Login lub e-mail Hasło   

10 reguł pracy handlowca

Na rynku potrzeba coraz więcej sprzedawców. Rekruterzy narzekają na niedobór rąk do pracy o specjalności sprzedażowej.
Wyświetlenia: 293 Zamieszczono 09/02/2018

Etat dostać można w związku z tym relatywnie łatwo. Tylko jak zrobić karierę jako handlowiec?
Poniżej porady konsultantów z agencji szkoleniowej Training Projects (więcej informacji znajdziecie tutaj)
1.    Klienci nie robią zakupów  dla samego  towaru, lecz z powodu KORZYŚCI, jakie on daje.  Najpierw dowiedz się jakie klient ma oczekiwania a dopiero później zaprezentuj korzyści produktu odpowiednie do rozpoznanych potrzeb.
2.    Okazuj swojemu klientowi szacunek w każdym  zachowaniu. Bądź dla swojego partnera  konsultantem w jego potrzebie zakupowej i równolegle z nim twórz optymalną dla niego ofertę.
3.    Odbiorcy żądają od Ciebie: dokładności w obsłudze, dotrzymywania słowa, wyrabiania się w uzgodnionych terminach dostaw itp.
4.    Nabywcy cenią także dostępność: przyjedź do swojego nabywcy i dowieź zamówiony towar.
5.    Nabywcy chcą byś szczerze próbował ich zrozumieć,  oglądał świat „ICH OCZAMI”,  a potem odpowiednio przygotował ofertę oddająca ich punkt widzenia.
6.    Wybrani konsumenci liczą na Porady – gdy klient może się czegoś od nas dowiedzieć (ty jako ekspert w swojej dziedzinie).  Choć
7.    Aby rozpoznać rzeczywiste oczekiwania  przyszłego klienta musisz posiąść umiejętność słuchania między wierszami - jest ona kluczowym narzędziem osiągnięcia porozumienia z klientem. Najlepsza proporcja w rozmowie  z klientem dla doświadczonego przedstawiciela handlowego to 70% słuchania 30% mówienia. Empatyczne  słuchanie stanowi dowód zaufania jak również szacunku dla klienta. najlepsi sprzedawcy stosują też metody: parafrazowania  – to jednak przychodzi po latach.
8.    W swojej relacji z klientem wykorzystaj zasadę: Ludzie odczuwają większą sympatię do osób o dużym stopniu wzajemnego podobieństwa. Opłaca się skorzystać z tego triku i odwzorować  używaną przez drugą stronę rozmów technikę ekspresji emocjonalnej, a także tempo mówienia.
9.    W procesie sprzedaży musimy często przejść przez reklamacje, przy ich likwidacji przeprowadź nabywcę przez następujące kroki: wysłuchanie i odnotowanie, zrozumienia , okazania empatii, na koniec propozycja konstruktywnego zapobiegnięcia problemom.  
10.    Podczas rozmowy z odbiorcą, zastosuj  model wywierania wpływu, którego sedno zawiera się w kilku uporządkowanych krokach: przedstawienie siebie i firmy, zarysowanie harmonogramu spotkania, rozpoznanie oczekiwań, pomysł i oferta, cena i koszty, korzyści dla odbiorcy, zamknięcie sprzedaży.

Podobne artykuły


14
komentarze: 7 | wyświetlenia: 14655
72
komentarze: 36 | wyświetlenia: 144482
72
komentarze: 26 | wyświetlenia: 107566
33
komentarze: 17 | wyświetlenia: 3544
15
komentarze: 5 | wyświetlenia: 5182
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 30398
3
komentarze: 0 | wyświetlenia: 3117
28
komentarze: 29 | wyświetlenia: 17916
118
komentarze: 23 | wyświetlenia: 238739
24
komentarze: 9 | wyświetlenia: 27727
13
komentarze: 3 | wyświetlenia: 5878
51
komentarze: 40 | wyświetlenia: 647573
29
komentarze: 8 | wyświetlenia: 13005
25
komentarze: 10 | wyświetlenia: 22665
 
Autor
Artykuł



  pwz  (www),  20/02/2018

Krótko, zwięźle i na temat. Nawet tak zwięźle, że w jednym miejscu wygląda jakby coś ucięło tekst ;) Niemniej reguły zawarte w treści pozostają słuszne. Podstawowa zasada wydaje się być prosta: jeśli ktoś chce być dobrym handlowcem, to powinien obsługiwać klientów tak, jak sam chciałby być obsługiwany.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska