Login lub e-mail Hasło   

Konewka, schron kolejowy

Co by nie powiedzieć nie można twierdzić, że armie Hitlera nie były zapobiegliwe i przewidujące pod względem militarnym. Można nawet mówić o ich mistrzostwie w budowaniu...
Wyświetlenia: 524 Zamieszczono 01/12/2017

Co by nie powiedzieć nie można twierdzić, że armie Hitlera nie były zapobiegliwe i przewidujące pod względem militarnym. Można nawet mówić o ich mistrzostwie w budowaniu  bunkrów i schronów. Przy budowaniu schronu w Konewce wykazali się dużą dalekowzrocznością, bo cały kompleks zbudowali w 1940 roku, a wtedy  przecież nikt niemieckich pociągów w tej części Europy nie bombardował.

Długi prawie 400 metrowy tunel wewnątrz schronu wyposażony był w tory i przeznaczony był do schowania przed bombami całego pociągu sztabowego. Z tego co wiadomo nigdy do takiej ewentualności nie doszło, schron jednak służył jako magazyn i skład bomb. Instalacja wentylacyjna schronu w połączeniu z bocznymi wyjściami, przeznaczonymi dla pasażerów pociągu zapewniała wewnątrz schronu  odpowiednią cyrkulację powietrza. Teraz niestety wszystkie boczne wyjścia są szczelnie zamurowane i im dalej od głównego wejścia tym większa jest wilgoć.

Znajdujący się niedaleko od Konewki Skansen Rzeki Pilicy w Tomaszowie Mazowieckim posiada rarytas innego rodzaju. Wyciągnięty z dna rzeki unikalny niemiecki ciągnik artyleryjski, podobno jedyny zachowany egzemplarz.

Podobne artykuły


16
komentarze: 17 | wyświetlenia: 1289
16
komentarze: 4 | wyświetlenia: 1562
15
komentarze: 27 | wyświetlenia: 833
14
komentarze: 3 | wyświetlenia: 865
13
komentarze: 2 | wyświetlenia: 326
13
komentarze: 2 | wyświetlenia: 269
13
komentarze: 1 | wyświetlenia: 612
13
komentarze: 45 | wyświetlenia: 919
13
komentarze: 32 | wyświetlenia: 623
13
komentarze: 3 | wyświetlenia: 868
13
komentarze: 48 | wyświetlenia: 810
13
komentarze: 15 | wyświetlenia: 905
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 441
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 496
12
komentarze: 0 | wyświetlenia: 513
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





Tam są dwa takie schrony kolejowe w tej samej okolicy. Drugi, wybudowano, jako awaryjny. Oba podobne i z pełnym zapleczem, obiektami dla obsługi i sztabowymi, łączności, zasilania w energię i filtrowania. W tym drugim nie ma muzeum, to wszędzie można wejść. Drugi znajduje się w pobliżu w miejscowości Jeleń. Oba bunkry, to bardzo interesujące konstrukcje i zostały błyskawicznie wybudowane. Też tam byłem i warto było zobaczyć.

https://pl.wikipedia.org/wiki/(...)%C5%84_(wojew%C3%B3dztwo_%C5%82%C3%B3dzkie) Trzeba zaznaczyć cały link i go skopiować, i wyświetli się właściwy artykuł.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska