JustPaste.it

Jak dobrze zaprezentować się na targach?

Targi i wystawy należą do najważniejszych wydarzeń branżowych. Co zrobić, by wypaść na nich jak najlepiej?

Targi i wystawy należą do najważniejszych wydarzeń branżowych. Co zrobić, by wypaść na nich jak najlepiej?

 

Można dość śmiało powiedzieć, że targi branżowe są odpowiednikiem konferencji naukowych. Tyle że podczas konferencji prezentowane są rezultaty badań naukowych i prac badawczych, a na targach – produkty i usługi. Natomiast w obu przypadkach spotkanie z innymi osobami z branży jest okazją do poznania nowinek i trendów, a także nawiązania nowych relacji (naukowych lub biznesowych). Dodatkowo biznesmeni mają szansę wzmocnić wizerunek firmy i zwiększyć rozpoznawalność marki.

Wracając jednak do targów, warto się zastanowić, co zrobić, aby konkretna oferta wyróżniała się na tle innych. Przy takiej okazji wiele firm ma swoje stoiska, więc skupienie uwagi klienta jest dość sporym wyzwaniem.

Co należy zatem zrobić?
1. Zdecydować się na targi cieszące się ugruntowaną renomą (odbywające się cyklicznie, zbierające dobre opinie) – takich imprez jest bardzo wiele, ale niekoniecznie na każdej warto się pojawić. Najlepiej zebrać wywiad wśród innych wystawców, a także porozmawiać z klientami.

2. Wykupić stoisko w dobrej lokalizacji – oczywiście będzie droższe, ale to dobra inwestycja – to jasne, że boksy znajdujące się na obrzeżach hali targowej nie będą odnotowywać wysokiej frekwencji.

3. Przygotować do perfekcji stoisko – jeżeli tylko istnieje taka możliwość, warto zdecydować się na namioty reklamowe, naturalnie z logo firmy. Przestrzeń musi zostać maksymalnie wykorzystana, ale należy uniknąć przesady i chaosu informacji. Warto pomyśleć o niebanalnym zaprezentowaniu produktu czy oferty, najlepiej zapraszając do współudziału uczestników targów.

4. Postawić na interakcje z odwiedzającymi – stoisko musi być cały czas obsługiwane przez delegowaną osobę, która będzie w stanie udzielać wyczerpujących odpowiedzi na pytania związane z firmą i prezentowaną ofertą. Nie wystarczy jednak sama wiedza merytoryczna – pracownik winien posiadać wysoce rozwinięte umiejętności interpersonalne i ciągle pozostawać aktywnym – rozłożenie ulotek i siedzenie z nosem w telefonie nie wchodzi w grę.

5. Zaoferować gadżety reklamowe, gratisy, próbki, kody promocyjne – to pewny wabik na klientów, nie tylko dzieci. Chyba każdy chętnie zabierze ze sobą ciekawy kubek, a zwłaszcza próbki nowych produktów. To stosunkowo niewielka inwestycja, a często przynosi bardzo dobre rezultaty.