Dekoracje balonowe są jedną z bardziej oryginalnych form reklamy. Zalicza się je do tzw. marketingu pneumatycznego. Więcej na ten temat w dalszej części artykułu.
Większości ludzi kojarzy balony z czymś pozytywnym. Kiedy je widzimy, od razu przypomina nam się dzieciństwo i związana z nim beztroska. Prawdopodobnie to sprawia, że balony są tak dobrze odbierane przez ludzi w każdym wieku.
Balony są również bardzo uniwersalne. Możemy je wykorzystać do zabawy, ozdoby czy też do reklamy i promocji firmy. W każdej z tych sytuacji będą dobrym i ciekawym rozwiązaniem. Skupmy się jednak na ostatniej opcji. Dlaczego warto wykorzystywać balony w marketingu i reklamie?
Balony i dekoracje balonowe
Oprócz wspomnianych już wcześniej pozytywnych emocji, jakie potrafią wzbudzić, balony świetnie przyciągają również uwagę. Jeden balon być może nie zdziała wiele, ale dekoracje balonowe, stworzone z wielu sztuk tej gumy napełnionej powietrzem potrafią wywołać niewiarygodny efekt.
Dekoracje balonowe to m.in.:
- girlandy,
- łuki i bramy,
- słupy,
- kule,
- napisy,
- logo,
- dedukowane kształty.
Tego typu dekoracje balonowe świetnie nadają się, wtedy kiedy organizujemy różnego typu imprezy. Mogą to być przyjęcia rodzinne takie jak: urodziny, komunie, wesela. Dobrze nadają się również na imprezy firmowe, targi, szkolenia i inne wydarzenia biznesowe. Dekoracje balonowe są też świetną dekoracją w przypadku sklepów, biur raz stoisk targowych.
Oprócz zwykłych balonów i dekoracji balonowych do reklamy pneumatycznej zaliczamy również wiele innych nośników, które również skutecznie wpływają na uwagę odbiorcy. Największą zaleta tego typu reklamy jest to, że można ją łatwo przenosić i wielokrotnie wykorzystywać. Wystarczy tylko nadmuchać powietrzem dany nośnik i ustawić reklamę w odpowiednim miejscu.
Reklama pneumatyczna
Do głównych nośników reklamy pneumatycznej oprócz omówionych wcześniej balonów możemy zaliczyć m.in.:
- Atrapy produktów, maskotki firmowe, kształty logotypów – tego typu ozdoby reklamowe idealnie nadają się na różnego rodzaju targi i wydarzenia oraz do postawienia przed lub w siedzibie firmy.
- Bramy – tego typu nośniki reklamowe często ustawiane są np. podczas zawodów sportowych, gdzie są rozstawione nad trasą, którą sportowcy przejeżdżają lub przebiegają.
- Ekrany – są to dmuchane banery, które zazwyczaj mają kształt prostokąta i możemy je postawić lub podwiesić.
- Namioty - idealne na różnego rodzaju targi i eventy, pełnią nie tylko funkcję reklamową, ale mogą również chronić przed deszczem lub nadmiernym słońca.
Oczywiście to tylko niektóre z nośników reklamy pneumatycznej.Ten rodzaj promocji jest dobry praktycznie w każdym biznesie, jednak szczególnie powinni zainteresować się nim ci, którzy planują odwiedzać wiele targów oraz innych wydarzeń branżowych, gdzie można rozstawić swoje stoisko i pozyskać nowych klientów i kontrahentów.