Login lub e-mail Hasło   

Grawityzm (rozważania)

Teoria Słowa
Wyświetlenia: 955 Zamieszczono 09/11/2017

Po każdym praniu, ubranie brudzi sie ponownie. Czyste znaczy tyle, że nie-brudne, albo - brudne inaczej, jeśli zaakceptować tezę, że po praniu ubrania są nasiąkniete chemikaliami, które moga powodować np. alergie.

Innymi słowy nasze mózgi nigdy nie są czyste (wolne) od myśli - i to myśli narzucanej nam przez otoczenie. W artykule "Co odkrywa Anthony de Mello", utożsamiam zjawisko ciągłego powstawania myśli z powszechnym zjawiskiem grawitacji i efektem (wpływem) tego zjawiska na ciągłe generowanie myśli. Dotyczy to szczególnie stanu czuwania, w czasie aktywności dziennej ... ale i w nocy - w czasie minimalnych (subtelnych) zmian grawitacji - przechodzimy przez fazy snu i urojeń.

Od myślenia, nie da się uciec - tak jak nie da się uciec od oddychania. Można to uczynić na chwilę - tak jak na chwilę można wstrzymać oddech. Jednak już sama świadomość nieuchronności myślenia, pozwala nam na nabranie do tego procesu dystansu. Myśli były, są i bedą - tak jak fale na morzu ... ale możemy od czasu do czasu stanąć na brzegu morza i zobaczyć to falowanie ... i zrozumieć, że w tym "całym zamieszaniu" chodzi tylko o falowanie - i nic więcej.

Dla naszego mózgu jest taki brzeg morza - znajdujący się w środku mózgu, gdzie "falowania" nie ma i gdzie można nabrać dystansu do wszystkiego, co jest dziejącą się myślą na korze mózgowej (falą na powierzchni morza).

Proces ucieczki od myśli jest sposobem, terapią pozwalającą uwolnić się od ich natręctwa (patrz: grawityzm). Doskonale potrafią praktykować to yogini i mnisi buddyjscy, dochodząc do stanu mindfullness. W kulturze zachodniej te same zasady zostały odkryte przez naukę, a w szczególności mają postać praw fizycznych - natomiast nigdy nie uświadomiono sobie, że odkrywane prawa fizyczne, wynikają, ze sposobu działania naszych umysłów ... a nie odwrotnie. 


Problem z człowiekiem polega na tym, że tyle ile wymyśli "dobrego" tyle i "złego". Efekty ludzkiego myślenia czynią życie bardziej wygodnym, ale też potrafią zabijać (patrz: energia atomowa, czy chociażby motoryzacja lub doktryna czystości). Przy czym nie wynika to z jakiejś domniemanej złej woli człowieka, ale raczej z praw przyrody (Boga), które "tworzą" tyle samo dobrego co złego ... Narodziny człowieka uzupełnia śmierć, dobroczynności towarzyszy złowrogość, pokój i wojny wzajemnie z siebie wynikają ... żeby ktoś mógł odnieść sukces, ktoś musi przegrać, żeby ktoś mógł być bogatym muszą istnieć biedni itd. itp.

Dlatego (mój) paradygmat Boga bliski jest raczej pojęciu równowagi niż czynienia tylko dobra. Bo przecież im więcej dobra, tym więcej zła na świecie powstaje - i na odwrót.


Mamy zatem trzy stany myślenia, odpowiadające trzem stanom równowagi grawitacyjnej:

1. Stan myśli niestabilnej (inicjacja idei) - odpowiada grawitacyjnej równowadze chwilowej.


2. Stan myśli relatywnej ("wszystko jest możliwe") - odpowiada grawitacyjnej równowadze obojętnej.


3. Stan myśli utwierdzonej ("wiem na pewno") - odpowiada grawitacyjnej równowadze trwałej.


Zauważmy, powierzchnia kory mózgowej jest silnie pofałdowana - zbudowana z wgłębień (rowków) i wzniesień (wzgórków). Zanim myśl się utrwali przechodzi przez fazę inicjacji (równowagi chwilowej). "Płaskie" obszary kory mózgowej odpowiadają myśli relatywnej.

Co to jest myśl - grawitacja wirtualna
Natężenie pola grawitacyjnego w odległości R od ciała, które jest jego źdródłem, można zastąpić wirtualną masą (mniejszą), która w odległości R, jest źródłem natężenia o tej samej wartości.

Obserwator nie-widzący (w zamkniętym pomieszczeniu, "windzie") nie jest w stanie odróżnić, czy oddziaływanie grawitacji pochodzi od masy M1 w odległości R1, czy też od wirualnej masy M2 w odległości R2.


Zatem to co jest myślą, jest wirtulaną masą, wytwarzajacą na powierzchni kory mózgowej natężenie pola, równoważne polu grawitacyjnemu pochodzącemu od "rzeczywistego" ciała w odległości R.

Podobne artykuły


10
komentarze: 13 | wyświetlenia: 613
29
komentarze: 27 | wyświetlenia: 38498
22
komentarze: 10 | wyświetlenia: 18106
22
komentarze: 18 | wyświetlenia: 37611
13
komentarze: 2 | wyświetlenia: 7018
6
komentarze: 7 | wyświetlenia: 39149
11
komentarze: 5 | wyświetlenia: 669
9
komentarze: 52 | wyświetlenia: 723
12
komentarze: 94 | wyświetlenia: 1295
10
komentarze: 6 | wyświetlenia: 610
10
komentarze: 29 | wyświetlenia: 775
25
komentarze: 18 | wyświetlenia: 3796
23
komentarze: 21 | wyświetlenia: 1792
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





https://pl.wikipedia.org/wiki/Menisk
Sztuczna grawitacja wytwarzana przyspieszeniem lub siłą odśrodkową, od naturalnej grawitacji różni się równoległością oddziaływania. Przykładowo powodowana przyspieszeniem windy będzie powodowała że trajektorie dwóch opadających przedmiotów będą względem siebie równoległe ..., siłą odśrodkową będą się rozchodzić, a grawitacja naturalna powodowana masą planety będą się zbiegać ku środku planety ...

  podobny,  10/11/2017

@pokrzywiony: Prawdopodobnie piszesz o eksperymencie myślowym Einsteina z windą - w swobodnie opadającej windzie, obserwator nie jest w stanie stwierdzić, czy działa na nas siła grawitacji (przyspieszenie g), czy też siła bezwładności (przyspieszenie a).

W ten sposób Einstein zrównał masę bezwładną z masą grawitacyjną - co potwierdziły eksperymenty z dokładnością do iluś tam zer po przecin

...  wyświetl więcej

@podobny:
"Zastosowałem podobny "trick" - w zasadzie nie jestesmy w stanie odróżnić czy działa na nas grawitacja ciała odległego, czy też grawitacja odpowiednio mniejszego ciała, znajdującego się bliżej."
Jednak jeśli już się wie jaki jest rozkład sił pola grawitacyjnego, to śledząc pochodną funkcji rozkładu powinno się już dać odróżnić grawitacje pozorną ( wirtualną ) od rzeczywiste ...  wyświetl więcej

@pokrzywiony: ruch może być dowolny ... Byle by był :-))))
Tak to widzę :-)))

  Hamilton,  09/11/2017

Te teorie zaprowadziły cię w dość dziwne miejsce, bo podobno podobnemu wszystko się już podoba. Nawet "dać kredyt, jak nie mieć ty w bank, 4 % w nawet milion euro i ci ratowac zycie na wakacje tez". I podobny głosuje zgodnie z "siłom grawitacji", tyle, że chyba bezmyślnie.

@Hamilton Starszy: To taki egalitaryzm wzgledem różnych poglądów i postaw. Każde działanie ma jakis cel - służy czemuś: Ktoś, kto czerpie korzyści z czyjejś naiwności , też ma cel - równoprawny z każdym innym.

Zauważmy: wszystkie cele służą zaspokojeniu czyichś oczekiwań, czyichś pragnień. Nie wszystkie są "uczciwe" - ale to nie ma znaczenia - w ocenie ogólnej są próbą wpłynięcia na czyjąś

...  wyświetl więcej

@podobny: "Mein Kampf" też czemuś służył. I to jak skutecznie. A skutek był możliwy, bo większość Niemców też uważała, że to nie ma znaczenia - w ocenie ogólnej to tylko próba wpłynięcia na czyjąś decyzję itp. Jeśli jesteś za wszystkim to jesteś za niczym. Jak się ma jaja to trzeba zająć określone stanowisko.

Ogólnie nie zakładasz non-duality.
Ja tego doświadczyłem :-)))

@Koriolan: Nie za bardzo rozumiem w jakim sensie non-duality?

Jestem natomiast na tropie praw Keplera ... zakładając, że każde zjawisko fizyczne wynika z budowy i zasady działania naszego umysłu - które narzucają sposób postrzegania świata, a tym samym wpływają na postać odkrywanych przez umysł praw fizycznych - wnioskuję, że nie bez przyczyny Kepler odkrywa ruch planet po elipsie. Istniej

...  wyświetl więcej

@podobny: Podoba mi się Twoja teoria o prawach wynikających z myślenia. Też tak myślę. Dlatego nauka rozwija się wraz z rozwojem myślenia. Inaczej mówiąc, nie widzimy (nie możemy odkryć) czegoś, czego nie ma w naszym umyśle. Większość praw ludzie WYMYŚLILI a potem znaleźli potwierdzenie. Ten obraz zaciemnia trochę fakt, że nie wynaleźliśmy niczego, czego nie ma w przyrodzie.

@podobny: Niedualność.
Świat zewnętrzny jest jako obraz naszego umysłu (dokładniej ego) dualistycznym. Tu masz rację. Nauka i religia jako przejawy tego świata też jest dualistyczna.
Nauka to jedna droga badania rzeczywistości ... I jest dualna.
Duchowość, czyli badanie świata WEWNETRZNEGO jest drugą drogą poznania rzeczywistości. Na tej drodze odkryto, że bliżej celu znika du ...  wyświetl więcej

@podobny: Dualność wynika też z faktu naszego położenia, które zawsze jest pomiędzy gorszym i lepszym. Pomiędzy przeszłością i przyszłością, itp ... Dlatego postrzegamy rzeczywistość w sposób dualny ;) Rower też ma dwa koła i dwie osie obrotu ;)
No ale można i tak ...
https://www.youtube.com/watch?(...)m9mshCI ... tylko trudniej ;)

@pokrzywiony: to lepsze ...
https://youtu.be/07LrElpn3Wc
.

@pokrzywiony: popieram tu podobnego ...
Źródłowym, pierwotnym dualizmem jest umysł ludzki. W/g mnie cały świat poza ludźmi żyje w świecie NIEDUALISTYCZNYM.
Z tym, że w/g mnie dualność wyszła po wytworzeniu ego w umyśle. Umysł sam z siebie jest niedualny. Powiedzmy, że jest Świadomością. Świadomość wymyśliła ego które przysłoniło Swiadomosc. I z tej pary Świadomość - ego powstała pierwsza para dualna. Reszta jest wtórna.

@Koriolan: " to lepsze ... "-Witaj Koro:-) Zgadza się, TWOJE zawsze lepsze...

@Koriolan: Co za tym przemawia ?
Gdy odutożsamimy się od ego (tzw pozbędziemy się ego) to świat AUTOMATYCZNIE I. NIEZAWODNIE staje się non-duality !!!
To coś oznacza :-)))

@szubrawiec: ech ...
Wytłumaczę jeszcze raz ...
Każdy Tworzy SWOJ ŚWIAT. !!!!
W Twoim świecie Twoje jest lepsze ... Bo czyje ma być ?
W moim świecie ... Moje jest lepsze !
Bo czyje ma być ?

@Koriolan: Sorry, myślałem, że mam do czynienia z Koriolanem, który chciał uczyć mnie duchowości...dla którego"moje, twoje"nie istnieje...dobrze, że w czas się wycofałem, bo teraz też zapewne MOJE byłoby NAJLEPSZE:-)Pozdrawiam serdecznie:-)PS Sorry Korciu, ale jesteś takim samym EGOISTYCZNYM NARCYZEM jak Serpo...dlatego ciągniecie te tasiemcze dyskusje:-)Jemu się nie dziwię,Tobie już tak...

@szubrawiec: Cóż ...
Powiem to i Tobie.
Każdy wyraża Siebie i Swój świat ...
Serpico swój ... Ja swój.
Istnieje coś takiego jak Świadomość, Miłość, Akceptacja itd. Ja idę w TYM właśnie kierunku. Serpico mnie obraża a ja staram się mu przekazać Miłość, Świadomość. To dla mnie Trudne zadanie, dlatego trwa i trwa i trwa i trwa ... I wszystkich to wkurza. Ale nie ma rady .. ...  wyświetl więcej

@Koriolan: https://upload.wikimedia.org/w(...)svg.png
...
Jeśli spojrzysz uważniej na konstrukcje elipsy to powinieneś dostrzec 3 oś obrotu dzięki której dualność elipsy została połączona ;)

@gwoli_scislosci: Porównywanie naszych światów nie ma sensu, tak samo jak porównywanie m^2 tablicy z litrem mleka. Jedyne co jest wspólne, to wewnętrzna determinacja do odzyskania wolności stanowienia o sobie.
Tak naprawdę nie ma o co się spierać, no chyba że ktoś lubi spory ? ..., a to zmienia postać rzeczy :)
Okres jesienno/zimowy prędko minie i znowu będzie można popylać po drodze ...  wyświetl więcej

@pokrzywiony:
https://www.youtube.com/watch?(...)=11m38s ... do 13m40s
Ps. Nie ma za co ;) ... :)))))))

@gwoli_scislosci: Spoko Serpo:-)Nie obrażaj się za tego egoistycznego narcyza:-)Egoizmu nie ma co się wstydzić, a tym bardziej wyrzekać...dzięki ego właśnie, mamy na świecie wzrost i rozwój, każdy uczynek jest tak naprawdę egoistyczny, osobiście nie wierzę w jakąkolwiek bezinteresowność, wszystko co robimy jest interesowne, choć często nie zdajemy sobie w ogóle z tego sprawyPS daj już spokój z tym ...  wyświetl więcej

@pokrzywiony: ogólnie połączenie zmian grawitacji z myślami wydaje mi się mocno naciągane. Tego się nie da obronić. Np. Człowiek na karuzeli czyli szybkozmienny grawitacja powinna dawać wzrost szybkości myślenia a jest ODWROTNIE. To samo np przy skoku ze spadochronem :-)))
Poza tym objawem myśli są fale elektromagnetyczne ... Np EEG elektroencefalograf :-)))

@Koriolan: "Tego się nie da obronić." ... skąd ta pewność ?
Jeśli artykuł opisuje proces utrwalania myślokształtów, opierając się na modelu grawitacyjnym ? Autor "Teorią Słowa" ... zajmuje się już od dłuższego czasu , no i artykuł jest umieszczony w dziale "różne" :)
Związek myślokształtu jako owocu myślenia z grawitacją może się okazać że jest uzasadniony ? , choć tu powinien na ten temat się wypowiedzieć sam Autor artykułu ;)

@gwoli_scislosci: "I dont have disability class" ... jest wiele innych konkurencji w których są organizowane zawody i nie wymagają "grupy inwalidzkiej" , nie chodzi o zdobywanie pucharów ale o ruch i kontakt z ludźmi na żywo poznawanie ich w bezpośrednim kontakcie, a nie za pośrednictwem kartki papieru albo ekranu monitora gdzie można wykreować co się chce. Pisałeś że chcesz prawdy, to po nią sięgnij :)

@gwoli_scislosci: Możesz brać udział w rajdach rowerowych jako przewodnik, takie były organizowane dla niewidomych na tandemach :) Spróbuj zrób coś, zamiast się tu mądrzyć ? Ja Cie nie znam osobiście, a z tego co tu widzę to wychodzisz na gawędziarza.
http://pzn.org.pl/ ... masz możliwość poznać ludzi niepełnosprawnych na żywo i zobaczyć jak oni sobie radzą ze swoimi barierami, nie tylko gadać i się naśmiewać.

@gwoli_scislosci: ... tak jak myślałem, jak przychodzi co do czego to pękasz :)))))

@gwoli_scislosci: "Co koleś który miał jedną nogę zmieloną z budą , ma biegać z kolesiami bez tego tak ?"
Dlaczego taki koleś nie ma grupy inwalidzkiej ?
"Masz charakter jęczącego, filozofującego , cioto pizdusia, ... " ... i kto tu kogo prowokuje i to jak ? Obudź się, nie wiem co łykasz, ale to Ci nie służy !

@gwoli_scislosci: "Dla mnie jesteś parówka i tyle. Charakter taki a nie inny , mamlas o też dobre słowo ..."
Skoro się do mnie tak odnosisz, to ci napiszę.
Niby masz sprawny mózg i wykształcenie, a używasz ich tak jakbyś był idiotą. Nie potrafisz żyć nie obrażając ludzi, pożyjemy popatrzymy gdzie cię ten twój sprawny mózg zaprowadzi ?
Nie życzę sobie byś się więcej do mnie odz ...  wyświetl więcej

@pokrzywiony: chodzi mi o to, że bezpośrednie połączenie grawitacji z myślami nie da się obronić. Czyli, że konkretne zmiany grawitacji zmieniają myśli. Np widok kota w myślach wywołuje fala grawitacyjna o kształcie "kota". Owszem, grawitacja wpływa ogólnie na organizm i np na sprawność myślenia. Np przy dużej grawitacji zanikają funkcje organizmu w tym myślenie. Zwrócił uwagę na to Hamilton, że w nieważkości myśli byłyby inne.

@Koriolan: "Czyli, że konkretne zmiany grawitacji zmieniają myśli." ... to dopiero łatwo obronić :))))
Wyobraź sobie że siedzisz i myślisz, a tu nagle fotel na którym siedzisz zaczyna spadać przestajesz czuć ciążenie i wchodzisz w stan nieważkości, to co nie zmienia się wtedy strumień myśli na inny ? ... podobnie się dzieje przy zmianach oświetlenia przykładowo błyski flesza o odpowiedniej ...  wyświetl więcej

  podobny,  12/11/2017

@gwoli_scislosci: ... nawet w stanie nieważkości istnieje grawitacja - ma małą wartość w sensie natężenia (mikrograwitacja), ale ... Einstein powiązał grawitację z przestrzenią - zatem nie ma miejsca w Kosmosie, gdzie by jej nie było. Czy wartość ma znaczenie? No na pewno ma na ciało ludzkie, w tym mózg, przyzwyczajone do grawitacji ziemskiej.

Jednak nie w tym, że ważymy ileś tam kilogramó

...  wyświetl więcej

@pokrzywiony: w pewien sposób masz rację ... Wszystko wpływa na wszystko a wiec i fale grawitacyjne na myśli. Ale związanie WPROST fal grawitacyjnych z konkretnym myśleniem jest dla mnie zbyt mocne. Poza tym obserwuje zmiany myśli od Świadomości. Jest to w pewien sposób odcięcie od warunków zewnętrznych :-))))

@podobny: ... wpływy na poziomie subtelnym, mogą być większe od tych na poziomie wyczuwalnym ?

@gwoli_scislosci: dziękuję za wyjaśnienia ... Brakowało mi ich :-))))
Coś jeszcze ?

@Koriolan:
"Poza tym obserwuje zmiany myśli od Świadomości. Jest to w pewien sposób odcięcie od warunków zewnętrznych :-)))) "
Jeśli obserwujesz uważnie i wyłapujesz wpływy zewnętrzne, to potrafisz też te wpływy kompensować ... Nie będziesz kompensował tego czego nie zauważasz :)

@gwoli_scislosci: Oj Serpo, Serpo...żebyś miał 10% tej wiedzy, co de Mello...

@gwoli_scislosci: ja na pewno nie, Ty nie wiem, de Mello wiedział więcej niżeli Tobie się wydaje, oceniasz ludzi zbyt powierzchownie, Twoja sprawa, pa

@gwoli_scislosci: ... mi też nie zależy aby szcególnie de Mello eksponować z "Przebudzeniem". To co mnie zainteresowało, to podobieństwo jego obserwacji psychologicznych do prawa fizycznego, a w tym wypadku prawa grawitacji. To jest cała puenta, tego czego szukam.

Uważam bowiem, że świat nie jest zbiorem różnych zasad i nie przystających reguł, ale, że wszystkie prawa i obserwacje można op

...  wyświetl więcej

  podobny,  12/11/2017

@podobny: ... jedno i to samo prawo ...

@podobny: Porównaj prawo Ohma dla obwodu prądu stałego i dla prądu zmiennego, czy one sobie przeczą ? Ostatnio mnie inspiruje słowo "koherencja" :)

  podobny,  12/11/2017

@gwoli_scislosci: słusznie ... nie chodzi o to by od takiej dywersyfikacji dziedzin ludzi odwodzić, ale żeby to prawo - podobieństwo znależć - to ludziom na pewno nie zaszkodzi, a pozwoli jedynie zrozumieć, wspólnotę działań.

No i masz rację - oprócz dywagacji potrzebne jest doświadczenie - w sensie naukowym - potwierdzające teorię. O to jest najtrudniej ... ale od czegoś trzeba zacząć ... pozdrawiam i spadam do pracy ...

@gwoli_scislosci: Zauważyłem Serpo, że przywiązujesz ogromną wagę do nauki, inteligencji etc., odpowiem Ci więc słowami samego Hawkinga, gdy zapytano go o jego iloraz inteligencji, odparł mniej więcej tak"nie mam pojęcia, a ludzie, którzy przywiązują do takich rzeczy nadmierną wagę, są po prostu zakompleksieni"

@podobny: no cóż ...
Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę ale ludzie JUŻ odkryli JEDNO PRAWO. Odkryli to mistycy :-)))
Nie jeden czy dwóch ale wielu ...
Niestety oni idą druga drogą ... Wewnętrzną ...
A jak wielu stwierdziło droga wewnetrzna (mistycyzm) łączy się z zewnętrzną (nauka) dopiero na końcu :-)))

@gwoli_scislosci: wyluzuj chłopie ....
Hmm ..
A może wróć do obrażanie mnie ?
To Ci wychodzi dobrze :-)))

@gwoli_scislosci: ech ...
Ty zawsze w lśniącej zbroi ... Jezu ... Pochowają Cię w niej :-)))
Nie ciąży Ci ?
.
https://youtu.be/3NcbTa9C7fk
.

@gwoli_scislosci: " ja NIGDY , ale to NIGDY , nie potrzebowałem niczego zewnętrznego by czuć życie, nigdy tak nie było i NIGDY tak nie będzie , nie muszę czytać opasłych tomów filozoficznych by żyć , dla mnie egzystencja i jej radość tkwi we mnie od ZAWSZE :)"-pięknie to ująłeś, zazdroszczę i podziwiam, ja całe życie błądziłem, szukałem...i pewnie tak już pozostanie, tym bardziej szacun dla Ciebie:-)PS masz Ty może jakieś wady?

@gwoli_scislosci: wiem ...
Do skóry Ci przyrosła :-))))
Już nie odróżniasz gdzie Ty a gdzie metal ...

@gwoli_scislosci: cóż ...
Nieuważnie mnie czytasz :-)
A jak nie chcesz to nie musisz :-)))
Ślimak bardziej :-)))

@gwoli_scislosci: e tam ...
nic nie jest ciężkie ani lekkie ...
To tylko nasza wyobraźnia ...
Życie jest cudowne :-)))
Tylko jedna strona medalu :-)))))

@gwoli_scislosci: he he ...
Jasnowidz ?
Wszystko umiesz zweryfikować ?
Nieźle :-)))
Jesteś lepszy ode mnie ... Tak piszesz .... Ale kiedy zweryfikuje aż, że to ... NIE DZIALA ?
.
Zweryfikuj siebie ;-)))
Hi hi hi ...

@gwoli_scislosci: Odpowiem Ci też poważnie ...
Większość psychiatrów i psychologów poszło na te studia bo ... Nie mogli dojść do ładu sami ze SOBĄ.
to po pierwsze primo ...
Po drugie primo ...
Łączyła ich zwykłą normalna miłość ... Czyli nic ...
Ja ciągle mówię o czymś innym ...
Ciągle ....
O Prawdziwej Miłości :-)))

@gwoli_scislosci: Hi hi ...
Ok
Jeszcze raz poważnie :-)
Jeśli ktoś nie ma Świadomości to wcale Nie Jest Gorszy. I nie traktuje go jak gorszego. Z bardzo prostego powodu ...
Wszyscy jesteśmy tą samą ŚWIADOMOŚCIĄ !!!
.
Wydaje się to idiotyzmem ale już mam osobiste dowody na to :-)))
Jeśli mówię że ktoś nie ma Świadomości ... To oznacza, że utożsamia s ...  wyświetl więcej

@gwoli_scislosci: Ad Vivi i jej facetów ...
Wierzę Ci, że to prawda ...
Ale w RD jest prosta zasada ...
Ego poprzez pamięć dowala ... PAMIĘTAJĄCYM !!!
Chodzi o to, że to Ty pamiętasz tamto przykre zdarzenie. Zawsze gdy sobie przypominasz ego pompuje w Ciebie złą energię, złe emocje ...
I kto jest zatruty wtedy ? Ty ?

@gwoli_scislosci: e to nic wielkiego ...
Też z tobą gadam choć po próżnicy.
Nie uważam, że jesteś zagubiony ... Po prostu egotyczny. Raczej zabetonowany .. to tak :-)))
Ad górala ...
Trzeba Ci było co nieco pokazać ... Jak spiknales się z Dylem to nieźle Ci to dowaliło ...
Nie ma za bardzo co wspominać, choć sporo się wtedy nauczyłem :-)))

  podobny,  13/11/2017

@gwoli_scislosci: ... o kurcze, wcisnąłem czerwone zamiast zielonego ... pomyślałem: bądź łaskawy dla wszystkich, bo tylko w ten sposób możesz wypełnić misję niesienia dobra na świecie ... ale to oczywiście bzdura jest! ... tu tylko chodzi o egoistyczne usprawiedliwienie zasadności własnego istnienia.

Filantrop gdy rzuca monetę biedakowi czuje to samo ... to taki ukłąd dwóch egoistów, z kt

...  wyświetl więcej

@podobny: hmm ...
Odpowiem Ci jedno ...
Masz rację ale tylko wobec nie oświeconych. U tamtych świat się zmienia :-))))

@gwoli_scislosci: wiem ...
Nic nie zobaczyłeś :-))) ale nie przejmuj się ... W każdej chwili możesz :-))))

@gwoli_scislosci: egotyczny znaczy w moich ustach utożsamiony z ego. Żyjący i czujący z ego :-)))
Drobna różnica :-)))
Nie musisz się do mnie porównywać :-)))
Tyle razy Ci mówiłem, że nic Ci to nie da :-)))

  podobny,  13/11/2017

@Koriolan: Myślisz, że człowiek oświecony, wie coś więcej, co stawia go ponad tymi maluczkimi, nie-oświeconymi?

Oświecony to ten, który ciągle potrzebuje słów, podtrzymujących wiarę w siebie. Jak narkoman odwołuje się do wymyślonych idei, które leczą jego słabą, strukturę umysłu potrzebują ciagłego wsparcia. Człowiek prosty, nie-oświecony nie potrzebuje tego - jest jak zwierz żyjący w zgod

...  wyświetl więcej

@podobny: no tak ...
Mam dwa odczucia ...
Jedno to to, że wyraziłeś sporo negatywnych emocji wobec oświeconych. Na pewno masz powód.
Wynik ... Nie ma o czym gadać ...
Drugie odczucie ...
Podobnie widzę rozwój człowieka. Akcenty mocno przesunięte ale ogólnie podobnie. Wynik ... Jest podstawą do rozmowy ...
.
Ale chyba sobie odpuszczę ...
Miłego wieczoru :-)))

@gwoli_scislosci: cóż ...
Pisałem dużo o RD ... Nie chce mi się powtarzać :-)))

@podobny: Czy dopuszczasz możliwość utrwalania się myślokształtu na poziomie kosmicznym w formie materii ?

@gwoli_scislosci: no nie płacz ... Odpowiem Ci :-)))
Jesteś bardzo blisko. Jak urodzi się człowiek to jest "tabula raza" - czysta tablica. Poglądy i doswiadczenia zbierasz w ego, z którym się utożsamiasz a więc ONO Cię określa. Np jesteś polskim ego więc małżeństwo facet i kobieta. Np ego egipskie czy arabskie to małżeństwo facet i kilka kobiet.
Ty byś zwymiotował gdybyś miał mieć w ...  wyświetl więcej

  Henear,  13/11/2017

Czy to oświecenie gdy wszystko jedno ci czy żyjesz czy nie?

Oświecenie dla niektórych jest wtedy, gdy zanika ego ludzkie, a rodzi się ego duchowe, czyli następuje tzw RD...czyli zamienił stryjek siekierkę na kijek... Nie ma oświeconych i nieoświeconych! Są ludzie!

@Henear: Herbatka z prądem i ciepłe kapcie, powinny pomóc w przybliżeniu do oświecenia ;) https://olxpl-ring11.akamaized(...)tyn.jpg
Dla mnie oświecenie oznacza zrozumienie czegoś dotychczas niezrozumiałego, a nie moda na RD. No ale ...  wyświetl więcej

@gwoli_scislosci: Każdy człowiek myśli o sensie życia (w skrócie mówiąc). Różni ludzie dochodzą do różnych rzeczy. Można ich właśnie po tym poznać.
A seks ? To jedna z najważniejszych funkcji ...
Oddychanie, jedzenie, seks, komunikacja ...
Tak ja widzę kolejność potrzeb.
.
Dla mnie oświecenie jest czymś innym ...
http ...  wyświetl więcej

@Henear: Oświecenie to zrozumienie, że Ty jesteś życiem, które nigdy nie przychodzi i nie odchodzi ....
Że NIE jesteś małym, biednym człowieczkiem, który ledwie się urodził a już musi umierać. Nie jesteś tym, który pragnie mocy ...
TY jesteś. MOCĄ. :-))))

@gwoli_scislosci: zostawmy seks, to obojętne.
No więc, MOŻNA żyć bez poglądów :-)))
To jest właśnie oświecenie.
Można przekazać coś komuś bez poglądów ... Ale jest to trudne. Trudne gdy obaj nie są oświeceni. Dlatego wszelkie przekazy w świecie dualistycznym SĄ poglądami.
Tutaj kluczem jest UTOŻSAMIENIE.
Oznacza to, że można przekazywać poglądy wierząc, że są nie ...  wyświetl więcej

@Bożena Barszcz: masz oczywiście rację kochana ...
Wszyscy jesteśmy oświeceni (jesteśmy ludźmi). Większość tylko gra w grę JESTEM KOBIETĄ (MĘŻCZYZNĄ).
Ale niektórym się już to znudziło. Znudziło się już coraz większej ilości ludzi :-))))

@pokrzywiony: masz rację ....
Ja bym tylko ujął tak, że oświecenie jest zrozumieniem KIM JESTEM.
Bo zrozumienie jak działa tranzystor raczej oświeceniem nie jest :-))))

  trabant,  14/11/2017

@Koriolan: a ty niby w co grasz? w biseksa?

@trabant: gram w to samo co wszyscy ....
Nie jestem niczym szczególnym ...
No czasem tylko jestem odmieńcem :-))))
Wariatem i popierdol***cem :-))))

@gwoli_scislosci: ok
Widzę, że wracasz do siebie ...
Nie ma sprawy :-))))
.
Fajnie by było gdybyś zrozumiał skąd biorą się Twoje poglądy. Zresztą moje i wszystkich innych też :-))))
Jak zostałeś ukształtowany i jak budowałeś siebie ...
Dlatego właśnie ciągle Ci powtarzam, że w każdej chwili możesz zmieć to co Ci się nie podoba. Bo jeśli zbudowałeś to możesz zmienić :-))))
Masz do tego Moc :-)))

@gwoli_scislosci: to fajnie ...
Jesteś maks szczęśliwy, radosny i zadowolony ... Zazdroszczę Ci ... Twoje życie jest cudowne :-)
Ja nie jestem w ogóle oświecony ... Uuuuuu ....

@gwoli_scislosci: jak przeżywasz swoje życie jest bez znaczenia :-)))
Ja ich nie naśladuje, jeśli rozumiesz co to znaczy :-)
Cieszę się SWOIM życiem .... Nie jego, Twoim, czy czyimkolwiek :-)))

@Koriolan: Ot i cała kwintesenmcja życia: Ciesze się SWOIM "życiem"!. Wreszcie coś szczerego. Komu służy to co wymyślasz, jak nie dla SIEBIE? Jesli zaobserwujesz to w SOBIE, dokonasz jednego z najwiekszych odkryć, w SWOIM życiu. Nic dla INNYCH bez SIEBIE, znaczy tyle co nic dla SIEBIE bez SIEBIE - zawsze!

@gwoli_scislosci: wiem, wiem ...
Każdy ma swój pogląd na oświecenie ...
Hi hi hi ...
Ty masz muskularny pogląd :-)))

  Henear,  14/11/2017

@Koriolan: no nieźle, jednak taki pogląd sprzyja fałszywej ocenie swoich zdolności i zadufaniu.
Ja się lubię sprawdzać, zawsze jest dziedzina życia w której ci od razu udowodnią że daleko ci do bycia mocą.
Moc to siła sprawcza, zdolność wcielania słów w czyn.
Wychodzi na to że po prostu lubisz się opierniczać i mądrzyć :)
Zawsze można zrobić coś lepiej. Ja wierze w rozwój realny.
Gadać każdy może.

@podobny: Masz całkowitą rację !
.
Dwie uwagi ...
Jedna to taka, że rodzimy się by wyrażać siebie.
Ma to związek z drugą uwagą.
Jesteśmy jednym ludzkim stadem :-)
Polega to na tym, że jedna owca wysunie się kawałek do przodu w lewo a druga kawałek do przodu w prawo. Stado decyduje w którą stronę ma iść. Wynika z tego, że każdy powinien wyrażać siebie, najlepiej prawdziwego i najlepiej twórczego :-))))

@Henear: Masz całkowitą rację !
Ja tylko odnalazłem kierunek dla siebie. Na dodatek idę jak żółw więc efekty trudno zobaczyć.
Reasumując
Nie różnie się zbytnio od kogoś innego :-)))
.
Dodatkowo warto odróżnić moc od siły. Stojący samochód ma moc. Gdy zacznie jechać, wtedy okazuje się ile siły da się wycisnąć z tej mocy :-)))
Moc nie jest działaniem, jest jakby potencjałem :-)))
Nie widać jej w działaniu :-)))

@gwoli_scislosci: :-)))

@gwoli_scislosci: raczej nie ...
Dla mnie nie ma czegoś takiego jak makabra ... Pisz spokojnie :-)
Tak naprawdę to ciągle o tym piszę ....
Odłączam się od ego, by zobaczyć kim jestem bez poglądów. Pojawiają się fajne rzeczy przy tym :-))))
Celem życia jest ... Życie :-)))
W sensie doświadczania życia :-)))

@gwoli_scislosci: wiesz ... Mozesz rzucić trochę alkoholizmu, szmaciarzy czy lui :-) żeby poczuć się pewniej ....
Cała osobowość, wartościowanie, uczucia, myśli, pamięć, oceny itd. Są w ego. Reakcja fizyczna też. Ja uważam, że to wszystko jest nabyte. W ogromnej większości nieświadomie, czyli bez ładu i składu. W sumie to nie jestem ja tylko wbudowana osobowość jako wynik wszystkich skladowych. Nieświadomie zbieranych przez życie...
cdn

@gwoli_scislosci: cd
Osobowość itd. jest budowana przez nas (każdy swoją) świadomie czy nie. Jeśli ją budujemy to możemy ją ZMIENIĆ. W dowolnej chwili. To właśnie Ci mówię, że możesz się zmienić kiedy chcesz :-)))
Ja do 45 roku życia zbudowałem siebie i swoje życie tak, że mi się nie podobało. Wiec zacząłem się zmieniać. O tym właśnie gadaliśmy z Henearem. Można spokojnie zmieniać sw ...  wyświetl więcej

@gwoli_scislosci: ok
Tak było w skrócie. Dłużej to ... całe życie szukałem prawdziwej miłości. Nie znalazłem jej w rodzinie, dzieciach, sobie. W wieku 45 lat prawie oślepłem. Wtedy powiedziałem sobie "dość tego". Teraz albo nigdy i zrobiłem teraz :-)))
To nie do końca jest kwestia wieku :-)))

@gwoli_scislosci: tutaj nie chodzi o wypadek i ilość lat.
Główną ciekawostką jest ... "Co Alicja odkryła po drugiej stronie lustra".
.
Ale o tym pisałem wszystkie artykuły ... Wiec dyskusja jakby się tu kończyła ...
.
Miłego dnia :-)))

@gwoli_scislosci:. Tak ...
Kiedyś bardzo chciałem się podzielić radością odkrycia RD ale teraz już mniej :-)
Zrozumiałem prosta prawdę ...
Jedynie co mogę to ... WYRAZAC SIEBIE. :-)))
.
Nigdy nie pomagają komuś kto nie prosi Cię o pomoc. To PODSTAWOWE prawo w RAIKI. Choć ja nie jestem w RAIKI.
Nauczyła mnie tego eioba i inni ludzie.
Nie można nikomu ...  wyświetl więcej

@Koriolan:
"Nigdy nie pomagają komuś kto nie prosi Cię o pomoc. To PODSTAWOWE prawo w RAIKI. Choć ja nie jestem w RAIKI. "
To Bardzo dobre prawo, eliminujące z czasem dumę i z nią idącą bufonadę główne nośniki głupoty ... ;)

@pokrzywiony: tak ...
Dodatkowo unikasz Wielu nieporozumień ...
Naprawdę wielu :-)
Dodatkowo jest wyrazem miłości do innych ... W sensie - ja rozwijam się jak chce i Ty rozwijasz się jak chcesz :-)

@gwoli_scislosci: To nie jest zagwozdka ...
Po prostu nie wiem jak to się kształtuje. Być może są prawdziwymi osobowościami w sensie tacy jacy się urodzili, jeżeli mają tą chorobę od urodzenia. Lub są kimś jeszcze innym.
Ja tu jeszcze widzę rozwój umysłu. Polega to na tym, że dziecko poza instynktami jest tabula raza. Natomiast Świadomość może się obudzić, utworzyć po 10-12 roku życi ...  wyświetl więcej

@gwoli_scislosci: Jedna moja znajoma pracuje z dziećmi autystycznymi i np głuchoniemymi. Też zastanawialiśmy się czy one mogą zbudować ego. To były dzieci kilkuletnie i były zwierzęco egotyczne - brały co chciały. Można tylko odwrócić ich uwagę ...
Jak napisałem wcześniej świadomość w nich nie mogła się jeszcze rozwinąć bo miały za mało lat.

@gwoli_scislosci: Nie masz racji. Jest trochę odwrotnie ...
Każde dziecko uczy się roszczeniowości.
Lub inaczej ...
Na początku jest zwierzęco roszczeniowe (brak mu świadomości). Potem poddając się wychowaniu staje się ludzko roszczeniowe.
I nie każde ... Znam dziecko Wróbla ... Jest kimś innym :-)))
.
Można uznać, że RD w początkowym okresie to terapia ps ...  wyświetl więcej

@gwoli_scislosci: Roszczeniowy jest każdy normalny człowiek w/g mnie ... To jest związane z ego. Najprościej mówiąc ego jest roszczeniowe. Wynika to z tego, że ego jest oddzieleniem ... Hmm ... Ale to chyba za głęboko weszliśmy.
.
Prawdziwą Miłość, Akceptacja itd.
To uczucia ze świata po drugiej stronie lustra. Nie ma on innego języka to posługujemy się normalnym. Ale to całki ...  wyświetl więcej

@gwoli_scislosci: ad film.
Tak to dość szerokie pasmo przekazu. Mi chodzi głównie o męża, który zastanawia się ile warta jest żoną, miłość, ciało żony itp. Ale gdy postawimy się na jego/jej miejscu i żądamy sobie pytania i głęboko się zastanowimy to wejdziemy w swój świat wewnętrzny, swoje pojęcie miłości, granic, itd. Można mieć głębokie refleksje :-))))
Można też myślowo zbliżyć się do pojęć z drugiego świata ... Prawdziwej Miłości i Akceptacji, Czystości itd.

  trabant,  18/11/2017

@Koriolan: mąż zgadzając się na prostytucję żony i oczekując udziału w kasie z tejże prostytucji może zbliżyć się do prawdziwej Miłości i Akceptacji? praktyczne pożytki z RD?

@trabant,
@gwoli_scislosci:
już napisałem, że ten film jest dla mnie wielopoziomowy ...
Poziom alfonsa jest najprostszym i wychodzi bez żadnego wysiłku. Jednak są inne poziomy i rozważania. Pomyśl np co czuła i jakie myśli mogła mieć żona a i można rozważyć o co chodziło milionerowi. Prostytutka za milion to trochę dużo ...
Litwinkę można podobno mieć za 20 złotych :-)))

@gwoli_scislosci: Hmm ...
Nie możemy się porozumieć z dość prostego powodu. Ty wymyślasz przyszłość i cieszysz się gdy się spełni a ja żyję i przyjmuję to co się ZDARZA.
(to trochę skrót myślowy ale o to chodzi)
.
Ty np myślisz, że fajnie by było mieć jedną kobietę i przeżyć z nią do końca życia. Wydaje Ci się to wspaniałe. Tak sobie wymyśliłeś ...
Ja żyję i przy ...  wyświetl więcej

  Kitek,  11/11/2017

„…nie wynika to z jakiejś domniemanej złej woli człowieka, ale raczej z praw przyrody (Boga), które "tworzą" tyle samo dobrego co złego ...” – co to za teoria?

  podobny,  11/11/2017

@Kitek: "Bóg jest miłością" - jest ważne dla tych, którzy doznali w życiu porażki. To dlla nich miłość Boga jest równoważy zło doświadczane na co dzień. Ima bardziej ktos cierpiał, tym bardziej potzrebna mu wiara w istnienie Boga dobrego, który za dobro wynagradza, a za zło karze.

Zauważ - zło (Sztan?) jest odniesieniem koniecznym do pochwały miłości. Zatem zło uzupełnia miłość. Na tym co

...  wyświetl więcej

  podobny,  11/11/2017

@podobny: ... sorry za błędy - pisałem szybko i ... pewnie dla wielu brzmi to głupio - ale równowaga jest wszędzie potrzebna - nawet tu na eioba.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska