Login lub e-mail Hasło   

Pięć sposobów na pozyskanie leadów

Mówią na nich „wyznawcy apple’a”. Wszędzie, gdzie się nie pojawią, ostentacyjnie błyszczą ich legendarne urządzenia. Słowa „telefon komórkowy” kojarzą im się jednoznacznie...
Wyświetlenia: 303 Zamieszczono 14/04/2017

Z firmą z Cupertino. Chciałbyś zbudować zaangażowanie godne marki Steve’a Jobsa? Chciałbyś mieć więcej klientów niż włosów na głowie? Dobrze trafiłeś.   

Pozyskiwanie leadów (z ang. lead generation) to, mówiąc najprościej, proces wzbudzania zainteresowania naszymi produktami, usługami bądź twórczością. W tym celu tworzymy treści, zachęcające użytkowników do pozostawienia nam swoich danych, takich jak numer telefonu lub adres e-mail. Istnieje kilka sprawdzonych sposobów na osiągnięcie tego celu. Chcesz je poznać? Do dzieła!

Przyspiesz swoją stronę

Przeciętny użytkownik internetu wykazuje się cierpliwością godną nastolatka na pierwszej randce. Nie daruje nam nawet jednej chwili zwłoki i bez zastanowienia wróci na stronę z wynikami wyszukiwania. Dane zebrane przez kissmetrics.com dowodzą, że sekunda opóźnienia może zmniejszyć konwersję witryny nawet o 7%! Wniosek jest prosty: jeśli zauważasz wysoki współczynnik odrzuceń (ang. bounce rate) na swojej stronie, spróbuj powiązać go z prędkością ładowania strony. Możesz ją zmierzyć np. za pomocą tego narzędzia Google: https://developers.google.com/speed/pagespeed/.

Przygotuj wyjątkowy formularz zapisu

Użytkownicy internetu są przyzwyczajeni do formularzy zapisu i chętnie z nich korzystają. Nie znaczy to, że możesz pójść na łatwiznę. Pamiętaj o kilku podstawowych zasadach, żeby zwiększyć atrakcyjność swojej witryny: zadbaj o dobre CTA , a także wizualną spójność formularza z Twoją marką. Dobrym pomysłem jest umieszczenie go w sekcji strony nazywanej header (u góry). Jeśli Twój formularz nie spełnia wyznaczonej mu roli, spróbuj przygotować kilka wariantów i zbadaj ich skuteczność za pomocą testów A/B.

Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych

Dobry konkurs w mediach społecznościowych robi więcej leadów niż tysiąc słów. Świetnym pomysłem jest dołączenie do np. facebooka zewnętrznej aplikacji, zbierającej leady od zainteresowanych ofertą użytkowników. Jeśli chciałbyś mieć dedykowaną aplikacje internetową dla swojego biznesu, daj nam znać, jesteśmy mistrzami w tej dziedzinie. Innym sposobem jest przekierowanie użytkownika na zewnętrzną stronę, na której będzie już czekał na niego piękny formularz (patrz wyżej).

Użyj wtyczki typu Call247

Właściwie to najlepiej użyć dokładnie wtyczki Call247, ponieważ na tle konkurencji odznacza się bardzo dobrym stosunkiem ceny do możliwości. Jak to działa? Użytkownik, który jest zainteresowany kontaktem z Twoją firmą, może za pośrednictwem naszej aplikacji zostawić informacje o numerze telefonu i preferowanej godzinie kontaktu. Nie ma chyba łatwiejszego sposobu na generowanie ciepłych leadów.

Rób dobry content i bądź z niego kontent

Udostępnienie specjalistycznego e-booka w zamian za maila, niesie ze sobą kilka korzyści. Poza zdobyciem cennego adresu, budujemy wizerunek eksperta, który będzie pracował na nas długie miesiące, a nawet lata. Użytkownik internetu nie chce kupować od anonimowego sprzedawcy. Chce człowieka z krwi i kości, z własną historią i własnymi sposobami komunikacji. Chce eksperta, którego wiedzę potwierdzają czyny i słowa, własnoręcznie i nieodpłatnie opublikowane w sieci. Taka postawa buduje zaufanie, tworzy osobiste marki i samoistnie generuje leady. Chcemy być stale w kontakcie z ekspertami interesujących nas dziedzin, dlatego ufamy im podejmując decyzję zakupowe.

To tylko kilka sposobów na skuteczne pozyskanie leadów. W praktyce marketingowej jest ich o wiele, wiele więcej. 

Podobne artykuły


25
komentarze: 84 | wyświetlenia: 2081
17
komentarze: 32 | wyświetlenia: 1094
16
komentarze: 8 | wyświetlenia: 1783
15
komentarze: 3 | wyświetlenia: 1472
14
komentarze: 119 | wyświetlenia: 1015
14
komentarze: 33 | wyświetlenia: 920
14
komentarze: 21 | wyświetlenia: 821
14
komentarze: 60 | wyświetlenia: 600
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 510
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 333
13
komentarze: 21 | wyświetlenia: 905
13
komentarze: 68 | wyświetlenia: 305
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 560
12
komentarze: 144 | wyświetlenia: 672
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska