Na rynku potrzeba coraz więcej sprzedawców. Rekruterzy narzekają na niedobór rąk do pracy o specjalności sprzedażowej.
Etat dostać można w związku z tym relatywnie łatwo. Tylko jak zrobić karierę jako handlowiec?
Poniżej porady konsultantów z agencji szkoleniowej Training Projects (więcej informacji znajdziecie tutaj)
1. Klienci nie robią zakupów dla samego towaru, lecz z powodu KORZYŚCI, jakie on daje. Najpierw dowiedz się jakie klient ma oczekiwania a dopiero później zaprezentuj korzyści produktu odpowiednie do rozpoznanych potrzeb.
2. Okazuj swojemu klientowi szacunek w każdym zachowaniu. Bądź dla swojego partnera konsultantem w jego potrzebie zakupowej i równolegle z nim twórz optymalną dla niego ofertę.
3. Odbiorcy żądają od Ciebie: dokładności w obsłudze, dotrzymywania słowa, wyrabiania się w uzgodnionych terminach dostaw itp.
4. Nabywcy cenią także dostępność: przyjedź do swojego nabywcy i dowieź zamówiony towar.
5. Nabywcy chcą byś szczerze próbował ich zrozumieć, oglądał świat „ICH OCZAMI”, a potem odpowiednio przygotował ofertę oddająca ich punkt widzenia.
6. Wybrani konsumenci liczą na Porady – gdy klient może się czegoś od nas dowiedzieć (ty jako ekspert w swojej dziedzinie). Choć
7. Aby rozpoznać rzeczywiste oczekiwania przyszłego klienta musisz posiąść umiejętność słuchania między wierszami - jest ona kluczowym narzędziem osiągnięcia porozumienia z klientem. Najlepsza proporcja w rozmowie z klientem dla doświadczonego przedstawiciela handlowego to 70% słuchania 30% mówienia. Empatyczne słuchanie stanowi dowód zaufania jak również szacunku dla klienta. najlepsi sprzedawcy stosują też metody: parafrazowania – to jednak przychodzi po latach.
8. W swojej relacji z klientem wykorzystaj zasadę: Ludzie odczuwają większą sympatię do osób o dużym stopniu wzajemnego podobieństwa. Opłaca się skorzystać z tego triku i odwzorować używaną przez drugą stronę rozmów technikę ekspresji emocjonalnej, a także tempo mówienia.
9. W procesie sprzedaży musimy często przejść przez reklamacje, przy ich likwidacji przeprowadź nabywcę przez następujące kroki: wysłuchanie i odnotowanie, zrozumienia , okazania empatii, na koniec propozycja konstruktywnego zapobiegnięcia problemom.
10. Podczas rozmowy z odbiorcą, zastosuj model wywierania wpływu, którego sedno zawiera się w kilku uporządkowanych krokach: przedstawienie siebie i firmy, zarysowanie harmonogramu spotkania, rozpoznanie oczekiwań, pomysł i oferta, cena i koszty, korzyści dla odbiorcy, zamknięcie sprzedaży.