasz moje posty :-)))
Ale tu akurat jestem po stronie Mariusza :-)))
Choć świadomość przydaje się zawsze :-))))
Sorry ...
Nie chce mi się tłumaczyć "co z czym". Jesteś wystarczająco mądry by sam skojarzyć :-)))

@_serpico_: Wielu ludzi jest kompletnie nieprzygotowanych do prowadzenia d.g. Mam znajomego, który zatrudnił swoją kuzynkę, bo była w ciąży. Ona mu wpłaciła jakąś kwotę i nie pracowała. Swoje świadczenia dostała, a palant zapłacił w zusie 3 razy więcej niż od niej dostał. Kilka tysięcy w plecy. Tak się kończy ignorancja. Potem płacz, że system be. Jak się nie chce poznać zasad i siada się do stołu ...  wyświetl więcej

  tojfel,  9 dni temu

@Mariusz Kajstura: Widzę że ktoś rozumie sens tego co napisałem

@tojfel: Jak zaczynałem prowadzić działalność, bezkrytycznie rejestrowałem wszystkie wydatki firmy i własne ..., potem patrzyłem co się dzieje z pieniędzmi gdzie przychodzą i jak się rozchodzą.
Działalność zaczynałem bez kredytu i "różowych okularów" ... niby z obliczeń wynikało że wszystko musi iść, jednak skrzętne rejestrowanie finansów pokazało "ukryte koszty", które się wkradają w budże ...  wyświetl więcej

@Hamilton Starszy: Ok, rozumie, tylko to pokazuje jak funkcjonuje edukacja w Polsce :( Przecież wszystko się rozsypuje jak domek z kart, to widać już gołym okiem, nie można się skupiać na pojedynczym optymistycznym czynniku złożonej całości i oczekiwać potem że ta całość będzie funkcjonować prawidłowo.

@_serpico_: Zaczynałem działalność w 1995 roku potem śledziłem zmiany i ich kierunek, bezsensowne obciążenia nakładane na prowadzących działalność, które zamiast wspomagać stopień zorganizowania firmy to go rozregulowywały . Nie ma sensu bym to ten proces opisywał przecież, Ci co z tym mieli kontakt to widzieli. Dla urzędów przedsiębiorca odnoszący sukces, nie jest autorytetem do naśladowania ale ...  wyświetl więcej

  Koriolan,  9 dni temu

@Mariusz Kajstura: He he ...
To nasze firmy są równolatkami.
Moja 01.01.1995.
Sprzedałem jej główną część w 2015.
Ech ...
Szmat czasu :-)))
.
I już w sumie powiedziałem, że masz rację a Hamilton próbuje udowodnić, że jest DOBRZE podczas gdy gołym okiem widać jak jest.
.
A ja dopowiem za Ciebie.
Dlaczego sprzedałem firmę ?
...  wyświetl więcej

@Koriolan: Ja swoją firmę wygasiłem w 2003 roku, a i tak po upływie prawie 10 lat szukali dziury w całym, okazało się że pewne rozbieżności w papierach niemożna ścigać więcej niż 5 lat, to posłali do NFZ by ten wszczął postępowanie że niby czegoś nie zapłaciłem. Okazało się że urzędnicy nie byli w stanie zdefiniować błędu jaki ich system komputerowy wywalał, więc mnie ciągali bym im pokazał gdzie ...  wyświetl więcej

@Koriolan: "Urzędnicy pozwalają budować markety w środku miasta." ... hehe, a potem każą za to właścicieli domków jednorodzinnych, bo jakoś trzeba walczyć ze smogiem ... wynikającym z niskiej emisji samochodów stojących w korkach, które jadą na zakupy do tych centrów handlowych ale o tym to wolą nie wspominać, bo wyjdzie na jaw kto w łapę wziął i niszczy rodzimych usługodawców i handlowców.

@Mariusz Kajstura:
Ja nie twierdzę że w Polsce kiedykolwiek było łatwo prowadzić własną działalność, nie jest, jeszcze trochę a będzie gorzej a nie lepiej.Kluska zrobił to samo co JTT, chyba i to nie jest takie jednolite :P

"JTT Computer Spółka Akcyjna – byłe przedsiębiorstwo informatyczne z siedzibą we Wrocławiu założone w 1990 roku, jeden z wiodących polskich producentów komputeró

...  wyświetl więcej

@_serpico_: Faryzeusze, dzisiejsi biurokraci i pewnie jeszcze starsi urzędnicy, kapłani robią dokładnie tak samo od tysięcy lat ..., ta ciągła walka o władze o bogactwo nad którym i tak nie panują, dla mnie jest to dziwne po co mi więcej niż potrzebuje ?? Ciągle tan nasz człowieczy Duch nosi tą samą skazę, która ujawnia się właśnie u władzy i strukturach biurokratycznych :(

@Mariusz Kajstura: krótki komentarz do tego z "Wielkiego Szu" - ja oszukiwałem i ty oszukiwałeś, ale ja byłem lepszy. Tak to wygląda w relacjach urząd - podatnik w Polsce. Ja nie kwestionuję twoich racji, ale ocena musi być racjonalna i w miarę obiektywna. To, że nic nie masz z danin płaconych państwu jest nieprawdziwe. Jak już wszystko zakwestionujesz to co ci pozostanie?

@Hamilton Starszy: Ciekawie się dzieje jak miedzy takie towarzystwo trafi się uczciwy, to raz dwa go naprowadzą obie strony na "właściwą drogę" ... :( Tak się dzieje, nie pisałem że nic, jakieś tam coś wraca, to jak z energią czynną i bierną, ale co ja tam będę tłumaczył tak ten świat został zorganizowany jak padnie koń to świnie skoczą sobie do gardeł walcząc o ostatni ochłap, tyle z tego oszukiw ...  wyświetl więcej

  Koriolan,  8 dni temu

@Hamilton Starszy: He he ...
No tak cytat z "Wielkiego Szu" jest tym co chcieliśmy usłyszeć. Czyli ten co mu lepiej idzie firma jest lepszym OSZUSTEM a nie lepszym biznesmenem.
Natomiast uczciwi mają przesrane ...
I o to mi chodziło w tej dyskysji :-)))

  Koriolan,  8 dni temu

@Mariusz Kajstura: sorry ...
Nie będę dyskutować na temat CO wyprawiają urzędnicy ... to strata czasu i energii ...

@Koriolan: Masz racje, chodziło tylko o wykazanie prawdy ;)

@Mariusz Kajstura:
Jesteś filozoficzny i masz pretensje do świata że nie jest zorganizowany filozoficznie :).

  tojfel,  8 dni temu

@_serpico_: Proponuję zapoznanie się z definicją filozofii - od czegoś trzeba zaczynać

@_serpico_: Energia bierna i czynna na którą się powołałem, to nie dział filozofii tylko elektrotechniki i jakoś doskonale pasuje do modelu funkcjonowania gospodarki :)
https://pl.wikipedia.org/wiki/Moc_bierna ... warto się z tym zapoznać, wiele zjawisk wyjaśnia, dotyczy też pewnych zjawisk w komputerach, przykładowo; grzanie się konden ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: Na bieżni jest 8 biegaczy. Wieje silny przeciwny wiatr. Zajmują miejsca od 1 do 8. Ja pójdę do zwycięscy zapytać jak się przygotował , że wygrał. Ty będziesz tygodniami płakał z 8 i narzekał na wiatr. Wiatr był taki sam dla wszystkich.

@Hamilton Starszy: I w tym miejscu się różnimy, bo jak pójdziesz do tego z 1 miejsca i on ci powie, żeby wygrać to trzeba osłabić konkurencje dosypując rywalom trutki do wody, ty pójdziesz w jego ślady, a ja wycofam się z takiej rywalizacji. Jak widzę nadal kompletnie niczego nie rozumiesz :(

  tojfel,  8 dni temu

@Mariusz Kajstura: Widzę że naprawdę wiele wiele rozumiesz - podoba mi sie to

@Mariusz Kajstura: Lewandowski, Stoch, Włodarczyk i wielu innych wsypują innym trutkę na szczury. Dzięki temu wygrywają. Przestań marudzić.

@Hamilton Starszy: "Lewandowski, Stoch, Włodarczyk i wielu innych wsypują innym trutkę na szczury." ... nie o nich mowa, nie odwracaj teraz kota ogonem, mówimy o prowadzeniu firmy w kontekście sportu choć i tam są gnidy które swym rywalom podkładają świnki, albo jadą na dopingu.
Generalnie chodzi o to, że ty dla "sukcesu" gotowy jesteś zrobić każde świństwo, a ja wolę zrezygnować z gry niż stać się taki jak ty.

@Mariusz Kajstura:
Nie chodziło mi o wypowiedź z kondensatorkami, ale o tą z faryzeuszami.Faryzeusze pewnie też się "grzali" jak wpadł im do świątyni jakiś koleś znikąd, rozwalił stragany krzycząc że to dom jego ojca.
Tak w ogóle Mariusz troszkę się zagalopowałeś z tym że Hamilton to człowiek który dla biznesu i własnej korzyści podepcze innych.Dalej mi się wydaje że nie umiecie czytać.

@tojfel:
Zaczynałem Tojfel, od romantycznego hedonizmu, ale to było jak byłem małolatem z głową w chmurkach, życie we mnie ukształtowało osobę mocno stąpającą po ziemi.Koniecznie muszę zrobić mgr z filozofii żeby być pragmatykiem ?

@_serpico_: No tak, na płycie głównej jak wywalasz spuchnięte kondensatorki, to one tak nie jęczą ;)
Ps. Nie lubię jak ktoś bawi się erystyką, tylko po to by coś "wygrać", no i jeszcze stara się wciskać kit.

@_serpico_:"Koniecznie muszę zrobić mgr z filozofii żeby być pragmatykiem ? " ... jak zaczniesz kojarzyć przykładowo matematykę, fizykę i stosowanie tych nauk w praktyce to już staniesz się filozofem. Ciekawe dlaczego w potocznym rozumieniu słowo filozof, ma zabarwienie pejoratywne ?

@Mariusz Kajstura:
Już zaczynasz szukać dziury w całym :D, oczywiście dlatego żeby zniewolić umysły ludzi :). Obecnie nie jest, taka teozofia jest bardzo popularna :D, o ile jest dobrze i prawidłowo ukierunkowana:).

@_serpico_: Interesuje Cię Teozofia ? ... :)

@Mariusz Kajstura:
Nie :P

@_serpico_: Uff ... :D

  Koriolan,  7 dni temu

@tojfel: tak ...
Mariusz też chce się obudzić :-)))

  Koriolan,  7 dni temu

@Mariusz Kajstura: popieram Cię przeciw Hamiltonowi.
On chciałby udowodnić "ludzka twarz kapitalizmu" Ale wieku ludzi po prostu WIDZI że to szambo. Niespecjalnie lepsze ani gorsze niż inne. I nie ma co mu malować twarzy ... zapach zdradza go od razu :-)))

  Koriolan,  7 dni temu

@Mariusz Kajstura: no dobra ...
Kapitalizm jest ciuńkę lepszy niz komunizm :-)))

@Koriolan: Kapitalizm to przecież powtórka z rozrywki, nie wiem dlaczego to tak trudno zrozumieć że ten etap już przerobiono. Widać komuś bardzo zależy, by wszystko było po staremu :(

@Koriolan: Żaden system nawet ten najlepiej zaprojektowany nie będzie dobrze funkcjonował, dopóki to co w nas siedzi nie zostanie uwolnione od skazy to pokazały też władze komunistyczne ..., wszystko fajnie wygląda w ideach na papierze, gorzej potem wychodzi kiedy chce się to zamienić na praktykę ...
Dopóki nie staniemy się odporni na "wodę sodową" jaką się można upajać będąc u władzy, to nic tak naprawdę się nie zmieni :(

  Koriolan,  7 dni temu

@Mariusz Kajstura: oj Mariusz ...
Wiadomo, że rządzą kapitaliści. W Polsce socjaliści zastapili kapitalistów. Ale przegrali i wrócili kapitaliści.
I tak w kółko.
No się podoba ŚWIADOMOŚĆ.
Mam nadzieję, że jak się bardziej obudzi to wymyśli coś lepszego. Przerwie ten nieustanny krąg :-)))

@Koriolan: Do idealnego systemu musimy dorosnąć :)

@Koriolan:
Nieśmiało przypominam że Tolle i cała banda różnych Osho, żyła, bądź żyje w kapitalizmie, większość.

  Koriolan,  7 dni temu

@Mariusz Kajstura: hmm ...
Chyba się nie zrozumieliśmy.
Budzenie świadomości to WŁAŚNIE dojrzewanie ludzi :-)))

@Koriolan:Zrozumieliśmy się, tylko powszechna świadomość jeszcze śpi i piszemy o tym samym ;) Przykładowo świadomość ekonomiczna, jeśli coś kosztuje powiedzmy 50zł/mc to jest uznawane za w miarę tanie i można sobie na to pozwolić bez głębszego zastanowienia i z reguły większość sobie na to pozwala nie sumując innych kosztów stałych jakie już ponosi, potem żebranie i lamentowanie że nagle się okazu ...  wyświetl więcej

  Koriolan,  7 dni temu

@_serpico_: ech ...
Nie zauważyłeś kochany .... że CAŁY świat to kapitalizm.
(Uznajmy Chiny za kapitalistyczne. Już tam niewiele z komunizmu).
Więc ... gdzie mają żyć ?
Poza tym to nie ma znaczenia. To jakby inna sfera.

@Mariusz Kajstura: inaczej to widzę ...
Ona się BUDZI !
I w/g mnie dlategozmiany świata tak diabelnie przyspieszyly :-)))

@Koriolan: ... no to jest jeszcze w stanie takiego porannego letargu ;)

  Koriolan,  7 dni temu

@Mariusz Kajstura: no trochę gorzej ...
Dopiero zaczęły jej drgać powieki :-)))
.
Jest niebezpieczeństwo, że siły przeciwne znowu ją uśpią ... dlatego namawiam ludzi na budzenie się :-)))

@Koriolan: Z reguły to się budzą jak ręka jest już w nocniku :(

  Koriolan,  7 dni temu

@Mariusz Kajstura: tak ...
Ale ... niewiele ludzi to rozumie że ręką nigdy nie może być w nocniku.
To niestety wyższa szkoła jazdy :-)))

@Mariusz Kajstura: u mnie, widząc kogoś komu lepiej się powodzi zapala się lampka: widocznie miał lepsze pomysły i lepiej sobie radził.Tobie ta lampka podpowiada: złodziej. skurwiel, komuch. Jesteś prawdziwym polskim patriotą, który nie może znieść myśli, że ktoś może mieć lepiej od niego. Ja jestem gotów zrobić każde świństwo? Przecież ty zagryziesz każdego tylko dlatego, że ma trochę lepiej od ciebie. To takie polskie, nasze.

@Hamilton Starszy: Śnij dalej :) ..., a jak cie tak sumienie gryzie to przecież nikt ci nie zabroni płacić na NFZ więcej :)
Policz sobie średni roczny przyrost stawki na UZ od stycznia 1999 do stycznia 2017 roku, i skoreluj to sobie z zagęszczaniem się jakiś dziwnych nieszczęśliwych "przypadków" jakie zaistniały w służbie zdrowia. Nie chcę się z tobą kłócić, ale nie wciskaj kitu że jest ciągle mało pieniędzy i dlatego służba zdrowia źle działa, bo obrażasz !

@Mariusz Kajstura: Do tego jeszcze warto wziąć pod uwagę, postęp w technologi i nauce ..., które również nie wpływają na jakość funkcjonowania SZ . Pewnie jakieś czary mary się dzieją, jakaś "kreatywna" księgowość czy cuś ? Ktoś kto nie umie gospodarzyć małymi pieniędzmi tym bardzie nie będzie umiał gospodarzyć dużymi, a zegar długu publicznego tyka :(

@Mariusz Kajstura: 80 % naszego PKB wypracowują mali i średni przedsiębiorcy. To PKB się podwoiło w ciągu 25 lat. Z tego korzystają wszyscy.To wszystko złodzieje bez sumienia, którzy zrobią każde "świństwo", by uczciwy Kajstura nie mógł zarobić.

@Hamilton Starszy: ..., a średni roczny przyrost składki ubezpieczenia zdrowotnego w przedziale ostatnich 18 lat wynosi ok 23% czyli w przedziale 18 lat wynosi ok 414% :)
Czyli PKB w ciągu 25lat wzrosło o ok 200%, a składka na UZ o ponad 400% w ciągu 18lat :) Chcesz dyskutować z faktami ??

@Hamilton Starszy: "To wszystko złodzieje bez sumienia, którzy zrobią każde "świństwo", by uczciwy Kajstura nie mógł zarobić. " ... za ten tekst powinieneś dostać w gębę, masz szczęście że litościwy jestem :)
Jak się tobie pokazuje fakty, to strasznie żałosny się robisz :(

@Koriolan:
Zauważyłem co innego, tylko bogate państwa stać na wysoki socjal, socjalizm to słowo, nic innego tylko słowo.

@_serpico_: Bogate Państwo to nie tylko kasa, ale też stopień zorganizowania jego gospodarki.

@Mariusz Kajstura: ubezpieczenie zdrowotne 7,50 - 01.01.1999, 7,75- 01.01.2001, 8,00 - 01.01.2003, 8,25 - 01.01.2004, 8,50 - 01.01.2005, 8,75 - 01.01.2006,
9,00 - 01.01.2007
ale
ubezpieczenie rentowe 13,00 - 01.01.1999, 10 - 01.07.2007, 6 - 01.01.2008, 8 - 01.02.2012
Stawka zdrowotna wzrosła o 1,5 %, ubezpieczenie rentowe zmniejszyło się o 5 %. Jak korelować to uczciwie ...  wyświetl więcej

  Koriolan,  7 dni temu

@_serpico_: akurat mam inne zdanie.
To sposób zarządzania państwem.
Hmm ...
Trochę dziwne, że tak to widzisz. To zerowa informacja z Twojej strony :-)))

@Mariusz Kajstura:
Państwo tworzą ludzie, zwróć uwagę Mariusz że w tych wszystkich artach ala Tojfel, czy też tego typu :
http://eiba.pl/36o1d
Przebrzmiewa, "wymagamy", "oczekujemy", "oszukano" itd, jeszcze nie widziałem żeby ktoś napisał tak samo jak wymaga, co da w zamian, absolutnie nie jest to personalnie do Ciebie, stwierdzenie ogólne.

@Hamilton Starszy: Jaka jest odchyłka procentowa między kwotą 56,20zł , a 297,28zł ... ?

@Koriolan:
No to przecież mamy dobrą zmianę, Tojflowi się podoba kierunek, spolonizują media, nie będą już nas Niemcy okłamywać, będziemy razem jak Wanda, to że zrażą tym zagranicznych inwestorów, phi luzik, to że zostało tylko parę lat unijnych dotacji phi też luzik.Tojflowi się podoba, on się zna, a ja goopi niedoinformowany :).
Aaa, jeszcze jedno, to nie tylko sposób zarządzania, ...  wyświetl więcej

@_serpico_: Dzięki, dobre spostrzeżenie :)

@Mariusz Kajstura: w 1999 od kwoty 1000 zł rentowe 130 zł i zdrowotne 75 razem 205 zł.
W 2016 od kwoty 1000 zł rentowe 80 zł i zdrowotne 90 zł razem 170 zł
Emerytalna się nie zmieniła, a inne są mało istotne.
Dalej będziesz ględził o faktach.
Ceny i płace w SZ są niezmienne na przestrzeni 25 lat. Odchyłko od normy.

@Hamilton Starszy: "Ceny i płace w SZ są niezmienne na przestrzeni 25 lat. Odchyłko od normy." ... to skąd taki przyrost stawek ubezpieczeń społecznych ?? Sam się wkopujesz coraz głębiej, jesteś żałosny jak rozpieszczony smarkacz :(

  Koriolan,  7 dni temu

@_serpico_: he he ...
Coraz więcej różnic widzisz. Fajnie ...
Cóż ...
Oni też się tego uczyli. Poza tym dlaczego akurat amerykański system ?
Cóż ...
Ja uważam, że faktycznie ludziom brak świadomości ... dlatego tyle o tym gadam :-)))

@Mariusz Kajstura: rozumiem, że stawka emerytalna powinna dalej wynosić 146,27 a na uz 56,20 jak 1999 r. I wszystko będzie funkcjonować. Emeryci będą srać pieniędzmi, a Polacy leczyć się w najlepszych klinikach na świecie. Z której kliniki ty zwiałeś?

@Koriolan: Idę spać, jak widzisz nie ma sensu ciągnąć tej dyskusji ;)
Spokojnej :)

  tojfel,  7 dni temu

@Koriolan:Nic nie stoi na przeszkodzie. Wiesz jakie to proste - wystarczy chcieć! Moge pomóc

  tojfel,  7 dni temu

@_serpico_: Napisałeś [Wprowadzili by u nas przykładowo, amerykański system, to by Tojfel nie stanął w kolejce do lekarza , bo by nie miał za co, ja poważnie nie sądzę by polskie społeczeństwo było gotowe na bycie społeczeństwem gdzie o dużo rzeczy człowiek musi zadbać sam, nie zadba, pozamiatane]
Tylko dlaczego niby mam płacić za coś o co mam zadbać sam? Czujesz blusa?

@Koriolan:
Akurat ten bo go dość dobrze znam z opisów mojego przyjaciela który mieszka w USA, tam prowadzi także firmę, mój guru wiedzy komputerowej, darmowy, nie ma to jak darmowy guru :D, 139 iq i nawet on prowadząc firmę płaci prawnikowi żeby czegoś nie pogrzać.A i owszem on się nauczył tego w czym żyje na tyle że po iluś latach pracy na etat, założył firmę i mu wyszło, na to też reguły ...  wyświetl więcej

@tojfel:nie ma takiego kraju na świecie ,w którym państwo jest w stanie zapewnić całkowicie bezpłatną opiekę zdrowotną na bardzo wysokim poziomie. To zawsze jest system pewnego kompromisu. Polska jest w końcówce krajów UE pod względem wydatków na sz. Czujesz blusa. Wątpię. Ma być dobrze, za darmo i koniec.

@tojfel:
Nie zrozumiałeś o co mi szło, z Twoim podejściem, ja osobiście nie sądzę byś dostając więcej zadbał SAM o to żeby coś z tego WIĘCEJ Ci zostało na to żeby zapłacić samemu za rzeczy które masz obecnie w powiedzmy "standardzie" .

@Mariusz Kajstura: skoro składki wzrosły ponad 4 - krotnie to pracownicy dopłacają już do pensji. Tego nie wiedziałem.

  tojfel,  7 dni temu

@_serpico_: Czy nie dociera do Ciebie ze za ten standart - tez płacisz? Najtrudniej dostrzec to co masz tuż przed oczami.

@Hamilton Starszy:" skoro składki wzrosły ponad 4 - krotnie to pracownicy dopłacają już do pensji. Tego nie wiedziałem. " ...Ty myślisz że skąd takie gigantyczne zadłużenia w ZUS ? ... Żebyś wiedział, wiesz ile razy musiałem zapłacić i jeść suche bułki żeby przetrwać i nie wpaść w długi, bo nagle zastój na rynku, bo walka korporacji z serwisami RTV, bo na rynek rzucili wadliwe części, itp ... Zres ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: Ech ...
Widzę, że jeszcze się nie wyżyłeś :-)))
W/g mnie jest to dość proste.
Niespecjalnie jest ważne ile płacimy ... byle by rząd dobrze się tym gospodarował. Jeśli się będzie źle gospodarował to czy płacimy mało czy dużo i tak będzie do du**py.
Niestety mamy w Polsce ten drugi przypadek i co by Hamilton nie powiedział to widać to gołym okiem ...
Kto ma gołe oko ten widzi :-)))

@Koriolan: "Niespecjalnie jest ważne ile płacimy ... byle by rząd dobrze się tym gospodarował. "
Dokładnie, to próbuje uświadomić. Dobrze wiesz, że w tej kwestii nie chodzi mi o wyżycie, do tego używam spacerów ewentualnie ostrego sprintu gdzieś po lesie, no mam jeszcze swój obszar samorealizacji ;) Przecież widzisz że większość ni cholery nie rozumie co się dzieje :( Współczesne arkusze ka ...  wyświetl więcej

@Koriolan: Przy okazji Dzięki, za wsparcie :)

@tojfel:
Nie wiem czy mam się wnerwić, czy się z tego śmiać, napisałem dość jasno, ale spróbuje jeszcze raz..Masz jakiś "standard" płacisz za niego w składce, a ja pisałem o sytuacji, kiedy ten "standard" zostałby ZMNIEJSZONY, dostałbyś więcej pieniędzy "na rękę", ale musiałbyś zadbać żeby przynajmniej część z tych pieniędzy została na ewentualne problemy zdrowotne, za leczenie których już ...  wyświetl więcej

Czy to rozprawka pisana przez byłego gimnazjalistę ? czy uczyłeś w szkole podstawowej za komuny ? ...

@Dyl Sowizdrzał: zwolennik socjalistycznego kapitalizmu państwowego. Coś między Chinami, Kubą i Gierkiem..

  Koriolan,  9 dni temu

Ostatnio podoba mi się "Imagine" Lennona.
Byłoby miło żyć na takim świecie ...
Ale czy niewolnicy państwa zobaczą kajdany na swych umysłach ?

  tojfel,  9 dni temu

@Koriolan: Właśnie - celna uwaga, no i po cholerę koń ma klapki na oczach?

  Koriolan,  9 dni temu

@tojfel: kajdany niewolnicze na nogach łatwo zobaczyć. Postawiła krok i Leżysz ...
Ale jak zobaczyć kajdany na umyśle ?
.
Odpowiedź prosta ...
Wystarczy wyrazić jedną myśl o wolności ...
Zaraz Cię niewolnicy przywołują do porządku :-)))

@Koriolan: O tuż to, niewolnicy z wyrobionym odruchem wzajemnego zniewalania ... tak działa ideologia więzienia bez krat i strażników ..., bo po co skoro więźniowie mogą się wzajemnie pilnować :)

  Koriolan,  9 dni temu

@Mariusz Kajstura: Córka mi opisała takie doświadczenie :
"w klatce z malpami postawili drabine a na czubku banan połączony z włącznikiem spryskiwaczy wody. Jedna małpa pociągnęła za banana spyszczajac na wszystkie wodę. Teraz małpy ściągają z drabiny każdą małpe. Wymieniano malpe za malpą. Każdą nową malpe stado sciagalo z drabiny nie dopuszczając do ulewy. W końcu w klatce nie było małpy ...  wyświetl więcej

@Koriolan: Czytałem o tym doświadczeniu, daje do myślenia ... , taki ukierunkowany odruch Pawłowa :)
Ps."Raz tylko św Paweł przestraszył ludzi piekłem. Teraz wszyscy sramy ze strachu :-)))) " ... gdzie apostoł Paweł straszył piekłem ?? ... i kto z Apostoła zrobił świętego ?

  Koriolan,  9 dni temu

@Mariusz Kajstura: heh ...
Nie bądź taki biblista :-)))
Trochę kolorytu być musi :-)))
.
A to z malpami nazywa się 'pamięć zbiorowa'. Na tym oparty jest umysł zbiorowy i świadomość zbiorowa czyli jedna :-)))

@Koriolan: Koloryt tak, ale to nie Paweł straszył piekłem ani Biblia na której opiera się chrześcijaństwo ..., więc koloryt kolorytem, a fakty faktami ;)
Ps. Nie jestem eksportem od Biblii, tylko zapytałem o podstawy twierdzenia :)

  Koriolan,  9 dni temu

@Mariusz Kajstura: oj tam ....
Wydawało mi się że to w wizji Pawła jest opisane jak Bóg dzielił ludzi do nieba i do piekła.
Potem też był jakiś znawca piekła i to on ustalił obraz religii rzymskiej w tym względzie itd.
Ale zostawmy to katolikom i ich zbiorowemu strachowin:-)))

@Koriolan: Jak widzę jakie żniwo ten zbiorowy strach zbiera, to mi się ciśnienie podnosi ..., niestety w celach zdrowotnych trzeba to zostawić choć ludzi mi żal :(

  Koriolan,  9 dni temu

@Mariusz Kajstura: ja też się denerwowałem lub chciałem ich uwolnić ...
Teraz już wiem.
Nikt nie chce WOLNOŚCI. ...
Po prostu świadomość w ludziach woli spać.
Ludzie nie chcą się budzic i mają do tego prawo :-)))

@Koriolan: Ludzie chcą jeźdźca na rumaku, który ofiaruje im kolejne prezenty do zmarnowania :(

  Koriolan,  9 dni temu

@Mariusz Kajstura: He he ...
To nie są prezenty do zmarnowania ...
To tylko iluzje.
Heh. ....
Wczoraj właśnie rozmawiałem z laską która nadal chce księcia na białym koniu. Czyli kogoś kto rozwiąże jej wszystkie problemy ...
Nie może tylko pojąć jednego ...
Zapłaci za to WOLNOŚCIĄ.
A nie ma nic cenniejszego nad wolność !!!
nawet miłość klęka p ...  wyświetl więcej

@Koriolan: Co to za miłość oparta na przymusie, jakimkolwiek ekonomicznym czy emocjonalnym ... Masz racje, niewolnicy sami się wzajemnie zniewalają :(

@Mariusz Kajstura: a po cholerę ten smutek na końcu ?
Jak TO zrozumiałeś to jesteś pieprzonym szczęściarzem :-)))
O powinieneś się cieszyć od rana do wieczora i ŚMIAĆ się jak ja :-))))

@Mariusz Kajstura: niewolnicy dzielą się na tych co próbują poprawić swoje położenie i na tych co smędzą i się topią. Wam tylko się wydaje, że jesteście wolni. W rzeczywistości stajecie się niewolnikami własnych lęków, obaw i narzekań.

  Koriolan,  9 dni temu

@Hamilton Starszy: użyłeś słowa "wy".
Ja wiem kim jestem ...
I to wiem, że wielkim kawalem niewolnika.
.
Jest tylko jedna rzecz ...
Gdy wiesz, ze jesteś umysłowym niewolnikiem ... kajdany .......

  Henear,  9 dni temu

@Koriolan: Pięknie ujęte co do Wolności. Dla mnie tożsamej z miłością.
Niewolą jest apatia, zaniechanie walki. Stłumienie własnej woli.
A dużo ludzi wpada w pułapkę jaką jest przyzwyczajenie, najgorszą klatkę złych nawyków.
Pierdole idę spać.

@Koriolan: Ostatnio zeszła bliska mi osoba, a inna jest w trudnym stanie ... dlatego ciężko mi zachować optymizm i uśmiech, ale pomimo tego spróbuję :)

@Koriolan: przez "wy" nazwałem malkontentów. Sfrustrowanych pajaców o wiedzy wróbelka i aspiracjach orła.

@Henear: Spokojnej :)

  Koriolan,  9 dni temu

@Mariusz Kajstura: Odpowiem Ci tak ...
To trudne do zrozumienia dla ludzi w ego. Ale gdybyś był trochę mniej w ego to zrozumialbys, że możesz godzinnym przebywaniem z kimś napełnić się nim na całe życie.
Nie mówię tego z głupoty. Moja dziewczyna już z sześć razy popełniała samobójstwo ...
Więc nie mówię ot tak sobie :-)))

  Koriolan,  9 dni temu

@Henear: he he ...
Dla mnie też Miłość i Wolność to, to samo ...
Ale chciałem to ująć bardziej zrozumiale dla normalnych ludzi ....
Nie wiedziałem, że to czytasz :-))))

@Koriolan: Nasza emocjonalna struktura nie kieruje się rozsądkiem, widocznie jeszcze się od wszystkiego nie uwolniłem ..., a kimś można się napełnić nawet będąc z nim krócej :) ... nie ze śmiercią problem, ale z cierpieniem bliskich, Był wyjątkową Osobą która wychowała kilka pokoleń Muzyków.
http://www.rybnik.com.pl/wiado(...)66.html

  Koriolan,  9 dni temu

@Mariusz Kajstura: he he ...
Gdy sie uwolnisz od wszystkiego ... emocje znikną :-)))
Dobrze to tłumaczy E.Tolle "Potęga podświadomości" :-)))

@Koriolan: Takim całkowitym uwolnieniem jest śmierć ...
"Potęga podświadomości" czytałem, ale bodajże tez w tej książce jest przestroga związana z zabawami z podświadomością ...
"podświadomość jest bezkrytyczna realizuje wszystko to co się jej zada" ... coś w tym sensie :)

@Mariusz Kajstura: wybacz mi, nie chciałem cię obrażać. Mam czasem niewyparzoną mordę. Odpuśćmy sobie. Łeb do góry i więcej opty. Do dupy z zusem. Teraz oni mnie płacą.

@Hamilton Starszy: Ok, każdemu zdarzają się gorsze dni :)

  Koriolan,  9 dni temu

@Mariusz Kajstura: he he ...
Na tym polega oświecenie :-)))
Na śmierci ego ...
To samo Jezus : jeśli nie umrzecue i się ponownie nie narodzicie (za życia) nie wejdziecie do królestwa niebieskiego :-))))
Itd.
.
A nad podswiadomosciią tez mazna zapanować :-)))
.
O kurde ... już pierwsza ... też idę spać :-)))
Hej ...

@Koriolan:
No na pewno, z tym że Tolle ma majątek liczony w mln usd i pewnie całą eiobę tych którzy się zajmują jego podatkami, tak się najlepiej prowadzi własną działalność :).. Jakby u nas pisał z ZUS-em też by sobie jakoś poradził :).

  Koriolan,  9 dni temu

@_serpico_: pewnie tak ...
Choć ... wybrańcy bogów żyją krótko :-)))
Choć Tolle też już trochę lat ma ...

@Koriolan: Ostatnio podoba mi się "Imagine" Lennona.
Byłoby miło żyć na takim świecie ...
....
Ten lepszy swiat to tylko Utopia...powiesc i pojecie stworzne przez Thomasa More w 1515r i oznacza nigdzie.
Samego Lennona zabil zazdrosny, szalony lub blogoslawiony, a ta realna reszta to....Imagine !

  Koriolan,  7 dni temu

@zakrawarski: ech bracie ...
Świata nie widzisz poza tą Twoją Szwecją.
A zobacz gdzie trzymasz ... nogę :-)))
Jeszcze 40 lat temu miałem dupe przymurowana do Polski.
Teraz CAŁY świat stoi otworem. Marzenie Lennona się SPELNIA.
I dlatego mi tak ciągle jest wesoło :-)))
No i Stowarzyszenie Polska Laicka jest Przyblizeniem spełnienia :-)))

@Koriolan: Bylem w niemal we wszystkich krajach Europy, a w swiecie to New York i Moskwa wlacznie.
Swiat stal otworem od kilku miljardow lat.
To potworek czlowiek ograniczyl go do poziomu swoich wyobrazen.
W ZSSR w czasach "ja takoj dragoj strany nie znaju" obywatel potrzebowal pozwolenia,
aby pojechac z jednego miasta do drugiego.

  Koriolan,  7 dni temu

@zakrawarski: masz rację ...
Powinieneś tylko napisać :
"Kurica nie ptica, polsza nie zagranica".
.
Oczywiście, że masz racje ...
Ja uważam że Państwo to iluzja. Wymyślone nic.
I wkrótce pewnie wróci skąd przyszło :-)))

@zakrawarski:
@zakrawarski: dokładnie, żeby etiopczyk, zambijczyk, Hiszpan czy zabetonowany łeb ruski miał świadomość taką jak niektórzy na tym portalu, było by i mniej pierdolenia, na pewno mniej wojen i nienawiści ... to cwańsi i bogaci
permanentnie otumaniają głupich i nieświadomych do swoich rozgrywek ... ludzie na całym świecie potrzebują spokoju, poszanowania godności, jedzenia ...  wyświetl więcej

@Dyl Sowizdrzał: Zgoda !
Gdyby napisac liste tych ktorzy wymordowali poczynajac od tego ktory wymordowal najwiecej,
a potem drugi, trzeci, czwarty itd. to na takiej liscie poczetne pierwsze miejsce zajeli by ci co zabijali
i zabijaja w imie bogow.
Co dowodzi bezmiernej glupoty bogowiercow i gwarantuje nieobecnosc jakiegokolwiek boga.

Niby coś nam mówi, żeby zmniejszyć podatki i zwiększyć państwowe wydatki, ale jak zapytamy jak to zrobić – cisza.

@Hamilton Starszy: Przenosząc z urzędów 80% urzędników do działalności gospodarczej, funkcjonującej na takich samych zasadach jakie obowiązują przeciętnego Kowalskiego :)

  kempolek,  5 dni temu

Odniosę się do służby zdrowia. W kabarecie usłyszałem kiedyś dialog:
-Dzień dobry chciałbym umówić się do ortopedy.
-Mam termin za 5 lat.
-Ale rano, czy wieczorem?
-To za 5 lat. Musi pan już wiedzieć?
-Tak, bo za 5 lat rano mam dentystę.
Pewnie pomyliłem trochę szczegółów.

@kempolek: Do banku przyszedł pewien 90 letni mężczyzna i poprosił o 100,000 zł kredytu z rozłożeniem go na raty przez 50 lat, urzędnik w banku się oburzył panie przecież pana za 50 lat nie będzie ? ..., człowiek ponowił prośbę o kredyt i powiedział żeby ten się tym nie martwił, bo on posiada gwarancje rządowe ..., Na to urzędnik pyta jak to możliwe ?? , więc człowiek mu odpowiada, za 50 lat ma wyznaczoną operacje na wymiany stawu biodrowego ...

@Mariusz Kajstura: Przyjmuje szatan ludzi w piekle i mówi:
-Trzeba Was tu trochę posortować. Na moje lewo: mordercy, pedofile i gwałciciele. Na prawo: oszuści, złodzieje i pracownicy ZUS... a, byłbym zapomniał, jeszcze pracownicy NFZ



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2016 grupa EIOBA. Wrocław, Polska