JustPaste.it

Konewka, schron kolejowy

Co by nie powiedzieć nie można twierdzić, że armie Hitlera nie były zapobiegliwe i przewidujące pod względem militarnym. Można nawet mówić o ich mistrzostwie w budowaniu  bunkrów i schronów. Przy budowaniu schronu w Konewce wykazali się dużą dalekowzrocznością, bo cały kompleks zbudowali w 1940 roku, a wtedy  przecież nikt niemieckich pociągów w tej części Europy nie bombardował.

850dcf5d7d1c4676dc93bd8bbaae4463.jpg

3c2aa85370f83369093309816476ce57.jpg

1dc4008a45358a63b45a678d856bbbf2.jpg

5fc3a5d7a86558013773b2b914cb7e1e.jpg

6a8cc0b653b1401073c729bd60c36700.jpg

Długi prawie 400 metrowy tunel wewnątrz schronu wyposażony był w tory i przeznaczony był do schowania przed bombami całego pociągu sztabowego. Z tego co wiadomo nigdy do takiej ewentualności nie doszło, schron jednak służył jako magazyn i skład bomb. Instalacja wentylacyjna schronu w połączeniu z bocznymi wyjściami, przeznaczonymi dla pasażerów pociągu zapewniała wewnątrz schronu  odpowiednią cyrkulację powietrza. Teraz niestety wszystkie boczne wyjścia są szczelnie zamurowane i im dalej od głównego wejścia tym większa jest wilgoć.

371f5d4a020037a1a2520dc5595cc44f.jpg

7f6f280b2f177df356c5477687ac2e8b.jpg

4cce7256ea45fe5859d2d61ade70a916.jpg

img_1028-001_small.jpg

28e6d0bef5a302ff7f58148c7f1d5ef3.jpg

Znajdujący się niedaleko od Konewki Skansen Rzeki Pilicy w Tomaszowie Mazowieckim posiada rarytas innego rodzaju. Wyciągnięty z dna rzeki unikalny niemiecki ciągnik artyleryjski, podobno jedyny zachowany egzemplarz.

aa20696c7f0667663cae8e0765452432.jpg

5daaf79b3932e30f483b6d4898ea0869.jpg

960d1f1810c79c8d7ce01c2202aee778.jpg

3b244d24bbe8a0584e92ac386bea0a59.jpg