Dlaczego dropshipping jest przyszłością rynku e-Commerce? W jaki sposób młode osoby rozpoczynające swoją przygodę z biznesem mają przewagę nad starymi wyjadaczami w sklepach stacj
Większość firm, które od początku istnienia polskiego rynku handlu internetowego zdążyły wybić się na szczyt, to konwencjonalne sklepy i hurtownie, a zdecydowanie większość z nich zaczynała od działalności poza Internetem. Dopiero po pewnym okresie funkcjonowania swoich sklepów padała decyzja o zaistnieniu w sieci - bo wszyscy w niej już są, i jak Cię nie ma w internecie - to nie istniejesz. Tak jak jest to bardzo zdroworozsądkowe podejście, a dobra funkcjonalność i widoczność w sieci może bardzo pozytywnie wpływać na wizerunek marki, tak ten model niesie ze sobą wiele minusów dla nowopowstających przedsiębiorstw.
Towar i jego pozyskiwanie
Wymaga po pierwsze magazynu, a po drugie i najgorsze - dobrej znajomości rynku. Nie każdego stać finansowo i nerwowo na zamawianie kontenera z alibaby. Zwłaszcza, gdy pojawia się proste pytanie:
Czy to się sprzeda?
Inwestycja w swój własny stan magazynowy wiąże się z niemałym ryzykiem. A gdy przedsiębiorca ma na celu wybicie się spośród tysięcy aukcji na Allegro lub Ceneo, staje przed nim jedno z największych wyzwań branżowych - cena. Jeżeli przedsiębiorca nie zaryzykuje i nie zamówi ogromnych ilości produktów od jednego dostawcy, szansa, że uzyskana przez niego oferta cenowa będzie najlepszą - maleje.
Kurz w magazynie oraz zamrożone środki
Przechowywanie towaru przeznaczonego na sprzedaż wymaga odpowiednio przygotowanego pomieszczenia. Mieszkańcy niewielkich miast mają o tyle łatwiej, że koszta związane z wynajęciem lub kupnem magazynu są małe. Gorzej, gdy ktoś mieszka w centrum dużej metropolii. Wtedy wynajęcie nawet niewielkiego magazynu już na starcie może wiązać się z kosztem rzędu 500, 1000 może 5000 zł miesięcznie. Obsługa magazynu również wymaga czasu, co jest szczególnie uciążliwe na początku -
Nie warto jechać do magazynu przez całe miasto, aby spakować jedną paczkę
A ewentualnie zatrudnianie pracowników do obsługi klienta w początkowym etapie funkcjonowania firmy jest kolejnym ryzykiem. Docelowo przedsiębiorca powinien generować zyski, nie koszta! Dowiedz się jak w prosty sposób otworzyć sklep dropshippingowy współpracując z hurtownia-erotyczna.pl.
Nowoczesny handel internetowy
Prawie w zupełności odbiega od tradycyjnych modeli marketingowo-obsługowych. Nie tylko nabyty rozsądek i nawyki doświadczonych przedsiębiorców spoza dziedziny eCommerce może okazać się nieprzydatny w branży internetowej, ale nawet i mylny.
Koszta związane z reklamą
w Internecie mogą przełożyć się na znacznie większą konwersję niż przeszłościowe formy komunikacji z klientem. Młode pokolenie generacji Z dorastało w momentach powstawania handlu internetowego i jest znacznie bardziej skłonne do złożenia zamówienia w Internecie i odbioru w Paczkomacie, niż do odpalania Google Mapsa i szukania najbliższego specjalistycznego sklepu. Webmasterzy i doświadczone w eCommerce osoby wiedzą, że reklama w Internecie jest bardzo zyskowna nawet dla sklepów stacjonarnych. W myśl banalnej zasady:
Roznoszenie ulotek kosztuje. Wysyłanie e-maili nie.
W jaki sposób wyspecjalizowani internetowcy zyskują przewagę?
W pierwszej kolejności, minimalizując koszta prowadzenia interesu. Po co płacić za magazyn oraz mrozić pieniądze w zakupionym towarze, gdy można tego po prostu nie robić i skorzystać z naszej oferty! Zaoszczędzone pieniądze można znacznie lepiej spożytkować inwestując w internetową reklamę, grafików oraz ekspertów od technologii. Czyli w coś, z czym nieinternetowe sklepy wchodząc do sieci i tak się muszą zmierzyć. A ponieważ miesięczne wydatki tych przedsiębiorstw są większe, budżet na eCommerce jest mniejszy.
Infrastruktura rynku internetowego
Samowolnie zmierza w stronę coraz to nowszych trendów i praktyk. Sukcesy nowych sklepów internetowych polegają na dokładnej znajomości wykorzystywanych technologii jak i również środowiska, w którym zamierzają zaistnieć (np. wyszukiwarki internetowe). Przykładową listą praktyk prawie-że-gwarantujących sukces na rynku internetowym jest:
- Pozycjonowanie (SEO - Search Engine Optimization)
- Content Marketing
- Social Media
- Email Marketing
- Prowadzenie zaludnionych portali (np. blog, forum)
- Targetowanie reklam
- Reklama szeptana
- Atrakcyjność oferty
- Utrzymywanie bazy stałych klientów
- Cykliczność ofert
- Szybkie wysyłki oraz dobre warunki zwrotów
- Komunikacja z klientem
Oraz wiele innych technologii, które wciąż powstają i rozwijają się z dnia na dzień. Nie sposób więc stworzyć kompletnej listy rekomendowanych praktyk dla e-marketingowców!
Dlaczego powinienem spróbować swoich sił w Dropshippingowym eCommerce?
Ponieważ to Cię nic nie kosztuje! Załóż konto w naszym systemie i uzyskaj dostęp do oferty ponad 16 tysięcy produktów erotycznych z całego świata, w najbardziej atrakcyjnych cenach! Jeżeli chcesz dowiedzieć się w jaki sposób można szybko zaistnieć na rynku eCommerce, skontaktuj się z nami. Oferujemy błyskawiczną wysyłkę do Twoich klientów w atrakcyjnych cenach, gwarantujemy darmowe zwroty oraz wiele, wiele innych ułatwień przeznaczonych dla Dropshipperów.
Źródło: http://hurtownia-erotyczna.pl/blog/dropshipping/dlaczego-dropshipping-przyszloscia-ecommerce/