Login lub e-mail Hasło   

Konewka, schron kolejowy

Co by nie powiedzieć nie można twierdzić, że armie Hitlera nie były zapobiegliwe i przewidujące pod względem militarnym. Można nawet mówić o ich mistrzostwie w budowaniu...
Wyświetlenia: 589 Zamieszczono 01/12/2017

Co by nie powiedzieć nie można twierdzić, że armie Hitlera nie były zapobiegliwe i przewidujące pod względem militarnym. Można nawet mówić o ich mistrzostwie w budowaniu  bunkrów i schronów. Przy budowaniu schronu w Konewce wykazali się dużą dalekowzrocznością, bo cały kompleks zbudowali w 1940 roku, a wtedy  przecież nikt niemieckich pociągów w tej części Europy nie bombardował.

Długi prawie 400 metrowy tunel wewnątrz schronu wyposażony był w tory i przeznaczony był do schowania przed bombami całego pociągu sztabowego. Z tego co wiadomo nigdy do takiej ewentualności nie doszło, schron jednak służył jako magazyn i skład bomb. Instalacja wentylacyjna schronu w połączeniu z bocznymi wyjściami, przeznaczonymi dla pasażerów pociągu zapewniała wewnątrz schronu  odpowiednią cyrkulację powietrza. Teraz niestety wszystkie boczne wyjścia są szczelnie zamurowane i im dalej od głównego wejścia tym większa jest wilgoć.

Znajdujący się niedaleko od Konewki Skansen Rzeki Pilicy w Tomaszowie Mazowieckim posiada rarytas innego rodzaju. Wyciągnięty z dna rzeki unikalny niemiecki ciągnik artyleryjski, podobno jedyny zachowany egzemplarz.

Podobne artykuły


16
komentarze: 17 | wyświetlenia: 1720
15
komentarze: 27 | wyświetlenia: 1157
14
komentarze: 15 | wyświetlenia: 1166
14
komentarze: 3 | wyświetlenia: 1058
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 676
13
komentarze: 2 | wyświetlenia: 533
13
komentarze: 45 | wyświetlenia: 1487
13
komentarze: 2 | wyświetlenia: 492
13
komentarze: 2 | wyświetlenia: 811
13
komentarze: 32 | wyświetlenia: 797
12
komentarze: 24 | wyświetlenia: 351
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 483
12
komentarze: 10 | wyświetlenia: 895
12
komentarze: 5 | wyświetlenia: 495
12
komentarze: 1 | wyświetlenia: 401
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





Tam są dwa takie schrony kolejowe w tej samej okolicy. Drugi, wybudowano, jako awaryjny. Oba podobne i z pełnym zapleczem, obiektami dla obsługi i sztabowymi, łączności, zasilania w energię i filtrowania. W tym drugim nie ma muzeum, to wszędzie można wejść. Drugi znajduje się w pobliżu w miejscowości Jeleń. Oba bunkry, to bardzo interesujące konstrukcje i zostały błyskawicznie wybudowane. Też tam byłem i warto było zobaczyć.

https://pl.wikipedia.org/wiki/(...)%C5%84_(wojew%C3%B3dztwo_%C5%82%C3%B3dzkie) Trzeba zaznaczyć cały link i go skopiować, i wyświetli się właściwy artykuł.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska