JustPaste.it

Lean Analytics - analityczny szturm na startupy

Lean Analytics to hot topic w środowisku startupowym. Dlaczego? Bo rozwiązuje jeden z największych problemów wielu startujących firm, a mianowicie ich próżność.

Lean Analytics to hot topic w środowisku startupowym. Dlaczego? Bo rozwiązuje jeden z największych problemów wielu startujących firm, a mianowicie ich próżność.

 

A dokładnie rzecz biorąc metryki próżności. Wielu zna ten problem z autopsji - dobieramy taką metrykę, aby pokazywać nieustające pasmo sukcesów, niekończący się wzrost i rezultat naszej ciężkiej pracy. W praktyce zwyczajnie oszukujemy siebie lub środowisko. Mniejszy to problem w sytuacji, gdy firma i tak rozwija się, a nasze analizy jedynie maskują wysokość tego wzrostu. 

O wiele gorzej gdy trzymają się niewłaściwych metryk pomijamy zupełnie problem, który ciągnie nasz biznes na dno. W teorii wydaje się, że wspomniane wyżej zachowanie jest zupełnie nielogiczne. W praktyce biznesowej widzimy coraz więcej firm, które wybierają właśnie taką, nielogiczną drogę. 

Ben Yoskovitz i Alistar Croll - twórcy metodologi Lean Analitcs - postawili zasadniczą The Only Metric that Matters zamiast chować się za stosem tabelek i raportów wybierz jedną, kluczową dla ciebie i twojej firmy metrykę, która będzie dla Ciebie jedynym, ale najbardziej trafnym wyznacznikiem tego, czy twoje decyzje biznesowe, a co za tym idzie twoja firma ma się dobrze