Login lub e-mail Hasło   

Spowiedź praktykującego alkoholika-część 2

Czasy licealne...
Wyświetlenia: 392 Zamieszczono 18/04/2017

Czasy licealne były latami powolnego, ale mozolnego zdobywania wiedzy o alkoholu.Wszystkiego trzeba było dowiadywać się samemu, poprzez codzienną bez mała praktykę.Młodzi ludzie, wchodzący dopiero w dorosłe życie, nie mieli bladego nawet pojęcia, co to jest alkoholizm i do czego może doprowadzić beztroske nadużywanie niegroźnego, wydawało się piwka, taniego wina, a później wódki.Nikt nam nie tłumaczył, nie wyjaśniał, w co się pakujemy.W czasach gomułkowskich był to temat tabu.O innych plagach społecznych też się nie mówiło, bo najlepszy z najlepszych ustrojów nie mógł mieć żadnych skaz na swym kryształowym wizerunku.

Zresztą, jak mogliśmy domyślać się, że to coś złego, skoro gdy na dużej przerwie biegliśmy do nieodległego kiosku na piwo, po drugiej jego stronie pił z kufla nasz nauczyciel i udawał, że nas nie widzi.Na wszystkich imprezach, prywatkach, imieninach czy innych spotkaniach koleżeńskich musiał być alkohol.Sygnałem ostrzegawczym mógł być fakt, że z czasem alkohol stawał się ważniejszy niż najbardziej nawet atrakcyjne koleżanki.One zaczynały się podobać dopiero po spożyciu.To mogło być sygnałem, ale nie było.W tamtych czasach byłem bardzo, wręcz chorobliwie nieśmiały wobec dziewczyn.Musiało zaszumieć w głowie, bym zagadał do panienki, która mi się podobała.Po wypiciu wszystko stawało się proste.Rosły skrzydła, nie było rzeczy niemożliwych...(...).

Wiem, że nie są to jakieś chlubne wspomnienia.I nie dla jakiejś kozackiej chluby o tym piszę.(...)Gdyby u zarania ktoś wziął mnie za łeb i powiedział:ośle jeden, wchodzisz na bardzo śliską drogę, nie tacy jak ty przegrali z wódką, nie ma silnych na alkohol, on niszczy skuteczniej niż stado wkurwionych słoni murzyńską wioskę i ciebie też przetrąci.Może inaczej potoczyłoby się moje dalsze życie.Ale tu jest chyba podobnie jak z dzieckiem, które nie uwierzy, że czajnik jest gorący, dopóki się samo nie sparzy.I ja się sparzyłem, i to wielokrotnie...

Marek Koprowski-Spowiedź praktykującego alkoholika

Wybrane fragmenty według szubrawca-część 2,cdn.

Podobne artykuły


20
komentarze: 41 | wyświetlenia: 1213
17
komentarze: 1 | wyświetlenia: 1235
17
komentarze: 53 | wyświetlenia: 900
16
komentarze: 6 | wyświetlenia: 582
16
komentarze: 3 | wyświetlenia: 808
15
komentarze: 7 | wyświetlenia: 761
15
komentarze: 0 | wyświetlenia: 616
14
komentarze: 4 | wyświetlenia: 637
14
komentarze: 11 | wyświetlenia: 696
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 667
14
komentarze: 11 | wyświetlenia: 507
14
komentarze: 5 | wyświetlenia: 521
14
komentarze: 1 | wyświetlenia: 415
13
komentarze: 1 | wyświetlenia: 429
 
Autor
Dodał do zasobów: szubrawiec
Artykuł

Powiązane tematy





  Koriolan,  19/04/2017

Wyraźnie widać chęć zrzucenia na kogoś winy. Niestety ...
Od Narodzenia aż do śmierci - sami odpowiadamy za swoje życie.
.
Nieśmiałość to lęk ... to brak prawdziwej miłości do siebie.

@Koriolan: Witaj:-)Jak zwykle Koriolanie postrzegasz wszystko zero-jedynkowo;czarne-białe, świadomy-nieświadomy.Ludzie, zazwyczaj dojrzewają powoli do pewnych prawd,nie skacze się jak to mawia Maniek K.od razu z piwnicy na strych:-)Pozdrawiam serdecznie:-)

  Koriolan,  19/04/2017

@szubrawiec: Nie zrozumieliśmy się ...
Ja cały czas mówię, że jest TYLKO ŚWIADOMOŚĆ.
Ale można ją w sobie przysłonić. Oznacza to, że CAŁY CZAS jesteśmy w 100% świadomi Ale odrzucamy świadomość (przysłaniamy ją) tak, że używamy świadomości od zera do 100% w zależności od tego jak nam pasuje.
To coś takiego jak światło. Nie możesz przynieść 'cienia'. Nie ma czegoś takiego. Nie m ...  wyświetl więcej

  Henear,  19/04/2017

@Koriolan: swiadomi... Ale czego? Wiesz ze od takiego gadania moze ci sie w glowie popieprzyc, np nagle uznasz ze masz raka lub nie wiem gliste w oku. I nie bedziesz w stanie sam z siebie tego zweryfikowac, schize zlapiesz.

@Koriolan: taaaa, a znajomy mojego znajomego przyniósł wiadro prądu, ... jesli ktoś mówi, że coś jest niemożliwe, trzeba znaleźć kogoś kto o tym nie wie... przyjdzie i to zrobi ... hahahaha nieświadomy swojej świadomości w otoce gnuśnej obmierzłości.

@Dyl Sowizdrzał: "trzeba znaleźć kogoś kto o tym nie wie... przyjdzie i to zrobi ..." ... raczej trzeba poszukać kogoś kto udowodni wszystkim że im się wydaje, kogoś nieco bardziej wnikliwego od "wszystkich" ... :))))))
Kiedyś wszyscy wiedzieli że materia cięższa od powietrza nie może latać, aż znalazło się grono zapaleńców którzy pomimo szeregu niepowodzeń sprawili że samolot zaczął latać. ...  wyświetl więcej

@szubrawiec: Ta zero "0 or 1", wynika z chęci spania, a "0 and 1" z głupoty, pośpiechu, chciwości ...; jak się schabowego nie da połknąć w całości to można podzielić na kawałki i jeść po kolei czując jego smak ;)
Jedno i drugie wyrzuca z świadomości oś czasu :(
https://pl.wikipedia.org/wiki/(...)%80%99a

@Mariusz Kajstura: marian znowu całą wiśniówką wygrzdulałeś z barku ... ehhh, jakiego boga ty widzisz przed piciem a jakiego po spożyciu ...? chłopaku... nie przynudzaj znowu, wystarczy , że świstak po porannej mszy wypisuje od rana znowu miałkie dyrdymaly , zauważ, że jest tu na Eiobie kilku... nastu , którzy nie wierzą, i nie pierdolimy dzień w dzień o wierze ( niewierze) obalamy mity , do który ...  wyświetl więcej

@Dyl Sowizdrzał: "i nie pierdolimy dzień w dzień o wierze(niewierze)obalamy mity, do których większość z was nawet się nie odnosi w sposób merytoryczny..."haha Drogi Dylu, nie chcę Cię obrażać i postaram się jak najdelikatniej:primo...przeczytaj w słowniku"merytoryczny"-zapewniam, że daleko Ci do osiągnięcia takiego sposobu wyrażania i artykułowania swoich racji:-)...secundo...Ty o prawie niczym i ...  wyświetl więcej

@Dyl Sowizdrzał: Drogi Dylu, gdybyś przeczytał to co napisałem ze zrozumieniem to byś wykapował że to co napisałem nie ma nic wspólnego z tym teatrzykiem https://www.youtube.com/watch?(...)TH_mUhA :) Reagujesz jak "pies Pawłowa" na kluczowe słowa w sposób behawioralny nie szukając w nich treści tylko sposobności do gryzienia, no ale cóż ja ...  wyświetl więcej

@szubrawiec: zostańcie w panu, ...czy zagryzłeś już poranniaka czulencikiem ? czy może plackiem mącznym łoplatkiem zwanym, pożarłes pana swego ... u mnie nawet pies pana nie potrzebuje, bo jak mu każę skakać ( klękać) to zawija dupę i idzie sobie poleżeć.

@Mariusz Kajstura: Wałkowałem mu to już...nic to...aż dziw bierze, że facet, co by nie mówić,jednak obyty ma takie problemy z czytaniem ze zrozumieniem, wyłapywaniem ukrytych ironii, aluzji etc...hm..parafrazując nieco powiedzenie, powiem tak...Im bardziej poznaję Sowizdrzalskiego Badyla...tym bardziej kocham...gimbazę...:-)

@szubrawiec:
https://www.youtube.com/watch?(...)oHdZxw8
https://www.youtube.com/watch?(...)HYbZkLs ... może coś indiańskiego w rytm bijącego serca ?

@Mariusz Kajstura: hmm...może nie wstawiaj takich rzeczy, bo Badylo przypisze Ci, że przeszedłeś na...indiańskie modły...dla tego człeka świat, niestety jest czarno-biały...szkoda, bo drzemie w nim spory potencjał...niestety,przykryty....ateistycznym fanatyzmem...:-)

@szubrawiec: Raczej to nie nasz problem ? ..., a kontakt z żywą Naturą wzbogaca Duszę ;)

@szubrawiec: ty bardziej na ironie nie jestes odporny ... a do gimbazy z tymi swoimi teoriami coraz lepiej się wpisujesz ... weźta sie za robotę a nie na internetach siedzita od rana do nocy ;-) chyba, że prezesi siedzą za biurkiem i majo wyrobników do roboty , hahahaha.

@Henear: Świadomość którą tak molestuje :-)))
Nie jest świadomością 'czegoś' ...
Bardziej samoświadomością.
Inaczej ...
Jak się ją złapie kawałek to już się wie o co chodzi ...
.
Można to roboczo (na pierwszy rzut oka) nazwać świadomością siebie ...
Świadomością "kim jestem".
Ale ogólnie jest to świadomość wszystkiego ...
:-)))
...  wyświetl więcej

@Koriolan: O tak! Granica między mistycyzmem a obłąkaniem jest bardzo subtelna...:-)

@Dyl Sowizdrzał: Golce śpiewali"dziś robota nie jest w cenie, dzisiaj liczy się myślenie..." :-)

  Koriolan,  20/04/2017

@szubrawiec: Tak naprawdę to granica jest wyraźna i gruba. Problem jest w tym, że w pewnej chwili tracisz grunt pod nogami. Grunt wiary w rzeczywistość. Ta chwilę jest niebezpieczna bo już nie masz gruntu a jeszcze nie zacząłeś płynąć ...
Już twarda rzeczywistość się chwieje a jeszcze nie zobaczyłeś rzeczywistość zmiennej, płynącej.
Tu można się zgubić. Dlatego buddyzm duży nacisk kł ...  wyświetl więcej

@Koriolan:"Tu można się zgubić. Dlatego buddyzm duży nacisk kładzie na guru." ... , a KrK na autorytet ..., właściwie niewielka różnica ;) ... w końcu wszystko rozpłynie się do tego stopnia że będzie trzeba umieć sobie radzić bez "palików" i nauczyć się pływać polegając na Bogu, z wiarą w Boga jest podobnie jak z nauką pływania, człowiek się nie nauczy dopóki nie przekona się o wyporności wody i z ...  wyświetl więcej

  Koriolan,  20/04/2017

@Mariusz Kajstura: Ja to widzę tak, że krk nie prowadzi Cię nigdzie. Oni przyjęli strategię faryzeuszy i stanęli na 10-ciu przykazaniach. Dlatego mają TYLE dogmatów, nakazów i zakazów. Popatrz na żydów. 10-przykazań to 1 strona tekstu. Biblia to 800 stron (Stary testament). A Talmud już 2'000 stron.
DWA TYSIĄCE !
.
Ja mogę to opisać jednym słowem ...
KOCHAJ ...

@Koriolan: "Kochaj"... i rób co chcesz...:-)

@Koriolan: Słowo Kochaj jest prostym słowem, podobnie jak kropka jest prostym znakiem, właściwie nic dodać nic ująć. Jadnak znaczenia słowa i interpunkcji jest zależne od okoliczności w jakich się stosują, a tak dokładniej co oznacza słowo "Kochaj" ? ... karcenie dzieciaka jest oznaką Miłości czy czegoś innego ?
"A Talmud już 2'000 stron." ... jak widzisz można się zagubić w słowach i nic nie osiągnąć ;)
Czy można nauczyć się gotować czytając jedynie książki kucharskie ?

  Koriolan,  20/04/2017

@Mariusz Kajstura: To, że świat stoi do góry nogami jest wynikiem w dużej części przyzwyczajenia do 'tlumaczenia' słów na ... inne słowa.
Zobacz : szubrawiec napisał : "Kochaj ... i rób co chcesz". Oznacza to, że samo kochaj mu nie wystarczy, musi sobie 'dointerpretować'.
Ty też starasz się to sobie jakoś ułożyć. Inni też by pewnie tak zrobili. A słowo kochaj nie trzeba interpretować ...  wyświetl więcej

@Koriolan: Widzę, że wchodzimy na niepewny grunt:-)...hm..."10 przykazań nic tu nie pomoże.Krk jest przykładem wymordowania milionów ludzi na podstawie przykazania'nie zabijaj' "...hmm...mówisz Koriolanie, że samo "kochaj" wystarczy...pewnie tak...tylko widzisz...każdy to "kochaj"może sobie przetłumaczyć na swój sposób.:-)Po pierwsze, nie ma takiego przykazania, jak "nie zabijaj"-jest"nie morduj", ...  wyświetl więcej

@Koriolan: Jaka część współcześnie żyjących ludzi, jest zdolna do prawidłowego odczuwania Miłości ?
Ilu rodziców katuje swoje dzieci bo tak odczuwają swoją miłość ?
Niestety tą miłość którą odczuwamy nie jest tą Miłością którą czuć powinniśmy ..., jeszcze daleka droga przed nami :(

  Koriolan,  20/04/2017

@szubrawiec: Tak ...
O tym właśnie mówię, że ludzie "tłumaczą" słowa na inne słowa. Ja zachęcam do tlumaczenia słów na uczucia :--)))
.
Tak, to już poza granicami "normalności" ale Ty już tam jesteś :-)))
Warto zagłębiać się dalej nawet jak przestaniemy się rozumieć. Po prostu wyrażajmy siebie jak gleboko damy radę.
Każdy musi w sobie odnaleźć "Co dla mnie oznacz ...  wyświetl więcej

  Koriolan,  20/04/2017

@Mariusz Kajstura: Cóż ...
Dostałeś to życie po to by dla siebie odnaleźć co to znaczy Miłość. I każdy inny. Jeśli Ty je prawidłowo rozpoznasz to wystarczy. No i będziesz mógł wskazać drogę innym jeśli zechcesz.
Nie oglądaj się na innych bo wszyscy nadal będziemy w czarnej ...
:-)))

@Koriolan: Ale skąd będę wiedział, że rozpoznałem prawidłowo?Hitler...też wierzył, że jest "wybrańcem, zbawcą".A możem oszalał?

  Koriolan,  20/04/2017

@szubrawiec: Nie ma jednoznacznego testu. Nikt Ci tego nie powie :-)))
Ja Ci mogę tylko powiedzieć, że sam to poznasz :-)))
Masz to zapisane w sobie :-)))
Mógłbym napisać :
Jesteś dzieckiem Boga ... masz w sobie jego "ślad", który na pewno rozpoznasz, ale Dyl by mnie opluł za takie słowa :-)))

  Koriolan,  20/04/2017

@szubrawiec: już dużo wiesz ... O sobie i innych :-)))
Po prostu ... idź dalej :-)))

@Koriolan: tfu ..;-) dobrze, że ty pijanego szubrawca nie wygasiłeś, szkoda byłoby chłopa , bo nie głupi, zresztą kazdy pijak nie głupi i pije, bo meczy się w takim świecie ...

@Koriolan: No tak, aż ten Dyl:-) Może by my mu jake kobite znaleźli, coby trochę złagodniał?:-)Popytaj Wróbelka cy ni mo jakiej góralskiej dziołchy? :-)

@szubrawiec: na dwie się nie piszę ... już były próby ale szkoda kiesy i zdrowia, hahaha 72 hurysy pozostawię w owej ilości kozoamatorom ...;-) z niedalekiego wschodu, a Wróbelek coś sie tu dawno nie odzywał, chyba po "świętach" leczy ciasny berecik ... już ja widzę jaka dziołchę by mi podsunął , hehehe raczej to nie byłaby Mia Khalifa ;-))) choc nie wiem czy to Indyjka czy Perskie oczko...

  Koriolan,  20/04/2017

@szubrawiec: Dul jest spoko ...
Ma kobite. Po prostu taki sobie wybudował świat i nie zawacha się go bronić :-)))
Fajny jest bo nie dał się zindoktrynować jak np świstak :-)))
Pisze co mu ślina na język przyniesie :-)))
A ja napisałem co miałem napisać :-)))

  Koriolan,  20/04/2017

@Dyl Sowizdrzał: Masz racje ...
Na dodatek alkoholicy zaweżaja zwykła świadomość. Gdy im odpuści maja bliżej do prawdziwej świadomości. Taka jest moja dziewczyna ...
Dlatego fajnie się z nimi przebywa. Nie przejmują się tak jak normalni :-)))

  Koriolan,  20/04/2017

@Dyl Sowizdrzał: he he ...
Ja dawałem radę z trzema ... Ale przy pięciu odpuscilem ... jak Ty :-)))
Choć z dwiema i bez oszukiwania było fajnie ...

@Koriolan: no, toś łogier nad łogiery, hehe dobra spadam ... jutro podróż.

  Koriolan,  21/04/2017

@Dyl Sowizdrzał:Eee ...
Raczej głupi ...
No można to nazwać nauką, bo tak jak Ty uznałem, że to bez sensu.

  pantrubadur  (www),  19/04/2017

Mysle że raczej nikt takiemu młodzieńcowi nie przemówi do rozumu. Sam musi do tego dojśc.

@pantrubadur: Zgadza się, większość niestety uczy się na... własnych błędach!"Gdyby to młodość wiedziała, a starość...mogła"haha:-)

@Mariusz Kajstura: "Śpi.Nie mam zamiaru go budzić.Zastanawiam się, czy kiedykolwiek przyszło mu do głowy, jak bardzo sen jest podobny do śmierci.Może gdyby to wiedział, nie spałby tyle.A może właśnie dlatego to robi..."William Wharton. Pozdrawiam:-)

Kor-dyl, Kaj-heany i inne szubrawe Pany.
Ubaw, nawet bez wiśniówki, (przydała by się) czytając jak się okładacie argumentami.
Spróbujcie kłonicą, orczykiem, sztachetą lub ciupagą.
Szansa by zakatrupić "malwersanta" zwiększa się znacznie !

@zakrawarski: haha...pojedziem panocku niebawem na Podhale po nauki do Wróbelka, coby lepiej operować, nie tylko słowem i piórem... :-)Piotrek mawia, że"obicie komuś gęby, takie akuratne i z uśmiechem na twarzy, lepiej przemawia niż sutry":-)Nie wiem, cy i sztachety, orcyki w tym koglu-moglu nie będą brały udziału..haha

@zakrawarski: A propo wiśniówki...Piotrek ponoć robi niezłą...cytrynówkę, jedziesz z nami Mości Zakrawo?

@szubrawiec: "Rosły skrzydła, nie było rzeczy niemożliwych"
Kto by to nie byl.....dodaj detale.....co roslo ? (bo skrzydla nie)
Co nie było niemożliwe ? A kiedy bylo mozliwe to co robiliscie ?
Wszystkie detale ze szczegolami.....jesli chcesz aby ci wierzyc !?

  Koriolan,  22/04/2017

@zakrawarski: sokojnie bracie ...
To tylko przyjaciekskie poklepywania po plecach.
A miałeś Ty kiedyś kłonice w ręce ?

@zakrawarski: Mości Zakrawo!...trudno mi Tobie wytłumaczyć mechanizmy rządzące umysłem alkoholika...po prostu, alkohol, wprowadzony do"mózgownicy" takiego jegomościa, sprawia, że czuje się on jak"młody bóg",wszystkie hamulce puszczają, nie ma lęku, strachu, brzydkich kobiet, ładnych kobiet-wszystkie są w zasięgu, nie ma rzeczy niemożliwych- to w pewnym sensie przenośnia, ale faktem jest, że alkohol"uskrzydla":-)

@Koriolan: Nie tylko nie mialem w rece, ale nie wiem co to jest.
Znam z literatury.

  Koriolan,  22/04/2017

@zakrawarski: tak myślałem bracie :-)))
Kłonica i orczyk to części od wozu konnego :-)))
Zwłaszcza orczyk ... super pasuje do ręki :-)))

@szubrawiec: Naleze do tej grupy madrych, glupich, dziwnych, nietypowych i czego chcesz
ktorzy nie pija lub robie to "przy wielkim dzwonie"
Pierszy drink...whiski z Coca-cola wypilem poczestowny przez zone -tubylcznke-
i mialem okolo 25 Anno Domini.
Jesli juz cos to likier jak Disaronno, bo to smaczne, a wisniowki nie ma.
Jesli cos pije to dla smaku, a nie dla efektu.
Wyjazd z wami "na wroble to dla mnie jak na syberie..Wielkie dzieki !

@Koriolan: Kiedyś Bacę w sądzie zapytano czy ma coś na swoją obronę, na to Baca mówi nie wysoki sądzie orczyk kazali zostawić w depozycie ;)

@Mariusz Kajstura: Żeby i Piotrek swój orczyk w depozycie zostawił, jak Dylo przyjedzie do niego w odwiedziny:-)ahaahaa

@piotrwrobel: hehe, kiedyś jak urzędnik przyjechoł na wieś i widzioł chłopa ciepiącego bronami, to szybko potulniał ;)
http://www.cda.pl/video/16210443

@piotrwrobel: dodajmy jeszcze, że orczyk i klonice to 'broń' szybko dostępna dla woźnicy. Inne części wozu są trudniej dostępne :-)))

@piotrwrobel: nie musisz wyprzegac. Wystarczy zrzucić postronki i orczyk wypiąć. Poza tym na zabawie to już dawno są wyprzegniete :-)))

@Koriolan: "sokojnie bracie ... "
Mialo chyba byc ....spokojnie.... i dupy bym ci nie zawracal gdyby nie lingwinistyczny przypadek
mianowicie....skoja.... w tubylczym jezyku znaczy ....zartowac.... jak -skoja inte- nie zartuj..odwrocone.
To co, mam zartowac czy nie .....?? Zdecyduj sie....lingwinisto !

@zakrawarski: Ano widzisz brachu, dlatego nie łatwo Tobie wytołkować co to takiemu pijanicy siedzi w łepetynie, czym to się taki kieruje w życiu;zresztą sami opilcy tego do końca nie wiedzą, co też kryje się w zakamarkach ich umysłu.Jak to się dzieje, że często wykształcony, dobrze sytuowany obywatel, przykładny pracownik, mąż, ojciec etc. po spożyciu jednego kieliszka, nie umie na tym jednym popr ...  wyświetl więcej

@piotrwrobel: Dla alkoholika jeden kieliszek to o jeden za dużo, potem i beczka za mało...haha:-)

  perupc  (www),  22/04/2017

Miałem okazje spróbować pomóc alkoholikowi wyjść z nałogu. Załatwiłem prace, pokój gdzie mógł na chwile się zatrzymać i pożyczyłem pieniądze. Nie pił przez 2 miesiące a potem znowu do tego wrócił i skończyło się nie miło. Ja osobiście jestem idiotą po Alkoholu, więc całkowicie wyeliminowałem spożywanie alkoholi wyżej procentowych niż piwo.

@perupc: Alkoholikowi,lepiej dawać wędkę niż rybę, nauczyć go wędkować...:-)

  Koriolan,  23/04/2017

@szubrawiec: to standard. I bez sensu i tak.
Najlepiej dac alkoholikowi ... świadomość.
Niestety nikt jeszcze nie wymyślił jak to zrobić :-)))

@Koriolan: Świadomość budzi się w nas, nie odwrotnie ;)

@Koriolan: "Najlepiej dać alkoholikowi...świadomość", zgadzam się z tym:-)Problem jest jedynie w tym, że,najczęściej nie da się ot tak "dać"człowiekowi świadomości, a co dopiero alkoholikowi:-)Moim zdaniem, tą świadomość o której mówimy trzeba "dawać"porcjami, powolutku po cichutku:-)

@Mariusz Kajstura: To tylko sofistyka ...
(Gadanie)
My jesteśmy świadomością :-)))
Chodzi o to byśmy nie spali :-)))

@Koriolan: hm...czasami dobrze się drzemnąć:-)

@szubrawiec: To już delikatnie napisałem ...
Alkoholik jest bliższy świadomości niż normalny człowiek :-)))
Winika to z tego, że normalny człowiek ma ustalony stosunek do rzeczywistości a alkoholik ma tu bajzel, rozwalone widzenie rzeczywistosci. Dodatkowo alkoholik zna już kilka rzeczywistości, więc kolejne spojrzenie na łatwiejsze. Następnie alkoholik zna normalną rzeczywistość, kt ...  wyświetl więcej

@Koriolan: Świadomością zamknięta w skorupie niczym piskie, czasem w tą skorupę trzeba przywalić, tak by nie uszkodzić skorupy, a śpiące wewnątrz pisklę się obudziło ;)

@szubrawiec: "Moim zdaniem, tą świadomość o której mówimy trzeba "dawać"porcjami, powolutku po cichutku:-) " ... i to tak by myślał że sam na to wpadł, ale to kwestia niczym nieuzasadnionej dumy ...

@Koriolan: Największym problemem Alkoholika jest poszukiwanie rozwiązań które mu pozwolą trwać w alkoholizmie, niestety to powoduje że staje się energetycznym wampirem i wysysa energie z tych którzy starają się mu pomóc, a wtedy najlepszą pomocą, okazuje się pozwolić mu zaliczyć dno inaczej to jest tylko przedłużanie czegoś co nie ma racji bytu ...

@Koriolan: Ano właśnie, jeżeli mamy do czynienia z alkoholikiem, który jest świadomy swojej choroby, a do tego chce zmian to się zgadzam:-) Natomiast mowa była o pijusach nieświadomych, ani swojego alkoholizmu, ani swojego jestestwa.Takich, całkowicie oderwanych od rzeczywistości:-)Dlatego Koriolanie nie ma gotowych, uniwersalnych recept dla wszystkich:-)Różnimy się Braciszku od siebie, choć Ty pe ...  wyświetl więcej

@Koriolan: Ach któż mi tego minusa tu dał ? : ))))) ... taki jest mechanizm działania uzależnień, że uzależnienie przejmuje cały potencjał wraz z inteligencją i moralnością, gdyby na początku drogi następował odpowiednio mocny wstrząs to uzależnienie by się nie utrwaliło i urosło do katastrofalnych rozmiarów, niestety nieświadomość społeczeństwa jest na rękę uzależnionych władz. Ile razy byłem świ ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura:
@szubrawiec :
Ustalmy ...
Alkoholik ma trzy fazy : wchodzenie, trwanie i wyjście.
Ja mówię jedynie o alkoholikach chcących wyjść z alkoholizmu. Dwie pierwsze fazy są mało interesujące bo alkoholik jest na ścieżce schodzącej i nic nie da sie zrobic tylko czekać :-)))
.

@Mariusz Kajstura: Nie przejmuj się tymi minusami, też zauważyłem, że grasuje tu jakaś zabłąkana dusza, która trudni się jeno minusowaniem:-)Znasz, zapewne starą prawdę:co siejesz to i żąć będziesz:-)"dobro"wraca do nas...podwójne:-)

@szubrawiec: "Ja natomiast uważam, że kk jest na tyle silną organizacą, że jedynym, który może mu zaszkodzić jest...on sam:-)" ... rozumie że kk upadnie z powodu własnej pychy, dążenie do własnego celu w oderwaniu od ścieżki odgórnej prawdy ?

@Koriolan: "Alkoholik ma trzy fazy : wchodzenie, trwanie i wyjście." ... pierwsza faza budzącej się w nim świadomości objawia się utajeniem swojego uzależnienia przed ogółem i to jest też pierwsza błędna decyzja :(

@szubrawiec: Te minusy mnie motywują ;)

@Mariusz Kajstura: A to masz i ode mnie :-)

@piotrwrobel: jakoś tak ostatnio mi się ten film po wspomnieniach szwendał :)))))

@szubrawiec: :)))))

  chatarda,  29 dni temu

Teraz dużo więcej się o tym mówi, prowadzi kampanie przeciwko alkoholizmowi i niczego to nie zmieniło. Mówi się o tym w szkołach, wszędzie pełno reklam, że alkohol szkodzi zdrowiu a i tak wszyscy mają to gdzieś. Jeśli zaczyna się jako młody człowiek, to ważniejsza jest chęć zaszpanowania, jakim jesteśmy luzakiem i jak się potrafimy zabawić. Ja nie zwracałam na te ostrzeżenia uwagi. Dla mnie najważ ...  wyświetl więcej

@chatarda: Dzięki za komentarz, pewnie masz rację, rzeczywiście sami musimy dostać w dupę, by pewne rzeczy zrozumieć.Może na tym właśnie polega piękno życia? Przecież najwięksi twórcy, pisarze, artyści etc.często doświadczali w swym życiu upadków i cierpienia, może właśnie z tego rodzą się później wielkie rzeczy?

@szubrawiec: No to czekamy teraz na "wielkie rzeczy" szubrawca i chatarda !
Im wiekszy upadek tym wieksze dzielo ?
PS na zdjeciu...pijesz lemoniade ....grasz na trabce....czy dmuchasz szklo w hucie Julia
W Szklarskiej Porebie ?

@zakrawarski: Walę hejnał mariacki!



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2016 grupa EIOBA. Wrocław, Polska