JustPaste.it

Jak zwiększyć sprzedaż na stronach www? Poznaj 3 sprawdzone sposoby!

Jak donosi Gemius, zakupy w sklepach online robi 12 mlnów Polaków. To wielki potencjał i wyzwanie dla osób z branży e-commerce. Jak przebić się z ofertą do użytkowników?

Jak donosi Gemius, zakupy w sklepach online robi 12 mlnów Polaków. To wielki potencjał i wyzwanie dla osób z branży e-commerce. Jak przebić się z ofertą do użytkowników?

 

 

pexels-photo-67112-min_small.jpeg

Bądź widoczny!

Bazarek ze zdrową żywnością, sklep odzieżowy, market budowlany – aby sklep przynosił zysk, musi być odwiedzany przez klientów. Nie inaczej jest w branży e-commerce, w obu przypadkach podstawą sprzedaży jest ruch.

W badaniach przeprowadzonych przez Gemius do korzystania z wyszukiwarki Google przyznaje się aż 98% Polaków, czyli… 25 milionów osób! Oczywiście, mimo że nie wszyscy będą zainteresowani Twoim produktem, to pokazuje, jak ogromną siłę oddziaływania ma Google. Warto z tej siły skorzystać.

5046d4f48ddc4dd2b7198acb24c34727.jpg

Angażuj już na starcie

Pozycja w wyszukiwarce określa dopasowanie treści na stronie w odpowiedzi na zapytanie internauty. Czy widoczność w Google jest jednak gwarantem ruchu na stronie? Niekoniecznie. Jeśli widoczny wynik: tytuł oraz opis zawartości strony nie przekona użytkownika, odejdzie do konkurencji. Skuteczna sprzedaż polega na angażowaniu potencjalnego klienta na każdym etapie zakupów – od pierwszej wizyty na naszym wirtualnym bazarze po udaną transakcję i uśmiech na pożegnanie, zwiastujący szybki powrót.

Sprzedaż z Google wzrasta, gdy widoczność w rankingach przynosi sesje (odwiedziny na stronie), a te z kolei – konwersje, czyli konkretne działania użytkownika takie jak: zakup produktu czy na przykład zapisanie się do newslettera.

3 metody zwiększające ruch na stronach internetowych:

  1. SEO, czyli pozycjonowanie

Znalezienie się w pierwszej dziesiątce bezpłatnych wyników wyszukiwania Google to szansa, aby wygenerować pożądany ruch na stronie internetowej i zwiększyć sprzedaż. Analiza działań konkurencji oraz rzetelna ocena własnych możliwości jest pierwszym krokiem do osiągnięcia tego celu.

Pozycjonowanie to rozbudowana strategia marketingowa wymagająca stworzenia sylwetki „klienta modelowego” i prześledzenia jego zakupowych wyborów. Strona www powinna więc być wypozycjonowana na frazy o niskiej konkurencyjności, ściśle powiązane z ofertą sklepu i dostosowane do określonej grupy użytkowników.

Optymalizacja stron internetowych to proces wielowymiarowy, który polega m.in. na zbudowaniu sieci wartościowych linków kierujących do strony oraz tworzeniu unikalnych, rozbudowanych, angażujących użytkownika treści. Na efekty tych działań trzeba jednak cierpliwie poczekać.

1a7903bd8de079ab6af3ea55839a0176.jpg

  1. Reklama w Google Adwords i PPC

Linki sponsorowane w Google pozwalają błyskawicznie wypromować stronę, również na frazy o wysokiej konkurencyjności. Efekt jest natychmiastowy, ale dość krótkotrwały – po zakończonej kampanii strona przestaje być widoczna. Przeciwnie działania SEO - ich rezultaty są widoczne nawet po zakończeniu działań marketingowych. Płatne kampanie w wynikach wyszukiwania, realizowane przez SEMTEC to dobre rozwiązanie dla tych, którzy potrzebują błyskawicznych w efektów, np. podczas wprowadzaniu na rynek nowego produktu czy usługi.

Linki sponsorowane to dobry sposób na uzyskanie widoczności w wyszukiwarce Google przez nową firmę, która, aby zdobyć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, korzystając wyłącznie z rozwiązań SEO, musiałaby czekać na efekty nieporównywalnie dłużej.

Najlepsze rezultaty daje mobilizacja sił, czyli umiejętne połączenie PPC oraz SEO. Dowodzą tego m.in. badania prowadzone przez Bright Oak, według których strategia SEO oraz płatna reklama przynosi o 25% więcej wejść na stronę i prawie o 30% większy zysk z reklamy.

d9ce6e8401e9b8d5a79f178f1921d603.jpg

  1. Marketing treści (content marketing)

Ostatnie zmiany w algorytmach Google znacząco wpłynęły na kierunek rozwoju działań marketingowych w sieci. Na plan pierwszy wysunęły się wysokiej jakości treści, jak najtrafniej dopasowane do zagadnień wyszukiwanych przez użytkowników. Pozycjonowanie i płatne kampanie reklamowe przyniosą oczekiwane efekty tylko wówczas, gdy będą ściśle zespolone z content marketingiem. Na dobry content składa się chwytliwy lub intrygujący tytuł, który zachęca do wejścia na stronę, sposób organizacji treści oraz prezentacji produktów. Na szczególną uwagę zasługuje także coraz częściej pojawiający się w witrynach blog lub poradnik.

Według badań przeprowadzonych przez HubSpot prowadzenie bloga przyczynia się do znaczącego zwiększenia ruchu na stronie oraz wzrostu liczby leadów. 15 wpisów na blogu w miesiącu pozwala uzyskać pięciokrotnie wyższą liczbę sesji oraz 11,5 razy więcej leadów. Wysokiej jakości content warto publikować także na serwisach zewnętrznych, rozbudowując sieć wartościowych linków dochodzących do strony internetowej, którą chcemy wypromować.

Umiejętne działania pozycjonujące, wartościowy marketing treści oraz reklama PPC to skuteczny sposób na wzrost sprzedaży na Twojej stronie www!