Login lub e-mail Hasło   

Jak Stworzyć Produkt?

Czy warto wypuszczać na rynek produkt będący efektem uśrednionego badania statystycznego? A jeśli nie, to co należy z takimi badaniami robić?
Wyświetlenia: 281 Zamieszczono 24/03/2017

Jak stworzyć idealny produkt? To pytanie daje jedną odpowiedź... Nie ma produktu, jest tylko klient. Wielu chciałboy po prostu dostosować produkt do klienta, a więc przeprowadzić badania statystyczne i określić czego klienci najbardziej potrzebują. Pomijając fakt, że grupa około kilkunastu procent klientów będzie się czepiała ankiety sugestiami typu: "A ta linia powinna być żółto czarna, gdyż w 1987 Papież Polak, Św. Jan Paweł II powiedział, tu cytuję...". Czy jednak warto takie badania robić? Warto, jednak należy wziąć jedną ważną rzecz pod uwagę, o czym zaraz...
Jakiś czas temu firma Coca-Cola doszła do wniosku, że musi zareagować na politykę Pepsi, która kilkanaście razy zdążyła zmienić swoje logo oraz co chwila zmienia smak swojego napoju. Prezesi Coca-Coli zarządali szczegółowych badań konsumenckich, które miały wyłonić zwycięski napój, jako uśrednienie wszystkich extremów wśród preferencji klientów. Zrobiono to i zamieniono tym napojem starą recepturę. Wydawało się to być rozwiązaniem idealnym, jednak szybko zauważono, że taka uśredniona wersja Coca-Coli sprzedaje się coraz gorzej. Ten napój zostawiono więc i wrócono do starej koncepcji, którą nazwano dodatkiem "Classic", czyli klasyczna. Jakoś udało się zreperować sytuację, ale Coca-Cola nigdy już nie wróciła do tych praktyk uważając je za szkodliwe.
Czy aby są na pewno szkodliwe? Okazuje się bowiem, że to słuszna tendencja szukać uśrednionego statystycznie produktu, poniekąd klienci nigdy nie będą w stanie zaakceptować takiego wariantu. Rozwiązanie jest jednak proste. Jest to drobna ingerencja do uśrednienia i produkt, który jest tworzony według tej reguły szybko zwycięża rynek.

Podobne artykuły


7
komentarze: 18 | wyświetlenia: 698
7
komentarze: 0 | wyświetlenia: 960
6
komentarze: 3 | wyświetlenia: 843
83
komentarze: 25 | wyświetlenia: 71248
51
komentarze: 40 | wyświetlenia: 647284
44
komentarze: 36 | wyświetlenia: 14661
33
komentarze: 30 | wyświetlenia: 21192
30
komentarze: 22 | wyświetlenia: 40183
29
komentarze: 15 | wyświetlenia: 22138
29
komentarze: 8 | wyświetlenia: 12947
29
komentarze: 16 | wyświetlenia: 52871
28
komentarze: 29 | wyświetlenia: 17807
28
komentarze: 16 | wyświetlenia: 17135
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  nse,  26/03/2017

"Jest to drobna ingerencja do uśrednienia i produkt, który jest tworzony według tej reguły szybko zwycięża rynek." ... Czy rynek można zwyciężyć ?

Chodziło mi o szybkie odnalezienie niszy i opanowanie jej zawczasu, przez co zdobywa się dominację na rynku.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska