Login lub e-mail Hasło   

Najczęstsze błędy w sprzedaży internetowej

Sprzedaż internetowa to skomplikowany i trudny proces. Często nawet najbardziej doświadczeni popełniają proste błędy. Postaramy się przedstawić najważniejsze z nich
Wyświetlenia: 44 Zamieszczono 15 dni temu

Sprzedaż w internecie to nie łatwy kawałek chleba. Aby dać szansę zaistnienia waszemu sklepowi internetowemu wymagane jest sporo trudu oraz pracy. Bardzo często zdarza się jednak, że nawet doświadczeni sprzedawcy internetowi popełniają bardzo poważne błędy. Dzisiaj przyjrzymy się najczęściej występującym i podpowiemy jak ich uniknąć. 

Bardzo duża liczba błędów dotyczy samego wyglądu sklepu internetowego. Praktycznie większość kupujących to tak zwani wzrokowcy, dlatego to jakie wrażenie zrobi na nich strona zaraz po otwarciu jest niezwykle istotne. Według badań psychologów to właśnie od tych kilku pierwszych sekund na stronie i wrażenia jakie on wywrze zależy czy klient dokona zakupu. Negatywny wpływ na odbiór przez konsumenta może mieć nie tylko kolorystyka sklepu ale również to jak i gdzie znajdują się najważniejsze informacje. Strona sklepu internetowego powinna być przejrzysta i przystępna.

Kolejnym bardzo często występującym błędem jest stosowanie zbyt wysokich cen. Nie trzeba nikogo przekonywać, że wysoka cena potrafi łatwo odstraszyć potencjalnego klienta. Aby więc przyciągnąć klientów, przynajmniej na początku swojej działalności należy zadbać aby ceny było odpowiednio konkurencyjne do tych które oferuje konkurencja. Dopiero w późniejszej fazie istnienia sklepu można sobie pozwolić na wzrost cen oferowanych produktów.

Tym co łatwo odstrasza klientów jest też niska jakość obsługi. Jeżeli klient na odpowiedź telefoniczną lub też mailową musi czekać bardzo długo to odbierze bardzo negatywne wrażenia na temat naszego podejścia i szacunku do niego samego. Warto więc położyć nacisk na szybką i sprawną obsługę klientów. 

Innym błędem który nagminnie się pojawia jest długa i skomplikowana rejestracja do strony www. Bardzo często wymaga on poświęcenia kilku minut czasu co potrafi mocno zniechęcić klienta. Zatem projektując sklep internetowy należy zadbać aby proces rejestracji był możliwie jak najszybszy i najprostszy. Optymalnie będzie jeżeli rejestracja składa się z czterech do pięciu kroków.

Ostatnim z omawianych przez nas błędów jest niska jakość zdjęć oferowanego towaru. Należy zadbać aby w sklepie były nie tylko zdjęcia wysokiej jakości które dostarczył producent ale również dodać tak zwane zdjęcia ,,real foto" które ukażą produkt z zupełnie innej strony.

Podobne artykuły


15
komentarze: 42 | wyświetlenia: 1874
82
komentarze: 25 | wyświetlenia: 64676
50
komentarze: 39 | wyświetlenia: 643064
43
komentarze: 36 | wyświetlenia: 13101
32
komentarze: 29 | wyświetlenia: 20080
30
komentarze: 22 | wyświetlenia: 38734
28
komentarze: 16 | wyświetlenia: 15899
28
komentarze: 15 | wyświetlenia: 49731
28
komentarze: 7 | wyświetlenia: 12347
27
komentarze: 23 | wyświetlenia: 16281
27
komentarze: 15 | wyświetlenia: 19555
26
komentarze: 33 | wyświetlenia: 19159
24
komentarze: 9 | wyświetlenia: 27043
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2017 grupa EIOBA. Wrocław, Polska