JustPaste.it

5 minut o dzwonka - gry na zakończenie lekcji angielskiego

Dziś podzielę się z Wami swoim pomysłem, dzięki któremu uczniowie wychodzą z uśmiechem z moich zajęć (a czasem wyjść wcale nie chcą). Mam tu na myśli gry na zakończenie lekcji.

Dziś podzielę się z Wami swoim pomysłem, dzięki któremu uczniowie wychodzą z uśmiechem z moich zajęć (a czasem wyjść wcale nie chcą). Mam tu na myśli gry na zakończenie lekcji.

 

Warto dodać, że gry na zakończenie lekcji bardzo mi pomagają w utrzymaniu porządku na lekcji, ale nie tylko. Wprowadzają element rozrywkowy na zajęcia, pozwalając jednocześnie powtórzyć poznane słownictwo. Gry na zakończenie lekcji muszą być podporządkowane jednej zasadzie: możesz je przerwać w każdej chwili, kiedy zadzwoni dzwonek. Dodatkowo, dobrze jest, aby nie wymagały zbyt wielu przygotowań, materiałów i sprzątania. Poniżej znajdziecie kilka propozycji takich gier.

Wszystkie materiały potrzebne do gier możecie całkowicie ZA DARMO pobrać ze strony http://funtastyczny.blogspot.com/

Pomysły na gry i zabawy na lekcji angielskiego

Gra - I like/I don't like
 
6f3729b126969efa38ccb23a3473b686.pngCel gry: powtórzenie słownictwa, szczególnie związanego z jedzeniem, zabawkami i kolorami.
 
Potrzebne materiały: karty z uśmiechniętą i smutną buzią, reprezentujące pojęcia ”lubię” i „nie lubię”. W przypadku młodszych dzieci, pomocne mogą być karty obrazkowe do poznanego słownictwa.

 

Karty z buźkami do pobrania na blogu FUNtastyczny Angielski
 
Przebieg gry: umieszczamy karty z buźkami w różnych miejscach sali. Należy wytłumaczyć uczniom, że smutna buzia reprezentuje to, że czegoś nie lubimy, a wesoła, że coś lubimy. Nauczyciel mówi głośno słowa, np. nazwy produktów spożywczych lub kolorów. Zadaniem dzieci jest określenie, czy coś lubią czy nie, przez podbiegnięcie do odpowiedniej karty. Kiedy uczniowie jeszcze nie do końca opanowali słownictwo, lub kiedy chcemy wprowadzić dodatkowe słowa,warto wykorzystać karty obrazkowe. Wówczas mówimy nazwę produktu a następnie pokazujemy obrazek.
 
Pomocne uwagi: aby urozmaicić grę możemy wprowadzić do niej nietypowe połączenia produktów spożywczych (np. broccoli ice cream).  

 

 

Gra - Are you Bob?
 
Gra, do której nie potrzebujemy żadnych materiałów. Bardzo prosta gra, która wbrew pozorom bardzo podoba się dzieciom.
 
Cel gry: utrwalenie poznanego słownictwa, ćwiczenie wymowy i rozumienia słów ze słuchu.
 
Przebieg gry: Prosimy jedno z dzieci o wyjście z klasy, lub odwrócenie się do ściany, tak aby nie widziało reszty osób w klasie. W tym czasie, nauczyciel wyznacza jedną osobę, która będzie „poszukiwana”. Przykładowo, poznawaliśmy słownictwo związane z owocami. Zadaniem jednego z uczniów jest odnaleźć w klasie osobę, która jest cytryną. W tym celu musi chodzić po klasie i pytać kolegów i koleżanki „Are you lemon?”. Pozostali zgodnie z prawdą odpowiadają „Yes” lub „No”. Po odnalezieniu wyznaczonej osoby „cytryna” prowadzi poszukiwania, a nauczyciel wyznacza kolejną osobę, która jest owocem.

 

 

Gra do nauki dni tygodnia i pogody - It's raining
 

Cel gry: utrwalenie słownictwa, ćwiczenie wymowy i rozumienia ze słuchu. Szczególnie pomocna w utrwalaniu nazw miesięcy, dni tygodnia, pogody.
 
Potrzebne materiały: karty obrazkowe lub wyrazowe do danego zakresu słownictwa, masa papierowa lub taśma klejąca do przyczepiania kart, podkład muzyczny. 
Przykładowe karty z pogodą znajdziesz na blogu
 
Przebieg gry: nauczyciel rozkłada karty obrazkowe lub wyrazowe w różnych miejscach sali i włącza podkład muzyczny. Uczniowie, w czasie trwania muzyki poruszają się swobodnie po sali. Kiedy nauczyciel zatrzyma nagranie, stają bez ruchu. Następnie nauczyciel, lub wyznaczony uczeń mówi zdanie, np. „It's raining.”/”It's Saturday.” itp., a zadaniem uczniów jest jak najszybciej odnaleźć w klasie daną kartą i stanąć obok niej. 

 

 


Zabawa w ciepło-zimno - Hot&cold
 
Cel gry: utrwalenie słownictwa, poznanie określeń „hot” i „cold”. Powtórzenie słownictwa z lekcji.
 
Potrzebne materiały: karty obrazkowe, lub przedmioty, których będziemy szukać. 
Przykładowe minikarty, darmowe i gotowe do druku, znajdziesz na blogu

 


Przebieg gry: nauczyciel prosi jednego z uczniów o wyjście z klasy, w tym czasie chowa kartę obrazkową lub przedmiot tak, żeby pozostali uczniowie wiedzieli, gdzie się znajduje. Zapraszamy ucznia z powrotem do klasy. Jego zadaniem jest odnaleźć schowaną rzecz, opierając się na podpowiedziach reszty uczniów - „hot”, kiedy się do niej zbliża i „cold”, kiedy się od niej oddala.

 

Przydatne informacje: ciekawym urozmaiceniem będzie porozkładanie w klasie wielu kart wyrazowych. Dzięki temu, uczeń, który szuka karty będzie się musiał wykazać znajomością słownictwa i przynieść konkretną kartę, mimo tego, że znajdzie też inne. Dodatkową atrakcją są dziwne miejsca, w których chowamy karty. Wierzcie mi, najciemniej pod latarnią - moi uczniowie mięli największy problem z odnalezieniem karty, która wisiała na klasowej gazetce.

 

 

 

Zapraszam na blog FUNtastyczny Angielski - znajdziecie tam nie tylko materiały do opisanych wyżej gier, ale także wiele innych  propozycji i pomysłów na zabawy do wykorzystania na lekcjach angielskiego