Login lub e-mail Hasło   

Z jakich powodów Polacy kupują mieszkania?

Z jakich powodów Polacy kupują mieszkania?
Wyświetlenia: 246 Zamieszczono 11/08/2017

Z jakich powodów Polacy kupują mieszkania?

Raporty i analizy mowią same za siebie. W ubiegłym roku w Polsce sprzedano najwięcej mieszkań w historii, a ostatni kwartał pobił wszelkie rekordy rynku. Sześć największych miast odnotowało ponad 18 tys. transakcji kupna, a deweloperskie zasoby mieszkań niesprzedanych uszczupliły się do poziomu niespotykanego do tej pory.

 


Jeśli dołożymy do tego informację NBP, że dwie trzecie mieszkań kupowanych jest za gotówkę, otrzymamy jeszcze ciekawszy obraz rynku. Czy Polacy traktują kupno nieruchomości wyłącznie jako transfer kapitału z nierentowanych lokat bankowych i sposób na inwestowanie? A jeśli tak, to co decyduje o wyborze nieruchomości na rynku, który dynamicznie zwiększa swoją ofertę? Jakie są trendy i kryteria, co jest modne, a co sprawdzone i gwarantujące udaną inwestycję?

 

Zdaniem Julii Lewandowskiej, dyrektora trójmiejskiego oddziału Poland Sothebys International Realty, najbardziej istotnym czynnikiem zawsze jest lokalizacja.

 

- Warto brać pod uwagę nie tylko te miejsca, które już teraz uznawane są za najbardziej prestiżowe - uprzedza Julia Lewandowska. - Często dana lokalizacja w ciągu kilku lat może zyskać status prestiżowej. Korzystając z międzynarodowych doświadczeń sieci Sothebys International Realty zaobserwowaliśmy rosnące na całym świecie zainteresowanie miejskimi lokalizacjami w otoczeniu wody, a jednocześnie w bliskiej odległości od zabytkowych części miasta. Pozwoliło nam to dla naszych Klientów wybrać inwestycje, które w ciągu kilku lat znacząco zyskały na wartości. Oczywiście równie istotnym czynnikiem jest ponadczasowa architektura budynku, jakość wykończenia i wykorzystanych materiałów, a także możliwość korzystania przez mieszkańców z części wspólnych. W tym momencie bardzo dużą popularnością wśród Klientów cieszą się na przykład pokoje klubowe, chillout roomy, sale fitness oraz sauny.


Lokalizacja, architektura, jakość wykończenia i bogata oferta części wspólnej: siłownie, sauny, sale kinowe i bilardowe, place zabaw dla dzieci, a nawet warsztaty dla majsterkowiczów - to lista priorytetów, którymi od dawna kieruje się Invest Komfort, trójmiejski deweloper i niekwestionowany lider budowy i sprzedaży mieszkań segmentu premium. Tomasz Kosakowski - kierownik działu sprzedaży, podkreśla, że fundamentem sukcesu firmy jest wytężona praca pracowników spółki, kierujących się takimi elementami jak poszukiwanie najlepszych adresów w mieście, najciekawszej, najnowocześniejszej architektury na światowym poziomie, najlepszych materiałów wykończeniowych i rozwiązań technologicznych. Konsekwentna strategia naj" to fundament sukcesu Invest Komfortu. - Naj" podaży, przełożyło się na naj" popytu. Dziś klieci reagują natychmiast na każdą z naszych inwestycji, kupując mieszkania,gdy tylko pojawi się nowa oferta. Z reguły na podstawie wizualizacji i makiety budynku oraz opierając się na pozytywnych doświadczeniach dot.ponadczasowości naszych obecnych inwestycji, w stylu określanym przez Klientów "stylem Invest Komfort".


Poza wymienionymi walorami, nabywcy zwracają uwagę na to, aby osiedle było dobrze usytuowane w insfrastrukturze otoczenia - blisko do sklepów, komunikacji miejskiej, szkół, restauracji i rozrywek, a zarazem położone w otoczeniu zieleni. Coraz ważniejsza jest architektura krajobrazu osiedla, trawniki i ogródki przydomowe. Z ceną rośnie cisza i czystość powietrza (podziemne parkingi) oraz bezpieczeństwo: osiedla zamknięte, monitorowane i chronione.

 

Nowością na rynku są walory estetyczne. Ceniona jest nie tylko architektoniczna uroda i nowocześność brył budynków mieszkalnych i możliwości ich wnętrz, ale także wykorzystanie sztuki w inwestycjach deweloperskich.

 

- Na całym świecie, a więc również na rynku trójmiejskim, można spotkać wiele przestrzeni, gdzie sztuka podnosi wartość miejsc - mówi Barbara Matysiak - impresario i pełnomocnik zarządu Pracodawców Pomorza ds. Promocji kultury. Trend ten mocno zakorzenił się wśróddeweloperów, którzy, korzystając z mariażu tradycyjnych form malarstwa, technologii i digitalizacji, wprowadzają sztukę na elewacje, klatki schodowe, do części wspólnych, czy jako drobne elementy dekoracyjne. Można zdecydowanie powiedzieć, że jest to wartość wielowymiarowa, bo nie tylko pozwala ładniej mieszkać, wyróżnić się, dopełnic przestrzen w elementy dobrego malarstwa, ale równiez podnosi prestiz miejsca.

 

Prestiż, zdaniem ekspertów, jest wspólnym mianownikiem czynników, które mają wpływ na cenę i zakup nieruchomości. Dziś i w przyszłości, kiedy inwestycja w zakup mieszkania ma spowodować dobrą lokatę kapitału i niezawodny zysk. A o to przecież chodzi.

 

Źródło:

Media Support Group

Pozdrawiam
Anna Wall
Next Immo  Group
Account Manager
e-mail: Anna@next-group.com
Our Websites Network
http://next-immo.com

http://fr.next-immo.com

Podobne artykuły


14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 721
14
komentarze: 11 | wyświetlenia: 784
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1082
13
komentarze: 0 | wyświetlenia: 798
13
komentarze: 5 | wyświetlenia: 882
12
komentarze: 12 | wyświetlenia: 549
12
komentarze: 6 | wyświetlenia: 1104
12
komentarze: 4 | wyświetlenia: 636
12
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1154
12
komentarze: 2 | wyświetlenia: 627
12
komentarze: 18 | wyświetlenia: 1178
12
komentarze: 2 | wyświetlenia: 557
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 853
11
komentarze: 3 | wyświetlenia: 714
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 360
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska