JustPaste.it

7 zasad młodych przedsiębiorców

Decyzja o zostaniu przedsiębiorcą może wydawać się ciekawa. Przynosi to podniecenie budowania czegoś od podstaw.

7 zasad aspirujących przedsiębiorców, których należy przestrzegać

“Moim zdaniem , to co różni przedsiębiorców z sukcesami, od tych bez sukcesów, to czysty upór.” 
– Steve Jobs


Decyzja o zostaniu przedsiębiorcą może wydawać się ciekawa. Przynosi to podniecenie budowania czegoś od podstaw. Przedsiębiorczość może być również bardzo stresująca i pełna wyzwań. Początkowe trudności mogą być zniechęcające. Tylko nieustający i z uporem, którzy są zdyscyplinowani i wystarczająco zdecydowani, mogą pokonać potencjalne pułapki przedsiębiorczości. 

Niezależnie od branży, niektóre z wyzwań stojących przed ludźmi biznesu mają charakter podobny. Należą do nich zarządzanie pracownikami, zatrudnianie odpowiednich osób, obserwowanie krótkich i długoterminowych celów itd. Większość z tych wyzwań można rozwiązać łatwo, tworząc pewne nawyki przedsiębiorczości. 
Oto siedem zasadniczych zasad, z którymi każdy aspirujący przedsiębiorca powinien podążać, aby pokonać wyzwania na drodze do sukcesu:



1. Naucz się sztuki auto-promocji.



Jednym z największych czynników sukcesu przedsiębiorców, którzy osiągają mierzalne rezultaty jest ich skuteczna auto-promocja. Ich firma cały czas krąży po głowie, więc polecanie jej i mówienie jest całkiem naturalne. Niezależnie od tego, czy sprzedajesz swój pomysł, czy też informujesz ludzi, promowanie firmy jest kluczowym elementem sukcesu przedsiębiorców. Przekazywanie mocnych stron biznesowych, to sztuka rozwijana tak jak większość umiejętności, przez praktykę. Autopromocja wymaga, aby przedsiębiorcy byli czasem bezczelni i mówili o swoich osiągnięciach. Im więcej osób wie o branży, tym lepsze są perspektywy zdobywania nowych możliwości.



2. Spędzaj trochę czasu sam ze sobą.



Trochę czasu w samotności może okazać się niezwykle wydajne dla przedsiębiorcy. W świecie, w którym jesteśmy ciągle połączeni (inne osoby, zajęcia, media społecznościowe, tv itd.) spędzanie czasu z samym sobą pozwala na ciągły strumień myśli bez żadnych przerw, oferując dużą korzyść. Trochę samotności pomaga nie tylko organizować myśli i pomysły, ale także podnosi poziom inteligencji emocjonalnej, co dodatkowo pomaga w sprawnym zarządzaniu ludźmi. Według badań, 90% najlepszych przedsiębiorców ma wysokie EQ (iloraz inteligencji emocjonalnej). Spędzanie czasu sam na sam z każdym dniem pomaga w auto-refleksji, zwiększaniu poczucia własnej wartości i wymyślaniu pomysłów, które pomagają w lepszym podejmowaniu decyzji.



3. Zachowaj dyscyplinę.



Niezależnie od tego, czy to w Twoim życiu zawodowym czy osobistym, dyscyplina jest kluczem do sukcesu. Czas to jeden z najważniejszych zasobów jakie posiadamy, który nie jest odnawialny, odpowiednie planowanie i dyscyplina sprawiają że zadanie wykonujemy szybciej i nie tracimy go na mało znaczące czynności. Mając jasne zrozumienie czasu potrzebnego do wykonania każdego zadania i stworzenia zdyscyplinowanego harmonogramu, ustawiamy się w lepszej pozycji od konkurencji. Konieczne jest uświadomienie sobie, że dyscyplina jest czymś pomiędzy wizją a wykonaniem. Dyscyplina jest naciskiem, który kieruje planem na owocne działanie, bez którego niemal niemożliwe jest przekształcanie marzeń w rzeczywistość.



4. Zatrudniaj mądrze.



Dobra praca pracowników ma zasadnicze znaczenie dla sukcesu firmy. Bez tego wchodzimy w micro-management. Starając się wykonać wszystko samemu szkodzimy sobie. Naucz się delegować. Jeśli osoba potrafi zrobić przynajmniej w 80% to co ty w 100% to i tak Ci się to cały czas opłaca. 
”Nikt nie potrafi segregować dokumentów tak jak ja!” – super, tylko czy wolisz tracić czas właśnie na to, czy w tej chwili raczej rozwijać biznes? 
Chociaż nie można mieć pewności, że zatrudniony zostanie odpowiedni pracownik, a każdy przedsiębiorca musi szukać pewnych podstawowych cech wymaganych u każdego kandydata. Obejmują one prawidłowe nastawienie, skupienie uwagi i niezbędne kwalifikacje do wykonywania danego zajęcia. Zatrudnianie jest ciągłym procesem w rozwijającej się organizacji. Różne stanowiska wymagają różnych specjalizacji. Niestety zatrudnienie specjalisty, może okazać się kosztowne w przypadku małej firmy, przynajmniej na początku. Poszukiwanie osób które znają się na wielu aspektach, które mogą służyć do osiągnięcia celów, może być skutecznym wyborem dla firmy, ale tylko we wczesnych etapach.



5. Użyj siły komunikacji.



Skuteczna komunikacja ma kluczowe znaczenie dla każdego biznesu, dużego lub małego. Dobra komunikacja promuje zdrowe relacje między Tobą a Twoimi pracownikami, jak i również pomiędzy nimi i pomaga w tworzeniu lepszego środowiska pracy. Sprawia że firma może wykonywać zadania szybciej, pomniejszając czas na poprawki i długie oczekiwania na akceptację. Komunikacja w biznesie może być zarówno werbalna, jak i niewerbalna. Kontakt z oczami, język ciała i wyrażenia twarzy pomagają również stworzyć pozytywne pierwsze wrażenie na temat Twojej firmy. Określają również, w jaki sposób Twoi pracownicy postrzegają Cię jako lidera.



6. Czarny łabędź.



Czarny łabędź to pojęcie coraz częściej używane w ekonomii. Oznacza zdarzenia o bardzo małym, prawdopodobieństwie zaistnienia, co czyni je niemożliwym do przewidzenia, oraz o wielkich rozmiarów negatywnych skutkach. Nieważne jakbyś był przygotowany to i tak wszystkiego nie przewidzisz. Nawet najlepszy plan nie działa w 100%. O ile Ty możesz być przygotowany to zawsze może wydarzyć się coś niezależnego od Ciebie. W biznesie, od utraty klienta, do nieoczekiwanego wybuchu pożaru w biurze. Staraj się zawsze mieć przygotowany plan awaryjny, albo móc wprowadzić szybkie zmiany, aby radzić sobie z nieoczekiwanymi sytuacjami. Jako kapitan tego statku, którym jest Twoja firma nie możesz doprowadzić, aby paniczne decyzje zniszczyły Twoją pracę. Plan awaryjny nie tylko minimalizuje straty, ale także koncentruje się na odejściu od sytuacji i zapobieganiu panice.



7. Ucz się cały czas.



Oto bardzo prosta analogia do zrozumienia. Tak jak w grze, jeśli chcesz stworzyć potężniejszą postać i awansować na kolejne poziomy, musisz jej dodawać nowe umiejętności. Tak samo jest w biznesie. Technologia idzie do przodu bardzo szybko, a każda branża się zmienia. Musisz brać udział w szkoleniach, czytać książki i pisma branżowe, korzystać z pomocy coacha i konsultanta i robić networking. Ty uczysz innych, inni uczą Ciebie. Sukces w biznesie w większości branż nie przychodzi przez formalne wykształcenie. Autobiografie oferują często wiedzę na temat zwalczania trudnych zdarzeń.
Choć dobrze jest, aby specjaliści zajmowali się obszarami, w których przedsiębiorcy nie mają wiedzy, poleganie zbyt wiele może uzależnić ich od nich. Badanie i zrozumienie obszarów związanych z biznesem to świetny sposób na zdobycie wiedzy. Przedsiębiorcy, którzy uczą się różnych branż, mają lepsze zrozumienie wyzwań stojących przed pracownikami. Pomaga to w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących ogólnej poprawy biznesu.



Wniosek



Prowadzenie firmy jest jedną z najbardziej ekscytujących przygód. Przedsiębiorcy z konkretnym planem działania, jasnymi celami i otwartym umysłem statystycznie odnoszą sukces. Postawa przedsiębiorcy odzwierciedla działalność całej firmy.

 

Po więcej ciekawej wiedzy zapraszamy na: http://www.rafalszrajnert.pl/

 

Źródło: http://www.rafalszrajnert.pl/7-zasad-mlodych-przedsiebiorcow/