Login lub e-mail Hasło   

Odpowiednia dieta - jak ją ułożyć?

Ruch i odpowiednia dieta gwarantują zdrowie i dobre samopoczucie.
Wyświetlenia: 201 Zamieszczono 11/05/2017

Warto więc zapisać się na siłownię czy fitness, zacząć biegać albo uprawiać inny sport, a przy tym stosować zbilansowaną dietę. Zwłaszcza kiedy trenujemy sporty, odpowiednie jedzenie jest bardzo ważne. Jeśli zależy nam na utrzymaniu zdrowia i smukłej sylwetki, dieta stanowi podstawę do dalszych działań. Nawet intensywne treningi nic nie wskórają, gdy nie będziemy się dobrze odżywiać. Jak ułożyć więc odpowiednią dietę?

Zbilansowana dieta czyli jaka?

Tak naprawdę ważne jest to, by wszystko jeść z umiarem. Możemy sobie pozwolić również na słodycze, jednak w małych ilościach lub stosować ich zamienniki. Zdrowsze produkty warto na stałe wprowadzić w nasze menu zamiast tych stosowanych tradycyjnie, jednak niekoniecznie dobrych dla organizmu. Przykładowo mąkę pszenną można zastąpić pełnoziarnistą czy owsianą, zwykły cukier cukrem brązowym lub ksylitolem, olej rzepakowy kokosowym albo lnianym. Należy także pamiętać, by spożywać duże ilości warzyw i owoców. Niestety owoce są źródłem witamin, ale i cukru. Przez to najlepiej zastępować nimi słodycze, bo są po prostu zdrowsze, ale też nie jeść ich w nadmiarze. Nasza dieta powinna również być różnorodna. Dodatkiem do obiadu mogą być nie tylko ziemniaki, ale też ryże, kasze czy pełnoziarniste makarony. Przynajmniej raz w tygodniu warto jeść ryby, które mają dużo substancji odżywczych, w tym kwasy omega. Unikajmy też częstego smażenia, które obciąża układ pokarmowy. Lepiej przygotowywać potrawy na wodzie albo parze czy też grillować mięso i warzywa. W ten sposób nie stracą one cennych składników odżywczych i szybciej zostaną strawione w organizmie

Dla zbilansowanej diety należy zacząć czytać etykiety na produktach i je porównywać. Ze sklepowej półki wybierajmy tylko najlepsze masło, ser czy wędlinę. Unikajmy dużych ilości cukru i substancji słodzących, konserwantów czy sztucznych barwników. Kiedy zaczniemy czytać etykiety, będziemy zaskoczeni ile z nich znajduje się w żywności, która jest uważana za zdrową.

Dieta dla osób trenujących

Dieta sportowca powinna być jeszcze lepiej przemyślana. Kiedy trenujemy intensywnie i zależy nam na szybkich efektach naszego wysiłku, dieta jest bardzo ważna. Osoby na redukcji powinny ograniczyć tłuszcze i węglowodany, natomiast te pracujące na masę, zwiększyć ilość białka, niezbędnego budulca mięśni. Czasami ułożenie odpowiedniej diety jest ciężkie, dlatego najlepiej wybrać pomoc dietetyka, który nam ją rozpisze i powie wprost co jeść, a czego nie. Lista dietetyków z różnych miast znajduje się na stronie www.mega-sila.pl. Pomoże nam ona wybrać dietetyka, który jest najlepiej oceniany lub też posiada pozytywne komentarze, więc będziemy pewni, że oddajemy się w dobre ręce fachowca.

Podobne artykuły


25
komentarze: 84 | wyświetlenia: 2083
17
komentarze: 32 | wyświetlenia: 1094
16
komentarze: 8 | wyświetlenia: 1783
15
komentarze: 3 | wyświetlenia: 1472
14
komentarze: 119 | wyświetlenia: 1015
14
komentarze: 33 | wyświetlenia: 920
14
komentarze: 21 | wyświetlenia: 821
14
komentarze: 60 | wyświetlenia: 601
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 510
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 333
13
komentarze: 21 | wyświetlenia: 905
13
komentarze: 68 | wyświetlenia: 305
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 560
12
komentarze: 144 | wyświetlenia: 672
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska