JustPaste.it

Wstępne zagadnienia dotyczące raportów sprzedażowych

Raporty sprzedażowe są niezwykle istotnym dokumentem. Wiele firm dba o to by zawarte w nim dane miały

Raporty sprzedażowe są niezwykle istotnym dokumentem. Wiele firm dba o to by zawarte w nim dane miały

 

Wielu autorów literatury fachowej porównuje firmę do ciała człowieka. Tak jak każdy z nas ma głowę, serce i organy wewnętrzne, tak i firma dzieli się na poszczególne działy – narządy od których efektywnej pracy zależy kondycja całej organizacji. 

Dzisiaj skupimy się na sercu. Jest to narząd, który ciężko pracuje, pompując w ciele człowieka krew, dotleniając organizm i utrzymując nas przy życiu. W organizacji sercem jest dział sprzedaży. To sprzedaż właśnie poprzez swoją pracę przynosi dochód firmie, to ona napędza całą organizację.

Tak jak musimy dbać o serce bijące w naszym ciele, tak powinniśmy zatroszczyć się o te w naszej firmie. Aby było to możliwe, musimy wiedzieć co szwankuje, a co działa dobrze. Na te pytania odpowiedzą nam raporty sprzedażowe. Żeby były one wiarygodne, najpierw musimy zadbać o poprawność danych, które gromadzą sprzedawcy. A gromadzą ich dużo.

JAK ZADBAĆ O JAKOŚĆ DANYCH W RAPORCIE SPRZEDAŻOWYM?

Dane muszą być gromadzone w usystematyzowany sposób. Częstym błędem w organizacjach jest to, że informacje, które zapisujemy w CRMach rozumiane są w różnoraki sposób. Powoduje to dezinformację w dziale sprzedaży (każdy to samo zjawisko opisuje w inny sposób), a także błędnie wyciągane wnioski przez management.

Kolejnym grzechem działów sprzedaży są braki w informacjach. Innymi słowy mimo posiadanych informacji przez handlowca, nie można ich znaleźć w systemie, na którym pracują sprzedawcy. Taka sytuacja sprawia, że mamy zakłamany obraz churnu bądź ilości obecnych klientów.